Помните ли, че преди почти четвърт век на екран се появи довършената от Джон Франкенхаймър трета голяма кино адаптация на класическия роман „Островът на доктор Моро“ („The Island of Dr. Moreau“), създаден във въображението на 30-годишния Хърбърт Джордж Уелс през 1896 година?! Макар и да има известен брой ревностни последователи (сред нас също има хора със сантимът към него), филмът, с участието на Марлон Брандо, Вал Килмър и Дейвид Тюлис, е обективно лош и се помни най-вече като една от най-известните „проблематична продукция“ и „боксофис провали“ от края на ХХ в.

Настоящето, в което все по-често се сбъдват всякакви невероятни „прозрения“ на хора, признати в миналото за изключителни визионери (какъвто е Уелс), очевидно изисква нов поглед към класиката – и това е една добра причина за Dust, научно-фантастичният клон на компанията Gunpowder & Sky, да обявят начало на работа по телевизионна поредица на име „Moreau“. Неин автор ще бъде сценаристът Зак Стенц („X-Men: First Class“), а материалът ще бъде адаптиран спрямо напредъка на технологиите и съобразно интереса на днешните поколения.

Ето какво споделя Стенц за проекта:

Двойната спирала на ДНК все още не е била дори и блясък в очите на Уотсън и Крик (създателите на този модел), когато Хърбърт Уелс пише „Островът на доктор Моро“. Но предсказанията на гениалния фантаст са изключително верни за начина, по който отключването на тайните на ДНК ще провокира у човечеството желание да си играе на Господ със света по странни и доста плашещи начини. В настоящето, и особено с развитието на CRISPR (специфична технология за „редактиране“ на гените), ни се струва, че е дошло време за нов прочит на романа. Щастлив съм да работя с екипа на Gunpowder & Sky, за да посрещнем новите поколения на ужасяващия остров, създаден от познатия ни „добър доктор“.

Ето какви „подобрения“ може да очакваме в сюжета на предстоящата тв поредица, според нейния синопсис:

Историята проследява световно известния учен, доктор Джесика Моро, чиито сериозни проучвания в полето на генното инженерство привличат погледа на един милиардер, който няма да се спре пред нищо в стремежа си да постигне следващо ниво на еволюцията.

Разбира се, в духа на днешния ни ден, „докторът“ просто задължително трябва да се превърне в „докторка“, макар точно тази трансформация да изглежда доста сексистка в контекста на тийзъра за финансиране на работата ѝ – тя със сигурност ще е привлекателна и милиардерът със сигурност ще иска и да спи с нея, след като му „коригира“ гените!

Удивително е до какви „прозрения“ за настоящето и бъдещето могат да стигнат ентусиазираните автори, които осъзнават, че живеем в реалност, в която ограничения върху научните експерименти се поставят съобразно моралните граници и законовите рамки на човешкото право. Но практически в киното и телевизията вече всичко е възможно. Ще очакваме новини за „Moreau“ – актьорски екип, снимки, готовност и къде да го търсим за гледане…

Similar Posts

Вашият отговор на Rumble Fish Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

2 Comments

  1. Историята на филма от 90те е по-интересна от самия филм. Режисьорът Ричард Стенли (да пребъде името му заради Hardware и Dust Devil) вдига ръце от Вал Килмър и бяга в джунглата, където прекарва около месец като работник на плантация, преживяйки от кокосови орехи и марихуана,. Пристигат Брандо и Франкенхаймър. Брандо решава, че героят му ще е албинос с кофа лед на главата, придружаван навсякъде от джудже, което се облича досущ като него. Предлага и изненадващ финал – на края героят му Д-р Моро сваля кофата от главата си и се оказва, че е делфин. Новият режисьор Франкенхаймър успява да го убеди, че това не е добра идея. Килмър отказва за излезе от каравана си, докато Брандо не излезе от неговата, а на Брандо не му е до филма и прекарва времето си в хамак, пеейки на излегналото се върху корема му джудже, което не пропуска да се възползва от привилегирования си статус и почва да мутрее из лагера като закача жените и тормози мъжете. Филм не се снимка и всички се отдават на секс и алкохол. По едно време Стенли решава, че ще се завърне и успява да открадне костюм на куче и да се промъкне на снимачната площадка. Така става статист в собствения си филм.

  2. Ако бяха оставили на Pичард Стенли да направи филма, сигурно пак щеше да е страшен провал… но щеше да е значително по-интересен и нестандартен страшен провал 🙂