След най-добрите „Специални визуални ефекти“ и „Грим и прически“, следващата категория от предварителните списъци на Академията с филми, борещи се за номинация за „Оскар“ 2021, на която обръщаме внимание, е „Международен филм“.
Филми от общо 93 държави са покрили първоначалните изисквания за право да получат номинация, като на този етап те са сведени до 15. Вижте кои са те, а въпреки че няма нужда да го правим, отбелязваме, че България я няма в списъка.
„Quo Vadis, Aida?” – Bosnia and Herzegovina
„The Mole Agent” – Chile
„Charlatan” – Czech Republic
„Another Round” – Denmark,
„Two of Us” – France
„La Llorona” – Guatemala
„Better Days” – Hong Kong
„Sun Children” – Iran
„Night of the Kings” – Ivory Coast
„I’m No Longer Here” – Mexico
„Hope” – Norway
„Collective” – Romania
„Dear Comrades!” – Russia
„A Sun” – Taiwan
„The Man Who Sold His Skin” – Tunisia
Тази година сме много назад със заглавията в тази категория. Гледали сме единствено страхотния „Another Round”, който ще бъде показан и на предстоящия София Филм Фест. Филмът на Томас Винтерберг, който присъства в личния ни Топ за 2020, беше отличен с четири награди на Европейската филмова академия (най-добър филм, сценарий, режисура и най-добър актьор – Мадс Микелсен) и със сигурност е фаворит не само за номинация, но и за спечелването на „Оскар“.
Едно от заглавията в списъка, до които имаме достъп, но все още не сме гледали, е румънският „Колектив“ на Александър Нанау, който е достъпен в платформата HBO GO. Филмът е в краткия списък и за „Най-добър документален филм“, така че очевидно има качества.
Абсолютно всички членове на академията могат да гласуват в предварителните кръгове за „Международен филм“, стига да покриват известни минимални изисквания, а за да дадат вота си за финалните номинации е необходимо да са изгледали и 15-те филма.
Пълният списък с номинирани ще стане ясен на 15 март, а церемонията по връчването на 93-те награди „Оскар“ ще се проведе на 25 април 2021 г.
В тази изпразнена от контекст и смисъл ‘новина’ (защото става дума за списък направен от други ‘на другия кай на света’ – за филми за които ние не знаем почти нищо) все пак се крие безценен поглед дълбоко в душата ни.
Какво имам предвид ?
Имам предвид следния сърдечно неподправен цитат – „Едно от заглавията да които имаме достъп, но все още не сме гледали е румънския Кoлектив. Филмът е в краткия списък и за „Най-добър документален филм“, така че очевидно има качества.’
Като гледал вече филма мога да ти обадя, драга Операция Кино, че това е най-добрият филм за България в последните 30 години, за който ние целокупно нямаме никаква заслуга.
Разни хора на другия край на света са направили платформа където дори и в условия на пандемия можеш да гледаш забележителен филм произведен от съседите ни в който се разказва за теб …
Защо бе, Операция Кино, не си станеш от задника да гледаш как се прави филм за живота, който водиш всеки ден ?
Както обикновено, вместо да споделиш културно мнение и препоръка за филма, ти ръсиш тъпотии, а после първи скачаш да обясняваш как и какво коментират хората тук. На всичкото отгоре, съдейки по коментар ти в първата новина за филма, от „Операция кино“ си научил за него. Крайно време е „да се погледнеш в огледалото“, Милбо! Гледката няма да е приятна, гарантирам ти!
Споделил съм препоръка, казвам, че това е най-добрият филм за България от еди колко си години…
Колко месеца минаха от тази първа новина ? Осем месеца, ако ги броя правилнмо ?
Некъф си никъф зрител е гледал филма, а ‘най-добрият сайт за кино в страната’ (смътно си спомням думите на Елфа) – за незам кой път пише ей така между другото – ‘тази година сме много назад със заглавията в тази категория’.
Това е като да отидеш в хлебарница на която на вратата пише „Не продаваме хляб’, или в бръснарница където те посрещат с усмивка ‘Тук не подстригваме.’ Или като ‘журналист’, който пише глупости само за неща/хора/страни/идеи, които никога не е посещавал или помирисвал, камо ли да ги познава (сещаш ли се за кой ми е думата) ?
Или като ‘най-добрият сайт за кино’, който казва – ‘абе ние не сме гледали 96% от заглавията в тази категория, и по-специално 8 месеца не сколасахме да гледаме и този за България…’
Не знам защо въобще си отворих устата. 🙁 🙁
Ебаси потреса, братче!
Милбо както обикновено пак се изсрал. Просто не му обръщаш внимание и не го четеш.
Просто убий глупака с мълчание….
Някои от (на)писалите ревюта за документалния филм за България (предполага се след като са го гледали):
Rolling Stone
Time Magazine
Indie Wire
Sight and Sound
Movie Nation
Film School Rejects
The New York Times
RogerEbert.com
Variety
Cinemalogue
Time Out
Original Cin
The Film Stage
CineVue
The Daily Telegraph
Film Inquiry
Celluloid Dreams
Observer
Filmmaker Magazine
Film Week
Screen Daily
The Daily Beast
Movie Chambers
Hollywood Reporter
Financial Times
Washington Post
LA Times
The Playlist
FILMink
Associated Press
Chicago Reader
Tribune News Service
Sunday Times
Boston Herald
Artforum
San Francisco Examiner
Austin Chronicle
The Guardian
Cinema Scope
AV Club
New Statesman
The Nation
Berliner Zeitung
eFilmCritic
Sueddeutsche Zeitung
SLANT Magazine
NOW Toronto
Arkansas Democrat-Gazette
The Pitch
Scotsman
Niagara Gazete