Джон Картър: Между два свята / John Carter

След като „Джон Картър: Между два свята” стартира неубедително на американска територия, с интерес зачакахме да видим родното му постижение, защото тайничко се надявахме на добри резултати, които да индикират евентуален успех в световен мащаб,

Е, струва ни се, че можем да бъдем доволни, защото филмът дебютира с отличните 24 685 зрители и 268 664 лева за трите дни и общо 25 041 зр. и 273 944 лв. с предварителните прожекции. Това го поставя след гигантските хитове на “Disney” „Карибски пирати: В непознати води” (64 321 зр. и 600 539 лв.) и „Алиса в Страната на чудесата” (25 874 зр. и 284 258 лв.), но пък по-напред от „Tron: Заветът” (14 915 зр. и 170 239 лв.), което си е доста добре предвид факта, че романът на Уилям Бъроус, послужил за основа на филма, не е супер популярен у нас. Поне не и колкото са популярни „марките” на горните филми.

След като оглави класацията миналата седмица, анимационната класика „Красавицата и звярът 3D” отстъпа на втора позиция с доста ниския спад от 18% и резултати от 5 042 зрители и 50 694 лева. За десет дни класическата приказка на „Disney” може да се похвали с 13 737 зр. и 134 222 лв., което го поставя след филми като „Ранго” (20 998 зр. и 155 541 лв.) и „Аз, проклетникът” (14,321 зр. и 145,150 лв.), но пък е напред с почти двойно по-големи резултати от „Star Wars: Епизод I – Невидима заплаха 3D” (8 715 зр. и 88 390 лв.), който е другият стар пост-конвертиран 3D филм, който сме гледали през последните няколко месеца.

На трето място със спад от 16% – най-ниския в Топ 10 – и с по-малко пари, но повече зрители от „Красавицата и звярът 3D”, се класира българският „Корпус за бързо реагиране”, който приключва уикенда с 5 462 зрители и 43 689 лева. До момента комедията има спечелени 20 773 зрители и 152 872 лв. За сравнение, за същия период „Операция „Шменти капели” е разполагал с 42 019 зр. и 308 439 лв. – той обаче се разпространяваше с повече копия.

Четвъртата позиция с 4 479 зрители и 36 450 лева заема „Шпионски свалки”, който до момента е регистрирал 40 241 зр. и 315 985 лв. За същия период „Истинска измама” е разполагал с 38 643 зр. и 318 946 лв., но уикендът му е бил по-слаб и в крайна сметка „Шпионски свалки” може да приключи с по-голям финален приход.

Пътуване до тайнствения остров” закръгля Топ 5 с 3 211 зрители и 33 212 лева. За един месец разпространение своеобразното продължение на „Пътуване до центъра на земята 3D” е спечелило 44 817 зр. и 446 706 лв. За пореден път да кажем, „Тайнствения остров” се движи доста добре и очакванията са да задмине финалните резултати на предшественика си, които възлизат на 51 012 зр. и 533 260 лв.

На шеста позиция дебютира последното от сериозните Оскарови заглавия, които ще видим по родните кина, „Потомците”, който регистрира 1 630 зр. и 13 228 лв. Това, разбира се, е доста нисък резултат, но изненадващо е по-голям от този на „Артистът” и „Дама, поп, асо, шпионин”, които дебютираха преди две седмици, съответно с 1 139 зрители и 9 254 лв. за „Артистът” и 773 зрители и 6 575 лева за „Дама, поп, асо, шпионин.

Най-новото българско предложение „Аве” дебютира на седма позиция с 1 599 зрители и 12 284 лв. Това е резултат в долния край на успехите на родното кино, поставящ филма малко над „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” (1,657 зрители и 11,764 лв.), „Сбогом, мамо” (1 437 зр. и 11 880 лв.) и „Подслон” (1 052 зр. 8 672 лв.), но под Източни пиеси” (1,843 зр. и 14,715 лв.), „Лора от сутрин до вечер” (2 043 зр. и 14 144 лв.) и „HDSP: Лов на дребни хищници” (1,703 зр. и 14,028 лв.).

Тази седмица филмите от топ 10 са били гледани от 48 786 зрители, които са донесли приходи от 480 502 лева. Това е с цели 62,5% повече от миналата седмица, когато „Красавицата и звярът 3D” дебютира на челното място в класацията с 6 163 зрители и 61 369 лева и с невероятните 83,1% повече от миналата година, когато „Ранго” зае първо място със 7 408 зрители и 57 347 лева.

[table id=121 /]

<< Предишна седмица

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

10 Comments

  1. Дано картър да изкласи, че в Америка го е закъсал, че се надявам на някое продължение. 😉

    Оправете заглавието на шеста позиция! 🙁

  2. Грешни пари дадох за Джон Картър!
    Така не ме е било яд, че си ходил на кино за тъп филм от бая време насам!

  3. Благодаря за тази информация – винаги като се загледам повече ми е много интересна …

    От нея става видно, че мащаба – обсега – обема на …незнам как да го нарека ‘кино-взаимодействието’ с публиката – в първия уикенд на всеки нов български филм не може да прескочи 1000-1500 зрители и 5-7000 евро…Дори и филмът с най-голям отзвук – ‘Източни пиеси’- е в тази категория …. т.е. това си е размера и мястото на това изкуство към днешния ден … Забелязвам и че някои от най-обсъжданите заглавия през годината (Артистът, Дама, Асо…) са също в тази категория … Какво ли ще се случи с любимия ми BULLHEAD…

    От горната статистика излиза ли, че публиката на АВЕ и ТИЛТ е същата като на Артистът ?

    Или може би не – защото трябва да ги съберем – 1000 и нещо за новия български филм – и 1000 и нещо за пуснатия за разпространение световен естетически триумф на еди кой си …

    Незнам – Аз ако се занимавах с кино в България щях да съм клинично депресиран …
    .
    Дали ако Явор Гърдев можеше да направи всички филми, които би направил- без никакви и други ограничения – дали тогава – този размер, обсег, мащаб щеше да е различен ?

    Дали – ако някой финансов министър сега или в бъдеще – се окаже таен киноман – с големи колекции от френско, американско, шведско и незнам още какво кино в къщи – и реши да отпусне кинти … ама много кинти … Този рамер ще бъде ли различен ? Зрителите на един български Артистът ще бъдат ли повече от зрителите на френски Артистът?

  4. Е, нека не забравяме, че ги има и тези резултати:
    „Мисия Лондон” (46,291 зр. и 355,120 лв.)
    „Love.net” (22,382 зр. и 189,729 лв.)
    „Тилт” (14,069 зр. 112,178 лв.)
    Те не са никак лоши, дори и на фона на най-успешните американски блокбасъри у нас.

    А отговорът на последния ти въпрос е не!

  5. Не са лоши – agreed.

    За TILT – поради една или друга причина – моя милост бе един от тези 14 000 и нещо…А за Мисия Лондон – си превъзмогнах резистенциите след време – като впоследствие купих диск и го подарих на някой да се смее…Третия посмъртно не мога да се самонакарам да го видя …

    Не искам да съм негативен – само пак ще се самозапитам на глас – дали те доказат правилото – понеже са изключение – или са индикация, че при определени обстоятелства са възможни много по-големи мащаби на взаимодействие с публиката ?

    Защото на практика говорим за три първи уикенда – в море от стотици уикенди в нашия живот…

    Ако трябва съвсем да се видьотя мога да направя следната проста сметка – от „Да обичаш на инат“, който като ученик отидох да гледам два пъти на кино през далечната 1986-та година, са изминали 25 години … това прави има няма 1 300 уикенда …

    Математически излиза, че тези подскоци – или надскоци от мащаба са се случили в период от време съставляващ по-малко от половината на един процент от времето в живота ни в който сме се вълнували, говорили, мечтали и гледали други филми, гледали други филми, гледали други филми, гледали други филми…

  6. Milbo, има един момент обаче, и той е, че тези резултати са постигнати през последните няколко години – когато киното ни започна да се развива и количествено и качествено. 🙂

    Сетих се за „Хан Аспарух“, който е гледан от 19 млн. зрители. :О Чакаме такова нещо да се случи отново. 🙂

  7. „Хан Аспарух“ наистина е гледан от толкова милиона, ама какъв му беше бюджета? Ако го съпоставиш по някакъв начин със сегашните бюджети ще е интересно да се види резултата.

    Не че това омаловажава достойнствата на филма, но някаква част от зрителите бяха закарани да го гледат под строй. Но това не пречеше да се гледа и по няколко пъти.

    Митак, а имаш ли данни за някой западен филм – някаква по-разширена статистика от онова време? Сещаш се за кой филм имам в предвид – милиция охраняваше касите на кино сердика. 😉

  8. @Анита
    Там е работата, че не е 1,9 млн. 🙂 🙂 Не съм сигурен, че беше точно 19 млн, но гаранция е над 10 милиона зрители!

    @Тихомир (Tito)
    Не знам колко му е бил бюджета на „Хан Аспарух“ и на мен би ми било интересно да знам.

    А за този филм, който говориш и който, предполагам, започва със „Star“ и завършва на „Wars“, нямам никаква идея какви зрители е има у нас. Попадала ми е статистика само за българските филми. Спомням си само за „Терминатор 2“, който имаше 1,2 млн. зрители или нещо такова. 🙂