Златна палма 2011

Вчера приключи 64-тото издание на фестивала в Кан и по традиция бяха раздадени няколко награди, сред които, разбира се, и най-престижната Златната палма.

Като че ли големият победител на фестивала се оказа американското кино в лицето на „Дървото на живота” на Терънс Малик (филм, който както знаете очакваме с огромен интерес) спечелил Палмата, Кирстен Дънст, която бе отличена за ролята си в „Меланхолия” на Ларс фон Триер и Николас Виндинг Рефн, който спечели наградата за режисура за филма си „Drive”.

Дали това се дължи на факта, че Робърт де Ниро бе председател на журито или пък на скандала, който предизвика Ларс фон Триер с думите си, че е нацист и разбира Хитлер (личното ни мнение е, че Триер е абсолютен кретен и всеки, който вземе думите му на сериозно се излага повече от него, но нали е чувствителна тема…) или пък защото филмите и изпълненията наистина си заслужават, е въпрос на дебати. За нас лично обаче, истината няма голямо значение, тъй като сме сигурни, че всички наградени го заслужават повече, отколкото носителите на множество други награди.

Честито и на отличените българи!

Ето и целия списък с победителите (според Variety):

PALME D’OR: „The Tree of Life“ (Terrence Malick, U.S.)

Grand Prix (tie): “Once Upon a Time in Anatolia“ (Nuri Bilge Ceylan, Turkey) and “The Kid With a Bike“ (Jean-Pierre and Luc Dardenne, France)

Director: Nicolas Winding Refn (“Drive,“ U.S.)
Actor: Jean Dujardin („The Artist,“ France)
Actress: Kirsten Dunst („Melancholia,“ Denmark-Sweden-France-Germany)
Screenplay: Joseph Cedar („Footnote,“ Israel)
Jury prize: “Polisse“ (Maiwenn, France)

UN CERTAIN REGARD JURY AWARDS
Main prize (tie): „Arirang“ (Kim Ki-duk, South Korea) and „Stopped on Track“ (Andreas Dresen, Germany)
Special jury prize: „Elena“ (Andrey Zvyagintsev, Russia)
Directing prize: Mohammad Rasoulof („Goodbye,“ Iran)

OTHER MAIN JURY AWARDS
Camera d’Or: „Las acacias“ (Pablo Giorgelli, Argentina-Spain)
Critics’ Week Grand Prix: „Take Shelter“ (Jeff Nichols, U.S.)

SHORT FILMS JURY PRIZES
Palme d’Or: „Cross“ (Maryna Vroda)
Jury prize: „Swimsuit 46“ (Wannes Destoop)

FIPRESCI AWARDS
Competition: „Le Havre“ (Aki Kaurismaki, Finland-France)
Un Certain Regard: „The Minister“ (Pierre Schoeller, France)
Directors’ Fortnight: „Take Shelter“ (Jeff Nichols, U.S.)

CINEFONDATION
First Prize: „Der Brief“ (Doroteya Droumeva)
Second Prize: „Drari“ (Kamal Lazraq)
Third Prize: „Fly by Night“ (Son Tae-gyum)

ECUMENICAL PRIZE: „This Must Be the Place“ (Paolo Sorrentino, Italy-France-Ireland)

PRIX VULCAIN TECHNICAL AWARDS
Winner: Jose Luis Alcaine („The Skin I Live In,“ Spain)
Special mention: Joe Bini and Paul Davies („We Need to Talk About Kevin,“ U.K.-U.S.)

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

14 Comments

  1. Споделям мнението на Бла . Току що си дръпнах Days Of Heaven и Badlands за да усетя мощта на неговите шедьоври.

  2. Баси мелодрамата стана! Не, честно, много ме издразниха – някой си казал, че симпатизира на Хитлер и веднага – персона нон грата, игнорация от журито и тем подобни. Всеки е свободен да мисли каквото си иска, бе!

    А иначе, да, Малик си го бива, ама се чуват коментари, че бил заложил прекалено много философските си възгледи за висш интелект във фабулата на "The Tree of Life" – не знам за вас, ама ако усетя, че едва ли не иска да ме конвертира към неговите си виждания, ще му тегля една майна 🙁

  3. Toва с Ларс фон Триер беше откровена порнография, ше ги еба в политически коректните кретени. Ако още венъж чуя някой самовлюбен и важничещ евреин да ми опява за тъпия Холокост, ще застрелям планетата в ограничения и лицемерен мозък, честно.

    PS За Малик се радвам, не само защото филмите му са ебати страхотните и на фона на стилистиката му целият Холивуд е като банда олигофрени, но и защото кога друг път ще имаме възможност да се насладим на филм, награден със "Златна палма", в който има динозаври? LOL. Не знам в каквo би тръгнал да конвертира когото и да е, просто пичът прави ебати доброто кино. Точка.

  4. Хе-хе.

    За Ларс, аз гледах конференцията и е видно за всички, че човека просто си бръщолеви, защото му е скучно. И ми се струва, че на повечето евреи не им пука особено. Французите са много комплексирани на тази тема, там можеш да влезнеш в затвора, ако кажеш че Холокоста не е съществувал. 🙂 Яко комплекси има. 🙂 🙂

    Има ли от вас хора, които са гледали "New World"? Сортирам мнения, защото аз не съм.

  5. Определено Малик е на светлинни години от всеки жив американски режисьор, който работи в момента, в това не трябва да има спор! Обективно погледнато е така, но, не знам защо, като че ли филмите на Триер ми допадат повече.

    И, бтв, ако му пукаше какво си мислят другите, Триер нямаше да създаде Антихрист – един от малкото много добри филми на миналото десетилетие. Въпреки че – или закономерно – иначе много префинената публика на фестивала преди две години, занапуска киното по средата на филма, морално оскърбена, охкаща и тюхкаща, че е този път е преминал границата. Пикая на изкуство, за което съществуват граници!

  6. O, на Триер му дреме на датския хуй за тъпия и преекспониран скандал; въпросът е принципен. Колкото до това кой филм тази година е трябвало обективно да спечели в Кан – няма как да знаем, без да сме гледали селекцията. 🙂 Но предвид факта, че досега (някой да ме поправи, ако бъркам) Малик има само награда за режисура на фестивала, докато Триер вече е взимал "Палмата" и предвид факта, че явно (може би?) тези два филма са се оформили като фаворити сред журито, решението е било в полза на "Дървото на живота". Аз съм повече от доволен, но дано и въпросните заглавия наистина си струват.

  7. "Антихрист" ми е един от най-любимите филми на Триер. По принцип повече харесвам старите му филми, като от новите само "Догвил" ми е по-голям фаворит. Малик пък никога не ми е бил сред най-любимите режисьори, харесвам филмите му, но поради една или друга причина, никога не ми е пълнил душата. В никакъв случай обаче, не мога да го сравнявам двамата. Адски различни са. Очаквам и "Меланхолия" и "Дървото на живота" да ме изкефят на макс. А най-хубавото е, че единият ще го гледаме само след 2 дни. 🙂

    А за Златната палма искам да подкрепя Узи. Кога друг път тая награда ще я вземе филм с динозаври? 🙂 🙂 В Кан се зачитат само тежки трагедии като на братята Дарден. 🙁

  8. Не мога да понасям Малик. "Тънка червена глупост" и "Новият свят" са ми еднакво досадни. Старите два не съм ги гледала (или май бях заглеждала единия). Това е човек, който снима по-рядко от български режисьор, егати – 4 филма за 40 години! Завидна творческа продуктивност, няма що.

    За "Дървото на живота" мога само да се догаждам.

    "Политическата коректност" около Ларс фон Триер няма да я коментирам въобще. Четох за случката на всякакви езици, от които поне малко отбирам, за да видя какво толкова е казал -еми, нищо, всъщност. Освен това, жената на Триер е еврейка и децата им носят еврейски имена; освен това, лицемерието ме отвращава, а това решение на кан си е лицемерие в най-висша форма.

    Братя Дарден като нищо щяха да забършат трета "палма", де.. И на това берекет версин.

    И ЧП на блога 🙂

  9. Сакън, беше въздишка на облекчение 🙂

    А на Ларс само идиотите не харесвам. Всичко друго е без грешка.

  10. имах невероятния късмет снощи да гледам "The Tree of Life" и филмът е също толкова невероятен, истинска еволюция на кино Изкуството, която не може да се опише и трябва да се види. (spoiler: общо взето е точно като трейлъра)

  11. @Анита

    Слава Богу! 🙂

    @rado

    Супер! Сърбят ме ръчичките да те питам нещо за филма, ама ще се въздържа. 🙂 🙂 🙂