Оз: Великият и могъщият

При липсата на сериозна конкуренция „Оз: Великият и могъщият”, режисираната от Сам Рейми своеобразна предистория на класиката „Магьосникът от Оз”, за втора поредна седмица оглавява американската боксофис класация, регистрирайки 42,2 милиона долара, според предварителните резултати. С това общите му приходи за 10 дни на разпространение възлизат на 145 млн., което доста по-малко, отколкото имаше „Алиса в Страната на чудесата” (209,3 млн.) за същия период.

Към приходите си отвъд океана „Оз” прибави нови 46,6 млн. от 55 държави и вече разполага със 136,8 млн. С това общите му, глобални приходи стават 281,8 млн. и най-вероятно ще приключи разпространението си с 500-600 млн.

Изненадващо, на второ място откриваме Хали Бери с най-новия й екшън трилър „The Call”, който дебютира със 17,1 милиона, което е доста над очакванията на специалистите. Резултатът е повече от последния голям трилър на Бери „Perfect Stranger” (11,2 млн.), както и доста подобните „Untraceable” (11,4 млн.) и „Lakeview Terrace” (15 млн.), но пък е по-малък от „Готика” (19,3 млн.), който обаче излезе в момент, в който Бери беше на върха на славата си.

На трето място с разочароващ резултат дебютира второто ново предложение за седмицата „The Incredible Burt Wonderstone”, който регистрира 10,3 милиона. За филми в широко разпространение (над 2 000 киносалона), това е най-лошият дебют в кариерата на Стив Карел и третият най-нисък за Джим Кери след мега-разочарованието „Majestic” и „Man in the Moon”. Както критиката, така и публиката дават на „Burt Wonderstone” изключително ниски оценки, така че на този етап бъдещето му не е никак розово.

Благодарение на това, че няма никакви нови предложения за децата тази седмица, едно от най-големите финансови разочарования за годината „Джак, убиецът на великани” загуби само 37% от приходите си и приключи уикенда с 6,2 милиона. Това обаче не му помага много, защото общите му резултати до момента са едва 53,9 млн. (с 10 по-малко от един от миналогодишните големи провали „Джон Картър” (62,4 млн.), които на фона на 200-милионния му бюджет са направо незначителни.

Пети с 4,5 милиона остава една от големите финансови изненади за годината „Самоличност на аванта”. До момента комедията на Джейсън Бейтман  и Мелиса Макарти е спечелила 123,7 млн. и официално е най-касовият филм в кариерата на режисьора Сет Гордън, изпреварвайки предишните му хитове „Шефове гадняри” (117,5 млн.) и „Четири коледи” (120,1 млн.).

Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 93,9 милиона, което е наравно с миналата година, когато „Внедрени в час” зае първото място с 36,3 млн., но с 5% по-малко от 2011 г., когато „Високо напрежение” дебютира начело на класацията с 18,9 млн.

Топ 10 според предварителните резултати:

# Име сед. Приходи Уикенд Промяна Общо приходи
1 Oz the Great and Powerful 2 $42,222,000 -46,6% $145,026,000
2 The Call 1 17,100,000 17,100,000
3 The Incredible Burt Wonderstone 1 10,305,000 10,305,000
4 Jack the Giant Slayer 3 6,220,000 -36,8% 53,913,000
5 Identity Thief 6 4,500,000 -29% 123,700,000
6 Snitch 4 3,500,000 -31,3% 37,257,000
7 21 and Over 3 2,619,000 -48,6% 21,868,000
8 Silver Linings Playbook 18 2,587,000 -28,5% 124,613,000
9 Safe Haven 5 2,495,000 -33,5% 66,953,000
10 Escape From Planet Earth 5 2,327,000 -27,7% 52,166,000

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

2 Comments

  1. и третият най-нисък за Джим Кери след мега-разочарованието „Majestic” и „Man in the Moon”.

    Това пък са двата единствени добри филми на Кери….
    Всичко опира до режисьора, разбира се… 😉

  2. Има се предвид боксофис разочарования.
    Сега виждам, че съм изпуснал конкретните резултати, може би затова не е ясно. 🙁