Новина, която можем да определим единствено като съвършеното кастинг решение, се явява настоящата изненада, че скорошният носител на „Оскар“ Хоакин Финикс ще влезе в кожата на една от най-знаменитите личности в човешката история, а именно Наполеон Бонапарт. При това при майстора на епиката Ридли Скот. Филмът носи странното заглавие „Kitbag”, което произлиза от пословицата: „There is a general’s staff hidden in every soldier’s kitbag“. То засега ни се струва по-скоро работно, но знае ли човек… Продуцират Scott Free съвместно с 20th Century Studios. 

И най-големият Zamunda специалист може да ви каже, че едно от най-отличимите неща в „Гладиатор“ е именно Хоакин Финикс в ролята на налудничавия римски император Комод, така че тук няма да правим мечешка услуга като говорим очевидни неща. Както казваше Тарантино за Даниел Дей Луис – лятото е топло, зимата е студена и Дей Луис е велик актьор. Същото, естествено важи и за Финикс. А тази роля специално, с всичката ѝ амбиция и лудост, му пасва като ръкавица. Ето какво съобщават от Deadline:

„Kitbag“ е оригинален и личен поглед към първите стъпки на Наполеон и неговото бързо, безскрупулно възкачване до император, видяно през призмата на обсесивната и често избухлива връзка със съпругата му и единствена любов Жозефин. Намерението на филма е да се уловят прочутите битки на Наполеон, безмилостната му амбиция и изумителен стратегически ум като изключителен пълководец и военен визионер.“

Joaquin-Phoenix-gladiator-2000x1270-1-1392x884

Със сигурност можем да изразим притеснението, че Скот не е първа младост и толкова мащабен филм (какъвто поне си представяме) е повече работа за мъж в средата на житейския си път. Още повече, че по стечение на обстоятелствата скоро си припомнихме шедьовъра на Абел Ганс от 1927 г., който в своите пет часа и половина покрива само възхода на Наполеон. Трудно ни се вижда този богат и интересен живот да се побере в едни стандартни два часа. Отделно притеснение са меко казано спорните качества на сериала „Отгледани от вълци“, който довършихме наскоро, но той не е изцяло дело на Скот и го числим по-скоро като несполучлив флирт с телевизията, отколкото като нещо повече. Много ни се иска обаче „Kitbag“ да е passion project и в него да видим искрата на визуалния гений на Ридли.

Сценаристът Дейвид Скарпа („Всичките пари на света“) също не ни вдъхва особено доверие. Последната обща работа със Скот беше една от по-слабите в кариерата на режисьора. Да не говорим и за скапания римейк на „Денят, в който Земята спря“, който „краси“ кариерата му. Скарпа явно е тръгнал с голямата кошница, защото негов също така е сценарият на „Клеопатра“, който уж трябва да бъде режисиран от Дени Вилньов. В настоящата ситуация обаче не е ясно кога и дали изобщо ще видим някое от тези заглавия, така че ще си мълчим и ще се радваме на всяка обнадеждаваща новина за предстояща мащабна продукция.

Почти не остана време да споменем големия Стенли Кубрик и неговия неосъществен проект, но в заключение ви припомняме, че всичко това е чудесен повод да си припомним една изключителна книга на Taschen:
Почти не остана време да споменем големия Стенли Кубрик и неговия неосъществен проект, но всичко това е чудесен повод да си припомним една изключителна книга на Taschen.

Скот в момента довършва работата по силно очаквания от нас „Последният дуел“ (романът наскоро излезе от изд. „Сиела“), отново историческа драма, този път ситуирана през XIV в., в която ще се подвизават големците Мат Деймън, Бен Афлек и Адам Драйвър. През март пък предстои да започне работата по биографичния филм за Гучи, за който вече ви информирахме, в който ще видим Лейди Гага като Патриция Реджани, както и Робърт Де Ниро, Джаред Лето, Ал Пачино, Адам Драйвър и Джак Хюстън. Какво повече да кажем, освен, че и на нас ни се иска на 82 г. да сме толкова работливи.

В завършек ще отбележим, че забелязваме едно приятно кръгово затваряне в кариерата на Ридли Скот. В светлината на първия си филм „Дуелистите“, който завършва с паметния кадър на Наполеон настоящият проект изглежда като естествен завършвек на една кариера, посветена на толкова различни жанрове, но преди всичко пропита от страст по класическото епично кино. Като гледаме как вървят нещата, нищо чудно Скот да остане в историята като последния режисьор, който умело борави с трудоемкия занаят на епичния жанр. Надяваме се да доживеем и да видим „Kitbag“, за който ще ви информираме при следващи кастинг новини.

Similar Posts

Вашият отговор на Иван Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

7 Comments

  1. Колкото и одъртява и да прави разнополюсни филми в последно време, Ридли е Ридли и винаги ще му дам шанс. Този проект има всички предпоставки да е култов епос и дано всички парченца от пъзела се напаснат както подабава. Споделям мнението на автора за времетраенето – такива истории просто не могат да се поберат в 2 часа и половина и все ще изглеждат незавършени. Дано е добър. Чакам с нетърпение!

    П.С. Добре, че Хоакин не се излъга да направи продължение на „Жокера“ (whew)

    1. Сигурно ли е, че няма или просто изчаква да види сценария

    2. Не мисля, че някой въобще пише сценарий (и дано!) 😀

  2. „„Kitbag“ е оригинален и личен поглед към първите стъпки на Наполеон и неговото бързо, безскрупулно възкачване до император, видяно през призмата на обсесивната и често избухлива връзка със съпругата му и единствена любов Жозефин. “

    Тоест поредната феминистка чекия. Пас за дядо Ридли, уви.

  3. Ъъъ, Хоакин Финикс на 46 г. ще играе ранните години на Наполеон, който умира на 51. А въпросните му ранни години, в които прави военна кариера, име, среща се и се жени за Жозефин са между 16 и 26….

    Всички уважаваме Ридли и говорим за жанровото разнообразие и касови успехи, ама забравяме, че неуспехите му, особено в последните години, са доста спорни, да не кажа по силна дума. Не знам дали възрастта си казва думата, смъртта на брат му или какви други фактори, но нещата при него вървят тежко надолу.