Оскар 2011

През изминалата вечер в Kodak Theatre в Лос Анжелис се проведе 83-та церемония по връчването на наградите на Американската киноакадемия. Общо взето нямаше изненади и големият победител се казва „Речта на краля”, който отнесе наградата за най-добър филм, режисура, оригинален сценарий и най-добра мъжка роля. Ако имате големи забележки, те вероятно се дължат по-скоро на личния ви вкус, отколкото на нещо друго – ние сме от тези, които имат.

Водещите Ана Хатауей и Джеймс Франко бяха прилични – нищо специално, но поне не дразнеха – започнаха малко притеснени, но после влязоха в ритъм. Радваме се, че се завърнаха шегичките с филмите, въпреки че не бяха чак толкова оригинални – най-добрият момент беше с Морган Фрийман като разказвача и с Джеф Бриджис и „Непреклонните”.

Като качества на самата церемония можем да отличим три момента: Кърк Дъглас – феноменален просто, истински гигант; Били Кристъл, на който цялата зала стана на крака и човекът си го заслужава, ние знаем защо; и виртуалното присъствие на Боб Хоуп.

Ето списъка с победителите:

PICTURE:
Black Swan
The Fighter
Inception
The Kids Are All Right
The King’s Speech
127 Hours
The Social Network
Toy Story 3
True Grit
Winter’s Bone

DIRECTOR:
Darren Aronofsky – Black Swan
David Fincher – The Social Network
Tom Hooper – The King’s Speech
Joel & Ethan Coen – True Grit
David O. Russell – The Fighter

ACTOR:
Javier Bardem – Biutiful
Jeff Bridges – True Grit
Jesse Eisenberg – The Social Network
Colin Firth – The King’s Speech
James Franco – 127 Hours

ACTRESS:
Annette Bening – The Kids Are All Right
Nicole Kidman – Rabbit Hole
Jennifer Lawrence – Winter’s Bone
Natalie Portman – Black Swan
Michelle Williams – Blue Valentine

SUPPORTING ACTOR:
Christian Bale – The Fighter
John Hawkes – Winter’s Bone
Jeremy Renner – The Town
Mark Ruffalo – The Kids Are All Right
Geoffrey Rush – The King’s Speech

SUPPORTING ACTRESS:
Amy Adams – The Fighter
Helena Bonham Carter – The King’s Speech
Melissa Leo – The Fighter
Hailee Steinfeld – True Grit
Jacki Weaver – Animal Kingdom

ORIGINAL SCREENPLAY:
Mike Leigh – Another Year
Scott Silver & Paul Tamasy & Eric Johnson – The Fighter
Christopher Nolan – Inception
Lisa Cholodenko & Stuart Blumberg – The Kids Are All Right
David Seidler – The King’s Speech

ADAPTED SCREENPLAY:
Danny Boyle & Simon Beaufoy – 127 Hours
Aaron Sorkin – The Social Network
Michael Arndt – Toy Story 3
Joel Coen & Ethan Coen – True Grit
Debra Granik & Anne Rosellini – Winter’s Bone

ANIMATED FEATURE:
How to Train Your Dragon
The Illusionist
Toy Story 3

FOREIGN LANGUAGE FILM:
Biutiful (Mexico)
Dogtooth (Greece)
In a Better World (Denmark)
Incendies (Canada)
Outside the Law (Algeria)

CINEMATOGRAPHY:
Wally Pfister – Inception
Matthew Libatique – Black Swan
Danny Cohen – The King’s Speech
Jeff Cronenweth – The Social Network
Roger Deakins – True Grit

DOCUMENTARY FEATURE:
Exit Through the Gift Shop
Gasland
Inside Job
Restrepo
Waste Land

DOCUMENTARY SHORT:
Killing in the Name
Poster Girl
Strangers No More
Sun Come Up
The Warriors of Qiugang

ANIMATED SHORT:
Day & Night
The Gruffalo
Let’s Pollute
The Lost Thing
Madagascar, a Journey Diary

LIVE-ACTION SHORT:
The Confession
The Crush
God of Love
Na Wewe
Wish 143

VISUAL EFFECTS:
Alice in Wonderland
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
Hereafter
Inception
Iron Man 2

ART DIRECTION:
Alice in Wonderland
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
Inception
The King’s Speech
True Grit

COSTUME DESIGN:
Alice in Wonderland
I Am Love
The King’s Speech
The Tempest
True Grit

MAKEUP:
Barney’s Version
The Way Back
The Wolfman

FILM EDITING:
Black Swan
The Fighter
The King’s Speech
127 Hours
The Social Network

SOUND MIXING:
Inception
The King’s Speech
Salt
The Social Network
True Grit

SOUND EDITING:
Inception
Toy Story 3
Tron Legacy
True Grit
Unstoppable

ORIGINAL SCORE:
John Powell – How to Train Your Dragon
Hans Zimmer – Inception
Alexandre Desplat – The King’s Speech
A.R. Rahman – 127 Hours
Trent Reznor & Atticus Ross – The Social Network

ORIGINAL SONG:
“Coming Home” from Country Strong
“I See the Light” from Tangled
“If I Rise” from 127 Hours
“We Belong Together” from Toy Story 3

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

43 Comments

  1. I'm fuckin' glad 🙂

    Че Крисчън взе, Натали взе, Трент Резнър взе, Инсепшън (като бройка) взе, Той стори 3 взе (не, че някой е очаквал друго, lol) и такива работи 😉

    Още не съм гледал Кралската спийч, ама предполагам ще ги е заслужил 😛

    Виж от Тру грит съжалявам, че Хейли не е взела, но… се радвам, че онази социалка Децата са в ред не е обърсала наградите. Хубав беше филма, 'ма чак пък… нали 😉 Една Анет Бенинг Оскари не прави, lol

  2. Да, имаше доволни победители! 🙂 Но аз исках друг да е победител за филм и режисура. "Краля" е супер филм, но аз имах други желания. Освен това Джеф Бриджис е в пъти по-добър в Непреклонните" – просто казвам. 😉

  3. Hail the British cinema! 😀 Баси кефа, дори янките признаха превъзходството на албионци 🙂

    Малко е нелогично, след като "Речта на краля" получи заслуженото признание, най-бляскавата фигура във филма, Джефри Ръш, да остане без статуетка. Но всички си имаме капризи:)

    Има три вида лъжи – малката, голямата и статистиката. The Wolfman сега може да се похвали, че има толкова статуетки, колкото Black Swan и повече от True Grit и 127 Hours. Alice In Wonderland пък има две статуетки.

  4. @lammoth

    Ха-ха-ха! Long Live the Queen! 🙂 🙂

    Джефри Ръш беше най-доброто нещо в "Краля". Факт! 🙂 🙂 Жесток!

    "The Wolfman" заслужено спечели. На мен той ми е "guilty pleasure". Кефи ме! 🙂

  5. Абе заслужава/незаслужава, хайде признайте, всички искате да раздавате награди (хей аз също, не се деля). В моя случай Inception изби рибата! Не искам да дразня никого, нито пък предизвиквам – гледах всичките номинирани заглавия в кратък период от време – "Генезис" е магичен, особено сравнен с малките (като обем) истории на другите филми. "Речта на краля" е чудесен, но…не достатъчно за мен. Скоро разбрах защо Аватар беше отсвирен миналата година (и заслужено според теоритята ми), и се притесних, че всъщност няма шанс за "Генезис".

    Относно наградените артисти – по-добре не можеше и да стане!

    @ Дринов, слънце кажи какво ти се щеше!

  6. "Речта на краля" е МНОГО добро попадение, но чак пък "best picture" – имам обструкции… Натали е великолепна, искам да видя "The Fighter" и ми е мъчно за Джеф – много заслужаваше…

  7. Всеки взе по нещо и всички са доволни.Аз очаквах спийча да помете всичко по пътя си,нещо от рода на Английският пациент но уви.

    С риск да ме засипете с огън и жупел или пък публично да ме убиете с камъни за назидание и т.н. ще кажа следното за категорията ANIMATED FEATURE: HELL NO

  8. @Nostromo

    Само за рошльовците не съм съгласен. 🙂

    @SnaL

    За режисьор Финчър, за филм Генезис. 🙂

    @cinemascrotum

    Не те разбирам. Кое не харесваш "Аватар" или "Генезис"?

    @Къди

    Джефри заслужаваше повече от Колин, но Крсчън е абсолутен изрУд и ако не беше спечели, това щеше да е най-голямото престъпление.

    @Ivcho

    Наведи се, хвърлям павета! 🙂

    "драконите" са супер сладурско филмче, но "Играта на играчките 3" е изключителен филм, при това е второ продължение, няма много такива примери. 🙂

  9. съгласен съм с Дринщайн! 😀

    Джефри Ръш бе главната фигура в Речта на краля, а не Фърт. Джефри трябваше да спечели приза за най-добър актьор, Бейл да си остане с поддържащата роля, а Фърт да си остане с пръст в гъз.

  10. Дринов,направи ревю на датския филм.

    Златен глобус + Оскар.

    Това не е малко !

  11. Абе не мога да си обясня защо всеки тук или около мен коментира "Кралят е хубав филм, ама чак пък най-добрия…". Еми миналата година като избраха "Войната е опиат" да не би да беше най-добрия? Пф…

    И аз се радвам на "Генезис" адски много и ми се щеше да е 1-ви. Единственото, с което "Речта на краля" го превъзхожда, е силната му емоционалност.

  12. @lammoth

    Щеше да е чудно! 🙂

    @Val

    За съжаление не пускаме ревюта на филми, които не сме гледали на кино. 🙁

    @Рени

    Винаги има хора, които смятат, че избраният филм на годината не е най-добрият. 🙂

  13. Съгласен съм с твърдението, че винаги ще има недоволни. Все пак трябва да се има предвид, че хората са различни и имат различни вкусове. Тази година имаше доста равностойни кандидати и не съм особено изненадан от крайния резултат. Въпреки всичко според скромното ми мнение и тази година Академията се изложи, както между другото се е случвало безброй пъти и в предишни години. Две неща наистина не мога да разбера. Първото е факта, че "Речта на краля" спечели Оскар за оригинален сценарий. Признавам, че все още не съм гледал филма, но сценарият му наистина трябва да е уникален, след като победи "Генезис". Когато е присъждало наградите в тази категория журито, като че ли е обърнало повече внимание на думата "сценарий", отколкото на тази пред нея "оригинален". Каквото и да си говорим "Генезис" бе събитието на годината. Мога да разбера, че лентата не получи Оскар за най- добър филм и режисьор, но в никакъв случай не разбирам, как един филм, който те кара да мислиш дълго време, след края на прожекцията му, който те изненадва с оригиналност и е свеж полъх сред посредствеността, която ни залива от големия екран, в края на крайщата не получи златната статуетка за своята история.

    Второто нещо, което не проумявам е по отношение на музиката. Гледах "Социалната мрежа" и това, което ми направи впечатление е играта на Джеси Айзенбърг, както и факта, че лентата бе много интересна. В никакъв случай, обаче, не мога да кажа, че най- силно впечатление прави музиката и не мога да разбера защо получи Оскар за това, особено като се има предвид, че в тази категория бе номинаран и "Генезис". Музиката на Ханс Цимър бе запомняща се, но за Академията очевидно това не е било достатъчно.

  14. @Cinema Newswalker

    Не се чуди, просто сценария на Инсепшън беше леко тъп и не особено оригинален 🙂 От такъв сценарий няма как да стане свестен филм. Ама аз преди време толкова хейтвах Инсепшън, че вече ми омръзна и дори си помислих – абе не е ТОЛКОВА зле 🙂

    А ние всички като коментираме "професионално" Оскарите и Академията сме направо гротескни 🙂

  15. Дринов, ако позволиш ще ударя един здрав и нехарактерен за мен рант относно "Генезис". Защото наистина ми писна от претенциите му за нещо по-особено и недоумявам от желанията на феновете му да получи Оскар за сценарий.

    Нолан и сценаристите са превърнали една страхотна идея в поредната битова лигня, в която героят на Леонардо ди Каприо тъгува и не може да приеме загубата на съпругата си (и съответно бяга от реалността). Вместо темата за подсъзнанието и сънищата да е главна във филма, тя бе превърната в декор, за фон на социалните досадни лутаници на героя. Всъщност тази смърт на любимата му седи толкова изкуствено и фалшиво в целия филм, сякаш от безсилие Нолан и сценаристите са тикнали този мотив, чрез който да се получи психологически срив на героя и да се завърши по някакъв начин филма, който иначе зацикли като развалена грамофонна плоча. Героят получава търсения срив, след като не може да приеме загубата на жена/деца, любима баба или котка. Типичен банален холивудски прийом, който за съжаление съсипа целия потенциал на филма. Трябваше да се тръгне към друга посока, а Нолан и сценаристите да ходят да се гръмнат, мамицата им, защото това трябваше да е филма на годината. Моят филм на годината.

    Съвсем нормално наградата за сценарии е да отиде в "Речта на краля" , където сценаристите от една проста и никаква история са изградили и развили Оскаров филм.

    Съжалявам за ранта

  16. Gabriella нито мисля че сме гротескни, нито че сме “професионалисти”. Не е необходимо да си професионалист, за да имаш мнение и да го изказваш. Все пак може да не сме кинодейци, но от нас зависи кой филм ще бъде гледан и кой не. Представи си колко ще струва мнението на един професионалист, филмите, на когото не са гледани от хората.

    lammoth не е нужно да си фен на даден филм, за да признаеш достойнствата му. Що се отнася до "недоумявам от желанията на феновете му да получи Оскар за сценарий", то това е все едно да не разбираш как хората могат да имат различни вкусове, различни мнения, различни виждания.

    Според теб сценария на "Генезис" е боклук. Добре, няма лошо, но недей да се изненадваш от факта, че хората имат преценка, която е различна от твоята.

    Все пак представете си, ако всички мислехме по един и същи начин. Скука и тъпотия до шия! :–)

  17. Cinema Newswalker,

    с моя коментар нямах за цел да засегна някого, който харесва филма. Аз също харесах филма, но разочарованията бяха повече. Просто изказвам мнение и се аргументирам, и точно както ти недоумяваш защо не е спечелил, аз пък недоумявам защо трябва да спечели. С тази разлика, че поне се аргументирам.

    Искам да чуя какво толкова имаше (послания, идеи, теми) в това произведение, освен недоразвитата идея и визуализацията, а не да слушам псевдо-философските съчинения, които не съществуваха във филма, и които в повечето случаи чета за него. Да, действително провокира въображението, но дотам и толкова. Не казва почти нищо. Точно поради тази причина, "Генезис" бе тотално игнориран от критиците на Американската, Британската академия, както и от хората, давщи Златните глобуси (а и от всички останали) . На практика получи награди само за техническата част. И аз се опитах да ти обясня защо.

    Иначе винаги уважавам всякакви мнения, харесвам различното мислене, стига то да бъде добре аргументирано. А, също съм склонен да си променя мнението, в случай, че видя че аз бъркам 🙂

  18. @lammoth

    И аз лично ужасно много се издразних на Генезис, защото се бях настроила за нещо съвсем друго от трейлъра, а пък и на фона на цялата глобална кино-скука… Идеята, която и без това не е особено оригинална, беше съвсем изпортена по холивудски. Затова е добре, че не взе Оскар. Като Аватар 🙂

    @Snal

    За беля още не съм гледала Речта

    @Cinema

    Ужас, и аз се вързах да коментирам Оскарите 🙂

  19. lammoth, спокойно не си засегнал никого. Пишем коментари, обсъждаме, изказваме мненията си. Това се случва тук… или поне аз така си мисля. Що се отнася до аргументите вече казах различни хора, различни мнения. Какво имам предвид? За теб загубата на съпругата на главния герой в "Генезис" е "типичен банален холивудски прийом", който превръща филма в "поредната битова лигня". За мен нещата не стоят така. Аз лично не смятам, че загубата на един любим и близък човек може да бъде наречена банална. Загубата е част от живота на хората и ако тя е банална, то тогава и живота на всеки един от нас трябва да е адски банален. Освен това смъртта на близък човек може да бъде достатъчно голяма и сериозна причина за някого да се опита да избяга от реалността.

    Все си мисля, че ако "Генезис" не бе спечелил 820 милиона и не бе режисиран от Нолан реакциите към филма щяха да бъдат съвсем различни.

    А що се отнася до другата посока, в която е трябвало Нолан и сценаристите да се насочат, тук ще ми бъде интересно да чуя наистина оригинални идеи. Защото в крайна сметка винаги е по- лесно, когато критикуваме, но не и когато създаваме.

  20. @lammoth

    Нищо, че не съм съгласен с теб, единственото нещо което мога да метна по теб са целувки. 🙂 🙂 🙂

    "Генезис" е преди всичко "caper" не любовен филм. 😉 И героя не че не може да приеме смъртта на любимата си, а е преследван от вина, че той е отговорен за не – прийом не по-малко изтъркан, но все пак трябва да сме точни, нали? 🙂

    @Cinema Newswalker

    Подкрепям те напълно за "Генезис", но не мога да се съглася за музиката на Трент Резнър към "Социалната мрежа". Според мен е уникална, особено добре работи докато гледаш филма – като я слушам отделно по-малко, но пак е много силна. Единствената която можеше да му се опре бе на Дафт Пънк от "Трон".

    @cinemascrotum

    Хе-хе! Те Ръш И Фърт са се позаразили, защото май има нещо, което прехвърча между тях. 🙂 🙂 🙂

    @Gabriella

    "Аватар" е филма на десетилетието и факта, че не взе Оскар е престъпление! 🙂 🙂 🙂 🙂

  21. Дринов – разбирам, че се шегуваш за големите сини човечета 🙂

  22. Без да обиждам никой, защото тук хората са много чувствителни 🙂

    Май повече се интересувате от ефектите във филмите, а не от концепцията – лошо няма, просто спорим за различни неща.

    "…To see with the spirit is to grasp the Substance; to see with the eyes is merely to observe the effect ."

  23. @ леле, Дринов, ако го беше казал месец по-рано, щях да си помисля нещо! 😀 :love: :kisses:

    Иначе вината винаги придава далеч по-драматичен характер 😀 И ти си го забелязал 🙂 Аз от кога ти казвам да почнем някой филмов проект 😀

    @Cinema Newswalker

    понеже смъртта е действително доста сериозна тема, понякога преекспонирането й и прекомерното й ползване като последна отчаяна карта в такива мега-комерсиални продукции (където темата и идеите трябва да са съвсем различни) – ами няка изглеждат доста фалшиво.

    Ама гледай как ме накара да плюя по филма, хората ще си помислят , че не го харесвам 😀

    Понеже попита как бих аз го направил, ами като се знам какъв съм – щях да го осера подобаващо 😀 Тъй и тъй попита, предполагам, че ще е нещо от сорта на това:

    Лео ди Каприо (неговият герой де) влиза в подсъзнанието на жертвата, т.е. в съня му, а там както знаем обикновено се проявяват тайните желания и страхове на хората. Лео научава, че неговата жертва крие страшна тайна, а именно – има сексуални влечения към овце, а и вероятно ги е осъществявал. След като се събужда и напуска съзнанието на обекта, той несъзнателно започва да се възбужда при мисълта за самотна овца, с мека вълна, на прекрасна зелена поляна….

    Един ден Лео отива на село при баща си, който отглежда овце…. Но бива заловен точно на местопрестъплението…и жена му е там…И оттам се получава семейния и психологичния срив

    😀

    Казах ти да не питаш. В моя защита, ще кажа, че като малък нашите ме изтърваха по стълбите 🙁

  24. Няма лошо да си чувствителен, ако харесваш нещо. Иначе, мисля, че речта на Спилбърг до голяма степен изчерпва темата.

  25. @Gabriella

    Всеки се интересува от различни неща. 🙂

    @lammoth

    Сигурен бях, че твоя сценарии ще включва нещо такова. В моя има Големи цици. Не знам защо. 🙂

    @break

    True! Когато чичко Спилбърг говори, ние можем само да мълчим.

  26. Ето какво се е случило. Още докато е пишел сценария на "Генезис" Нолан е знаел, че създава история за филм, който ще се превърне в касов разбивач. Тогава защо Кристофър, защо ти трябваше да ни заливаш с тези простотии? Защо вкара тези терзания на главния герой в такава комерсиална продукция? Мръсник! Осра ни филма бе, копеле!

    Нищо, че в последствие от Уорнър Брос не са убедени в успеха на лентата и приемат нейното реализиране само, за да не изпуснат своята "златна кокошка" като режисьор на третата част от поредицата за Батман, а по- късно и като продуцент на новия "Супермен". Все пак какво са някакви си 160 милиона (какъвто е бюджета на "Генезис") в сравнение с милионите, които човекът може да им изкара след това. Особено, когато от филмовото студио все още са усещали миризмата на "зелено" от 1 милиард на "Черният рицар".

    Точно това имах предвид като написах, че реакциите към "Генезис" щяха да бъдат различни, ако не бе спечелил 820 милиона.

    Що се отнася до идеята ти, lammoth, мога да кажа само едно: Майка им жална на овцете! 🙂 🙂 🙂

  27. @lammoth

    Гледал ли си "Нощ над Земята" на Джармуш?… "Идеите" ти за овцете доста напомнят на монолога на Роберто Бенини 🙂

  28. Абе и по-евтини филми от "Генезис" за се проваляли с гръм и трясък. Можеш само да се надяваш филмът ти да изкара пари, никога не можеш да си сигурен. "Престиж" защо не изкара толкова кинти?

    @Gabriella

    Джармуш е голям. Бенини смуче!!! 🙂

  29. @Дринов

    Смуче, я! Ама тук такива работи не са много вървежни 🙂

    Когато гледах "Мъжете, които се взират в кози" бяхме 5 души в салона 🙂 Цялото народонаселение се беше юрнало на Мисия Лондон

    Сега нито братята Коен, нито носителят на Оскар не могат да се преборят с Тилт 🙂

    Това хубаво ли, лошо ли е – кажете ми?

  30. Задаваш странни въпроси, Габриела. Все едно, човек да вземе да се чуди защо филмите с Адам Сандлър изкарват луди пари.

  31. @break

    Да, тъп въпрос, не че толкова се чудя, ама напоследък отговорите не са съвсем еднозначни – хем комерс, хем контекст 🙂

  32. Hello Yavor Chomonev,

    Your cinephile status is proven—you have successfully outguessed critic Roger Ebert in The Great Oscar® Challenge!

    Your prize is a free 3-month subscription to MUBI’s video streaming service for the best independent, international and classic cinema. Use it to enjoy any of the films we have available to watch in your area.

    😛

    Inache da ne chetete pleskawica nakratko: ZWERSKI razocharowashta ceremonia, kato cialo dowolen ot nagradite s edno-dwe izkliucheniq. No te sa neizbejni.