Hellraiser” е поредица, която от години страда от некачествени продължения, които дори не стигат до голям екран и излизат директно на физически носители и дигитални платформи. Студиото, което държи правата, пуска по един нов филм през няколко години само и само да задържи прогнилата ябълка, колкото и да не ни е ясно защо я стиска след като не се опитва да покаже нещо стойностно.

Мина се близо година от последните новини около подготвяния пореден римейк на поредицата с Дейвид С. Гойър като сценарист. Почти толкова време се изниза и от новината за сериал в необятната вселена на болка и удоволствие, която обитава Пинхед. И докато при второто все още не се чува нищо, около първото се заговори отново тези дни.

Споменатият вече Дейвид Гойър все още се занимава с проекта, но вече няма да е отговорен за сценария, а само за оформянето на историята. Основната му роля ще бъде тази на продуцент. Главните виновници за списване на филма ще бъдат Бен Колинс и Люк Пьотровски. На режисьорския стол ще седне Дейвид Брюкнър.

Интересен ход от страна на продуцентите от Phanton Four да наемат предимно независими творци, които обаче са посветили времето си на любимия жанр и със сигурност знаят какво точно очаква публиката от филм по „Hellraiser”. Тримата дори имат достатъчно опит заедно, работейки по „The Night House”, който трябва да се появи по-късно тази година.

дейвид брюкнър

Дейвид Брюкнър дебютира през 2007 година с посредствения „The Signal”, но постепенно подобрява и усъвършенства работата си в чудесни антологии като „V/H/S” и „Southbound” и поносимия „The Ritual”. През миналата година той имаше щастието да режисира и два епизода на „Creepshow” на Грег Никотеро.

Дуото Колинс/Пьотровски също не е чуждо на жанра. Те имат във филмографията си „Siren”, чийто сценарий е адаптация по краткия филм на Брюкнър за „V/H/S”, „Super Dark Times”, „Stephanie” и предстоящата подготвяна адаптация на романа на Пол Трембли „A Head Full of Ghost” („Призраци в моята глава”), който може да намерите и на българския пазар под шапката на издателство „Еднорог”.

Със сигурност това не са хора, които вадят достойни за „Оскар“ филми. Определено не се целят и към масовата публика, което ние подкрепяме щом става дума за ужаси. „Hellraiser” никога не е имал за цел да се харесва на масите, дори и на огромната група хорър фенове. Изключително важно обаче е тези хора да поднесат правилно историята на Клайв Баркър, която със сигурност ще бъде модернизирана, защото така е модерно сега.

Успешният пример на Blumhouse с „Невидимия“ явно е вдъхновил и други студиа да поемат по подобен нискобюджетен, но креативен подход. Дано се отплати и да видим римейк на „Hellraiser”, за който да можем да говорим дълго след премиерата. Ние ще продължаваме да следим развитието.

Similar Posts

Вашият отговор на Иван Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

5 Comments

  1. Последният филм (Judgemen) не беше никак лош, но страдаше от ужасни актьори, нисък бюджет и нефокусирана история. Имам големи надежди за новия, пък да видим какво ще сътворят. Човек би помислил, че в днешно време франчайз като Hellraiser трябва да прави милиони, а виж докъде я докараха…

  2. Как може човек да има надежди за нещо толкова безумно и същевременно мъртво от толкова много години!

    1. Защото страшно много го харесвам и все пак тая малка надежда, че може да направят нещо качествено 🙂 За какво иначе живеем 😀

    2. В правилните ръце една нова версия на новелата „Обречени на Ада“ всъщност може да се получи. Запазвам песимизъм, естествено, но разбирам положителната нагласа на Силенциум и се надявам новият филм, ако изобщо някога го видим, да ни изненада приятно.