Булевард Лондон

Булевард Лондон” e екранизация на едноименния роман на Кен Бруен и е режисьорския дебют на носителя на „Оскар” за сценарий Уилям Монахан („От другата страна”). Във филма Колин Фарел е в ролята на бивш затворник, който се опитва да започне живота си на чисто, започвайки работа като охранител на млада, световно известна филмова звезда (Кира Найтли). За съжаление, криминалното му минало го застига и заради желанието му да се измъкне чист, ръцете му се обагрят в кръвта на невинни хора.

Ако ви звучи като типичната британска кримка, значи сте на прав път. Филмът е точно това, но проблемът е, че в него няма абсолютно нищо, което да го отличи от десетките други подобни заглавия, които сме гледали. Това, само по себе си, едва ли е чак такава драма за любителите на подобен род филми, но като прибавим липсата на динамика, тромавото преплитане на двете централни сюжетни линии – гангстерската и любовната (лично според мен принадлежат на съвсем отделни филми) – и факта, че тонът е с една идея по-сериозен, отколкото приляга на част от събитията, нещата определено натежават към отрицателните измерения на понятието „типичен”.

Булевард Лондон

И като казах по-сериозен тон, не си мислете, че липсва хумор, който както знаете е основна част от чара на жанра. Хумор има предостатъчно и той идва главно от изпълненията на второстепенните актьори. Анна Фрийл и Еди Марсан са истински съкровища, но човекът, който заслужава най-висока оценка е Дейвид Тюлис, като абсолютно сбъркания иконом на филмовата звезда. В интерес на истината и Рей Уинстоун и Бен Чаплин, с ужасяващия си акцент, също са забавни, но образите им са толкова… „класически” и експлоатирани от киното, че не позволяват човек да им се изкефи искрено. Сериозността идва от драмата на героя на Фарел, изпълнен с чест и морал до немай къде, и проблемите на филмовата звезда Найтли, които са представени по-зле и от схематично.

Булевард Лондон

При все казаното дотук, „Булевард Лондон” представлява една интересна алтернатива, която все по-рядко можем да видим на редовен показ в родните ни киносалони – има повече от страхотен саундтрак, не натоварва, забавлява, не оставя лош остатъчен вкус (нищо, че така или иначе ще го забравите бързо-бързо) и в крайна сметка, едва ли ще останете разочаровани, че сте си дали парите.

Общо взето, препоръчвам го на по-улегнали хора, които не изпитват постоянно желание да бъдат впечатлявани с оригиналност или с бомбастичен екшън. Ако вие сте такъв човек, мисля, че една вечерна прожекция преди леко питие в някой бар ще ви си получи добре.

Similar Posts

Вашият отговор на мира Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

23 Comments

  1. Филмът е пълно недоразумение.

    Минаха доста годинки от дебюта на Гай Ричи и вече не може просто да заснемеш поредната британска кримка и да се надяваш, че са останали хора, които никога не са гледали по-добрите образци на жанра.

    Найтли по принцип не ме дразни, но тук беше особено противна. Фарел продължава да се чуди какво да прави с кариерата си, а Уинстоун е приел да изиграе ролята на Джак Никълсън от най-известния филм на сценариста/режисьор Мойнахан. Само дето не е Джак, колкото и да ми е симпатичен, затова по-добре да се придържа към нещо, което повече му приляга.

    Еди Марзан е тотален олигофрен, в това спор няма, но ролята му е кратичка.

    Иначе безспорната звезда на филма е Дейвид Тюлис, който ръси бисер след бисер и би оправдал безкрайно мудните 2 часа на филма само за своите почитатели и тези на британското кино.

    Като цяло пълна загуба на време за кино. Вкъщи може да се прегледа спокойно с почивки за по кафе, за да не заспите.

    Вярно е, че на публиката се предлага независим филм на кино, което обикновено горещо подкрепям, но можеше парите да се похарчат за някое по-стойностно предложение.

    От друга страна сигурно ще направи повече пари от Black Swan и 127 hours взети заедно, ако двата разбира се въобще бъдат разпространени легално на широк екран в България.

  2. "Ако вие сте такъв човек, мисля, че една вечерна прожекция преди леко питие в някой бар ще ви си получи добре."

    ****************************************

    Точно това планирам 😀

  3. @Алекс

    Бре! Много културка си се изказал. Като изключим "недоразумението", разбира се. 🙂

    Според мен Гай Ричи няма никакво отношение към този филм. Неговите, произведения – или по скоро, единственото му такова, което така умело ни представя отново и отново в различна форма – са съвсем друго нещо.

    "Булеварда" е "омаж" към британските кримки от 70-те. Дали му се получава? Не бих казал. 🙂

    Все пак, смятам че си прекалено критичен, не е чак такава трагедия, гледали сме доста по-лоши. Например 90% от романтичните комедии от изминалата година. 🙂 .

  4. @Дринов

    Има общо, защото вследствие на неговия успех почнаха масово да се бълват пак британски кримки, като някои творци явно смятат, че изчанчения акцент е достатъчна предпоставка за добър представител на жанра.

    Мене лично много повече ми допада нещо като Perrier's Bounty, което с тебе гледахме на някой от фестовете преди време.

  5. A-a "Perrier’s Bounty"! 🙂 И той беше слабоват, но беше адски смешен. Аз се разцепих от хилежи. 🙂 Много сладко филмче!

  6. Невероятна тъпотия.

    От много време не съм гледала толкова скучен, бавен и безмислен филм.

    Убийствата са много, кръв се лее, но напълно самоцелно.

    Краят е повече от ясен още на 5 тата минута.

    В общи линии група английски реднек дебили, дребни гангстери, които в бг бихме определили като селските мутри, се избиват понеже няма какво друго да правят. От време на време разменят "хайку" дълбокомислени реплики, които може би целяха да покажат на публиката , че главния герой и шефчето имат някакъв мозък. Неуспешно.

    Играта на Фарел се изчерпва в това да пали цигара, което правят 90% от героите през цялото време или да ходи наперено, свъсил вежди и да гледа лошо.

    Пълна боза.

  7. Супер, радвам се, че не съм единствен, който намира филма за пълно недоразумение 🙂

    Някакси съмнително ми седеше на всички останали да им допада.

  8. Споко, не си само ти. И на други женички не им допада. А-аха-ха-ха-ха! 🙂

    Аз съм му дал 6/10 – не е нищо особено, но не е недоразумение. Недоразумение е "Скатавки" и "Сексът и градът 2"! 🙂

  9. Скатавки е направо шедьовър в сравнение с тоя булевард на похабени таланти.

    Само Тюлис е като от някой друг филм изваден и съм убеден, че той поне искрено се е забавлявал с ролята си.

  10. В интерес на истината винаги ще те ебавам със Скатавки само заради крайно негативното ти мнение за него.

    По същата логика за мен настоящия Лондон е пълен булзшит, ама не мога писмено да предам акцента на бате Арни, който би набил мощен шут в гъза на замесените в тази измъчена продукция, представител на иначе класното Брит кино.

  11. Мисля, че имаш предвид, че аз ще те ебавам със "Скатавки", защото ти го харесваш, при все че е абсолютна помия. Ти може да ме ебаваш с този. Разрешавам ти. 🙂

  12. Като че ли имаме сделка 😉

    Но поне не може да не признаеш, че Шон Уилям Скот е уникален дебил и няма как да не те е забавлявал с поредното си мега-идиотско изпълнение именно в Скатавки 🙂

    За който аз пак да си отбележа, че с оригиналното заглавие "Двойка чепове" щеше да седи по-добре естетически 🙂

  13. Дринов, аз като виден киноразбирач ти казвам, че този филм си е супер!

  14. може, може

    само дето от такива приказки като вашите вече не мога да навия ванката да ходи да го гледа 🙂

  15. Ама, разбира се. Не виждам защо трябва да има тръшкане, гледали сме толкова по-лоши филми, че ми изглежда ебаси дребнавостта да се захващаме с този.