Игрите на глада

Не, че ви трябва някакво доказателство, за да приемете твърдението, че у нас положението с киноразпространението (наред с всичко друго) е на трагично ниво, но точно в момента разполагаме с нещо неоспоримо.

Игрите на глада”, който в петък дебютира на територията на Съединените щати с рекордните 152,5 милиона долара – третият най-голям уикенд в историята – по неизяснени за нас, простосмъртните, причини, на родна територия беше показан на ограничен брой екрани (13, ако трябва да бъдем точни) само и единствено в CinemaCity, като по този начин стотици ( да не кажем хиляди) почитатели на изключително популярните книги на Сюзън Колинс бяха лишени от възможността да го видят, тъй като за огромна част от прожекциите до края на седмицата билетите бяха разпродадени.

Как и защо филмът не се върти в Арените не е ясно, но усещаме, че нещата отиват към заформянето на голям скандал, който ще пораздвижи малко нелепата ситуацията с родното киноразпространение. Не стига, че налаганите със сила финансови и програматорски практики на двете останали големи вериги мултиплекси ощетяват тези, които искат да вкарват малки независими филми и още по-лошо, родното кино производство, но сега ни лишават и от възможност да гледаме и големите филми по нормален човешки начин.

Но както и да е. Въпреки създалото се положение, „Игрите на глада” все пак успя да дебютира на първа позиция с 8 624 зрители и 69 152 лева. Това го поставя доста далеч зад „Алиса в Страната на чудесата” (25 874 зр. и 284 258 лв.), „Здрач: Зазоряване – част 1” (21 602 зр. и 187 933 лв.) и „Хари Потър и Даровете на смъртта: Част 2” (13 605 зр. и 147 171 лв.), но предвид липсата на билети, която ще създаде допълнително шум и любопитство към естеството на филма, можем да очакваме, че в идните уикенди разликата между тях ще започне да се стопява.

След две седмици на върха „Джон Картър: Между два свята” отстъпва на второ място със спад от 55% и 5 480 зрители и 59 337 лева. До момента фантастичната екшън приказка, която се превърна в сериозен финансов провал за „Disney”, е донесла приходи от 65 718 зрители и 684 550 лева, което за родните ни стандарти не е никак лош приход.

Трети със спад от 25% и приходи от 5 139 зрители и 40 487 остава „Чужденецът”, които за десет дни на разпространение е спечелил 16 972 зр. и 122 570 лв. За сравнение, за същия период, най-близкият до него филм в последно време „Корпус за бързо реагиране” е регистрирал уикенд от 5 462 зр. и 43 689 лв. (със спад от 16%) и общ приход от 20 773 зр. и 152 872 лв.

Второто ново предложение за седмицата, анимационната екранизация по романа на д-р Зюс „Лоракс” дебютира на четвърто място с разочароващите 2 917 зрители и 29 374 лева. Това е един от най-лошите резултати на високопрофилен анимационен филм от последните години, класиращ се дори след „Гномео и Жулиета” (4 252 зр. и 41 912 лв.) и „Майло на Марс” (4 767 зр. и 49 711 лв.). Последната анимация по доктор Зюс „Хортън” дебютира у нас с 9 410 зр. и 62 945 лв.

Пети е „Внедрени в час”, който губи 33% от приходите си и финишира уикенда с 2 700 зрители и 21 233 лева. За съжаление прогнозите и надеждите ни за по-добро представяне благодарение на качеството на филма не се оправдават съвсем и за 10 дни той има едва 11 307 зр. и 81 631 лв. Добрата новина е, че поне скъсява дистанцията към мега брадвата „Скатавки”, който за същия период.може да се похвали с 9 797 зр. и 83 835.

Последното ново предложение за седмицата „Огледалце, огледалце” на Тарсем Синг дебютира на шесто място с 2 082 зрители и 16 424 лева. За сравнение универсално оплютият „Червената шапчица” (4 220 зр. и 33 042 лв.) дебютира с двойно по-големи резултати.

Тази седмица филмите от топ 10 са били гледани от 32 202 зрители, които са донесли приходи от 283 242 лева. Това е с 9,3% по-малко от миналата седмица, когато „Джон Картър: Между два свята” остана на челното място в класацията с 12 095 зрители и 131 480 лева, но с 19,8% повече от миналата година, когато „Високо напрежение” зае първото място с 5 711 зрители и 49 427 лева.

[table id=123 /]

<< Предишна седмица

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

11 Comments

  1. Ами като прожектират филма само в едната верига е нормално да свършат.Миналата сряда запазих за моите приятели за този четвъртък и половината зали бяха или пълни или на 60%.
    Тази тиха война, която се води между двете фирми на пазара, а именно Форум Филм и Александрва, заедно с техните вериги кина, излагат не само самите тях, а и нашата страна пред останалите разпространители в света.Тандем филм изобщо не ги слагам в схемата, защото за мен тях просто ги няма 🙂 Всичко е изключително неадекватно.

  2. Уви, най-ритнати под пояса не са двете фирми, а останалите опитващи се да разпространяват кино.. и зрителите, ъф корз.

  3. На мен ми е интересно защо го правят всичкото това нещо тези две прекрасни фирми 🙂

  4. @studentcheto
    Разпределение на благата му е майката. 🙂 🙂

    @stealth
    Ще дойдат нови на тяхно място. Не се свършва туй, що не се свършва. 🙂

  5. В мола на Стамболийски определено беше „навалица като у Пловдив на Металика“ 🙂

  6. Аз не съм бил в час явно – Още преди 750 години когато, след кратък размисъл, реших да напусна иначе любимия си сектор – поради неистовите и непреодолими българизми, непрофесионалности и дребнотии от всякакви порядък – престанах да се интересувам – кой, къде, как …

    За Форум Филм прочитам за първи път тук и отидох да ги разгледам в Търговския регистър.
    Според качените данни – имат загуба от 74 хиляди лв. през 2009 г. и загуба от 95 хиляди лв. през 2010 г. Приходите им съответно през 2009 г. са малко над 500 000 лв., а през 2010 г. вълизат на около 3 750 000 лв.

    Тук се изкушавам да се запитам – колко са били тоталните приходи от кино за разпространителите през 2010 г. ? Сигурен съм, че когато към тях се отнесат 3-те милиона и половина на Форум – няма да се получи чак толкова съществен пазарен дял ? Или напротив ?

    Както и да е – очевидно позволяваме това да ни се случи и сами сме си виновни. Този чужд собственик известен ли е в бранша ? Може ли да ме светне някой, че не знам …
    Ако е известен – как може филм, който бие рекорди – да го вземем тук, за да направим някакъв пиклив уикенд от какво ? 45 000 долара има ли ? 13 екрана ???

    Тези, които са им дали да разпространяват филма на наша ‘територия’ не може да не знаят какъв е капацитета на пазара тук … Как обясняваш на някого първи уикенд от 70 000 лв. при положение, че пазара е за 300 000 лв. примерно ?

    Наистина ли е по-важно на другия да му е зле – отколкото на мен да ми е добре ?
    Или е съзнателна стратегия ?

    Не мога да си представя, че по-големия брой екрани – по някакъв начин може да навреди на приходите – дори и при някакво споразумение с Александра за Арените …

    Дрънкам си нещо наум тук … nevermind …

  7. Ох, ситуацията е доста сложна. Аз поразпитах малко, но за съжаление не мога да споделя какво научих. 🙁
    Нека да кажа само, че вината е споделена. 🙂