Крис Пайн ще участва в „Dungeons & Dragons“

от на 2020-12-16
 

Няма никакво съмнение, че такова нещо като „нърд култура“ вече няма – това, което някога беше осмивано в американските комедии като територията на пъпчиви девственици, затворени в мазетата на родителите си, вече е най-популярния и печеливш жанр в киното, видеоигрите и попкултурата като цяло. Беше единствено въпрос на време абсолютният връх на „нърдовщината“ „Dungeons & Dragons“ да получи своя голям шанс в Холивуд – в последните години ролевата игра започна да набира масова популярност извън редовните си почитатели, като е пресметнато, че над девет милиона души са гледали „D&D” игри в платформата Twitch през 2017 г.

Естествено е, че холивудските студия виждат тези цифри и решават, че това са милиони билети, които могат да продадат. Paramount си осигуряват правата над играта, създадена през 1974 г. от Гари Гайгакс и Дейв Арнесън. Те наемат Джонатан Голдстийн и Джон Франсис Дейли да режисират и напишат сценария и какво още им остава – популярна и разпознаваема звезда в главната роля. На помощ се притичва Крис Пайн, който е в последни преговори за неизяснена главна роля във филма.

Като цяло не звучи особено зле, можеше и по-лоши избори да се направят за едно такова начинание. Голдстийн и Франсис Дейли са известни като режисьори на съвсем приличния „Нощни игри” и сценаристи на „Спайдър-мен: Завръщане у дома”. От своя страна Крис Пайн може да не е най-вдъхновяващият избор на света, но е симпатичен и сравнително добър актьор, който многократно вече е предвождал типа високобюджетни франчайзи, какъвто от Paramount със сигурност се надяват да стане и „Dungeons & Dragons“.

Голямото ни притеснение за цялата работа идва от факта, че Холивуд отново и отново ни показва, че не разбира какво е специалното на игрите. Филмите по видеоигри са кой от кой по-лоши по множество причини, но една от тях несъмнено е, че те не успяват да схванат интерактивната стойност на игрите – това, което ти като играч допринасяш за наратива. А това е основен момент при „D&D”. Дънджън мастъра поставя условията, представя ситуацията и околната среда и оттам нататък всеки един от играещите започва да изгражда света, добавя собственото си въображение, влияе на всеки един аспект от играта.

Обичаме киното безкрайно, но веднага признаваме, че не виждаме как един филм може да капсулира безкрайното богатство на една игра на „D&D” в два часа. Ако искат да направят просто филм, който да им донесе пари от феновете на „D&D ”, да направят едно причилно фентъзи, в което да вкарат колкото си искат магьосници, тролове, друиди и бардове – разочарованите фенове на „Игра на тронове“ веднага ще скочат на шанса да си оправят горчивия вкус в устата. Но да се целиш към това да обясняваш на публиката в два часа какво е „chaotic good” и едновременно да разкажеш пълноценна история във фентъзи свят, ни се струва непосилна задача.

Въпреки огромния ни скептицизъм към този проект (или може би точно заради него), със сигурност ще следим внимателно развитието на „Dungeons & Dragons“ и ще се надяваме крайният резултата да не е от ранга на предишния опит по темата – едноименния болезнено лош филм на Кортни Соломон от 2000 година (сниманите у нас „made-for-TV“ продължения въобще не искаме да ги споменаваме). За момента има насрочена премиерна дата – 27 май 2022, което подсказва, че снимките трябва да започнат идната пролет или лято.

Коментирайте първи
 
Отговорете »

 

Коментирайте