Удряме чело в земята, за да демонстрираме искреното си разочарование, че още не сме ви запознали с подробностите около един свръх-любопитен проект-мюзикъл, работата по който трябва да започне едва ли не веднага. Споменавали сме ви за екранизацията на Бродуейския мюзикъл „Клетниците” по Виктор Юго, която подготвя Том Хупър, носител на „Оскар” за „Речта на краля” – но това беше в августовска новина, фокусирна върху заетостта на Хю Джакман.
Сега вече с чиста съвест можем да споделим новини около довършването на кастинга – говори се, че кънтри-девойчето Тейлър Суифт и актрисата с оперна школовка Аманда Сейфрид може би ще влязат в ролите съответно на Епонин и Козет. Аманда е на финалната права в преговорите, за Тейлър се очаква включване (ама и да се откаже – няма да е голяма загуба, при положение че не разполага с актьорски талант, който е някак си нужен в случая!).
За да поясним разпределението на шахматната дъска, предлагаме да ви върнем в тийнейдж-годините, когато четяхме „Клетниците”, и да ви припомним накратко сюжета на колосалния роман на Виктор Юго.
Бившият каторжник Жан Валжан (Хю Джакман) е коренно променен след престоя зад решетките – един достоен, уважаван господин, собственик на фабрика и кандидат за кмет. Когато той решава да помогне на една от работничките си Фантин (Ан Хатауей), съдбата се обръща срещу него и приема образа на вечния му преследвач – инспектор Жавер (Ръсел Кроу). Фантин напуска този свят и грижата за малката й дъщеричка Козет (когато порасне – Аманда Сейфрид) поема Жан Валжан. Години по-късно Козет се влюбва в Мариус (бунтар, деец на френската революция от средата на 19 век; в ролята – Еди Редмейн, когото ще видим до Мишел Уилямс в „My Week with Marilyn”), по когото си пада и Епонин (вероятно Тейлър Суифт). Възвишени чувства, различни стремежи, буря от емоции бушуват в особената атмосфера, създадена от майстора Юго в тази история от началото на 19 век. Двойката Жан Валжан-Жавер отдавна се е превърнала в нарицателно за „arch-enemies”. Париж, раздиран от революционни брожения, оживява с невероятен образ именно в „Клетниците”. Героите трябва да направят своя избор – какво са готови да пожертват по пътя и в стремежа си към любов, справедливост и щастие.
И сега представете си всичко това изиграно и изпято на екран! Неслучайно постановката на Бродуей на „Клетниците” е едно от най-успешните шоута в продължение на години. Създаден от Ален Бублил (стихове) и Клод-Мишел Шьонберг (музика), мюзикълът е поставен за пръв път в Париж през 1980 година, пет години по-късно – и на „West End”, а през 1987 година се качва на Бродуей. „Клетниците” е третият най-дълго игран мюзикъл там – след „Фантомът от Операта” (той все още е на сцена), и „Котките” („затворен” през 2000 година), „Клетниците” има в актива си 6680 представления, 12 номинации и осем спечелени награди „Тони”.
Много сме обнадеждени от избора на режисьор за кино-екранизацията на мюзикъла. Том Хупър доказа талант за работа с актьори, усет към епохата, специфичен поглед върху сюжета с „Речта на краля” – нямаме причина да не му се доверим. Към актьорите трябва да споменем още Хелена Бонам-Картър (мадам Тенардие) и Саша Барон Коен (евентуално мосю Тенардие). Говори се, че едно от изискванията към екипа е не само да запишат сами партиите си, но и да пеят по време на снимки – което може и да се окаже препъни-камък по пътя към актьорско съвършенство. Каквито и разминавания в личните графици с ангажименти да се появят, време не остана – защото „Клетниците” ще трябва да се появи на екран в началото на декември 2012, поне според предварителните планове.
Е най-накрая Хю Джакман ще прави нещо което много добре може да прави и от където е започнал кариерата си (да пее мюзикъли) Чакам с нетърпение този проект 🙂
О, това го чакам най-малко заради Хю. 🙂