Тенет / Tenet

Cinema is back, baby.
от на 2020-09-01
 

Повечето големи режисьори имат толкова специфичен стил, че прекараш ли 5 минути с един филм и можеш да познаеш, че е техен. Можеш да познаеш диалога на Тарантино, цветовата гама и движението на камерата на Финчър, героите и околната среда на Пол Томас Андерсън и т.н. По същия начин можеш моментално да познаеш филм на Кристофър Нолан и новият „Тенет“ не е изключение от правилото. Самият начин, по който екшънът върви, а да не говорим за чистата проба главоболие, която хрумката ти създава, докато се опитваш да я следиш, отново са на преден план и никой фен на работата на Нолан няма да остане разочарован – британският майстор на интелектуалния блокбъстър добавя поредното впечатляващо произведение във филмографията си.

Филмът много правилно заложи на визуална реклама само с отделни кадри, които не разкриваха голяма част от историята. В това ревю аз ще се опитам да избегна съществени спойлъри, но все пак трябва да се има предвид, че Нолан и студиото нарочно пазиха под толкова строга тайна детайлите около сюжета – заслужава си човек да ги разкрие малко по малко в салона и ако имате възможност да го направите, горещо го препоръчвам.

tenet_main

Но, общо взето, историята се върти около това, че на Протагониста е дадено само едно кодирано съобщение – думата „тенет“ (принцип) и жест, който върви с нея, с които той се впуска в главозамайващо шпионско приключение из целия свят, опитвайки се да спаси света от разрушение. Думата „тенет“ го отвежда до откритието на технологията за времева инверсия, с която предмети и хора могат да пътуват „обратно“ из времето – не през самото време, а просто в обратната посока.

Започваме със спираща дъха екшън сцена в опера в Украйна, а после безспирно свистим из Италия, Индия, Виетнам, Норвегия и Русия – всяка следваща сцена е все по-иновативна и запомняща се, плачат си за повторни гледания. Нолан ловко навигира различните локации и извлича от тях различни неща в помощ на сюжета си, но никога не оставя декора да заличи случващото се на фона му. Той ни представя едно страхотно екранно партньорство между Джон Дейвид Уошингтън и Робърт Патинсън, които през цялото време се повдигат един друг, партнират си, помагат си и правят другия по-добър. Елизабет Дебики играе каталиста за много от случващото се, а Кенет Брана е перфектният злодей, плашещ и неконтролируем, през цялото време той е пред героите и ги кара да дадат най-доброто от себе си, за да го победят.

MV5BYTc2YWEzZmItOWU0Yi00ODE2LWE0M2YtNWZlMWRhN2M3MmFkXkEyXkFqcGdeQXVyODUxNjcxNjE@._V1_SY1000_SX1400_AL_

Ще поговоря за времевата инверсия, защото няма как – тя е, без съмнение, най-важното нещо във филма, но все пак ще се опитам да не издам важни сюжетни завои. Най-важното е, че Нолан успява през цялото време да я използва не като самоцелна хрумка, за да е филмът по-нестандартен, а винаги е в негова полза. Чисто визуално тя прави екшън сцените невероятно интересни и динамични. Всички знаем, че прекалено многото екшън, особено в такъв огромен мащаб, в ръцете на по-слаб режисьор лесно може да се превърне в негледаем бъркоч от стрелба и разни неща, които се блъскат едно в друго. Нолан обаче успява да използва хрумката си, както за визуален ефект, но дори по-важно, за да накара публиката да внимава постоянно в случващото се на екрана, да се опитва да следи с очи всеки един детайл, за да не изпусне някаква следа.

Това всъщност е и най-големият позитив на филма – той през цялото време е сграбчил вниманието ти и в никакъв момент не ти позволява да се разсеяш или да изпуснеш нещо от случващото се. За разлика от „Мементо“, където хрумката нарочно беше използвана, за да обърка публиката и да я накара да се чувства изгубена, тук Нолан очевидно гради завъртяна и омешана гатанка, но я показва по-скоро като детективска история. Той иска да следиш екрана, иска да намираш трохичките, които ти оставя, иска да си казваш „ей, тук май това ще се окаже, там май това се случи.“ Докато в някои филми е досадно и разочароващо, когато сам разгадаеш мистерията, преди да дойде разкритието, тук напротив – радваш се, че нещо напасваш и още повече внимаваш, за да видиш дали си прав.

MV5BMDYyNGExNjYtNmViNy00ZDFiLTlmZDItOWE3NDM5YTU3MDBhXkEyXkFqcGdeQXVyMTAxNDE3MTE5._V1_SY1000_SX1500_AL_

Големият проблем обаче е, че героите във филма са абсолютно плоски. В „Генезис“ например, Нолан успя да ни представи също толкова овъртяна история, която обаче се разиграваше от изключително интересни и многопластови герои, които опознахме за минути – от начините им на обличане, до маниерите и гласовете им, всеки от тях имаше ясно изразен и плътен характер, заради което през цялото време ни пукаше за тях. Тук за съжаление, практически всички главни герои могат да бъдат описани с по две думи – единият е секси и cool, другият е забавен и мистериозен, третата е бита съпруга. Само Кенет Брана в ролята на злодея Андрей Сатор е по-нестандартен и показва дълбочина в ролята си.

Това по никакъв начин всъщност не го отдавам на актьорите – и Уошингтън, и Патинсън, и Дебики са като цяло много силни актьори и тук се справят чудесно, през цялото време успяват да са чаровни и да искаш да ги гледаш, просто самите герои са недописани и съответно не ти пука особено много за това какво им се случва. Героинята на Дебики особено е толкова впечатляващо неразумна и прибързана, че в един момент става не просто досадно, но те изкарва от филма като се замислиш, че една от двете женски роли във филма е толкова глупава. Другата женска роля е тази на Димпъл Кападия, която играе Прия – важна за сюжета, но също доста стандартна роля на човека, който дава мисията на главния герой и това е – дори Чарли от „Ангелите на Чарли“ има по-изразена характеризация от нея.

MV5BMDY5OWI0MjAtMDE3Zi00ZjNlLWFmZDktZWU5NWFkYmFkMGMwXkEyXkFqcGdeQXVyNjU1NzU3MzE@._V1_

Другата ми по-малка забележка е, че има една тематична нишка във филма, която уж върви през цялото време, но само в една-две реплики реално се разглежда, почти сякаш филмът я избягва, за да не обиди или откаже някого, който може да не е съгласен с нея политически. Не твърдя, че със сигурност е така, възможно е Нолан да е сметнал, че има прекалено много други неща във филма, на които да се фокусира. Само че без нея всъщност филмът не е за особено много – да, впечатляващ и вълнуващ е за гледане, но няма изразена тематика и подтекст.

Затова пък трябва да спомена, че за разлика от бича на множество блокбъстъри – третото действие, тук финалът е безупречно отработен, подобаващо грандиозен и натъпкан с екшън, но в никакъв момент не е пресилен и объркващ. Напротив, той е пример за целия филм дотогава и дори бих казала, че показва уважението на Нолан към публиката му. След като си е направил труда да ни покаже правилата на света си, той вече има доверие, че разбираме как работят нещата и сега просто ще завърти крана до 10 и ще ни покаже в действие пълния потенциал на играта с обърнатото време.

thumb-1920-1084141

Тенет“ имаше доста интересна съдба, докато достигне най-сетне до екраните ни. За разлика от много филми, планирани за премиери в тази странна година, той не беше отлаган много пъти, но затова пък в един момент върху него увиснаха очакванията едновременно на световния боксофис, но и на една публика, зажадняла за нов филм в киносалон. Много лесно щеше да бъде да не успее да посрещне тези огромни и не напълно честни очаквания, но по всичко личи, че от парична страна нещата вървят доста добре – на международния пазар за един уикенд филмът вече има приходи от 50 млн. долара, а тепърва предстои да отвори в САЩ и Китай. От качествена гледна точка нещата също са повече от задоволителни – не, не е най-големият шедьовър на годината, не е дори най-добрият филм на Нолан. „Тенет“ вовеки ще бъде неразривно свързан с момента на премиерата си, но това не е в негов ущърб. Той е точно това, от което като публика в момента имаме нужда – един запомнящ се, интересен филм, който изглежда прекрасно на големия екран и ни напомня точно защо обичаме киното и страдахме от липсата му.

коментари
 
Отговорете »

 
  • Rockfan
    2020-09-01 at 14:56

    Чудесно! С почти всичко в ревюто съм съгласен ( за плоскостта на героите може би трябваше да има едни 10-15 минутки добавено време към тия 2 часа и половина, за да бъдат по-добре развити и по-интересни). Иначе, да, Кенет Брана беше перфектния, „сериозен“ злодей- прикрит, мълчалив и недемонстриращ почти никакви чувства, клокочещ обаче отвътре психопат с месиански комплекс. Ехххх, как ме сърби езика да попитам нещо по-конкретно относно сюжета 😉 , ама заради пустите му спойлери не смея :) … Ами, тогава да поговорим за по-общи неща. Музиката, например. По някакъв странен начин страшно ми напомняше и създаваше усещане за музиката към първия и втория „Терминатор“. С това насечено, електронно, „индустриално“, минималистично „блъскане“ – чудесно си подхождаше с целия тон на филма…

    П.П. Айде, не мога се сдържа :) . Все пак ще попитам нещичко (свързано е с първата снимка от ревюто :) ). СПОЙЛЕР!!! Тия маски, които ги слагаха доколкото разбрах „работят“ с обърнат въздух (или им помагат да дишат когато пътуват през времето). Забелязахте ли обаче, че имат маркуче, което реално погледнато не води до никъде. В смисъл- няма няк’ви цилиндри, резервоари или нещо друго, със „специалния,обърнат“ въздух. Е, те тогава май няма и голяма файда от тия маски- реално погледнато си дишат „нормален“ въздух :) ? Някой може ли да го обясни това (ако съм пропуснал няк’во обяснение в самия филм)?

    Отговор

  • UZUMAKI
    2020-09-01 at 15:24

    Колкото повече време минава, толкова повече не го харесвам тоя филм.

    Отговор

  • X-Force
    2020-09-01 at 16:02

    Крайно несъгласен съм с ревюто… (Мнението ми няма за цел заяждане – просто нахвърлям мисли, ползвайки отправни точки от ревюто.)

    Филмът започнал със „спираща дъха екшън сцена в операта в Украйна“? Сериозно?! Кое й беше уникалното, че не разбрах? Тичане из коридори, спящи хора по седалките, стрелба на посоки и взрив. Още с интрото знаех, че този филм няма да го бъде… Сравни го с откриващата сцена в „Черният Рицар“ или „Генезис“ и тогава ще си говорим за „спиращи дъха“ сцени.

    Героите са абслютно плоски и дразнещи. Няма я шпиоската закачливост, няма го остроумния хумор, няма триизмерност на героите и мотиви за техните действия и решения. Всички са като живи терминатори, които се шмткат в скъпи костюми от една екзотична локация до друга. Добре, че е Кенет Брана да спаси положението от абсолютен провал. През почти целия филм героите ни засипаха с тонове експозиция и отчаяни опити да обяснят каква е идеята на Нолан с Тенет, но без успех. Филмът е като едно кубче на рубик, което колкото и да въртиш няма да успееш да наредиш.

    Музиката самa по себе си е супер, но (поне за мен) тотално не се вписваше. Сцената със самолета, за която се говореше толкова много, беше скучна. Финалният акт, макар да имаше интересни моменти, бе абсолютно излишен като се има предвид, че не разбираш кой кой е и по-важното – НЕ ТИ ПУКА за нито един герой. Нямаш емоционална връза с нито един от основните лица и ти е все тая дали някой ще го гръмнат или ще бъде зазидан в някоя стена.

    С изключение на боя в коридора и гонката на магистралата нямаше нищо друго, което да си струва IMAX-a. За пръв път Нолан разочарова откъм мащаба на филма си и колкото и да мрънка, че точно този филм трябва да се гледа на IMAX – еми, сори, ама не си струва за 10 минути екшън.

    Мога да пиша цял ден, но спирам до тук. Нолан започна да се повтаря и по-лошото – да копир собствените си филми като прокарва нишки от предните му заглавия и директно копирани сцени (няма да казвам кои – дано сте ги хванали). Ако трябва да сумирам целия филм, то един от персонажите го казва най-добре още в началото:

    „Не се опитвай да го разбереш. Усети го.“

    Аз не го разбрах напълно, но за съжаление не успях и да го усетя. Дано на второ или трето гледане нещата се променят, но на този етап съм разочарован.

    Отговор

    • Rockfan
      2020-09-01 at 17:01

      Да, съгласен за финалната сцена. Лично за мен беше много добре пипната визуално, обаче го имаше елемента на „каша“. !!! СПОЙЛЕР!!! Може би заради маските и униформите, които носеха, от един момент нататък абсолютно не различавах кой-кой е и кой с кого воюва. Да, сцената със самолета беше някак тромава…
      П.П. Началната сцена също можеше да бъде по-добре и динамично разиграна…


    • UZUMAKI
      2020-09-01 at 19:10

      He знам дали на второ или трето гледане нещата се променят, но знам, че нямам грам желание пак да го гледам това нещо.


    • X-Force
      2020-09-01 at 19:12

      Аз не бих го гледал скоро, но някой ден ще му дам шанс за редиймване, но този път ще си купя една дъска и ще почна да чертая схеми по нея на всяка минута, за да не изтърва нещо. Освен ако някой в ютуб не ме изпревари естествено 😀


  • квадрата
    2020-09-01 at 16:04

    всичко беше супер до като не се стигна пак до спасяване на света и т.н. детска грандомания
    Това ако беше просто Бонд филм само с извъртане на времето щеше да е приказка, но пък всички Нолан фенбойс щяха да хейтнат

    Отговор

    • X-Force
      2020-09-02 at 05:49

      Че Бонд не спасява ли света във всеки филм? 😀


  • V
    2020-09-01 at 16:18

    Май с автора на ревюто сме гледали различни филми. Толкова ме е яд, че нямам повече нерви да си губя все едно не знаех, след Дюнкерк, че Нолън е напълно изкукал. „Творчеството“ му, след като се раздели с брат си е кръгла 0.

    Отговор

  • Миглена
    2020-09-01 at 16:41

    Към края на филма ми просветнаха аналогии с „Отмъстителите-краят“: Танос-събиране на камъни, /съответно елементи,/ бъдеще за следващи поколения за сметка на настоящи, назад във времето /Д-р Стрейндж /и т. н. Кражба на идеи?

    Отговор

  • Dredd
    2020-09-01 at 17:37

    Какво му е на филмчето? Просто трябва да се изгледа 2-4 пъти, още един път с 0.25 скорост напред и назад. После да се извадят четири цифрени скрити детайла. Единствената ми забележка е тотално некадърния звук, звуков монтаж/микс, музика ..абе всичкото звук е зле!

    Ще изчакам месец-два за 4 часовия „full multi reverse timeline explanation and 9xxx hidden secrets“ в youtube та да ми олекне 😃

    Отговор

  • Liubo Ursiny
    2020-09-01 at 17:48

    „и Уошингтън, и Патинсън, и Дебики са като цяло много силни актьори и тук се справят чудесно, през цялото време успяват да са чаровни и да искаш да ги гледаш, просто самите герои са недописани и съответно не ти пука особено много за това какво им се случва.“

    THIS.

    Отговор

  • pavel717
    2020-09-01 at 19:46

    никакво желание за повторно гледане …дървения негър в главната роля, мега-клиширания лош „руский“ и индийския супермозък си ме вадеха яко….ама тая драма със сина на оная ми дойде
    хептен повече…

    Отговор

  • rodd1ck
    2020-09-02 at 03:34

    Все едно коментирате Dark. 😀

    Отговор

  • MelonHead
    2020-09-02 at 17:19

    Голяма каша, пичове. Имаше много добри екшън сцени, ама Нолан прекали с пъзелите тоя път. Имаше няколко много зле режисирани драматични сцени, които доста ме изкараха от действието, но този тип драматургия не е най-голямата сила на Нолан така и така. Най-кофти беше абсолютно неразбираемия миксинг на диалога – гледах филма без субтитри на английски на IMAX (в чужбина) и половината време не се разбираше какво говорят, камо ли да разбереш кой за какво се бори и какво се случва. 6 души от различни държави го гледахме и никой не успя да обясни напълно какво се случва. Горе долу разбрахме основната сюжетна линия (да, доста интересна идея и съм сигурен че на 2, 3 гледане ще се разяснят всички детайли). Няма лошо да предизвикваш публиката със сложни, добри идеи, но Нолан се оплете тоя път.

    Любима сцена ми беше преследването на магистралата с машината и time reversal-a по средата.

    Отговор

    • X-Force
      2020-09-02 at 17:58

      Радвам се, че не съм единствен. Аз също го гледах в чужбина без субтитри и филма ме изгуби още в първите 30 минути. Отделно аудиото беше странно когато бяха с маски. Наистина Нолан се оплете тоя път и сам не можа да се измъкне от собствените си идеи. Но магистралата беше лудница!


  • Баба Гануш
    2020-09-02 at 21:30

    Нолан за пореден път доказа, че става само за режисьор на видео клипове.

    Отговор

  • Milbo
    2020-09-02 at 22:30

    Oh, well – I was thinking this weekend maybe….but I am saving myself from disappointment.

    I have never heard Mark Kermode go nuts before :)
    He tries to be nice at first – and then (after 3:10) he just lets it all out …ha-ha …

    https://www.youtube.com/watch?v=MCWZwHStPe0

    Nolan is not saving cinema…The industry is hoping to use his ego to save itself … Both can go fuck themselves…

    Отговор

  • мхм
    2020-09-04 at 19:17

    „Големият проблем обаче е, че героите във филма са абсолютно плоски. В „Генезис“ например, Нолан успя да ни представи също толкова овъртяна история, която обаче се разиграваше от изключително интересни и многопластови герои…“

    Ами не, разликата е, че в Генезис имаме тиер 1 актьор като Ди Каприо, тук имаме тиер 3 Патисън и сина на Дензъл. Абсолютна греда откъм кастинг

    Отговор

  • Satyr73
    2020-09-04 at 21:53

    Нолан е болен на тема „време“ и явно се мисли за филмовия Айнщайн,но с това пич не става да си играеш постоянно, когато не го разбираш…ПОНЯТИЕТО ВРЕМЕ НЕ Е ЗА ВСЕКИ!
    Видяхме го в Генезис,но стига с тази тема! Да беше направил пак исторически филм, а не да се оплита сам в собствените си недомислици…

    Отговор

    • radi
      2020-09-04 at 23:18

      Да направи един супер екшън и да остави малко мистериите


  • Supreme Leader Dope
    2020-09-05 at 04:04

    И аз не съм много съгласен с това ревю, сега имам да си допивам и вкъщи, та ето малко мисли със СПОЙЛЕРИ и от мен. Наздраве. Малко заяждане даже – тая дума ‘хрумката’ не знам откъде ти е дошла, ама ти сериозна ли си?

    Времевата инверсия беше точно самоцелна ЧЕКИЯ откъм сюжет и развитие. Като монтаж имаше сила, но по никакъв начин не успя да я защити като идея и причина за каквото и да е. Ще се ебаваме с времето. Това ще направи филма много оригинален и псевдо сложен сай-фай. И ще си монтирам сцени и куршумчета наобратно. Разни хора ще обясняват колко смъртоносен е обърнатия куршум, а нормалния си е слаба работа. Ще обясняваме за ентропия, обратното на огън е лед, не можеш да дишаш обърнат въздух, ала бала. Ако Кенет Брана по някакъв начин държеше кодовете за всички атоми на Русия, а не държеше алгоритми, нищо в сюжета нямаше да се промени. Заплахата е реална, целия свят си отива, някой трябва да го спре, трябва да сглобим пъзела, да намерим това-онова, да има екшън, да атакуваме там където е скрил the doomsday device и общо взето е това. Времето ще си е наред, ама то на кой му пука за времето? Даже щеше да е по-добре, защото всичко с времето беше супер meh. Бъдещето иска да убие миналото. Защо? Ами, ей така, защото. По някое време – хайде малко диалог за парадокса на дядото. Ок, да, има такова нещо, ама заеби, то не е важно, давай да си вървим по течението, няма смисъл да го мислим това. Въпроса е приключен, няма какво да критикувате тая изключително сложна сюжетна материя времето, щом Патисън ви го каза. Имаме някакъв уникален алгоритъм (алгоритъм???) във формата на някакво устройство на части, което може да е само едно и няма кой да направи второ такова. Женският Опенхаймер на бъдещето се самоубива, за да не може да направи второ, но вместо да го унищожи (което както видяхме накрая не е много сложно, тоя го разцепи на три с едно движение) тя решава да го скрие в миналото. Защо? Ами, ей така, защото. По-тъпо и от Макгъфин. Ок, Нолан.

    И сега идваме на най-голямата глупост. Нолан има голям проблем с женските персонажи и техните динамики, всички са му уникално тъпи клишета, но тук задмина себе си. Цялата врътка Брана-Мацито – безпредметно банална. Това даже е ок. Но, обаче, копеле, започваме в началото с тежък екшън и саможертва на главния герой в името на Мисията. ТЕСТ. „Съживяват“ го и му казват: Пич, ти си супер корав устав. Умря, но не предаде играта, евала, точно затова теб те пращаме на най-важната Мисия на съществуването изобщо. И в следващият момент, на първата крачка от Най-Важната Мисия Изобщо, той среща някво маци, тя му мяука малко: Много ми е зле, той не ми дава да си виждам детето и ще ме прати в затвора, защото го извъртях с една картина. КРАЙ. Дотук с Мисията, тя сега вече е на втори/пети план. Най-важното нещо евър вече е да наредим на мацито нещата, пък с другото квото стане. Ок, протагонист. Ок, Нолан.

    Още Инверсия Чекия, ама то ще си говорим назад, ще се заплашваме и в минало и в бъдеще едновременно, ще си говорим наобратно, ще преобръщаме коли, ще си предаваме един на друг части от бъдещето. Конвой, носещ товар с огромна ценност, който е следен с Джи Пи Ес и само ако мръдне в страни всичко се чупи, позволява бавно и методично да го заобиколят и блокират седем вида тира и возила и никой така и не прави нищо. Защо реално? Заеби екшъна. ЗАЩО? Защото това не е важно, важно е мацито да е в опасност после в самодвижещото се назад Ауди и Кенет Брана да си пусне смешката за кръвното. Ок, Нолан.

    Още Инверсия Чекия, заради Нея се връщаме назад-напред, бием се със себе си, който го е гледал знае. Пак сцената със самолета, нова/стара самоцелна чекия. Имаме пари, ще взривяваме Боинг и напред и назад. Ама то и злато ще има. LOL Ама защо e целия тоя напън? За да може мацито да мяука и за екшън и да обърнем цялото време. Защо? Ами, ей така, защото.

    Много готино беше и как Нолан непрекъснато вадеше нови и нови самоцелни чекии, стига да му потрябват. Миииии, то има нещо въртележка, заеби пак, няма смисъл да го дъвчеме, просто въртележка, тва е нещото, което прави нещата да вървят и напред и назад, минало, бъдеще. Има малки въртележки, големи въртележки. Защо? За монтажа, пичове, и заради заеби. ей. така.

    Аааа, знаете ли също какво се сетих изведнъж, драги зрители, ами той Кенет Брана има рак и ще мре много скоро. Мацито не знае за Инверснатата Чекия и за злия план, но знае за рака. Пропуска да го каже докато мяука в началото обаче: Да, той е много лош и не ми дава да си виждам детето, ама хахахаха, ще умре скоро и аз не само детето ше си взема, ама и всичките му кинти най-вероятно. Ок, Нолан.

    А финалът е толкова далече от безупречен, че не е реално. Самият малоумен и грозен сетинг с тоя бежов камъняк накрая беше супер зле чисто визуално. Финалът беше и най-самоцелната чекия в целия филм. Тонове инверсия, екипи, смешки, патос, екшън, Мацито маже палбута с мас, за да плъзне Кенет Брана. LOL. Тя е мацито, което скача свободна, ама то това не стана ли ясно на всички, още докато го разказваше в началото ли? И отново и отново, защо всичкото това? Всички знаем, че ще го намерят тоя пусти алгоритъм и всичко ще се оправи. За да си монтираме псведо сложни сцени и експлозии наобратно? Да си разделим алгоритъма? Батман да извади някаква последна Инверсната Чекия защото ей така? Ок, Нолан. Ок, Леда Гочева.

    А звука, ах, звука. Ето това вече грам не го разбрах. На псевдо-интелектуалните чекии реално им виждам много ясно смисъла. Мнооого е сложен тоя филм. Да, ама само да не си на 11 и да си чел две книжки после. Но това със звука защо? Чисто физически? За какво ни изнасилваш с тоя трясък, с тоя бръм, с тия мега децибели изкуствено надути. Ти малоумен ли си? С какво ти помага това???

    Заеби, тоя филм беше пълно лайно, от самозабравил се и супер прехвален чичак, загубил се в собственото си чекиджийско его на творец. Аз съм Нолан, при мен нещата нямат нужда от покритие, те просто са така. Ок, Нолан.

    И бирата ми свърши, а то може и още доста да се понапише, но засега чао и лека нощ. Утре по една шкембе чорба и продължаваме напред във времето.

    Отговор

    • Маска за обърнат въздух
      2020-09-05 at 19:27

      Нолан е най-големия дори само заради това, че кара подобни неудовлетворени от живота си хора да страдат заради филмите му и после да мрънкат.


    • Satyr73
      2020-09-13 at 00:52

      Това тук няма дори да си направя труда да го прочета…Поредния с голямо его за писане. Аре малко по-сбито бе пич!


    • Пламен
      2020-09-14 at 16:52

      Ето от мен по-сбито, щом си такава госпожичка. То от ето такива аборигени като теб Нолан върви, щото не могат да прочетат 20 изречения хората по принцип вече.

      Много е насран на всички нива, не го гледайте. Доволно?


    • Satyr73
      2020-09-14 at 20:04

      @Пламен
      Аре и без да ми държиш сметка колко мога и колко съм прочел! И на години и на образование съм по-голям! А от кино едва ли разбираш, щом за теб е „насран“! Този филм е по-голям както от теб, така и от доста тук разбирачи.


    • Satyr73
      2020-09-14 at 20:09

      @Supreme Leader Dope
      Това е доста текст приятел… Що не вземеш да го публикува ш и да изкара още кинти за биричката?


    • Riddick
      2020-09-14 at 22:40

      Я, Сатъра взе да става и агресивен…..
      С образованието не се пъчи, щото такива дебилизми сме ти изчели, че ако имаш диплома, трябва да я скъсаш немедлено.

      P.S. Не се заяждам. След този филм стигнах до извода, че може да не си луд, просто „обърнат“ и този свят не работи за теб


    • Satyr73
      2020-09-14 at 23:19

      Riddick можеш ли да ми кажеш ти точно как постигна този филм? Забележи, питам “ постигна“ , а не“ разбра“, защото и от теб е по-огромен… Узумаки нещо остана безмълвен по темата май?!
      И пич, чети малко квантова механика и ще го разбереш филма. Да не ти пиша сега формулата на Айнщайн за относителността, че ще станеш смешен…


    • Milbo
      2020-09-14 at 23:51

      Кое ?


    • Пламен
      2020-09-15 at 12:06

      Кефи ме тази кисела лелка. Дай още малко формули, защото те правят киното, нали?


    • Маската
      2020-09-15 at 16:30

      @Сатъра
      Квантова механика ли да четат за да разберат филма бе шефе?? Ах не, не се бях смял скоро в този сайт. Пиши по-често, Сатърка.


    • Supreme Leader Dope
      2020-09-16 at 17:50

      Satyr73, a тия коя мишка беше, че ще ми даваш наклон как да си прекарвам пиянската скука? Аз видно съм го публикувал тоя текст вече, идеално си прекарвах и докато го писах. Кво повече?


  • дфдф
    2020-09-05 at 13:00

    Не бе, Нолан е добър режисьор, но просто без брат си не може да създаде адекватна и креативна история/ като в Мементо или Престиж/ и се е пуснал по течението.Оттам се получават такива вкиснати бози като Тенет. На път е да се клишира сам.Дано се осъзнае и престане да си вярва, че е добър в писането на филмови сценарии, щото не е.

    Отговор

  • AsdSad
    2020-09-07 at 20:37

    Нолан има оригинални идеи, но откъм изпълнение повечето от филмите му имат нужда от подобрение(поне за моя вкус).

    Постоянно се връщам да гледам миналите филми например на Тарантино, Финчър, Скорсезе, Кубрик, Гаспар Ное, Йоргос Лантимос, но за Нолан нямам това желание да ги гледам отново.

    Отговор

  • Metodi Velkov
    2020-09-07 at 20:39

    7/10 перфектен за лятото

    Отговор

  • X-Force
    2020-09-08 at 02:41

    Кофти първа седмица в бокс офис-а. Освен ако не се намери ваксина и всички се затичат към моловете, филмът едвам ще сколаса да избие вложените пари…

    Отговор

  • Riddick
    2020-09-11 at 10:32

    може би има някой, който е разбрал този филм, но аз не разбирам, защо изобщо е бил направен?

    Отговор

    • radi
      2020-09-11 at 11:43

      Аз ще се опитам в събота вечерта да го разбера :) Тогава отварят при нас киното


  • Milbo
    2020-09-15 at 12:56

    Едно мнние, което адресира трите основни критики към филма.

    https://www.youtube.com/watch?v=vJGORwrzljU

    Гледната точка е толкова неочаквана, аргументите толкова задълбочени, че в момента (признавам) акумулирах кредит на доверие колкото за едно гледане на дивана вкъщи (със субтитри на английски).

    Какво може да е говоренето за филми – и какво може да е говоренето за филми…
    И какво (в крайна сметка) може да е говоренето за филми.

    Отговор

    • pavel717
      2020-09-15 at 16:47

      ха…ти май си останал с впечатлението, че всеки втори в тая държава чете Гьоте в оригинал….


  • chillbo
    2020-09-16 at 18:18

    милбо, унтерменш нелеп, не усещаш ли, че си посмешището в този сайт и всички чакаме поредните ти кафяви изблици, за да ти се подиграваме. Всъщност, в немската клиника за душевноболни нелегални мигранти защо ви дават достъп до интерент. Дано поне острите предмети са скрили

    Отговор

    • Milbo
      2020-09-16 at 21:38

      Алабала-бръмбар-ов –

      Лудницата е в България – ти си прекрасно доказателство за това и една от причините –
      Let me just state that clearly again – лудницата е в България и ти си една от причините..

      Виждам, че може би знаеш една дума на немски – браос !
      Хайде сега, бордюр непоръбен, тренирай да я напишеш правилно – до коледа може и да успееш.

      Не се хаби да ме псуваш от различни места и имена – няма смисъл. Кажи ако си зажаднял пак за някой стих –
      Псувните от такъв като теб – илки подобен – са чест за мен !


  • Milbo
    2020-09-17 at 21:26

    Като стана дума за лудница отварям Дневник ей сега – и какво да видя ….

    https://www.dnevnik.bg/photos/2020/09/16/4115026_snimka_na_denia_po_zapoved_na_karaiancheva/?pic=1

    OMDFG !

    Отговор

  • radi
    2020-09-19 at 09:48

    Аз му давам 8 от 10

    Отговор

Коментирайте