Mission: Impossible - Ghost Protocol

По принцип Коледа не е най-силният период на американския боксофис, но тази година той бележи дори по-ниски нива от обикновено. Общите приходи са по-ниски от тези през 2005 г., когато почивните дни се падаха точно по същия начин, а тогава нямаше по-големи цени на билетите за 3D и IMAX.

Един куп нови заглавия дебютираха още в средата на седмицата, но те не успяха да изместят големите продължения от изминалия уикенд, които продължават да заемат челните места.

След като миналата седмица дебютира само в 425 кина, сега „Мисията невъзможна: Режим Фантом” „избухва” в нови допълнителни 3 023 киносалона и от трето място скача на първо с приходи от 29,5 млн. До момента четвъртата част от поредицата за супер шпионина Итън Хънт може да се похвали с 61,9 млн. и с предстоящите празнични дни не би трябвало да се затрудни да задмине финалните резултати на предишния филм от серията „Невъзможна мисия 3”, който през 2006 приключи с разочароващите 134 млн. на фона на 215-те на втора част от 2000 година.

Продължава по-слабо от очакваното представяне на „Шерлок Холмс: Игра на сенки”, който губи 48,9% от приходите си спрямо дебютния си уикенд и финишира втори със 20,2 млн. С това приходите му за първите десет дни от разпространението стават 79 млн. За сравнение първата част на филма имаше 36,6 милиона за втория си уикенд и десетдневен приход от 138,7 млн. Дори и да отчетем факта, че първият филм имаше по-добър старт по отношение на празниците, пак 45%-ната му преднина пред „Игра на сенки” си е доста сериозна.

Първото ново предложение за седмицата Мъжете, които мразеха жените на Дейвид Финчър заема третото място с 12,7 милиона за трите дни и общо 21,1 млн. от дебюта му в сряда. Това е по-малко от тридневния дебют на „Социалната мрежа”, който миналата година през октомври стартира с 22,4 млн., но трябва да се има предвид, че неговата централна тема беше далеч по-популярна. Засега боксофис бъдещето на „Мъжете, които мразеха жените” не е много ясно и ще трябва да поизчакаме идните дни, за да можем да се ориентираме по-добре.

Четвърти е „Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked”, който приключва уикенда с 12,6 милиона и общи приходи до момента в размер на 49,5 млн. За същия период неговият предшественик „Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel” можеше да се похвали с уикенд от 35,1 млн. и общ резултат от 155,9. Отново, дори и предвид по-добрата стартова позиция, преднината на „The Squeakquel” е значителна.

На пето място дебютира второто ново предложение за седмицата „Приключенията на Тинтин” на Спилбърг, който регистрира едва 9,7 млн. за трите дни и 17,7 от сряда до неделя. Въпреки че това е разочароващ резултат, той не е неочакван, защото комиксите и книжките за Тинтин са доста непознати в Америка и очакванията за боксофис представянето му никога не са били големи. Все пак се надяваме през предстоящите дни публиката да се посъвземе, защото филмът го заслужава. За утеха остават международните приходи на филма, които са в размер на 240 млн.

Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 97,3 милиона, което е с 22% по-малко от миналата година, когато „Запознай се с малките” дебютира на първото място с 30,8 млн., и със смазващите 62% по-малко от 2009 г., когато „Аватар” остана на първото място със 75,6 млн.

Топ 10 според предварителните резултати:

# Име сед. Приходи Уикенд Промяна Общо приходи
1 Mission: Impossible – Ghost Protocol 2 $29,500,000 +130,7% $61,935,000
2 Sherlock Holmes: A Game of Shadows 2 20,260,000 -48,9% 79,014,000
3 The Girl with the Dragon Tattoo (2011) 1 12,750,000 21,126,000
4 Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked 2 12,650,000 -45,6 49,590,000
5 The Adventures of Tintin 1 9,705,000 17,712,000
6 We Bought a Zoo 1 9,450,000 9,450,000
7 War Horse 1 7,512,000 7,512,000
8 New Year’s Eve 3 3,315,000 -54,7% 32,652,000
9 The Darkest Hour 1 3,000,000 3,000,000
10 The Muppets 5 2,147,000 -39% 75,704,000

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

5 Comments

  1. Тази седмица класацията просто отвсякъде от 1-во до 10-то потвърждава мнението ми, което неведнъж съм изказвал, че на повечето филми просто не трябва да се правят продължения:)
    Вместо да дадат пари да направят нещо ново, те продължават да дават парите си за безмислени продължения:)

  2. По-скоро тази класация е нагледен пример за това, защо се правят толкова много продължения и защо ще продължават да се правят. Не е като на челните места да не са все продължения, римейки и адаптации на вече съществуващи истории.

  3. Имах предвид, че продължават хем да са по слаби като филми, хем и като приходи 🙂

  4. О, забравих. Нали се сещаш сам, че продълженията ги правят единствено поради причината да надминат касовите приходи на предшествениците си 🙂