97 саундтрака с шансове за Оскар

Вчера Американската киноакадемия изнесе списък с 97 филмови саундтрака, които отговарят на всички критерии, за да бъдат сред номинираните за тазгодишните награди „Оскар”.

По принцип „Best Original Score” е една от-най любимите ни категории и обикновено при нея сме доста напред с „материала” (разбирайте изслушали сме доста от албумите и имаме ясно изразено мнение и фаворити за наградата), но тази година малко изоставаме и на този етап ни е трудно да кажем кои са ни любимите саундтраци.

Все пак от това, което сме слушали, си падаме по „Тинтин”, „Хари Потър и Даровете на смъртта – част 2”, „Х-Мен: Първа вълна”, „Кожата, в която живея” и „Мъжете, които мразеха жените”. Изненадани сме от липсата на един от любимите ни саундтраци тази година, „Нощта на ужасите”, който явно не отговаря на необходимите условия. Послушайте малко, докато разглеждате номинираните!

„The Adjustment Bureau” – Thomas Newman
„The Adventures of Tintin” – John Williams
„African Cats” – Nicholas Hooper
„Albert Nobbs” – Brian Byrne
„Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked” – Mark Mothersbaugh
„Anonymous” – Thomas Wander and Harald Klosers
„Another Earth” – Phil Mossman and Will Batess
„Answers to Nothing” – Craig Richey
„Arthur Christmas” – Harry Gregson-Williams
„The Artist” – Ludovic Bource
„@urFRENZ” – Lisbeth Scott
„Atlas Shrugged Part 1” – Elia Cmiral
„Battle: Los Angeles” – Brian Tyler
„Beastly” – Marcelo Zarvos
„The Big Year” – Theodore Shapiro
„Captain America: The First Avenger” – Alan Silvestri
„Cars 2” – Michael Giacchino
„Cedar Rapids” – Christophe Beck
„Conan the Barbarian” – Tyler Bates
„The Conspirator” – Mark Isham
„Contagion” – Cliff Martinez
„Coriolanus” – Ilan Eshkeri
„DAM999” – Ousepachan
„The Darkest Hour” – Tyler Bates
„The Debt” – Thomas Newman
„Dolphin Tale” – Mark Isham
„Don’t Be Afraid of the Dark” – Marco Beltrami and Buck Sanderss
„Dream House” – John Debney
„The Eagle” – Atli Orvarsson
„Extremely Loud & Incredibly Close” – Alexandre Desplat
„Fast Five” – Brian Tyler
„The First Grader” – Alex Heffes
„The Flowers of War” – Qigang Chen
„The Girl with the Dragon Tattoo” – Trent Reznor and Atticus Rosss
„The Greatest Miracle” – Mark McKenzie
„Green Lantern” – James Newton Howard
„Hanna” – Tom Rowlands
„Happy Feet Two” – John Powell
„Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2” – Alexandre Desplat
„The Help” – Thomas Newman
„Hop” – Christopher Lennertz
„Hugo” – Howard Shore
„I Don’t Know How She Does It” – Aaron Zigman
„The Ides of March” – Alexandre Desplat
„Immortals” – Trevor Morris
„In Search of God” – Rupam Sarmah
„In the Land of Blood and Honey” – Gabriel Yared
„In Time” – Craig Armstrong
„Insidious” – Joseph Bishara
„The Iron Lady” – Thomas Newman
„J. Edgar” – Clint Eastwood
„Jane Eyre” – Dario Marianelli
„The Lady” – Eric Serra
„Like Crazy” – Dustin O’Halloran
„Margaret” – Nico Muhly
„Mission: Impossible – Ghost Protocol” – Michael Giacchino
„Mr. Popper’s Penguins” – Rolfe Kent
„Moneyball” – Mychael Danna
„Monte Carlo” – Michael Giacchino
„New Year’s Eve” – John Debney
„Norman” – Andrew Bird
„One Day” – Rachel Portman
„Puss in Boots” – Henry Jackman
„Rampart” – Dickon Hinchliffe
„Real Steel” – Danny Elfman
„Rebirth” – Philip Glass
„Red Riding Hood” – Alex Heffes and Brian Reitzells
„Restless” – Danny Elfman
„Rio” – John Powell
„Rise of the Planet of the Apes” – Patrick Doyle
„The Rite” – Alex Heffes
„The Rum Diary” – Christopher Young
„Sanctum” – David Hirschfelder
„Sarah’s Key” – Max Richter
„Senna” – Antonio Pinto
„Shame” – Harry Escott
„The Skin I Live In” – Alberto Iglesias
„The Smurfs” – Heitor Pereira
„Snow Flower and the Secret Fan” – Rachel Portman
„Super 8” – Michael Giacchino
„Take Shelter” – David Wingo
„The Thing” – Marco Beltrami
„Thor” – Patrick Doyle
„Tinker Tailor Soldier Spy” – Alberto Iglesias
„Tower Heist” – Christophe Beck
„W.E.” – Abel Korzeniowski
„War Horse” – John Williams
„Warrior” – Mark Isham
„Water for Elephants” – James Newton Howard
„The Way” – Tyler Bates
„We Bought a Zoo” – Jon Thor Birgisson
„We Need to Talk about Kevin” – Jonny Greenwood
„Win Win” – Lyle Workman
„Winnie the Pooh” – Henry Jackman
„X-Men: First Class” – Henry Jackman
„Young Adult” – Rolfe Kent
„Your Highness” – Steve Jablonsky

Този списък ще бъде изпратен на всички членове на музикалния клон на Академията и всеки от тях ще гласува за петте най-добри саундтрака, според своето собствено мнение. Петте филма получили най-много гласове ще бъдат номинирани за наградата.

Не пропускайте да видите списъците с възможните номинации и в някои от другите категории, които сме ви представяли: специални ефекти, анимации, документални и чуждоезични филми.

Пълните номинации за 84-те награди „Оскар” ще станат ясни на 24 януари, а самата церемония по награждаването ще се състои на 26 февруари в „Кодак Тиътър”. Водещ ще е любимият ни Били Кристъл.

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

8 Comments

  1. Дано да е някой измежду Десплат, Уилиамс, Гиакино, Истууд, Хауърд или Нюман да спечели. 🙂

  2. Аз съм за Деспла! Музиката към DH 7.2 е ужасно добра, един от най-големите представители на класическото „тематично“ композиране за филми през последните десет години по мое скромно мнение. 🙂 Започнал съм вече да ги преслушвам, засега най-много си падам по джазовите заигравания на Уилямс в „Tintin“, и френската ретро нотка и същевременно достойна подгрявка за „The Hobbit“ на Шор в „Hugo“. „The Artist“ на Бурсе е обективният фаворит – уникален саундтрак, който – вярвам – играе главната роля във филма. Класическите намеци, които успях да датирам чак от 19 век и завидната увереност, с която композиторът моделира оркестъра трябва да предизвикат поне интелектуално уважение, ако не друго… и въпреки всичко музиката на Деспла заслужава Оскар повече от всяка друга и ще съм ужасно разочарован, ако не я получи.

  3. @Кристиан Валентинов
    На Джон Паул какво му е? 🙂 🙂 🙂

    @Влади Неколов
    Доста силно изказване за „ХП 7.2“ Не че не съм съгласен, както виждаш съм го споменал сред любимите, но чак за последните десет години? 🙂

    Знаете ли мен кой саундтрак ме кефи здраво, който пропуснах да отбележа и който липсва в списъка? На четвъртите „Пирати“. Темата на русалките е смазваща!!! и „The Pirate That Should Not Be“ също диви на макс!

  4. Да, държа на казаното! При първото и второто преслушване не успях да го оценя до край и незаслужено му дадох осмица, но с времето започваш да осъзнаваш, че скора на Деспла не може да се пипне от никъде! Нито откъм недостатъчна тематичност, нито откъм евтини репетитивни билдове ала Цимер, нито откъм нищо! Просто красота! Да не споменавам пък, че Оскарчето трябва да му е сигурно само заради гигантическата несправедливост, че Уилямс не получи статуетката си за „The Prisoner of Azkaban“ – друго гениално творение, което HP франчайза роди. Е, аз съм леко пристрастен де, но все пак не виждам причина да не се признае на Деспла, че е направил нещо голямо 🙂

  5. Деспла е един от-най-добрите работещи в момента, спор няма! 🙂
    А на Уилямс бих му дал Оскар за „Затворникът“, дори и само заради темата на онова летящото – Бекбий, Бъгби ли беше, не се сещам. 🙂

  6. @Дринов
    Нищо му няма. Не съм видял, че е сред възможните.
    Уилямс е велик, но ми се иска да е някой друг. Не за друго, а просто човека се оплакал, че няма къде да ги слага вече тия статуетки.. Какво да каже Алън Менкен тогава?! 😀

  7. Абсолютно зад казаното от Влади. Деспла винаги е на невероятно ниво, но в последния Хари Потър просто отнесе всичко. Със сигурност саундтракът на годината. Имам обаче усещането, че Дедо Джон ще прибере за Военния кон, нищо че стигнах до половината ми писна.

    Обаче ми прави впечатление липсата на Пауъл с Mars Needs Moms. Явно като заклеймят нещо като безпрецедентен провал, всичко в него е безпрецедентен провал. Откачалки…

  8. Съмнявам се да му дадат на Уилямс, макар че четох, че това му бил един от най-добрите скорове от години. Аз самия не съм го слушал и не мога да дам мнение. Първо искам да гледам филма.

    А за „провала“ си прав. От време на време им се случва да се излъжат – например номинация за най-добър грим на „Човекът въллк“ или пък „Норбит“ – но това е рядкост. 🙂