Оскар Айзък и Мишел Уилямс в римейка на „Сцени от един семеен живот“ на Бергман

от на 2020-07-10
 

Ингмар Бергман безспорно е един от най-големите и влиятелни гении на киното. В нашите очи обаче той е много повече от това определение (и от този сух факт). Бергман е сред изключително малкото режисьори (където попадат и Станли Кубрик, и Андрей Тарковски), които са легални на сърцето ни, и филмите му ни вълнуват по начин, по който много малко произведения на изкуството успяват – и емоционално, и интелектуално, и естетически, и… всякак.

Наскоро (в края на 2018 като част от Киномания) имахме възможност да си припомним няколко от знаковите му филми и за пореден път се убедихме в неподправената му творческа сила и непреходността на произведенията му и темите, които разглеждат. Сред заглавията, които видяхме на екран, беше и филмовата версия на сериала „Сцени от един семеен живот“ („Scenes from a Marriage“), в който, в период от 10 години, ставаме свидетели на разрушаването на съпружеските отношения между героите на Лив Улман и Ерланд Юзефсон.

Scenes from a Marriage (1974)

Scenes from a Marriage (1974)

Сега научаваме, че НВО имат желание да направят римейк на сериала, като в главните роли ще влязат нямащите нужда от представяне Оскар Айзък и Мишел Уилямс. Начело на проекта като сценарист и режисьор застава Хагай Леви, който е известен като един от създателите на „The Affair“ и не би трябвало да има проблем с разглеждането на теми като любов, омраза, брак, раздяла, моногамия, страст и изневяра, които са залегнали дълбоко в „Сцени от един семеен живот“.

Започнахме новината по подобен начин, за да илюстрираме нещо. Обожаваме Бергман, а „Сцени от един семеен живот“ е един от първите му филми, които гледахме, и той остава сериозен отпечатък върху нас, при все че не бяхме достатъчно зрели наистина да разберем дълбочината на случващото се на екрана. Въпреки това нямаме нищо против да видим римейк, особено пък с Оскар Айзък и Мишел Уилямс в главните роли. Споменатите по-горе теми, които се разглеждат в сериала (и филма), са вечни, присъстват в изкуството преди Бергаман и ще присъстват дълго след него, а имена като Уди Алън, Ричард Линкелейтър и Ноа Баумбах (чиито „Семейна история“ беше повече от прекрасен) са живо доказателство, че подобни истории могат да бъдат разказвани отново и отново и да не спират да бъдат оригинални, релевантни, силни и разтърсващи.

Ще следим развитието на римейка „Сцени от един семеен живот“ („Scenes from a Marriage“) и ще ви държим в течение.

Коментирайте първи
 
Отговорете »

 

Коментирайте