За тридневния си уикенд от петък до неделя, дългоочакваното продължение на „Стар Трек” хита на Джей Джей Ейбрамс от 2009-та „Пропадане в мрака” регистрира приличните, но в същото време разочароващи 70,5 милиона долара. Фантастичният екшън дебютира в няколко IMAX киносалона още сряда вечерта, от които спечели близо 2 млн., а в четвъртък – първия му „истински” ден – регистрира 11,5 млн. Заедно с уикенда, това прави четиридневен резултат в размер на 84 млн., което е далеч от предварително прогнозираните 100 млн. и което е по-важното, по-малко от първите четири дни на предшественика му, които са в размер на 86,7 млн., а той не разполагаше с предимството, което дава по-високата цена на билетите за 3D и IMAX.
Трудно е да се прогнозира какъв ще е пътят на „Пропадане в мрака” занапред – ревютата са добри, както и оценките на зрителите („A” CinemaScore), но следващата седмица дебютират „Бързи и яростни 6” и „Ергенският запой – Част III”, които ще привлекат голяма част от мъжката аудитория (която съставлява 64% от зрителите на филма) и в крайна сметка, вероятността да достигне 250-те млн. на предшественика си е доста малка.
Малко по-добри новини за „Пропадане в мрака” идват от световната сцена, където до момента е спечелил 80,5 млн., което е повече от половината на 128-те милиона на първия филм. Заедно с щатските му приходи, това прави общ резултат от 164,6 млн., а все още предстои дебютът на филма в някои от най-големите територии като Китай, Япония, Франция, Италия и Испания.
След две седмици на върха, „Железният човек 3” отстъпва на второ място с 35,1 милиона, което представлява спад от 51,5% спрямо миналата седмица – доста прилично предвид пряката конкуренция на „Пропадане в мрака”. До момента общите резултати на филма са в размер на 337 млн. и не би трябвало да има сериозен проблем финалните му приходи да достигнат 400 млн. В световен мащаб „Железният човек 3” премина границата от 1 млрд. и в момента се е прицелил в крайния резултат на „Хари Потър и Даровете на смъртта – част 2” (1,3 млрд.) и ако го задмине, ще стане 4-тият най-касов филм в историята.
На трета позиция следва „Великият Гетсби” на Баз Лурман и Леонардо Дикаприо, който след страхотния си дебют миналата седмица има спад от 53,2% (очакван, но не твърде голям) и регистрира резултат от 23,4 милиона. До момента модерната 100 млн. екранизация по класиката на Фицджералд е спечелила 90,2 млн. и вероятно ще приключи разпространението си с приходи малко над тези на „Shutter Island” (128 млн.) и „От другата страна” (132,4 млн.) на Дикаприо.
С 3,1 милиона четвъртото място заема „Кръв и пот” на Майкъл Бей, който регистрира приличен спад от 38%. До момента вдъхновената от действителни събития криминална история е спечелила 46,5 млн. Както казахме и миналия път, въпреки ниския бюджет на филма от 20 млн., това си е разочароващ резултат, тъй като е вторият най-лош в кариерата на Бей след финансовата катастрофа „Островът” (35,8 млн.).
Топ 5 закръгля „Круд”, който регистрира втория най-нисък спад в Топ 10 (23,8%) и финишира уикенда с 2,7 млн. За 9 седмици на разпространение, праисторическото семейство на „DreamWorks” е спечелило 176,7 млн. на домашна територия и 550 млн. в световен мащаб, което е съвсем прилично за оригинална анимация.
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 145,3 милиона, което е с 9% повече от миналата година, когато „Отмъстителите” остана на първо място за трета поредна седмица с 55,6 млн., но със 7% по-малко от 2011 г., когато „Карибски пирати: В непознати води” за втори път оглави класацията с 90,2 млн.
Топ 10 според предварителните резултати:
# | Име | сед. | Приходи Уикенд | Промяна | Общо приходи |
1 | Star Trek Into Darkness | 1 | $70,555,000 | $84,091,000 | |
2 | Iron Man 3 | 3 | 35,182,000 | -51.5 | 337,073,000 |
3 | The Great Gatsby | 2 | 23,415,000 | -53.2 | 90,159,000 |
4 | Pain & Gain | 4 | 3,100,000 | -38.0 | 46,574,000 |
5 | The Croods | 9 | 2,750,000 | -23.8 | 176,750,000 |
6 | 42 | 6 | 2,730,000 | -40.5 | 88,735,000 |
7 | Oblivion | 5 | 2,200,000 | -46.5 | 85,500,000 |
8 | Mud | 4 | 2,160,000 | -14.8 | 11,588,000 |
9 | Peeples | 2 | 2,150,000 | -53.4 | 7,858,000 |
10 | The Big Wedding | 1 | 1,100,000 | -55.8 | 20,198,000 |
46,5 млн. Както казахме и миналия път, въпреки ниския бюджет на филма от 20 млн., това си е разочароващ резултат
––––––––
Дринка, нещо не ми е ясно как приходи от близо 50 милиона долара – при бюджет от 25 милиона – могат да бъдат наречени ‘разочароващи’. И то за филм, който изобщо не претендира за огромни парични успехи. Дори и ако сложиш парите за реклама – които в този случай изобщо не са много – филма пак излиза на печалба и си е чист хит. Не може да го сравняваш с Островът тъй като Островът беше летен PG-13 филм направен с бюджет от 130 милиона долара и очакванията бяха в пъти по-големи от тези за Кръв и пот. Мащаба на двата филма е абсолютно несравним и няма никаква логика те да бъдат сравнявани. Това е все едно да сравняваш филм като Капоти с Железният човек 3.
Трябва да правиш анализа като обръщаш внимание основно на съотношението бюджет-приходи. А не само на сравненя с филми, за които очакванията са съвсем различни. По отношение на ‘бюджет-приходи’ Кръв и пот си е напълно стабилен хит. Да не говорим, че тепърва ще тръгва и по кината в останалите големи държави.
Иначе останалия ти анализ е добър.