Ако скоро време не сте попадали на „еди-колко-си дневни предизвикателства” и игри за филми и книги, значи не сте се мотали из нета достатъчно. Досега не съм имал щастието да се включа в някои от тях, но когато се появи предложение от нашите приятели от Framespotting, нямаше как да откажа. Досега в начинанието се включиха Нели, Иво и Никс, като идеята както винаги е да се присъединят и други блогъри.
Става дума за 30 филма, които да отговарят на определени интересни и забавни критерии, които не е задължително да са свързани с качество. Кои са те, вижте по-долу!
1. Филм от детството ти – Има десетки филми, с които съм пораснал – „Star Wars”, „Индиана Джоунс” – но филмът (или по-точно сериалът), за който си спомням с най-голямо умиление е „Седморката на Блейк”.
2. Най-любим филм – Най-омразният въпрос! Все едно да обичаш някое от децата си повече. Все пак в продължение на десетки години отговарях с „Koyaanisqatsi”, затова мисля да кажа него.
3. Филм, който те е разплакал – Много са. „Извънземното”, „Кинг Конг” (1976), „Мечката”, но тук ще кажа последния филм, на който не само ревах, а направо се разпрах – „Марли и аз”! Всеки, който е гледал куче, ще ме разбере.
4. Най-смешният филм, който си гледал – „Особености на националния риболов”. На него успях да се захласна и в действителност се търкалях по земята в „Люмиер”. Честна дума!
5. Най-страшният филм, който си гледал – „Туин Пийкс”. Всеки път, като се появяваше Боб, се насирах. От по-новите, сигурно ще разочаровам някой, но „Paranormal Activity” – стреснах се точно два пъти, а това не се случва често.
6. Любим рисуван филм – „Ghost in the Shell”. Без коментар.
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – „Мръсни танци”. Ха-ха! Странен филм за сай-фай и хорър фен, не мислите ли?
8. Филм с любим актьор – „Ще се лее кръв”, Даниел Дей Луис е Бог!
9. Филм с любима актриса – „Мизъри”, разбира се с Кати Бейтс.
10.Филм с актьор, който не понасяш – Не понасям Чанинг Тейтъм. Единственият филм с негово главно участие, който мога да преглътна (с много усилия и уговорки) е „Орел”.
11. Филм с актриса, която не понасяш – „Антихрист”. Не понасям Шарлот Гейнсбур всъщност е доста меко казано, направо не мога да я трая в червата! А филмът е уникален.
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – Тук по-скоро въпросът е от кой не мога. Но мисля, че най-много ще докарам от „Star Wars” и „Криминале”.
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – „The Hurt Locker”. Не, че филмът няма качества, просто смятам, че Академията го награди само за да не спечели „Аватар”. А тези награди трябва да се печелят с положителен вот, а не с анти. Важното e на Вуте да му е гадно. Пълна простотия.
14. Най-скучният филм, който си гледал – „Секретна отбрана” със Сандрин Бонер. Три часа пътешествие с парижкия градски транспорт. А иначе филмът имаше приятна идея.
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – Няма такъв филм. Това са комплексарщини. Дори „Нинджа питон срещу извънземeн крокодил мутант 7” заслужава да му се даде шанс.
16. Филм, който така и не успя да догледаш – Не се сещам дали все пак не го изгледах, но като че ли „Доктор Живаго” ми се опря преди няколко години.
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – „Танцьорка в мрака”. Знам, че е любим на много колеги, но този филм предизвиква в мен само гняв. Ненавиждам хора като героинята на Бьорк.
18. Филм, който смяташ, че е надценен – „Up in the Air” на Джейсън Райтман. Беше ми супер обикновен и гледан до немай къде.
19. Филм, който смяташ, че е подценен – Най-подцененият филм в последните години за мен е „Американски гангстер” на Ридли Скот. Много майсторски филм.
20. Филм, който описва характера ти – Труден въпрос. Филмът, за който казвам „това съм аз”, като чувствителност и емоционалност е „Изгубени в превода”. Дали той описва характера ми точно, не съм сигурен. На този въпрос трябва да отговарят други хора.
21. Филм, който си гледал безброй пъти – Тук няма да напиша нищо. Толкова са много, че няма да е честно. И не, не лъжа, десетки филми съм гледал по толкова пъти, че отдавна съм им изгубил бройката. Говорим за над 25 пъти поне.
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – От нищо не ме е срам. Да го духат бедните духом. Ако харесвах „Здрач”, щях да си кажа.
23. Филм с любим саундтрак – „Трейнспотинг” и „Криминале”. Малко клиширано, но какво да се прави. Ако въпросът беше за „original score” нямаше да отговоря. 🙂
24. Любим филм, правен по книга – „Мълчанието на агнетата” e една от най-достойните екранизации ever!
25. Любима романтична история във филм – “Изгубени в превода”. Това, което се случва между Скарлет и Мъри, е нещо специално.
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – Обикновено аз препоръчвам, но и обратното се случва. Не е най-ужасното нещо, но „Харолд и Кумар”. Веднъж ме предупредиха да не гледам „Глутница кучета”, защото е мега тъп. Хора всякакви.
27. Филм с най-добър туист – Тук ще си позволя малко философстване и ще сложа няколко филма. Най-добър финален обрат – „Обичайните заподозрени” и „Шесто чувство”, защото слагат в перспектива всичко, което си видял до момента, както трябва да прави всеки такъв финал, а не просто да се изпльоска нещо изненадващо. „Седем”, но не финалът, а фактът, че убиецът, който обикновено търсим в този род трилъри, се появява едва ли не в средата на филма. И моя личен фаворит „Пришълецът” – „It’s a robot! Ash is a goddamn robot!”
28. Филм, който не разбираш – “Inland Empire”, поне не и изцяло. Който казва, че схваща всичко, лъже. Разбира се, имам си теории, но за да ги проверя и да си изградя нови, трябва да го гледам отново. А всеки, който се е сблъсквал с филма знае, че не става просто ей така да си го пуснете в неделя на обяд. Иначе много добър филм.
29. Най-красив филм – „Кедри в снега”. Много ми харесва този филм – във всеки един смисъл на думата.
30. Любим стар филм – „A Hard Day’s Night”. Обожавам го. Битълсите са пълни дебили!
Това е от мен. От тук нататък сте вие. Не е задължително да сте блогър, за да се включите в инициативата, можете да го направите и в коментарите. Пробвайте, ще видите, че е забавно.
Началният афиш е много як!
Браво на Лев!
🙂
Хубаво де, Райън – отговорите ти също са яки 😉 И се радвам, че Скарлет е два пъти (макар и с един и същи филм) във влажните ти съ… отговори, lol
🙂
🙂
Да, афишът(?) е як. Браво на Лев! 🙂 🙂 🙂
И представяш ли си да я нямаше Скарлет? 🙂
Нееее – няма да те чета, докато не си напиша моите! Честно 😀
Ех, Дринов, много ми се искаше да те освирквам и да те целя с виртуални домати за някой филм, но уви – нямам забележки към харесваното 🙁
И все пак къде мога да гледам „Нинджа питон срещу извънземeн крокодил мутант 7” :P?
Много интересна колекция Дринов. За някои от филмите изобщо не подозирах.
Edit: Ха-ха. Кой пише с моето име?
Ебати колко често се отъждествявах с отговорите ти. 🙂 Евала, Дринов – повече такива киномани да има: честни, точни и с любов към нещата. Много готин пост… Само една забележка: излъгал си за въпрос 4. Беше преди повече от десет години, но още помня как ревахме от смях на Тупак Шакур и прочее в индийския абсурд "Първа съпруга". 😀
@Къди
Ми какво се моташ?
@lammoth
Защо с лошо бе колега? 🙂 🙂 Филма все още се снима! 🙂
@Анонимен
Следващия път, внимавай повече! 🙂 🙂 🙂
@UZUMAKI
Eййййй! Човек, бях го забравил това с "Първа съпруга". 🙂 🙂 Как се смяхаме само. После търчахме за следващия филм "Романс Х" и не спирахме и по пътя. Велик момент! 😀
Да, тичахме от "Люмиер" към "Зала 1", превивайки се от смях и почти закъсняхме за филма. 🙂 Обаче "Романс" се оказа софто-порно и след свирката в първите 5 минути станахме доста сериозни. Вглъбени. Кръвоснабдени… Ех, спомени. 🙂
Е, к'во ти софт, братче? То в софта не дават проникване или свирки в близък план!. 🙂 🙂
Добре де – софт по мой критерий. 😀
Аз вече се занимавам с едно от фейсбукарските и мисля да пропусна това, но… интересни отговори, мда 🙂
Мале, Дринов, и аз на Марли си поплаках яко. Всъщност това е единственият филм, който някога ме е разплаквал.
Аз си нямам блог, затова се включвам в този лексикон тук 🙂
1. Филм от детството ти – Седморката на Блейк
2. Най-любим филм – Страх и Омраза в Лас Вегас, един единствен филм ми е променил живота съвсем буквално.
3. Филм, който те е разплакал – N/A
4. Най-смешният филм, който си гледал – Майор Пейн, сега ако го излгедам едва ли ще се усмихна, но тогава…
5. Най-страшният филм, който си гледал – Туин Пийкс
6. Любим рисуван филм – Аладин
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – Аватар
8. Филм с любим актьор – „Ще се лее кръв”, Даниел Дей Луис е Бог!
9. Филм с любима актриса – Не се сещам.
10.Филм с актьор, който не понасяш – Никалъс Кейдж, всичко
11. Филм с актриса, която не понасяш – Кирстен Дърст, всичко
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – Криминале, Лебовски, Страх и Омраза В Лас Вегас и др.
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – The Hurt Locker
14. Най-скучният филм, който си гледал – 25-ият час
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – Страстите Христови
16. Филм, който така и не успя да догледаш – много са, все драми
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – Не се сещам.
18. Филм, който смяташ, че е надценен – Scarface, уникално слаб филм, ама кефи. 🙂 Star Wars тоже
19. Филм, който смяташ, че е подценен – Burn After Reading
20. Филм, който описва характера ти – Страх и Омраза в Лас Вегас
21. Филм, който си гледал безброй пъти – Толкова са много, че няма да е честно.
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – От нищо не ме е срам.
23. Филм с любим саундтрак – Страх и Омраза в Лас Вегас
24. Любим филм, правен по книга – Страх и Омраза в Лас Вегас
25. Любима романтична история във филм – Серем на романтичните истории във филмите!
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел –The Darjeeling Limited
27. Филм с най-добър туист – Barton Fink
28. Филм, който не разбираш – Eraserhead
29. Най-красив филм – The Science of Sleep
30. Любим стар филм – Citizane Kane
Поправка, че забравих най-тъпият филм
18. Филм, който смяташ, че е надценен – Inception, Inception, Inception, Inception
Мислех да го пусна в моя си блог, но филмите които ще напиша в този своеобразен лексикон са от различни сфери и не се вписват в жанра, представян там, така че ще измъдря представителите си от тази трибуна 🙂
1. Филм от детството ти – Манастира ШаоЛин, Непобедимите от Удан, Хон Гил Дон – дърти до немай къде, но те бяха запомнени, после дойдоха Уилоу, Star Wars & Indiana Jones
2. Най-любим филм – прекалено много са – няма как да дам еднозначен отговор, но мисля че Пияният Майстор от '78 се класира близо до това определение
3. Филм, който те е разплакал – Рядко позволявам на съзлите да си текат по лицето ми, но на Ocean Heaven не успях да ги задържа…
4. Най-смешният филм, който си гледал – ами те са няколко – Life of Brian & Monty Python and the Holy Grail, са само няколко от тях – тук бих добавил и Just another pandora's box 🙂
5. Най-страшният филм, който си гледал – Преди беше втората част на Злите Мъртви, но после не намерих филм който да ме е стресирал по някакъв по-особен начин, но си признавам, че на Бял Шум въздействието беше много голямо 😉
6. Любим рисуван филм – Akira, NInja Scroll, Patlabor, My neighbour Totoro 🙂
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – Dabangg – индийска простотия, но беше добре направена простотия 🙂
8. Филм с любим актьор – много са любимите актьори, но бих казал, че God of Gamblers с Чоу Юн Фат е един от тях
9. Филм с любима актриса – Royal Warrirors aka In the line of duty с Мишел Йо
10.Филм с актьор, който не понасяш – И трите епизода на Star Wars с Хейдън – това недоразумение не трябваше да се слчува…
11. Филм с актриса, която не понасяш – всичко с Доли Партън и Барбара Стрейзанд
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – Star Wars, Indiana Jones trilogy, Rush Hour, The Matrrix, Dirty Dozen.
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – може би Ани Хол през '77 година, когато на небосклона се появи Star Wars и през '95, когато Pulp Fiction & Shawshank Redemption бяха за мен доста по-добри от инфантилната история за Форест Гъмп…
14. Най-скучният филм, който си гледал – Доста са и тук, от последните представители I am number four, Корабокрушенецът, и куп други…
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – Не мога да дам само един отговор, но бих казал, че романтичните драми са ми трудно преглъщаеми
16. Филм, който така и не успя да догледаш – доглеждам ги понякога с големи мъки, но го правя с ясното съзнание, че после ще мога хубаво да си ги нахейтя 🙂
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – Ами Титаник – много се смях на това грандиозно представление 🙂
18. Филм, който смяташ, че е надценен – Не намирам нищо толкова уникално в трилогията Кръстникът, така и не успях да схвана гениалността му… А, да и Аватар…
19. Филм, който смяташ, че е подценен – Не се сещам
20. Филм, който описва характера ти – ами може би Пея под дъжда – жизнерадостно музикално изживяване за мен 🙂
21. Филм, който си гледал безброй пъти – Project A – след 65-я път спрях да ги броя 🙂
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – признавам си, че поставените в графата "детски филми" от повечето мои приятели, т. нар martial arts movies ме кефат неимоверно много – хич не ме срам даже 🙂
23. Филм с любим саундтрак – Mortal Kombat 1&2, Judgement Night
24. Любим филм, правен по книга – Lord of the Rings trilogy
25. Любима романтична история във филм – No comment
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – Не е толкова ужасен, колкото тъп – Сезонът на вещиците се оказа точно такова…
27. Филм с най-добър туист – Ще повторя някои заглавия на Дринов – Шесто Чувство, Обичайните заподозрени, но ще добавя и Неуязвимият 🙂
28. Филм, който не разбираш – не точно, че не разбрах, но трябва да го гледам още няколко пъти, за да схвана идеята – Inception
29. Най-красив филм – Hero – играта на цветовете и камерата беше много високо 😉
30. Любим стар филм – The Good, The Bad and the Ugly – вече не правят такива филми за жалост 🙂
Ами това са моите 30 стотинки 🙂
Поздрави
1. Филм от детството ти – Смъртоносно оръжие 4 е може би първият гледан на кино, оставил ми супер спомен
2. Най-любим филм – объркан съм много, но ще кажа Криминале
3. Филм който те е разплакал – Животът е прекрасен на Бенини
4. Най-смешният филм който си гледал – The Odd Couple, а Уолтър Матау му се смея часове след филма.
5.Най страшният филм който си гледал – The Ring, домашният ми телефон звъня два пъти докато го гледах и го изключих
6. Любим рисуван филм – Felix The Cat заради мощната доза въображение влята в детския ми мозък
7.Филм, който никой не очаква, че харесваш – харесвам толкова различни филми, че едва ли има такъв
8.Филм с любим актьор – Серпико с Ал Пачино!
9.Филм с любима актриса – Изкупление с Кийра Найтли
10.Филм с актьор който не понасяш – Дявол на доброто с Бен Афлек
11.Филм с актриса която не понасяш – Ангелите на Чарли с Дрю Баримор
12. Филм от който можеш да цитираш всяка реплика – правих субтитри на Голямото напушване преди години и си спомням всяка сцена от него.
13.Най несправедливо спечелилият Оскар филм – Влюбеният Шекспир
14.Най скучният филм който си гледал – Шанхайски футбол
15.Филм който никога не искаш да гледаш – на всеки филм може да се даде шанс дори и за да му се посмее човек
16. Филм който така и не успя да догледаш – Космическата Одисея 2001 все до 20тата минута го гледам вече 3 пъти стана.
17.Филм който се предполага че е тъжен но не е – не се сещам
18. Филм който смяташ че е надценен – Гладиатор е качествена продукция но го смятам за глупав.
19. Филм който смяташ че е подценен – Sucker Punch
20. Филм който описва характера ти – Американски прелести заради възгледите ми към живота.
21. Филм който си гледал безброй пъти – Сам в къщи
22.Филм който те е срам да кажеш че харесваш – срама нямам
23.Филм с любим саундтрак – Кабаре
24.Любим филм правен по книга – Форест Гъмп
25.Любима романтична история във филм – Наистина Любов
26. Най ужасният филм препоръчан от приятел – Не му помня името ама беше много зле
27.Филм с най добър туист – Шесто чувство2
28.Филм който не разбираш – Blade Runner
29 Най красив филм – Amelie
30.Любим стар филм – On The Waterfront
Да му се…не види. Досега съзнателно отбягвах всякакви блог игри, още по-малко лексиконовите 30-ки от ФБ стените. Но тук порядъчно се зарибих. И тъй като все някой друг трябва да е виновен за собствените ми слабости…назначавам Дринов за тази тежка задача. Долен провокатор.
Post Scriptum: расов списък. Смекчи донякъде гневът ми. Ще има само катран. 😉
Адски много благодаря, на всички, които пуснаха своята класация. В момента, в които има две свободни минути ще ви пусна конкретни коментари! 🙂
@Makedonski…
Очакваме списъка ти, пък после си обвинявай, който си искаш!! 🙂 🙂 🙂
1. Филм от детството ти –Уилоу
2. Най-любим филм – Джаки Браун
3. Филм който те е разплакал – Snow Cake
4. Най-смешният филм който си гледал – Мозъчни Донори 🙂
5.Най страшният филм който си гледал – Екзорсистът
6. Любим рисуван филм – Афро Самурай 🙂
7.Филм, който никой не очаква, че харесваш –Сектор 9
8.Филм с любим актьор – Спайдър (Ралф Файнс)
9.Филм с любима актриса – Вероника Герен (Кейт Бланшет)
10.Филм с актьор който не понасяш – Последният самурай с Том Круз
11.Филм с актриса която не понасяш – Мексиканеца с Джулия Робъртс
12. Филм от който можеш да цитираш всяка реплика –Конан Варварина,хахахахах,майтапя се.Запомнил съм няколко реплики от Analyze This
13.Най несправедливо спечелилият Оскар филм – Чикаго 🙂
14.Най скучният филм който си гледал – Безсъници в Сиатъл
15.Филм който никога не искаш да гледаш – Телефонна клопка
16. Филм който така и не успя да догледаш – Булката беглец – станах след полoвин час и така не го изгледах 🙂
17.Филм който се предполага че е тъжен но не е – Нашествието на варварите
18. Филм който смяташ че е надценен – Реката на тайните
19. Филм който смяташ че е подценен – Воден свят
20. Филм който описва характера ти – Cashback
21. Филм който си гледал безброй пъти –Доберман
22.Филм който те е срам да кажеш че харесваш – срама нямам
23.Филм с любим саундтрак ,Reservoir Dogs
24.Любим филм правен по книга – Властелинът на пръстените
25.Любима романтична история във филм – Vicky Cristina Barcelona
26. Най ужасният филм препоръчан от приятел – Клетката
27.Филм с най добър туист –Обичайните заподозрени
28.Филм който не разбираш –Идиотите
29 Най красив филм – Летящи кинжали
30.Любим стар филм – Муха на бара
"…Ако не беше моята пътеводна светлина в блог-пространството Дрин-сан…" – ето още една подредба 🙂 Честит и весел рожден ден, шефе на Операционната! 😉 😀 😛
Извинявай – подраних с честитките – обърках се, че предстои неделята! Знам, че е на 29-ти! 😉
Аз съм беден духом, нищо не разбирам. 🙂 Lost in Translation:)
Дринов, какво ще ми подариш за рождения си ден?
@Guardian of Cenarius
Как не те беше срам да кажеш това за "Star wars" и "Scarface"? 🙂 🙂 🙂 🙂
Евала за "Страх и омраза в Лас Вегас"! "Бартн Финк"?? Найс!!! 🙂
@Кирил
Нещо май усещам непризазъм към Земекис? 🙂
Много мислих да сложа "Ани Хол" и само факта, че всъщност е много хубав филм мне спря. А "Форест Гъмп" е смазващ. Доста по добър от "Шоушенк" – ей това е надценен филм! Bring it on bitches!!!! 🙂
"Life of Brian" е толкова смешен, че е забранен в Швеция!!! 🙂 🙂 Любим филм. Много мразя да ме питат, "Кой Брайън бе? Този по-телевизията ли?", след което аз д акажа "Не, този на Монти Пайтън" и те да ме сюрпризират с "Кой е тоя Монти Пайтън?. Боже какви хора има по таз Земя! 🙂 🙂
@Тео
Срам за „2001: Космическа Одисея”. Уникален филм! Да го догледаш! 🙂
„Шесто чувство 2” не съм го гледал 🙂 🙂 🙂 🙂
@DeMiro
"Вероника Герин" и аз го харесвам. 🙂 Да живее Джоуел Шумахер! 🙂
Наскоро гледах „Мозъчни донори” щях да си пръсна мозъка от тъпотия, а едно време ме разцепваше! 🙁
@Къди
Евала, Къди! 🙂
@Иво
🙂 🙂 🙂
Ти пък от какво се срамуваш? 🙂
@HerMamut
Ще помисля и ще ти кажа. 🙂
Опа хайде и аз с големите:
1. Филм от детството ти – The Kid (на Чаплин – даже помня, че много ревах на него (да бях малък, но…)
2. Най-любим филм – Forrest Gump
3. Филм който те е разплакал – те не са малко, но освен онзи гореспоменатия, се сещам и за (сега внимавайте) Armageddon
4. Най-смешният филм който си гледал – и тук са много, затова ето 3 – A Fish Called Wanda, Weekend at Bernie's и разбира се My Cousin Vinny (The Birdcage – но то вече няма място)
5.Най страшният филм който си гледал – The Others (на Аменабар) незнам как без да има кръв и насилие можеш да се стряскаш толкова.
6. Любим рисуван филм – тъй като съм аниматор те са много, но нека кажем Aladdin и Beauty and the Beast
7.Филм, който никой не очаква, че харесваш – The Man From Earth, Easy A
8.Филм с любим актьор – Big(Том Ханкс), Brave Heart (Мел Гибсън)
9.Филм с любима актриса – G.I.Jane (Деми Мур е (беше) супер! – както казвах като малък)
10.Филм с актьор който не понасяш – The Wrestler (микито Рурк – филма обаче е супер и той също, но това не ми променя мнението за него)
11.Филм с актриса която не понасяш – The Mask – Cameron Diaz
12. Филм от който можеш да цитираш всяка реплика – Desperado (и куп други, но за този се сетих пръво)
13.Най несправедливо спечелилият Оскар филм – The Bridge on the River Kwai – да добър е ,но този филм се съревновава със филми като: 12 Angry Man и The Witness for the Prosecution. За мен това си е „обир”
14.Най скучният филм който си гледал – While She Was Out – има и други но за този се сещам веднага.
15.Филм който никога не искаш да гледаш – Rabbits – можете да ме Линч-Увате колкото си искате!
16. Филм който така и не успя да догледаш – Inland Empire (не по моя вина, но не не смятам да го доглежждам)
17.Филм който се предполага че е тъжен но не е – Shine
18. Филм който смяташ че е надценен – Inland Empire
19. Филм който смяташ че е подценен – Apocalypto
20. Филм който описва характера ти – Hero, на Фриърс
21. Филм който си гледал безброй пъти – Desperado (айде и още един Aladdin)
22.Филм който те е срам да кажеш че харесваш – като говорим за срам се сещам само за един такъв филм – Емануела (1, 2, 3, 4, 5, 6… 😉 )
23.Филм с любим саундтрак – Forrest Gumpp
24.Любим филм правен по книга – The Phantom of the Opera
25.Любима романтична история във филм – It Happened One Night и As Good as it Gets
26. Най ужасният филм препоръчан от приятел – Mulholland Dr.
27.Филм с най добър туист – The Game
28.Филм който не разбираш – последните няколко филма на Линч (съжалявам, но ако решите да ме „образовате” да се видим на по бира и да го обсъдим 😉 (това към Дринов)
29 Най красив филм – Finding Neverland
30.Любим стар филм – Sunset Blvd.
* edit
това за "филм от детстовото" – не значи че съм на 100 години – просто като бях малък често даваха "великите комици" по телевизията!
"Белязаният" дори има номинация за най-слаба режисура – не съвсем без основание, мисля си… Филмът си е второкласен. Но това не му пречи днес да е КУЛТОВ! 🙂
@Кишо
Май Линч, не ти е от Любимите режисьори? 🙂 🙂
И я кажи, много ли плака на "Армагедон"? 🙂 🙂 Аз за малко да се разплача на "Пърл Харбър", честно! 🙂 🙂 🙂
@Иван
Не знам каква награда има, но сега "Белязания" е един от шедьоврите на киното. Един от не малко случаи, в които филм е изпреварил времето си. Огромен филм! Огромен Де Палма! 🙂 🙂
@Дринов
Чак много, но си се брои ;-). Линч просто не го разбирам в късният му период – иначе "Човека Слон" ми харесва. За "Пърл Хабър" и аз за малко да закача, но се устисках, че не бях сам в киното 😉 Много съм ревал обаче на "Воната" с Кевин Костнър.
Това ми напомня за един филм "The Glimmer Man" – където Кийнън Уейънс (един от братята Уейънс) лъжеше, че нещо му влезнало в окото (но не помня за кой филм лъжеше)
Линч е Бог бе. 🙂 Мен много ме диви! 🙂 Но разни хора разни идеали. 🙂
Кой е този филм "Воната"? Не съм го чувал, да не е някаква грешцица?
А това с "нещо в окото" го има във всеки втори филм. 🙂
Да не разводнявам темата, ама…"Армагедон"? "Пърл Харбър"?!
Истинските мъже плачат на "Гладиатор"! 🙂
Без майтап, всеки път като го гледам се дера, всеки божи път…
И понеже Дринов ми е обещал подарък за рождения си ден, ето по темата:
1. Филм от детството ти – Джурасик Парк
2. Най-любим филм – Човек на луната
3. Филм, който те е разплакал – Гладиатор
4. Най-смешният филм, който си гледал – Шум зад кулисите
5. Най-страшният филм, който си гледал – Darkness
6. Любим рисуван филм – Търсенето на Немо
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – първия "Хари Потър". Каква ирония… 🙂
8. Филм с любим актьор – Remains of the day със сър Антъни Хопкинс
9. Филм с любима актриса – В Брюж – с Фльооооооор!!!! 😛
10.Филм с актьор, който не понасяш – Дианабад мрази Винс Вон!
11. Филм с актриса, която не понасяш – Войната на Чарли Уилсън – Джулия Робъртс
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – Ханибал
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – Титаник
14. Най-скучният филм, който си гледал – Election
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – Сексът и градът
16. Филм, който така и не успя да догледаш – Последният император
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – Грозното пате
18. Филм, който смяташ, че е надценен – Отнесени от вихъра
19. Филм, който смяташ, че е подценен – Гран Торино
20. Филм, който описва характера ти – Ханибал
21. Филм, който си гледал безброй пъти – Човек на луната
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – Срам ме е, че харесвах Lost
23. Филм с любим саундтрак – Гладиатор
24. Любим филм, правен по книга – Изкуплението Шоушенк
25. Любима романтична история във филм – "Дракула" на Копола
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – Константин
27. Филм с най-добър туист – Шесто чувство
28. Филм, който не разбираш – Говори с нея
29. Най-красив филм – Красив ум
30. Любим стар филм – Всичко с Джон Уейн
На кое се дереш? Като умират жена му и детето му или като умира самият той?
Ревунча през петнайсет минути, честно (особено заради музиката), но дрането почва когато отваря портата към Елисейските полета…Онова синьото, безбрежното…
Браво бе Мамутче, чудна класация! Най-огромните ми почитания за "Шум зад колисите". Уникална пиеса, уникален филм! Гледал съм ги десетки пъти и все ки път се смея със глас! Am I in Spain? No I'm not in Spain, dear, I'm in agony, that's where I am!
Само за "Титаник" не съм съгласен, при все че ОБОЖАВАМ "Поверително от Ел Ей", но айде, от мен да мине! 🙂
Чакам си подаръка. 🙂
🙂
Имаш го! 😉
@Дринов
да грешчица е 🙂 – става дума за "The War" от 1994 (на Авнет). Се 'звинявам!
Не съм го гледал, затова не се сетих! 🙂
Хайде и едно non-blogger-ско.
1. Филм от детството ти – "Похитители на изчезналия кивот", "Извънземното", "Секс, лъжи и видео"
2. Най-любим филм – "Reservoir Dogs", "Циганско време", "Амели"
3. Филм, който те е разплакал – подсмърчам наред. Сещам се сега за "Търсенето на Немо" и "4 месеца, 3 седмици и 2 дни" (има страшна прилика между двата, знам :))
4. Най-смешният филм, който си гледал/а – "Черна котка, бял котарак"
5. Най-страшният филм, който си гледал/а – "Птиците", "Екзорсистът"
6. Любим рисуван филм – "The Chubbchubbs", късометражка на Пиксар
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – "Титаник"
8. Филм с любим актьор – "От другата страна" с Леонардо ди Каприо
9. Филм с любима актриса – "Убий Бил" с Ума Търман
10. Филм с актьор, който не понасяш – "Шоуто на Труман" – прекрасен, въпреки Джим Кери
11. Филм с актриса, която не понасяш – Хали Бери не понасям, макар да играе в любимата ми екранизация по комикс "Х-мен".
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – "Десперадо" е един много добър опит
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – "Войната е опиат", "Беднякът милионер"
14. Най-скучният филм, който си гледал – "Кагемуша"
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – всичките малоумни комедии с Адам Сандлър и Роб Шнайдър
16. Филм, който така и не успя да догледаш – "Инланд емпайър" и – внимание! – "Кръстникът"
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – "Английският пациент"
18. Филм, който смяташ, че е надценен – "Черният рицар", "Няма място за старите кучета"
19. Филм, който смяташ, че е подценен – "Ще се лее кръв", "Път към отмъщение", "Американски гангстер"
20. Филм, който описва характера ти – "Амели", "High Fidelity" (преведен с малоумното "Момичета от класа")
21. Филм, който си гледал безброй пъти – нищо не съм гледала повече от 4-5 пъти, може би "Глутница кучета" води.
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – тц, нямам срам
23. Филм с любим саундтрак – "Криминале", ""Буена виста сошъл клъб", навремето – и "Матрицата"
24. Любим филм, правен по книга – "Властелинът на пръстените". Повечето ми любими книги не ги докарват на кино, за съжаление.
25. Любима романтична история във филм – "Уоли" и няколко на Уди Алън
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – "Лош вкус" на Питър Джаксън
27. Филм с най-добър туист – "Шесто чувство" и "Обичайните заподозрени"
28. Филм, който не разбираш – "Дървото на живота" :)))))
29. Най-красив филм – "Герой"
30. Любим стар филм – "Зорба гъркът"
Найн, найн, найн, найн, найн! Само за Бед Тейст да не чувам нещо лошо, че ще ми докарате инфаркто. Те най-великите филми са горе-долу три. 🙂 Eraserhead, Bad Taste и El Mariachi. То с пари и масовка всеки може да прави филми, които да седят и да се помнят и гледат с години. Докато тия трите, при това с ефекти, същества, кръв и пропс, правени кой за 1000$, кой за повече, кой за 5 години, кой за по-малко, кой от сам човек, кой от трима и тн., са просто абсолютен връх в киното. Пи Джей пече фейсове и изродии във фурната на майка си? Безценно! Изобщо толкова много труд и мисъл как от нищо, да направиш нещо е хвърлена в тях, че просто са недостижими. Те и трите (хайде Eraserhead е леко изключение) излгеждат зле и са тъпи и са всичко, но освен да се уважават друго не може. И то всички тия неща са правени много преди да дойде дигиталната революция и да мога да звънна аз на Любчо и той да дойде за 3 часа и да ми направи ебати FumeFX екплозията, която не отстъпва по нищо от на Майкъл Бей лайнариите. То с човек като Любчо и цял Трансформърс може да направим, ама живеем по 60-ина години и няма да му стигнат само да рендне нещата. 🙂
Е, отплеснах се, разпалих се, но не съм си пил хапчетата. 🙂
Hand of A'dal, точно за това е диалогът 🙂 Може би ще ти е интересно да знаеш, че Гумена глава и Ел Мариачи ги харесвам, и то много.
@Анита
Ето това вече е приказка! 🙂 Ауууу, браво! 🙂 🙂 🙂
От всички, класации които изчетох към твойта имам най-малко забележки. 🙂 🙂 🙂 Даже никакви. 🙂
Наистина не очаквах да харесваш "Титаник". 🙂 Поздравления! Много се смях за "Bad Taste", a после още повече като видях коментара на Hand of A'dal (ака Guardian of Cenarius) 🙂 🙂
БТВ “The Chubbchubbs”, не е на Пиксар, но е много яко филмче. На "Сони Пикчърс Имиджуъркс" е!
Хареса ми това за "Дървото на живота" – не го разбирам звучи екстра. По-добре от надценен (Къди, гледам теб)!
И я кажи за "Кръстника"! Тъп ли ти е или има някакви други обстоятелства?
@Hand of A'dal
Много си прав, братче! БТВ, ще ти отговоря на мейла в най-скоро време, но се страхувам, че едва ли ще съм ти от много голяма полза. Ще ти кажа това което знам.
Трудно се избира по един филм за категория, а даже едва ли съм се сетил и за най-точните заглавия, но ето и моята скромна класация…
1. Филм от детството ти – Близки срещи от трети вид
2. Най-любим филм – STAR WARS, Гладиатор, Черният рицар, Умирай трудно
3. Филм, който те е разплакал – Кой ще обича децата ми?
4. Най-смешният филм, който си гледал – Тутси
5. Най-страшният филм, който си гледал – Предзнаменованието
6. Любим рисуван филм – Уолъс и Громит – проклятието на заека (не е точно рисуван, но е анимационен)
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – Титаник
8. Филм с любим актьор – Роки
9. Филм с любима актриса – Пърл Харбър
10.Филм с актьор, който не понасяш – Хрониките на Ридик
11. Филм с актриса, която не понасяш – Хук (Джулия Робъртс)
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – STAR WARS
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – Американски прелести
14. Най-скучният филм, който си гледал – Миналата година в Мариенбад
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – Сексът и градът
16. Филм, който така и не успя да догледаш – Американски прелести
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – Английският пациент
18. Филм, който смяташ, че е надценен – Зодиак, Гран Торино
19. Филм, който смяташ, че е подценен – Последният екшън герой
20. Филм, който описва характера ти – Омагьосан ден
21. Филм, който си гледал безброй пъти – Коса, Взвод
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – …
23. Филм с любим саундтрак – Матрицата
24. Любим филм, правен по книга – Франкенщайн, Дракула
25. Любима романтична история във филм – Наистина любов, Знак на съдбата, Ако само
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – Мъглата
27. Филм с най-добър туист – Играта
28. Филм, който не разбираш – Боен клуб
29. Най-красив филм – Да срещнеш Джо Блек
30. Любим стар филм – Патешка супа
@Тихомир (Tito)
Що така с "Американски прелисти"? За мен това е страхотен филм.
И за "Зодиак" ще ме прощаваш, но това е парекселанс подценен филм, няма нищо общо с надценяването!
Освен това, за кяо "Мъгла" става въпрос? На Карпентър, безобразния римейк или новия на Дарабонт?
А това за "Да срещнеш Джо Блек" предполагам, че е шега, нали? 🙂 🙂 🙂
Не е майтап, вярно е. Иска ти се да бях разменил Блек с Прелестите, но истината е, че първият е един от любимите ми филми. Всеки път, след като го гледам, си купувам фъстъчено масло… 😉
"Мъглата" на Дарабонт беше толкова разочароващ…
Ясно е, че тотално се разминаваме по някои заглавия, но не можах да се стърпя за "Зодиак". Финчър ми се очертава като Шиамалан с филми в двете крайности и по тази причина още не съм гледал "Социална мрежа" (но рано или късно и това ще се случи). Колкото до "Боен клуб", това, че е филм който не разбирам, не значи, че не съм го гледал няколко пъти и пак бих го гледал.
Малко се изненадах, защото знам какви филми харесваш, а "Джо Блек" е супер-женски и… нека си го кажем, сантиментално елементарен. 🙂 🙂
А за "Зодиак" имаш право да не го харесваш, филма не е за всеки, просто в никакъв случай не е надценен. 🙂
Така е, но има и изключения. В "Джо Блек" освен историята има много неща, които ми харесват – едно от тях е актьорската игра. Например намирам Брад Пит за коренно различен от всичко останало което е правил. Въпреки че, на пръв поглед той нищо не прави, а просто присъства в повечето сцени, точно това намирам за добра игра – който иска да се съгласи с мен.
П.П. Защо не добавим една нова рубрика: 😉
31. Любим "чуждоезичен" филм: G.O.R.A.
К'во толкова, бе – и аз харесвам Брад Пит в Джо Блек.
Всъщност, като цяло, не му се кефя особено (колкото и странно да звучи това от устата на жена) и го смятам за безумно надценен в последните години актьор, но тази точно роля му пасва чудесно. Изобщо периодът между Легенди за страстта и Снач му е баш кариерното развитие на Брад, оттам нататък си е скръб.
@Тихомир – какво пречи "чуждоезичните" да присъстват в основната класация? Никой не е рекъл, че това е анкета стриктно за американско кино 🙂
За мен резултатите мноооого ясно показват колко периферно място има неамериканското кино дори във вкусовете на отявлени киномани… не ми се мисли за другите.
Това е добра идея. Да направим същата класация с условието филмите да не са на английски! 🙂 Ще видя дали мога да докарам нещо. 🙂
@Анита
Нищо не пречи, разбира се – няма такова условие. Просто такава е реалността. Но за да не тъпчем на едно място за 2-3 филма, вмъкнах тази 31-ва точка и "чуждоезичен" е нарочно в кавички – защото въпросният филм е доста чуждоезичен. 😉
@Дринов
Що ли ми трябваше… Няма да участвам, че ще има да ги мъдря заглавията и да се връщам много години назад в предишния век… 🙁
Хе-хе! Айде сега, трябва да се помъчиш малко! 🙂
Дано не си толкова скучен, колкото "Изгубени в превода"…
Ами, какво да кажа, Човеко? Надявам се да не съм… скучен. По-скоро съм Убав като него! 😀
Лексиконите ни си приличат потресаващо много !
Направо са едни и същи!
1. Филм от детството ти – Стар Трек
2. Най-любим филм – Дистърбия
3. Филм, който те е разплакал – Титаник
4. Най-смешният филм, който си гледал – Смотаняци
5. Най-страшният филм, който си гледал – Убийствен Пъзел
6. Любим рисуван филм – Семейство Флийнстоун
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – Механикът
8. Филм с любим актьор – Трансформърс – със Шая Лебьоф
9. Филм с любима актриса – Трансформърс – Мегън Фокс 🙂
10.Филм с актьор, който не понасяш – хмм, не се сещам
11. Филм с актриса, която не понасяш – Роузи Хънтингтън-Уайтли, Трансформърс 3
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – ТРОН: Заветът
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – Социалната мрежа
14. Най-скучният филм, който си гледал – Карибски Пирати 4
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – Шаолин
16. Филм, който така и не успя да догледаш – Опасно безсъние
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – Трансформърс 3
18. Филм, който смяташ, че е надценен – Трансформърс: Отмъщението
19. Филм, който смяташ, че е подценен – ТРОН
20. Филм, който описва характера ти – много са 😀
21. Филм, който си гледал безброй пъти – Дистърбия
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – Майло на Марс
23. Филм с любим саундтрак – Генезис
24. Любим филм, правен по книга – Аз съм номер четири
25. Любима романтична история във филм – пфф, не гледам романтични филми
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – Sucker Punch
27. Филм с най-добър туист – не се сещам
28. Филм, който не разбираш – Първичен код
29. Най-красив филм – Генезис
30. Любим стар филм – Криминале, голям филм 🙂
Кой точно Оскар на "Социалната мрежа" визираш? За сценарий ли?
И "Трансформърс: Отмъщението" е надценен? НАДЦЕНЕН??? От кой това, от децата във 2-ра "Б" група ли?
"Любим филм, правен по книга – Аз съм номер четири". Ще ме убиеш просто! 🙂 🙂 🙂
@Дринов
Еми сега, всеки с вкуса си 😉
А относно Социалната мрежа, то самия филм е помия…
Ами, че помия е, как да не е? Особено в сравнение с "Аз съм номер четири" 🙂 🙂 🙂
Хубава работа, да го видя това в 4:30 сутринта… Аре и аз да се разпиша!
1. Филм от детството ти – Отраснах с ужасите на „Пришълецът“,“Хищникът“,“Джурасик парк“, а по-късно дойде „Титаник“
2. Най-любим филм – „Задругата на пръстена“
3. Филм, който те е разплакал – „Аз съм Сам“ е най-ревливият филм на света!
4. Най-смешният филм, който си гледал – „Вземи парите и бягай“ – Уди Алън at his best!
5. Най-страшният филм, който си гледал – „Сиянието“, „Мълхоланд драйв“(по-скоро една сцена от него)
6. Любим рисуван филм – „Играта на играчките 3“ (изобщо не очаквах колко много ще ме трогне)
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – „Тетрадката“ (Срам, не срам)
8. Филм с любим актьор – „Мълчанието на агнетата“ (Хопкинс е моят човек!)
9. Филм с любима актриса – „Студена планина“ (Кидман там е най-красива! Влюбен съм в нея!) От по-старичките харесвам Бергман (най-вече в „Небезизвестните)
10. Филм с актьор, който не понасяш – Мъж от стомана (Хенри Кавил) и всички др. подобни мазнюги
11. Филм с актриса, която не понасяш – Не се сещам…
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – „Властелинът“
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – „Арго“ (биваше го, ама чак пък толкоз…)
14. Най-скучният филм, който си гледал – Повечето скучни на второ гледане се оказват много по-приятни. Такъв беше случаят с „Добрият пастир“
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – Grown Ups 2
16. Филм, който така и не успя да догледаш – Великата илюзия (верно, че не бях спал, ама филмът тотално ме довърши)
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – Фарго (не че е супер смешен де, ама си има моментите)
18. Филм, който смяташ, че е надценен – Непреклонните
19. Филм, който смяташ, че е подценен – Съветникът
20. Филм, който описва характера ти – „Дървото на живота“
21. Филм, който си гледал безброй пъти – „Титаник“ и „Маската на Зоро“
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – „Тетрадката“
23. Филм с любим саундтрак – „Властелинът“, „Тънка червена линия“
24. Любим филм, правен по книга – „Властелинът“
25. Любима романтична история във филм – „Студена планина“, „Repo men“
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – G.I. Joe: Retaliation
27. Филм с най-добър туист – „The Others“, „Шесто чувство“, „Oldboy“
28. Филм, който не разбираш – На първо гледане – Мълхоланд драйв
29. Най-красив филм – „Дървото на живота“
30. Любим стар филм – „Крадци на велосипеди“, „Генералът“, „Рашомон“, „Кабинетът на д-р Калигари“
Ти си „мазнюга“! Хенри Кавил е супер хубав и няма да говориш така за него, щото с MadMax ще те дереме. 🙂 🙂
Мразя „Аз съм Сам“! Това е един от най-елементарните филми, които съм гледал! А Шон Пен има в пъти по-добри роли. Трябва да спрат да се толерират роли, в които някой играе малоумен.
Също така и аз препоръчвам „G.I. Joe: Retaliation“, чудно филмче е. 🙂 Гледал съм го три пъти – точно каквото трябва да бъде е. 🙂
И последно, гледам си отговорите и определено сега бих отговорил по различен начин на повече от въпросите. 🙂
Точно ти ми препоръча G.I. Joe! Виж как нямаше нужда да те нарочвам! :p
Аз още сега бих променил половината си отговори… 😀
1. Филм от детството ти – „Бенджи, Закс и Звездният принц“, „Терминатор 2“, Трите малки нинджи, Нинджа – терминатор 😀
2. Най-любим филм – Смело сърце, Мементо, Похитителите на ичезналия кивот
3. Филм, който те е разплакал – „В какво се превръщат мечтите“
4. Най-смешният филм, който си гледал – Почти герои, Боговете сигурно са полудели
5. Най-страшният филм, който си гледал – Туин Пийкс
6. Любим рисуван филм – Цар Лъв
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – Мостовете на Медисън
8. Филм с любим актьор – Ангелско сърце. Рурк – нъфф сед.
9. Филм с любима актриса – Имало едно време на запад – Клаудия Кардинале.
10. Филм с актьор, който не понасяш – Тропическа буря – не мога да понасям Дауни, но тук е добър.
11. Филм с актриса, която не понасяш – Into The Wild – страхотен филм с – за щастие – незначителна роля на недоразумението Кристен Стюарт
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – Смело сърце, Титаник, Индиана Джоунс и последния кръстоносен поход, Почти Герои
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – доста… Out of Africa (Взвод?), Crash (Munich), на фона на Изкуплението Шоушенк и Криминале – дори Форест Гъмп е дупка. Ми Рои, а не Шофьор на такси. Като цяло обаче за мен първенец е Влюбеният Шекспир вместо „Спасяването на редник Райън“. Просто тоя случай е ебавка…
14. Най-скучният филм, който си гледал – Мъжът без минало. От мерак 2002 г. да гледам европейско кино – отидох на кино. Втори път няма да го гледам, па колкото ще да съм се заблудил.
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – Оня, дето Адам Сандлър е и сестра си. просто няма как…
16. Филм, който така и не успя да догледаш – всичко се стремя да догледам. Сещам се, че на първия Спайдърмен си тръгнах от киното… Но след години и него изгледах. 🙂
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – не мога да се сетя… В повечето случаи, в които един филм следва да е тъжен – е тъжен. Не знам – просто има прекалено клиширани.
18. Филм, който смяташ, че е надценен – Американски прелести и Невероятната съдба на Амели Пулен.
19. Филм, който смяташ, че е подценен – Шоуто на Труман, JCVD
20. Филм, който описва характера ти – Blue Valentine. Не знам характера ли, кво, но има нещо много мое в този филм.
21. Филм, който си гледал безброй пъти – Смело сърце, Индианите, Дон Жуан ДеМарко, Сам вкъщи
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – няма филм, от който ме е срам, че харесвам – баш боли ме дали всичко го харесват…
23. Филм с любим саундтрак – „Едуард Ножиците“, „Трейнспотинг“
24. Любим филм, правен по книга – „Изкуплението Шоушенк“
25. Любима романтична история във филм – Тя е толкова прекрасна
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – пресно пресно Frozen
27. Филм с най-добър туист – Мементо, Шесто чувство, Обичайните заподозрени
28. Филм, който не разбираш – На първо гледане – поне 3 на Линч
29. Най-красив филм – „В какво се превръщат мечтите“, „Шоколад“
30. Любим стар филм – Великият диктатор, 12 разгневени мъже, Апартаментът
1. Филм от детството ти – на първо място „Mad Max” …. и после „Американска Нинджа” с Майкъл Дудиков и продълженията с Дейвид Брадли. Голяма работа, ей 😀
2. Най-любим филм – категорично “Blade Runner” … не мога да не спомена и „Непростимо” на Истууд
3. Филм, който те е разплакал – “Смело Сърце”
4. Най-смешният филм, който си гледал – “От глупав, по-глупав”
5. Най-страшният филм, който си гледал – “Пришълеца” … гледането на този филм в крехка детска възраст може да е доста травмиращо
6. Любим рисуван филм – “Планетата на съкровищата″ … обичам рисуваната анимация, а въвеждането на фантастичен елемент ми е напълно достатъчно да завоюва сърцето ми 😀
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – новия “Зов за завръщане” (ми, кефи ме бе … кво толкова :D)
8. Филм с любим актьор – “Господар и командир” … Ръсел Кроу е много голям, а и филмът е прекрасен
9. Филм с любима актриса – “Робин Худ” на Ридли (Кейт Бланшет е може би най-талантливата актриса в днешно време, а в Робин Худ ми е особено … привлекателна )
10. Филм с актьор, който не понасяш – „Роден на 4-ти Юли” … не мога да понасям Том Круз, но филмът, както и изпълнението му са блестящи
11. Филм с актриса, която не понасяш – „Съветникът” (винаги ми се е повдигало от Камерън Диас, но в Съветникът няма грешка)
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – “Blade Runner” … естествено 😀
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – “Арго”, “Войната е опиат” … всъщност много са … особено ако се погледне достатъчно назад във времето
14. Най-скучният филм, който си гледал – „Хърли Бърли” … гледах този филм в компанията на приятели, приятно почерпен и развеселен в началото, а в края щях да си прережа вените
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – „Туристът” … просто няма начин
16. Филм, който така и не успя да догледаш – доста са и общото между тях е, че са български 😀
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – 127 часа (очаквах много тегава работа, предвид истинската история, но бях приятно изненадан … всъщност как изобщо съм се съмнявал в Дани Бойл :D)
18. Филм, който смяташ, че е надценен – „Drive”
19. Филм, който смяташ, че е подценен – „Воден Свят”, Американски Гангстер
20. Филм, който описва характера ти – “Perfect world” (не вярвам да описва характера ми, но много ми допада героят на Кевин Костнър във филма)
21. Филм, който си гледал безброй пъти – “Blade Runner” и естествено филмите за Индиана Джоунс и Междузвездни Войни
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – “Принцът на Персия” 😀 убийте ме сега 😀
23. Филм с любим саундтрак – “Tron:Legacy”, “Мисията” и отново Blade Runner (музиката на Вангелис е вълшебна)
24. Любим филм, правен по книга – малко нетипично, но сериалът по “То” ми беше особено любим
25. Любима романтична история във филм – “Moulin Rouge”
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – „Черната маска” … някаква ужасна простотия с Джет Ли, която не пропускам да припомням на човека, който ми я препоръча
27. Филм с най-добър туист – “Седем”
28. Филм, който не разбираш – „Дървото на живота” и „Only God Forgives” … опитах се , но не успях
29. Най-красив филм – “Животът на Пи”
30. Любим стар филм –“Бъч Касиди и Сънданс Кид”, “Имало едно време на Запад” и изобщо цялата спагеи поредица на Серджо Леоне
@Sir Stevancho
„Мъжът без минало“ и на мен ми е скучен. 🙂 Аки Каурисмаки има само един наистина хубав филм. „Момичето от кибритената фабрика“. Лично мнение, разбира се. 🙂
И „Американски прелести“ е много добър, а „Форест Гъмп“ е огромен! 🙂
@MadMax
Ауууу, как можа да го кажеш това за „Хърли Бърли”?! Жесток е този филм! Това е един от най-любимите ми филми по пиеси, евър! И в същото време ще ми харесваш „Принцът на Персия“ и новия „Зов за завръщане“. 🙂
“Бъч Касиди и Сънданс Кид” е епохален! 🙂
@Дринов,
„Американски прелести“ е як филм, в интерес на истината – дори добър. Но за мен е излишно надценен – чисто и просто е точно толкова добър, колкото е.
А „Форест Гъмп“ е велик филм, но за мен онази година е за Шоушенк или Криминале – що се отнася до best picture поне. Роли, моли вече – друга работа. Ясно е, че малоумен е по-оскаров от затворник, без да подценявам Ханкс, разбира се.
Дрин, „Хърли Бърли“ го гледахме, както написах по-горе, един куп развеселени тийнове в апартамента на един приятел и отпечатъкът, който остави този филм у всички нас беше като удар с мокър парцал. Вариант нямаше да изберем по-неподходящ филм за случая 😀 Не съм правил повторен опит да го гледам, защото все още не мога да се отърся от шока … вече повече от 15 години 😀
За новия „Зов за завръщане“ …. ти ми кажи, как може да не харесваш, или поне да симпатизираш, на фантастика в която с впито облекло се размотават Кейт Бекинсейл и Джесика Бийл ? Ясно е, че филма няма кой знае какви достоинства, а сравнението му с оригинала е нелепо, но … Кейт Бекинсейл и Джесика Бийл … схващаш ми мисълта, нали ? 😀
А за „Принца на Персия“ нямам обяснение … не случайно ми е в графата „Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш“ 😀
Бе то това му е якото на тоя чалъндж – идеята да се създаде по-всеобхватна картина за вкуса на един човек, а не всичко да е ограничено до любим актьор, актриса, комедия и тн… Мен като ме кефи „Съкровището“, „Топ Гън“ и „10 неща, които мразя у теб“ не значи, че трябва да се застрелям, както и факта, че ме кефи „My Left Food“ и „Портокал с часовников механизъм“ – не значи, че трябва да ми се вдигне паметник 🙂
Така е, забавно е да видиш разнообразието във вкусовете. 🙂
Между другото,хората доста често забравят, че „Оскар“ не е световна награда за кино , а американска и е нормално тя да отразяват някви техни си моментни настроения. В този ред на мисли, по „американски“ от „Форест Гъмп“ здрав му кажи, така че не случайно той е победител онази година. Лично аз бих избрал „Криминале“, но не и „Изкуплението Шоушенк“. Може да те разочаровам, но аз не го намирам за нищо специално. А първото му място в IMDB е тотално необяснимо за мен.
@MadMax
Схващам накъде биеш. 🙂 🙂
@Дринов,
Не съм на твоето мнение за Изкуплението. Разбирам гледната ти точка, честно казано – разбирам донякъде защо го смяташ за „нищо особено“, идеята не е неповторима и тн. За мен обаче филмът е прекрасен – един от тия, които с удоволствие си изглеждам наново всяка година. Историята е чудесно представена, играта е точно каквато трябва да бъде и всички клишета са доказателство за това, че някои неща – неслучайно са клишета. За първото място в imdb – сам виждаш, че не е дори сред моите топ 10, това не означава, че не разбирам или приемам мястото му – напротив – кеф ми е, че е там. Да не го почваме тоя топ, щото бая филми са ми необясними там – макар винаги да чувствам гъдел като си видя любимо филмче в него… необяснимо място в тая класация няма – п-скоро е като тоя чалъндж – какво цялостно усещане носи топ 250 – дали преобладават филми като Шоушенк, Редник Райън, Индиана, Криминале, Междузездните войни, 12 разгневени мъже и Нолановите Батмани, Казабланка и тн., а не някакви тесли. Не е за първо място? Съгласен. Необяснимо? Много силно казано, поне според мен.
Според мен пък точно някакъв такъв филм трябва да е на първо място, за да си припомнят хората, че първото място нищо не означава. :p
Еми именно. Второто място на „Кръстникът“ означава ли, че е вторият най-добър филм евър? Което ме подсеща да си включа „Леон“ сред топ 10. Некси ще преглътна, че „Матрицата“ е по-нагоре. Също много кефски за мен филм, btw 🙂
Абе, и на мен филмът ми харесва (даже имам фанелка 🙂 ), просто не го намирам за наистина стойностно произведение, което трябва да се помни и изучава. 🙂
А „Леон“ е чуден! „Матрицта“ става. 🙂
На първо място бих сложил „Властелина“ :p
От 2-3 години редовно посещавам сайта, но не съм от редовно пишещите. Попаднах на това покрай скорошни коментари, та реших и аз да се разпиша.
1. Филм от детството ти – „Междузвездни войни“ са несъмнено филмите за които мога да кажа, че са повлияли до най-голяма степен в развитието ми като личност
2. Най-любим филм – подценения шедьовър на Арънофски „The Fountain“
3. Филм, който те е разплакал – последно плаках на „Облакът Атлас“. Не бях запознат с книгата и речта на Сонми-451 ми подейства доста въздействащо
4. Най-смешният филм, който си гледал – „Монти Пайтън“, без значение кой
5. Най-страшният филм, който си гледал – „Сиянието“
6. Любим рисуван филм – The Iron Giant“ и „Наусика от Долината на Вятъра“
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – останах доста приятно впечатлен от новия „ТРОН“
8. Филм с любим актьор – Де Ниро в „Шофьор на Такси“ – безупречен
9. Филм с любима актриса – Скарлет в „Lost in Translation“; след този филм несъмнено идеала ми за жена
10. Филм с актьор, който не понасяш – нещо с Пачино. На мнение съм, че освен гангстер, въпросният е лишен от умение да изиграе каквото и да било друго.
11. Филм с актриса, която не понасяш – не харесвам Джулиан Муур, но като се замислих съм я гледал само във филми, които обожавам
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – „Междузвездни Войни“, „Задругата на Пръстена“, „Матрицата“ и „Криминале“
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – „The Hurt Locker“, „Argo“ и други, за които не ми се проверява в imdb
14. Най-скучният филм, който си гледал – „Burn After Reading“ ми дойде изключително сух и плосък за да се засмея където и да било
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – „Здрач“ и подобните летни тийн филмчета, no contest here
16. Филм, който така и не успя да догледаш – изключително претенциозния „Меланхолия“ – опитах се, но не успях
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – „Ikiru“, въпреки темата която засяга
18. Филм, който смяташ, че е надценен – „Spirited Away“ със сигурност не е най-добрия филм на Миязаки, „Кръстникът“ не е magnum opus-а в киното, а тази година имаше много по-добри предложения от „The Wolf of Wall Street“, колкото и да е възхваляван тук(не отричам, че е добър филм)
19. Филм, който смяташ, че е подценен – „Barton Fink“, който мисля за връх в Коеновото творчество до момента(трябва да спомена, че все още не съм гледал „Inside Llewyn Davis“, но не вярвам мнението ми да се промени)
19.*Филм, който смятам че ще бъде оценен подобаващо до 10 години – „Only God Forgives“
20. Филм, който описва характера ти – „Magnolia“
21. Филм, който си гледал безброй пъти – „Междузвездни Войни“ и „Матрицата“
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – не е срам, но „13тия войн“ винаги е бил един от любимите ми филми
23. Филм с любим саундтрак – саундтрака към „In the Mood for Love“ за мен е почти толкова емблематичен колкото и самия филм
24. Любим филм, правен по книга – „Blade Runner“, ако се брой
25. Любима романтична история във филм – Кейт Бланшет и Брад Пит в „Бенджамин Бътън“
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – „The Hangover II“, поне не платих за кино билета
27. Филм с най-добър туист – „Престиж“ и „Шесто чувство“
28. Филм, който не разбираш – „Eraserhead“, Линч като цяло
29. Най-красив филм – филмите на Терънс Малик
30. Любим стар филм – „Ikiru“, „Vivre Sa Vie“ и „Vertigo“
@Ивайло
Ако не беше това за „Burn After Reading“ щях да те помоля да се омъжиш за мен. 🙂 🙂
И по втората част от 18 въпрос имаме разминаване в мнението, но всичко друго е… супер! 🙂
1. Филм от детството ти – ако се има предвид филми гледани на кино мога да изброя двете части на „Конан“ с Бат Арни, „Рамбо“ , „Индиана Джоуснс“ – трилогията, „Манастирът Шаолин“; на VHS с безумния дублаж – „Кървав спорт“ и всякакви карате чудесий с Жан Клод, филмите на Стивън Сегал „Командо“, „Хищникът“…
2. Най-любим филм – Ще сложа филмът, който съм гледал над 30 пъти – „Жега“ на Майкъл Ман. Излишно е да говорим за кинематографичните му качества и актьорските изпълнения, но и до ден днешен филмът е един тълковен речник на думи като чест, достойнство, приятелство, отговорност, дисциплина, мъжкарство…
3. Филм, който те е разплакал – “A Perfect World” с Кевин Костнър. Филмът е идеалистичен, наивен може би, но на мен ми хареса.
4. Най-смешният филм, който си гледал – „Take the Money and Run“ на Уди Алън. Изродщина.
5. Най-страшният филм, който си гледал – „Сиянието“ и сериал „Туин Пийкс“
6. Любим рисуван филм – хм……………“Мечето ръкспин“?
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш – „Легенди за страстта“.
8. Филм с любим актьор –Любимият ми актьор е Де Ниро и не мога да кажа само един филм. Ще пробвам с три – „Казино“ , „Добри момчета“ и „Жега“
9. Филм с любима актриса – Мерил Стрийп в „Ловецът на елени“
10. Филм с актьор, който не понасяш – „Вила Роза“ с Калин Врачански. Иначе първенец в класацията по бездарие е Ивайло Захариев „Под прикритие“. Наистина нема такова дърво!
11. Филм с актриса, която не понасяш – „Вила Роза“ с Елена Петрова
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – „Жега“, „Добри момчета“, „Кръстникът“, „Разяреният бик“, „Шофьор на такси“
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – много са. На прима виста се сещам за „Влюбеният Шекспир“.
14. Най-скучният филм, който си гледал – „Магнолия“
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – „Планината Броукбек“.
16. Филм, който така и не успя да догледаш – изключително претенциозния „Меланхолия“ – опитах се, но не успях
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – е, тука съм пас
18. Филм, който смяташ, че е надценен – “Великата красота“ на Сорентино. Скучна, претенциозна имитация на Фелини…
19. Филм, който смяташ, че е подценен – Много са. В последно време – „Съветникът“ на Ридли Скот. Ненормален филм.
19.*Филм, който смятам че ще бъде оценен подобаващо до 10 години –
20. Филм, който описва характера ти – „Жега“
21. Филм, който си гледал безброй пъти – Огромна част от филмографията на Де Ниро и Пачино
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – няма такъв.
23. Филм с любим саундтрак – страшно много са. Почти всчики филми на Тарантино са с изродски саундтрак, много от филмите на Скорсезе също. Ако говорим за ориджинал скор любимият ми е „Имало едно време в Америка“ на Серджо Леоне
24. Любим филм, правен по книга – „Изкуплението Шоушенк“ по новелата на Стивън Кинг
25. Любима романтична история във филм – Три в едно от Джулия Ормънд в „легенди за страстта“, „Франки и Джони“ с Мишел Пфайфър и Ал Пачино, „Влюбване“ с Де Ниро и Мерил Стрийп.
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – „Съдилището „ – поредния трагичен бг филм…
27. Филм с най-добър туист – „Мълхоланд драйв“, „Престиж“ и „Шесто чувство“
28. Филм, който не разбираш – „Дякон Левски“
29. Най-красив филм – „The Revenant“ е произведение на изкуството, филмите на Терънс Мълик също, уъстърните на Серджо Леоне….
30. Любим стар филм – Колко стар? „Vertigo“ на Хитчок, „Сталкер“ на Тарковски, цялата филмография на Кубрик
Уоу! Това го бях забравил. 🙂 Сега бих дал доста по-различни отговори. 🙂
@станислав
Как ще кажеш така за „Магнолия“ бе? 🙂 🙂 И „Планината Броукбек“ е страхотен филм – наскоро го гледах (трябваше да пиша един текст) и не само, че не е мръднал с времето, но е станал още по-добър. 🙂
Дето беше писал някой – аз вече бих посочил други отговори. 🙂 Сега виждам, че май не съм схванал номер 10 и 11. 🙂 И хората ще решат, че се кефя на „Вила Роза“ 🙂 🙂
1. Филм от детството ти – Това е период, в който приключението е било винаги на преден план за тва и филмите съответстват по реда си, като – „Индиана Джоунс”, „Уилоу“, „Романс за камъка“, „Перлата на Нил“ , „Дънди Крокодила“, включвам и такива, с бойни изкуства, ранните на Джеки Чан. „Кървав спорт“, един от любимите ми, който съм въртял много пъти.
2. Най-любим филм – Колкото и да е клиширано, обожавам „Кръстникът“, без нито един излишък в трилогията. Велик филм с трима абсолютни великани, дали толкова много на киното.
3. Филм, който те е разплакал – Като цяло, лесно ме хваща рИването, от романтики до някви тежки драми, но „Танцьорка в мрака“, тоя филм тотално ме смаза.
4. Най-смешният филм, който си гледал – „Смотаняци“, „Сам вкъщи“ и „Сърдити старчета“, тука добавям „Капитан Рон“ и „Заложници“ (The Ref), може и неизвестни за повечето, но мои любими.
5. Най-страшният филм, който си гледал – „The Shining“
6. Любим рисуван филм – „WALL·E” и “ Ronal the Barbarian“
7. Филм, който никой не очаква, че харесваш –“The Bodyguard“, „Speed Racer” ,“ A Love Song for Bobby Long“ и „JCVD“ с Ван Дам.
8. Филм с любим актьор – „Апокалипсис сега“ с Брандо, Дювал, Форд и Шийн…, „The Last King Of Scotland“ с Форест Уитакър.
9. Филм с любима актриса – „Leon“ , „Жега“ и „V като Вендета“
10.Филм с актьор, който не понасяш – „Матрицата“ и „Адвокат на дявола“
11. Филм с актриса, която не понасяш –“ Робин Худ: Принцът на разбойниците“ (любим мой филм, просто тая ме съсипва) и Мери Елизабет Мастрантонио
12. Филм, от който можеш да цитираш всяка реплика – няма такъв
13. Най-несправедливо спечелилият Оскар филм – най-пресния пример, тази година!
14. Най-скучният филм, който си гледал – Примери много, но за последно „Джой” , въпреки очакванията ми, се оказа мноо скучен.
15. Филм, който никога не искаш да гледаш – всичко марвелско го пропускам.
16. Филм, който така и не успя да догледаш – „Requiem for a Dream“, колко пъти просто, ма не става.
17. Филм, който се предполага, че е тъжен, но не е – „Животът е прекрасен“
18. Филм, който смяташ, че е надценен – По-последни данни „Star Wars: The Force Awakens“
19. Филм, който смяташ, че е подценен – „Изкуствен интелект“
20. Филм, който описва характера ти – Едва ли мога да кажа, но винаги съм бил Рафаело от костенурките нинджа, праите си изводите хаха
21. Филм, който си гледал безброй пъти – преди години съм успявал да гледам филмите по-много пъти сега просто, ми е невъзможно, като се замисля „Животът на Пи“ и „Кечистът“ в последно време съм гледал повече от три пъти, но за последно „The Revenant“ и „Мad Max“ по два.
22. Филм, който те е срам да кажеш, че харесваш – „Parenthood“, не ме е срам, просто го казвам, щото едва ли някой го е гледал. Доста сезони са, става въпрос за взаимоотношения между близки хора, както може и да се смееш, така и да плачеш.
23. Филм с любим саундтрак – „Роки“
24. Любим филм, правен по книга – „Властелина….“
25. Любима романтична история във филм – „Ghost“ с Патрик Суейзи и Деми Мур
26. Най-ужасният филм, препоръчан от приятел – „Игрите на глада“
27. Филм с най-добър туист – „Боен клуб“ и „Обичайните заподозрени“
28. Филм, който не разбираш –“ Mulholland Drive“
29. Най-красив филм – „Герой”, една феерия, която трудно се описва с думи.
30. Любим стар филм – Тука ще кажа само за Чаплин, другото ми се размива някак.