1200x627-Q80_cb7a3afae785a48fefe9d73ef24a94c5

Преди броени минути Американската академия за театрално и филмово изкуство за 93-ти път връчи своите награди „Оскар“.

За съжаление на много българи, Мария Бакалова не се окичи със заветната статуетка – тя беше изпреварена от Юн Йо Джонг за „Minari“, но да използваме ужасното клише, което обаче е напълно вярно в случая, дори и самата ѝ номинация е огромен успех за младата актриса.

За най-добър филм (очаквано и напълно заслужено) бе определен „Земя на номади“ („Nomadland”) на Клои Жао, която от своя страна спечели наградата за най-добър режисьор – втората жена (след Катрин Бигалоу), която печели този приз в почти 100-годишната история на Академията. „Земя на номади“, който от изминалия уикенд може да бъде гледан на голям екран в родните кина, също така беше отличен и в категорията „най-добра актриса“, в лицето на Франсис Макдорманд.

Призът за най-добра мъжка роля отиде за страхотното изпълнение на сър Антъни Хопкинс в „Бащата“ – той изпревари сочения за сигурен фаворит Чадуик Боузман за „Ma Rainey’s Black Bottom”, а за поддържаща мъжка роля бе отличен Даниел Калуя за „Judas and the Black Messiah“.

Статуетките за най-добър оригинален и адаптиран сценарий отидоха при Емералд Фенел за „Момиче с потенциал” и Флориан Зелър за „Бащата“.

„Оскар“ за най-добър международен филм получи любимият ни „Another Round“ на Томас Винтерберг, а за най-добър анимационен филм спечели „За душата“, който също така спечели и в категорията за най-добра филмова музика на Джон Батист, Трент Резнър и Атикъс Рос. Отбелязваме, че в момента и „Another Round“, и „За душата“ могат да бъдат гледани на голям екран у нас.

За операторско майсторство и монтаж бяха отличени Ерик Месершмид за „Манк“ и Микел Е. Г. Нилсен за „Sound of Metal”. Двата филма получиха и по още една статуетка, съответно за сценография и звук.

Вижте пълния списък с победителите:

Best Picture
„The Father” – David Parfitt, Jean-Louis Livi and Philippe Carcassonne
„Judas and the Black Messiah” – Shaka King, Charles D. King and Ryan Coogler
„Mank” – Ceán Chaffin, Eric Roth and Douglas Urbanski
„Minari” – Christina Oh, Producer
„Nomadland” – Frances McDormand, Peter Spears, Mollye Asher, Dan Janvey and Chloé Zhao
„Promising Young Woman” – Ben Browning, Ashley Fox, Emerald Fennell and Josey McNamara
„Sound of Metal” – Bert Hamelinck and Sacha Ben Harroche
„The Trial of the Chicago 7” – Marc Platt and Stuart Besser

Actor in a Leading Role
Riz Ahmed in „Sound of Metal”
Chadwick Boseman in „Ma Rainey’s Black Bottom”
Anthony Hopkins in „The Father”
Gary Oldman in „Mank”
Steven Yeun in „Minari”

Actress in a Leading Role
Viola Davis in „Ma Rainey’s Black Bottom”
Andra Day in „The United States vs. Billie Holiday”
Vanessa Kirby in „Pieces of a Woman”
Frances McDormand in „Nomadland”
Carey Mulligan in “Promising Young Woman”

Actor in a Supporting Role
Sacha Baron Cohen in „The Trial of the Chicago 7”
Daniel Kaluuya in „Judas and the Black Messiah”
Leslie Odom, Jr. in „One Night in Miami…”
Paul Raci in „Sound of Metal”
Lakeith Stanfield in „Judas and the Black Messiah”

Actress in a Supporting Role
Maria Bakalova in „Borat Subsequent Moviefilm”
Glenn Close in „Hillbilly Elegy”
Olivia Colman in „The Father”
Amanda Seyfried in „Mank”
Yuh-Jung Youn in „Minari”

Directing
Thomas Vinterberg – „Another Round”
David Fincher – “Mank”
Lee Isaac Chung – “Minari”
Chloé Zhao – „Nomadland”
Emerald Fennell – „Promising Young Woman”

Writing (Original Screenplay)
„Judas and the Black Messiah” – Will Berson & Shaka King
„Minari” – Lee Isaac Chung
„Promising Young Woman” – Emerald Fennell
„Sound of Metal” – Darius Marder & Abraham Marder
„The Trial of the Chicago 7” Written by Aaron Sorkin

Writing (Adapted Screenplay)
„Borat Subsequent Moviefilm” – Sacha Baron Cohen & Anthony Hines & Dan Swimer & Peter Baynham & Erica Rivinoja & Dan Mazer & Jena Friedman & Lee Kern;
„The Father” – Christopher Hampton and Florian Zeller
„Nomadland” – Chloé Zhao
„One Night in Miami…” – Kemp Powers
„The White Tigers” – Ramin Bahrani

Costume Design
„Emma” – Alexandra Byrne
„Ma Rainey’s Black Bottom” – Ann Roth
„Mank” – Trish Summerville
„Mulan” – Bina Daigeler
„Pinocchio” – Massimo Cantini Parrini

Music (Original Score)
„Da 5 Bloods” – Terence Blanchard
„Mank” – Trent Reznor and Atticus Ross
„Minari” – Emile Mosseri
„News of the World” – James Newton Howard
„Soul” – Trent Reznor, Atticus Ross and Jon Batiste

Music (Original Song)
„Fight For You” from „Judas and the Black Messiah”
„Hear My Voice” from „The Trial of the Chicago 7”
„Husavik” from „Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga”
„Io Sì (Seen)” from „The Life Ahead (La Vita Davanti a Se)”
„Speak Now” from „One Night in Miami…”

Documentary Feature
„Collective” – Alexander Nanau and Bianca Oana
„Crip Camp” – Nicole Newnham, Jim LeBrecht and Sara Bolder
„The Mole Agent” – Maite Alberdi and Marcela Santibáñez
„My Octopus Teacher” – Pippa Ehrlich, James Reed and Craig Foster
„Time” – Garrett Bradley, Lauren Domino and Kellen Quinn

Documentary Short Subject
„Colette” – Anthony Giacchino and Alice Doyard
„A Concerto Is a Conversation” – Ben Proudfoot and Kris Bowers
„Do Not Split” – Anders Hammer and Charlotte Cook
„Hunger Ward” – Skye Fitzgerald and Michael Scheuerman
„A Love Song for Latasha” – Sophia Nahli Allison and Janice Duncan

Animated Feature Film
„Onward” – Dan Scanlon and Kori Rae
„Over the Moon” – Glen Keane, Gennie Rim and Peilin Chou
„A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon” – Richard Phelan, Will Becher and Paul Kewley
„Soul” – Pete Docter and Dana Murray
„Wolfwalkers” – Tomm Moore, Ross Stewart, Paul Young and Stéphan Roelants

Animated Short Film
„Burrow” – Madeline Sharafian and Michael Capbarat
„Genius Loci” – Adrien Mérigeau and Amaury Ovise
„If Anything Happens I Love You” – Will McCormack and Michael Govier
„Opera” – Erick Oh
„Yes-People” – Gísli Darri Halldórsson and Arnar Gunnarsson

Live Action Short Film
„Feeling Through” Doug Roland and Susan Ruzenski
„The Letter Room” Elvira Lind and Sofia Sondervan
„The Present” Farah Nabulsi
„Two Distant Strangers” Travon Free and Martin Desmond Roe
„White Eye” Tomer Shushan and Shira Hochman

International Feature Film
„Another Round” (Denmark)
„Better Days” (Hong Kong)
„Collective” (Romania)
„The Man Who Sold His Skin” (Tunisia)
„Quo Vadis, Aida?” (Bosnia and Herzegovina)

Cinematography
„Judas and the Black Messiah” – Sean Bobbitt
„Mank” – Erik Messerschmidt
„News of the World” – Dariusz Wolski
„Nomadland” – Joshua James Richards
„The Trial of the Chicago 7” – Phedon Papamichael

Film Editing
„The Father” – Yorgos Lamprinos
„Nomadland” – Chloé Zhao
„Promising Young Woman” – Frédéric Thoraval
„Sound of Metal” – Mikkel E. G. Nielsen
„The Trial of the Chicago 7” – Alan Baumgarten

Production Design
„The Father” – Production Design: Peter Francis; Set Decoration: Cathy Featherstone
„Ma Rainey’s Black Bottom” – Production Design: Mark Ricker; Set Decoration: Karen O’Hara and Diana Stoughton
„Mank” – Production Design: Donald Graham Burt; Set Decoration: Jan Pascale
„News of the World” – Production Design: David Crank; Set Decoration: Elizabeth Keenan
„Tenet” – Production Design: Nathan Crowley; Set Decoration: Kathy Lucas

Makeup and Hairstyling
„Emma” – Marese Langan, Laura Allen and Claudia Stolze
„Hillbilly Elegy” – Eryn Krueger Mekash, Matthew Mungle and Patricia Dehaney
„Ma Rainey’s Black Bottom” – Sergio Lopez-Rivera, Mia Neal and Jamika Wilson
„Mank” – Gigi Williams, Kimberley Spiteri and Colleen LaBaff
„Pinocchio” – Mark Coulier, Dalia Colli and Francesco Pegoretti

Sound
„Greyhound” – Warren Shaw, Michael Minkler, Beau Borders and David Wyman
„Mank” – Ren Klyce, Jeremy Molod, David Parker, Nathan Nance and Drew Kunin
„News of the World” Oliver Tarney, Mike Prestwood Smith, William Miller and John Pritchett
„Soul” – Ren Klyce, Coya Elliott and David Parker
„Sound of Metal” – Nicolas Becker, Jaime Baksht, Michelle Couttolenc, Carlos Cortés and Phillip Bladh

Visual Effects
„Love and Monsters” – Matt Sloan, Genevieve Camilleri, Matt Everitt and Brian Cox
„The Midnight Sky” – Matthew Kasmir, Christopher Lawrence, Max Solomon and David Watkins
„Mulan” – Sean Faden, Anders Langlands, Seth Maury and Steve Ingram
„The One and Only Ivan” – Nick Davis, Greg Fisher, Ben Jones and Santiago Colomo Martinez
„Tenet” – Andrew Jackson, David Lee, Andrew Lockley and Scott Fisher

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

17 Comments

  1. Най-ме е яд, че Марчето не грабна награда 😀 ! Пууууу, язък ‘начи!!! Такваз талантлива актриса 😀 !

    Иначе, с heinrich. Тотално не ми пука за „Оскарите“. А след 2025-а ли беше?, когато ще влезе квотния принцип и за да я вземеш тая „награда“ ще трябва да имаш задължително черен, жълт, пимбян, гей, транс и т.н. (ако може и петте наведнъж, още по-добре 😀 ) участник във филма си, още повече няма да ми пука…

    П.П. То представям си и заради тия нови „стандарти“ с к’ъв булшит ще се наводни и ще ни заливат от екрана тогава (в сравнение с който сегашното булшит изпълнение на Марчето ще изглежда направо като кино-шедьовър, достоен да влезе в учебниците по актьорско майсторство 😀 )…

    1. Недей така колега, сега ще дойде Мелбата със зелен коридор и ваксинирано дупе и ще стане страшно тука!

    2. И на Оскарите не им пука за теб, грознико.

    3. Видя ли, каза ли ти го. Проксито на Мелбата се включи веднага, пък и мани другото веднага установи, без да те е виждал през живота си, че си грозен. Откъде толкова много интелект в тях…. да се чуди човек.

    4. Мелбиньо от както е отключил аналната си чакра с помощта на гаджето на жена си – Джамал, не само е станал майстор на английския език, но и получава вселенски провидения.

    5. Хъ-хъ, че съм грозен ми го казва човек, избрал си за никнейм „Кльощаво-дебело куче“ (или нещо подобно- английския ми не е на високото ниво, което демонстрират някои потребители тук, в сайта, няма да споменавам имена 😀 )…

      Към heinrich 😀

      Към Dimak 😀

    6. Хъ-хъ, а на оригинален се прави човек, избрал си за никнейм най-скучното на света „Рокфен“. Поне да беше Рок Вентилатор, някак по’ така е…
      Не знам кой/коя/какво е Мелбиньо, ама ти си си грозник.

    1. Колкото и да се опитваш да правиш някакви откачени аналогии, които само ти си разбираш и колкото и да ти се иска всичко да е пречупено и да навежда към ЛГБТ наратива на днешната действителност, песента няма нищо общо с това всички да станат черни без цветове и да има пълен либерализъм, както на теб ти се иска. Не всичко на тази планета е създадено във възхвала или с насоченост към любимото ти ЛГБТ и либерализъм, още повече в отминали времена. Още малко ще почнете да търсите и либерализъм в речите на Хитлер.
      Ако си мечтаеш за някой негър в голям шиш, като даваш мило и драго да те пори отзад си е твоя работа…

    2. И аз нещо не схващам аналогиите, които правиш с песента на Стоунс. Ако идеята е, че черното е много „куул“ и всички на тоя свят трябва да се оеднаквим (бели, жълти, латиноси) и да станем черни, аз бих задал друг въпрос- защо пък не направим обратното? Всички на тоя свят (черни, жълти, латиноси) да се „боядисаме в бяло“? Или вече не е модерно да си бял/хетеро?

      П.П. Иначе, докато сме на музикалната тема май единственото черно, което харесвам е блек метъла 😀 …

      П.П.П. Айде, нещо епично в тоя стил (симфоничен блек-метъл). Гледайте внимателно- по време на клипа могат да бъдат забелязани (жалко, че няма повече близки планове 😉 ) готини БЕЛИ ЖЕНИ с готини БЕЛИ, голи ЦИЦИ 🙂 …
      https://youtu.be/joEAb_y7ZYA

  2. Каквато годината, такива и филмите, каквито филмите, такива и „Оскар“-те.

  3. @Rockfan, как е да знаеш, че черните са създали любимия ти музикален стил?

    1. Да, корените на рока са в блуса на черните роби, бачкали в плантациите през 19-век да кажем (не случайно и почти няма известни рок-музиканти, които да не казват, че са силно повлияни от черни блус-музиканти- като почнеш от Бийтълс, Стоунс, Лед Цепелин, Пинк Флойд и т.н., и т.н.).

      И САМО до там. После същите тия, които изброих доразвиват тази музика и поставят началото и утвърждават толкова много стилове- Бийтълс, Кинг Кримсън и Флойд (прогресив/арт рока), Сабат, Пърпъл и Цепелин, Мейдън (хард/рок, хеви/метъл), Джетро Тъл (фолк/рок), появяват се пънка, ню уейва, траш метъла, индъстриал (честит „Оскар“ на Трент Резнър, между другото 🙂 !)… Да не говорим пък за екстремната сцена дала по късно блек метъла, готик и още… Всичко това се дължи на БЕЛИ музиканти… Щото, ако бяхме оставили всичко на черните, още сигурно щяхме да куфеем на неща като ето това 😀 (без разбира се да го подценявам)… Или по-зле- да ни заливат с разни модерни черни рапърски гангста л*йна, които са толкова актуални в момента..
      https://youtu.be/F13JNjpNW6c