Железният човек 3

Въпреки доста сериозната конкуренция на „Великият Гетсби”, „Железният човек 3” удържа позициите си след рекордния си дебют миналата седмица и отново заема първото място в американската боксофис класация със 72,4 милиона според предварителните резултати. Това е четвъртият най-голям втори уикенд в историята след „Отмъстителите” (103 млн.), „Аватар” (75,6 млн.) и „Черният рицар” (75,1 млн.), но е възможно след излизането на окончателните резултати да стане петият, тъй като „Шрек 2” е изключително близко със 72,1 млн.

Само за 10 дни „Железният човек 3” е спечелил 284,8 млн. и ако в бъдеще не претърпи някакви сериозни сътресения, би трябвало да приключи разпространението си с около 400-425 млн. Международните му приходи пък са в размер на 664,1 млн., което прави глобалните му резултати впечатляващите 949 млн. Това означава, че в края на разпространението си „Железният човек 3” със сигурност ще е сред петте най-касови филми на всички времена.

Великият Гетсби” на Баз Лурман и Леонардо ДиКаприо дебютира на втора позиция с изненадващите 51,1 милиона. Това е най-големият дебют в кариерата на Лурман (а в следващите един-два дни ще изпревари „Мулен Руж” (57,3 млн.) и ще стане и най-касовият му филм) и вторият най-голям в тази на ДиКаприо след „Генезис” (62,7 млн.). Освен всичко друго, това е и третият най-голям уикенд за филм, който не дебютира на първо място след „След утрешния ден” (68,7 млн.) и „Шерлок Холмс” (62,3 млн.).

59% от зрителите на филма са били жени, а 69% от тях са били над 25 години. Оценките, които му поставят, не са супер фаворизиращи („B” CinemaScore), което означава, че едва ли ще задържи високото ниво през следващите седмици, но при всички случаи 100-те милиона не му мърдат. Общо взето, този успех се дължи на изключителната популярност на романа на Фицджералд, който се изучава в училище, както и на звездното присъствие на ДиКаприо. В случая 3D-то, което обикновено играе сериозна роля, не важи особено, тъй като само 33% от приходите са благодарение на него.

Трети е „Кръв и пот” на Майкъл Бей, който приключва уикенда с 5 милиона. До момента вдъхновената от истински събития криминална фитнес история е спечелила 41,6 млн. и вероятно ще приключи с около 50 млн. А това, въпреки ниския бюджет на филма от 20 млн., си е разочарование, тъй като е вторият най-лош резултат в кариерата на Бей след финансовата катастрофа „Островът” (35,8 млн.).

Второто ново предложение за седмицата „Tyler Perry Presents Peeples” дебютира на четвърто място с резултат от 4,8 милиона, което е третият най-лош уикенд за годината за филм, разпространяван в над 2 000 киносалона, след „Куршум в главата” (4,5 млн.) и  „Филм 43” (4,8 млн.). Преди да се зарадвате обаче, че Тайлър Пери най-накрая се е препънал качествено, имайте предвид, че творческото му участие в „Peeples” е нулево, а просто е ударил едно рамо (не особено успешно) в разпространението.

Топ 5 закръгля „42”, който приключва уикенда с 4,6 милиона. До момента вдъхновената от действителна история бейзболна драма е спечелила 84,7 млн. и гони финални приходи в размер на 90 млн.

Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 151,2 милиона, което е с 5% по-малко от миналата година, когато „Отмъстителите” остана на първо място със 103,1 млн., но с 19% повече от 2011 г., когато „Тор: Богът на гръмотевиците” за втори път оглави класацията с 34,7 млн.

Топ 10 според предварителните резултати:

# Име сед. Приходи Уикенд Промяна Общо приходи
1 Iron Man 3 2 $72,472,000 -58.4 $284,893,000
2 The Great Gatsby 1 51,115,000 51,115,000
3 Pain & Gain 3 5,000,000 -33.4 41,608,000
4 Peeples 1 4,850,000 4,850,000
5 42 5 4,650,000 -23.2 84,732,000
6 Oblivion 4 3,900,000 -30.9 81,700,000
7 The Croods 8 3,600,000 -14.3 173,215,000
8 The Big Wedding 3 2,500,000 -35.6 18,288,000
9 Mud 3 2,300,000 1.8 8,300,000
10 Oz the Great and Powerful 10 802,000 -62.0 229,985,000

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *