Не се наложи да чакаме много – само няколко месеца бяха нужни за тоталното пренастройване на най-нетърпеливите машинки за пари. Откакто световното киноразпространение беше поразено от пандемичната реалност, много компании-мейджъри преценяват плюсовете и минусите на една свръх-кощунствена идея, която е на път да завладее света на киното: паралелен достъп до филмите на голям екран (ако е възможно) и в онлайн системите за стрийминг/VoD. И се оказа, че не е нужно да се анализират резултатите от планирания експеримент с „Wonder Woman 1984“, която трябва да дебютира едновременно на голям екран и по НВО Max – Deadline споделиха вчера новината, че WarnerMedia са решили да обявят всички заглавия, които планират да пуснат по този своеобразен, „хибриден“ начин на вниманието на публиката през 2021 година.

Може и да ни упрекнете за твърде драматичното заглавие на новината. Може и да сте скептични към преувеличения от типа на „Кино се гледа в салона, на тъмно, с хора около теб, за да се случи истинското филмово тайнство“. Може да сте почитатели на стрийминг-платформите, които се нароиха и постепенно завземат почти цялото свободно време (останало след дементорното „изпиване“ на вниманието от социалните мрежи на мобилните ни устройства) на средностатистическия жител на планетата в 2020 година. И да – животът непрестанно ни предлага всякакви изненади. Но не сме очаквали, че радостта, с която посрещнахме идеята за „Дюн“ на Дени Вилньов, ще бъде толкова скоро помрачена от факта, че ни предлагат среща с пясъчните червеи на двуцифрените инчове, с които се измерват устройствата за гледане у дома…

Какво всъщност се случва в момента? Warner Bros обявиха, че всичките им филми, готови за разпространение през 2021 година, ще се появят премиерно, в първия си месец, на кино и в HBO Max, в директна конкуренция за внимание по целия свят. И след като поседи в продължение на месец в платформата, всеки от филмите ще бъде премахнат от там, за да може да продължи традиционното му разпространение по кината в Щатите и на всички останали международни територии, като си остава да важат всички условия по договорите – срокове, прозорци за поява на дигитални носители и т.н. Какво означава това? Не толкова бавна и постепенна, а доста ускорена присъда за огромна част от киносалоните по света. А заедно с това и допълнително „зомбиране“ на публиката, прекъсване от традицията „ходене на кино“, принизяване на усещането за потъване в илюзорния свят на филмовия разказ, създаден от различни и – в голямата си част – супер талантливи творци. „Дюн“ е един от най-фрапантните примери за това; сред заглавията са още „The Little Things“ на Дензъл Уошингтън, „Matrix 4“, „Godzilla vs. Kong“, „Judas and the Black Messiah“, „Tom & Jerry“, „Mortal Kombat“, „Those Who Wish Me Dead“, „In the Heights“, „Space Jam: A New Legacy“, „The Suicide Squad“, „Reminiscence“, „The Conjuring: The Devil Made Me Do It“, „Malignant“, „King Richard“, „Cry Macho“, „The Many Saints of Newark“ и др.

Ето какво споделят „гениалните“ умове, предложили този алтернативен начин на разпространение:

„Хибридният модел е създаден като стратегически отговор на въздействието, което упражнява върху реалността продължаващата глобална пандемия“.

Кината се опитаха да направят и невъзможното, за да отворят с апломб отново, благодарение на „Tenet“ на Кристофър Нолан, но резултатите не съумяха да покрият очакванията и сега ще бъде изключително интересно какъв ще бъде отговорът на салоните, в които се прожектират филми на Warner Bros – ще бъдат ли оставени те на стойности, които са конкурентни на заглавията на останалите компании, или ще има специфично ценообразуване (дори само заради това, че могат в същото време да бъдат гледани и онлайн)?

Целта на подобен ход може да бъде единствено печалба – за WarnerMedia, но и със сигурност за НВО Max, които очевидно са в много сериозни взаимно-изгодни отношения и идеята е да се удари солидно рамо на стрийминг-услугата, чиито ползватели са малко (все още), в сравнение с общия брой абонати на НВО по принцип и по света. Всеобщото усещане е, че дълго очакваната ваксина срещу Covid-19 няма да може да се разпространи толкова бързо и кината няма да успеят да отворят отново с такава сериозна сила, че да се „отприщи“ нормалния поток на киноразпространението, с възможност за истинска реализация на вече готовите и поставени на изчакване филми. Това е една от причините за коментирания ход на Warner Bros., които нямат желание да чакат, за „да видят какво ще се случи“ – и очевидно за бизнеса няма значение дали се кани да „убие“ някое изкуство, ако от това може да се организира очаквано-добра печалба.

Ето няколко изречения от официалното изявление на шефовете на компанията:

Това е временен план за 2021 година. Нужно е да подкрепим разпространението на готовите продукции. Не променяме реалността за тези филми повече от това, което вече стори за тях пандемията. Добавяме допълнителен период за приходи с HBO Max… Живеем в безпрецедентни времена, които изискват творчески решения. Никой не иска да види филмите отново на голям екран повече от нас! Наясно сме, че новото съдържание е жизнено важно за мрежата от разпространители и киносалони, но трябва да балансираме в реалността – повечето кина в САЩ ще работят с намален капацитет в по-голямата част от 2021 година. С този уникален едногодишен план ние подпомагаме разпространението със стабилна поредица от световни заглавия и в същото време даваме възможност на хората, които нямат достъп до киносалони или не са готови да се върнат в кината, да видят тези страхотни филми през 2021. Според нас всички ще спечелят от това решение и сме много благодарни на партньорите ни, които работят заедно с нас по тези новаторски идеи за справяне със сложните обстоятелства на настоящето… Филмите ни имат изключителна стойност – но не и когато стоят в готовност, без да бъдат видени от публиката. Вярваме, че този подход ще бъде от полза за киноманите – наши почитатели, за киносалоните и за създателите на филми, а също и за разширяване на възможностите на HBO Max, като по този начин ще създадем ценно съдържание за всички.

На тези интересни разсъждения и драстични ходове ще има отговор. Супер-любопитно ни е какво ще сторят останалите мейджър-компании, най-вече продуциращи големи блокбастърни хитове; какво ще решат да направят и другите стрийминг-гиганти – най-вече Amazon и Netflix?! И няма да се учудим, ако лакомите Disney решат, че ходът на Warner Bros. е логичен – и си „изсипят“ всичкото Marvel като своеобразна „инжекция“ в Disney+. Тази сделка на HBO Max променя цялата картина, позната до момента – ще следим за ъпдейти, бъдете сигурни!

Similar Posts

Вашият отговор на Riddick Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

23 Comments

  1. Аз вярвам, че е временно решение, вярвам и че е правилното. Това са готови филми, които са еднакво очаквани и от зрители и от мейджър компаниите, ние да ги гледаме, те да си избият/спечелят пари.
    Ще имат и кино разпространение, така че особено „драмата“ с Дюн ми се струва несъстоятелна. HBO Max e услуга само в Щатите, да, тук ще дойде веднага в торент сайтовете, но никой няма да Ви/Ни накара да си го дръпнем, а не да идем на кино.

    1. Riddick, то в 99,99 процента от случаите „временните“ решения накрая се превръщат в „постоянни“ 😉 …
      Само ще допълня нещо към предишния си коментар. Същото се случи и с музикалния бизнес. Цялата работа почна с масовото навлизане на Интернет. Постепенно хората почнаха масово да си теглят/купуват музика по нета (МП-тройки и всякви други формати) , музика на физически носители (дискове) все повече намаля да се купува,, това естествено доведе до фалити на много традиционни музикални магазини и сега какво- за да оцелеят на повечето музиканти им се налага единствено да бичат яко концерти и турне след турне (докато не се пръкне някоя „пандемия“ като сегашната, не ги затвори вкъщи и не им преебе и тоя начин на прехрана). Някои музиканти тогава предупреждаваха и се бореха с това.Та, както е споменала и Светли в новината- тия уж „временни“ мерки постепено ще доведат до нещо подобно като с музикалния бизнес- поради ниски приходи и намаляваща посещаемост(щото филма н’ъл го дават и по ТВ) повечето кино- салони ще трябва да затворят, а пък ние постепенно ще се превърнем в разплути пред плазмата вкъщи субекти, които гледат филм по ТВ (щото така е по-удобно, вместо да си правим труда да ходим и да се блъскаме с другите в кино-салона) и слушащи музика вкъщи (щото така е по сигурно, вместо да ходим да се блъскаме с другите фенове на концерт и да рисуваме някой да ни кихне в лицето 😉 )…

    2. Rockfan, определено съм съгласна, че временните решения в повечето случаи рядко си остават временни. Но това не значи, че това, което „временното“ замества ще изчезне. Ако нещо предлага различно изживяване и има хора, които да го оценят, то няма да изчезне колкото и влиянието му да намалее. Виждаме това с грамофонните плочи и радиото например.
      Определено кината ще пострадат неимоверно, но с развитието на технологиите и на живота винаги ще има губещи. Едни се възкачват, а други, миличките, губят милиарди. И добре че го има това движение, че иначе щяхме още да работим всички в земеделския сектор и вече да привършваме съвсем нефта.
      Не приемам сравнението с музикалния бизнес. Определно има разлика между това да гледаш филм вкъщи и на кино и да слушаш песен в Спотифай и да я чуеш на концерт. С изключение на техническите аспекти, които са недостижими в домашна обстановка, киносалонът не предоставя нищо допълнително към изживяването. Актьорите не ти играят на живо, хората около теб не допринасят към „тайнството“, дори в повечето случаи пречат, не се социализираш, разкарваш се до някой мол и в повечето случаи си принуден да си купиш някакви надценени боклуци за храна. Ако не става ясно досега, съм върл фен на хоум изживяването. Със сигурност има филми като Дюн и Рома, които са филми ЗА киносалона, но в повечето случаи киносалоните разпространяват само американски холивудски боклуци, интересните филми я достигнат до някой фестивал, я не.
      Относно превръщането ни в разплути субекти – и до всеки блок да има киносалон и предстоящ концерт, това няма да помогне на някои хора да се раздвижат хаха.
      И последно, че стана роман, ДА ГО ДУХААААТ всички алчници, както казваш, отговорни за индустията, но поради други причини.

  2. Не, въобще даже НЕ Е твърде драматично заглавието на новината. И ДА- „Кино се гледа в салона, на тъмно, с хора около теб, за да се случи истинското филмово тайнство“ (също както и се ходи на рок/метъл или к’ъвто друг ви хрумне концерт (дори и на „плитката“ чалга) „с хора около теб, за да се случи истинското музикално тайнство“). Ето, че това, което коментирахме само преди няколко дена в новината за Лейди Гага се превръща все по-бързо и неумолимо в шибана реалност. Лично за мен от всички изброени заглавия на Уорнъра ми пука единствено (и проявявам някъв интерес) само за две- „Матрицата“ и „Дюн“. Ще ги гледам ( ако въобще реша да ги гледам, де) по вече „старомодния“ начин- на кино. А отговора към тая простотия на алчните гъзове от Уорнъра и останалите компании, е ясен- теглене на цялото им ( в по-голямата си част- малоумно) съдържание от „Замунда“. Тъй и тъй уж ще ни „извиват ръцете“ и ще ни принуждават да им гледаме помиите на малък екран- ами, ето им малък екран 😀 … ДА ГО ДУХААААТ!!!!

  3. 2021 ще е още по-налудничава от 2020… Голяма част от тези заглавия ще са на загуба, освен ако ситуацията с вируса не се промени коренно. Както говорехме с Дринов – ще има хаос, ще има загуби, някои платформи ще натрупат стабилен брой абонати покрай тези заглавия и през 2022 всичко ще се върне както си беше.

    Не мога да си представя Дисни да решат да пускат всички Марвъл заглавия ексклузивно по Disney+. Изкушаващо е, но при положение, че вече имат 5-6 сериала в развитие – това е достатъчно. Филмите са за голям екран и те го знаят. На година правят по 3 филма, всеки от тях по 200 млн. Никакъв шанс да избият парите с надеждата за нови абонати.

    Като цяло тази новина + това, което Universal направиха миналата седмица са първи стъпки към перманентното затваряне на стотици кина по света заради липса на прожекции и оттам липсата на пари, за да се плащат наеми. Survival of the fittest ще е лозунга на 2021, докато евентуално не се върнем към състоянието от 2019, но това ще е чак 2022 или 2023…

  4. Дреме ми. Да живее Замунда и HDbit.org…..
    Да предпочитам да дам 10-12 лева и да ида на кино, но след като се правят на луди, няма как да ме накарат да им плащам месечен абонамент на телевизията и… и да гледам 2 часа филм и 2 часа реклами….
    На компа (Замунда и HDbit.org…..) няма реклами. Пък и мога да паузирам, когато ми се поиска. Отивам пикая си (се…а) и си пускам пак откъде съм спрял…. Разбира се мога да си пусна и 1 плик с пуканки в микровълновата..
    Като изкарат 1-2 години на загуби (и то яки загуби), друга песен ще запеят….

    Така че съм им ебал майката……….

  5. киното е взаимно изживяване на много хора наведнъж. Не мисля, че има шанс да изчезне , защото стрийминг услугата просто няма как да го замести.

    Всеки ден слушам радио, а при появата на видето хората са били сигурни, че това е неговия край

    1. Баш…… преди това телевизора е вкарал киното вкъщи, телевизията масово е изпразвала улиците и зомбирала хората, но киното си е там, и там ще си бъде

    2. Ако в киното има 5 човека, какъвто е случая доста често – това продължава ли да е кино ?
      И ако на дивана си гледаш с хората с които би гледал и в полупразното кино – това какво е ?
      И изобщо в колко нафрашкани по шевовете киносалони сме били последните 2 години ?

      Besides – how do we know what the streamers will come up with 3 years from now ?
      Streaming is changing the TV and movie industries – It is what it is –

    3. @Milbo
      Както казах дреме ми….. Ако ще и сам да съм в киното ми е все тая. Разликата е несравнима и е без коментар…
      Но….. останалото го казах по горе….

    4. ти ебаваш ли се с тия онлайн уоч партита бе ? 😀

      а иначе това , че някои хора биха предпочели винаги уюта на домашното кино е съвсем друг въпрос на предпочитания, а не на това дали умира киното. За всеки влак си има пътници – и за салона и за домашното кино

    5. Квадрат, интернет и видеото са две несравними категории … Първото по важност заприличва все повече на електричеството от едно време и междувременно вече е полгълнало второто, by the way …

      Филми ще има, но как ще изгледжат кината 2022 незнам …

      https://www.nexttv.com/news/disney-bloodbath-latest-episode-in-hollywoods-streaming-first-horror-show

      Its not about comfort, its about change ….

      Изкуството е прекалено богато, прекалено съществено и необходимо, за да зависи неговата жизненост и нашето общуване с него от наличието на кино в даден квартал или град.

      В кое кино можеш да отидеш утре (другата седмица, другият месец ), за да се израдваш на изкуството във филми на Методи Андонов, Дейвид Линч, Сам Пекинпа, Хичкок, Куросава, Бергман, Кубрик, Полански, Луис Бунюел, Тарковски, Милош Форман, Robert Altman, Scorsese, Pawlikowski, Кешловски, Farhadi, Pasolini, Andrea Arnold, Moretti, Jean Jeunet, Audiard, Lynne Ramsay, Celine Sciamma, Nadine Labaki, Haneke, Hirokazu Koreeda, Yojiro Takita, Miyazaki, KIm Ki Duk, BongJoon-Ho…

      anyway, you get my point…

  6. Кината имат незаобиколим проблем, защото още сума ти време (почти) никой няма да ги посещава…
    Приходите досега тази година (US Box Office) били малко над 2 милиарда, при 11 милиарда за същия период миналата година. Всеки на тяхно място ще търси някакво решение. Пробваха с един филм и не стана работата. Инвестициите, за да тръгне една стрийминг платформа, от друга страна, са умопомрачителни – поради каква причина собственикът на съдържание няма да иска да печели от това в което е инвестирал ?

    Cinema will be fine. Филмите, за разлика от голяма част от кината, имат живот и публиката ги очаква – какъв е смисълът да ги дъжат в мазето още една година ? ‘Кино’ има и в момента – Tehran, например, it is brilliant. Театър и концерт онлайн не е същото (даже хич) – кино онлайн става.

  7. Казвал съм го и преди, ще го кажа и сега.
    Не се чувствам кой знае колко готино в кино салона.
    Не приятно ми е като застане някой дългуч пред мен, или кикотещи се деца до мен.

    Имам си 150 инча проектор у нас и добра Dolby Atmos озвучителна система.
    Така че с радост си плащал месечна такса, но да имам възможността вкъщи да си гледам най-новите филми (стига пак да почнат да правят такива, че с тая корона вече няма и какво да се гледа) с хубаво качество на картината и звука, а не както са сега (или по-скоро бяха) HBO, Netflix и т.н.
    Филмите излизат чак след като мине прожекцията им в кино салоните – е, мерси.

    1. Факт е, че кината се пълнят предимно с шматки, които или светят с телефони, или викат достатъчно, че да надвикат озвучителната система. И пуканки. Защо пък пуканки? Така и не разбрах…
      Аз ходя на кино заради техниката. Големият екран (те не останаха много такива), добрият звук. Да, вкъщи можеш да си го направиш, но струва пари. Преди няколко години установих, че вече отделям изключително малко време на филми/сериали и спрях да наливам пари по това перо. Когато ми се гледа кино се хващам и замъквам до кино зала, да, нали, при липса на вирусна пандемия.
      Стриймването, разбира се, върши работа. Като да играеш игра на телефон, или да ядеш веганско кюфте. Абе уж е същото, ама някак си…
      А стриймърите няма да направят добър, мащабен филм. Скъпо е, не може да си избие парите. За разлика от кината, където даден филм получава разпространение почти по цял свят, стриймърите имат ограничена аудитория. Ще гледаме нискобюджетни нетфликсчета, от които най-добрите ще се изкачат до най-високата оценка – „абе, става“.
      В последните 20 години кината вървят само в посока надолу, но все още имат какво да предложат. Надявам се да не изчезнат съвзем, защото и продукцията, предназначена за презентация в кино зала, също ще се изгуби. А от това ще загубим всички.

  8. Ходенето на кино си е цял ритуал.Помня първия си филм на кино-,,Лоши момчета“,помня първия филм с жената -,,Двете кули“,помня първия филм на дъщеря ми-за някакво пони,и нейните реакции,очакване…Много малко хора могат да стигнат технически нивото на добър салон у дома.Дано не се затрие тази традиция..

  9. Да ходиш на кино е несравнимо усещане!
    Но за съжаление консуматорското хищничество би убило и картина на Рембранд. Защо ти е да отидеш на изложба, като съвсем спокойно можеш да не си замъкваш задника никъде, нали? Всичко е на TV Това ми прилича на ранните признаци, на система, която те кара все повече да си въобразяваш, че имаш свободен “избор“

    1. На мен ми напомня за WALL-E и как адекватно филмчето предсказа какво ще се случи с хората в бъдещето: ще лежим и ще дебелеем цял ден пред екрана вкъщи. Всичко ще ни се доставя до входната врата (включително и храната). Никъде няма да излизаме, освен ако не стане пожар.

    2. Classic, хубаво казано само с няколко изречения. Точно до това май опират нещата в крайна сметка- че колкото и да си въобразяваме, че имаме свободен избор, ситуацията с шибания коронавирус ни показа, че това НЕ Е така. Зависими сме. МНОГО. От тия горе. Ако те решат- ще ни пуснат да отидем до аптеката и хранителния магазин (само до тия два магазина обаче). Ако те решат- ще сложат контролни пунктове по пътя и няма да ни пуснат да излезем извън града, в който живеем. Ако те решат- ще ни накарат да им сигнализираме с СМС, когато решим да излезем дори от собствения си дом. Ако те решат- ще насъскат медиите-подлоги (продължавам да не разбирам какъв мазохист трябва да е човек, че първата му работа сутрин да е да си пусне ТВ/някой сайт за да провери колко човека са умрели от вируса?!?!!) и ще ни накарат/зомбират дори да ядем л*йна, само и само уж да се спасим от Ковида…

      Точно затова ще продължа да ходя на кино! И на рок-концерти! В града, в който живея и двете кина ги затвориха отдавна, та съм свикнал да пътувам до моловете в съседни градове, когато ми се гледа филм. Така направих и с „Тенет“- не, че съм голям фен на Нолан, просто обаче нямам намерение (все още 😉 ) да се превръщам в това, което споменава и X-Force в коментара си и да излизам от вкъщи единствено, ако стане пожар 🙂 … Ако ще и в цялата страна да затворят кината и само в София да останат- и до там ще „бъхтя“ 🙂 ( то аз и без това и сега го правя, де- когато ми се ходи на готин концерт 🙂 )…
      П.П. Виждал съм картини на Рембранд (един от любимите ми художници) „на живо“, в оригинал, в Лувъра 🙂 – прекрасни са!

  10. Според WB кризата с Ковида ще продължи и през цялата 2021 година, и са прави! Не разбирам обаче защо е целият този шум, след като всички филми освен по HBO Max, ще ги има и по кината! Та който иска да ходи на кино…ми да ходи на кино, ве!
    Гледам от рекламите на Дисни от 10-ти декември, и са запълнили набързо Дисни + със сериали за цялата година. Като повечето сериали са били запланувани за 2022 година, но решението на WB им запали джапанките на Дисни! Ха-ха!
    Последните са оставили „Черната Вдовица“ само за кината през май догодина! И с право след грандиозния провал на Мулан на VOD! И не че „Черната Вдовица ще направи кой знае колко пари по кината, защото кризата все още ще се вихри!
    А защото трябва да си направят един гнусен PR! Даже някои ютубери взеха да питат дали Дисни по този начин са щели да спасят кината?! Ха-ха-ха! И как точно ще ги спасят?! Като това е най-проклетата компания! Изтискваща от кината всеки цент, до който се докопат! И ако кината успеят да оцелеят до май, трохите от BW, ще са като капка вода за умиращия от жажда! Но Дисни трябва да са в постоянна конфронтация с WB! И двете компании са наясно, че пари от блокбъстъри в кината през следващата година няма да се правят! Та вече са жертвали приходите от кината!
    Освен това Дисни са наясно, че имат 70 млн. абонати досега за Дисни+, а HBO Max имат тройно по-малко абонати, защото стрийминг услугата им се предлага само Щатите! Само че HBO имат над 170 млн. абонати в цял свят, и през пролетта на следващата година, когато HBO Go ще стане HBO Max за Европа, а и за останалия свят! Та за кратко време HBO Max ще имат почти тройно повече абонати от Дисни+, което кара Дисни да се чувстват доста нервни! И да бързат с новите проекти за тяхната стрийминг услуга!

    ПП Не съм писал отдавна в сайта, но и не е имало за какво да пиша през това време! Освен за Тенет, но се оказа, че този филм е за оценка 7-7,5 от 10, а очаквах повече от него!

    1. Не си писал от отдавна, но се завърна ударно. Твоят приятел Узи откога те чака да се появиш 🙂