Ларс фон Триер работи по трети сезон на „Кралството“

от на 2020-12-21
 

Лудостта на един европейски кинаджия е пословична, а признание за точните попадения получава винаги – когато ги направи. И ако на някого е липсвал мистър Ларс фон Триер, вчера неговата компания обяви, че режисьорът работи по една култова своя поредица, създадена между 1994 и 1997 година, като ще се появят нови епизоди, при това съвсем скоро.

Действието на „Кралството“ („Riget“/„The Kingdom”) се развива в неврохирургията на болницата в Копенхаген, а предстоящият трети (и последен) сезон ще се снима догодина и се очаква да се излъчат през 2022.

Ето как изглеждат тийзърите на Триер:

Всички помним състоянието на „шок и ужас“, в което изпаднаха хората в Кан след премиерата на „Къщата, която Джак построи“ през 2018. Колкото и да са добри и култови актьорските изпълнения, вероятно има (някакъв) предел, отвъд който дори специалната ненормалност на Триер става „too much“ за зрителите. „Кралството“ е сред супер-интересните проекти на чичо Ларс, но надали е познат на голяма част от родната публика, при все, че е показван няколко пъти на голям екран у нас на „София Филм Фест“ – последно през 2014 г.

Очакваният финален сезон ще се нарича „The Kingdom Exodus“ и ще съдържа пет епизода, всеки с продължителност по един час. А причината това дългоочаквано завръщане (втората част приключва с отворен край, подобно на „Туийн Пийкс“, който наскоро също беше довършен със закъснял трети сезон) да не се е реализирал досега, е главно заради факта, че двама от най-важните актьори са приключили земния си път – Ернст Хюго Йарегард и Кирстен Ролфес.

Ето какво казва Ларс фон Триер по повод завръщането си към този проект:

„Граници изникват във всякакви форми – може да са линии, начертани върху бяла хартия (често невидими за онези, които имат шанс да посетят съответните географски места). Линиите на границите могат да са илюстративни, както и доста измислени, а и отявлено жестоки; може да са начертани с меко червено, практически да са невидими, дори може да са прокарани с пунктир – почти като извинение или дори като признак на срам. При все това линиите са си там, неизброими, и заедно съставят тези „територии“, които жителите защитават. Да влезеш или да излезеш често предизвиква някакъв вид насилие, защото всеки посетител все пак трябва да се завърне, след като приключи работата си.

Земята – „която прави всичко да се върти в кръговрат“ (всъщност целия живот), е зависима от конфликтите, които създават тези линии. Дали „Exodus“ означава всъщност „вход“ или „изход“ зависи от това под какъв ъгъл гледаме на границата. Самата дума просто описва големия брой хора, които пресичат заедно една линия, прокарана от един молив.

Защо?… Не съществува баланс между доброто и злото! Пределът е достигнат, поне в Кралството… Но не мога да кажа със сигурност, че ще бъде лесно и безкръвно да се вземат седемте астрални ключалки на света заедно с кръвта на доктора.“

Това е положението – философия, киномайсторство, вечен стремеж към провокация и тотално несъобразяване с каквито и да било ограничения. Това е Ларс фон Триер. Той ще режисира петте епизода на „The Kingdom Exodus“ заедно със съавтора си от 90-те години Нилс Ворсел, а появата на новото им „отроче“ се чака през 2022. Да видим какво ще се случи дотогава!

Коментирайте първи
 
Отговорете »

 

Коментирайте