nominados-oscar-2020

Животът е пълен с изненади, които понякога се оказват приятни.
На целия филмов свят стана ясно, че американските киноакадемици са си взели поука от деликатния намек на Понг Джун Хо при получаването на „Златния Глобус“ за „Паразит“ – „Когато преодолеете бариерата от един инч, предназначен за субтитрите, ще се срещнете с много повече удивителни филми“!

Именно защото са се срещнали с неговия изкусен филмов разказ, той се превърна в събитието на тазгодишните Оскар“-и – „Паразит“ стана първата неанглоезична творба, отличена с тази най-желана награда най-добър филм“ (ако не броим френския филм „Артистът“ на Мишел Азнависиус, реализиран в традициите на нямото кино). Още три от шестте номинации се превърнаха в награди – беше ясно, че призът за „най-добър международен филм“ ще замине за Южна Корея, но другите приятни изненади бяха отличието за оригинален сценарий и най-вече (по-малко очакваната) награда за режисура – американската академия предпочете работата на Понг Джун Хо пред Тод Филипс („Жокера“), Сам Мендес („1917“), Мартин Скорсезе („Ирландецът“) и Куентин Тарантино („Имало едно време в… Холивуд“).

За ценителите на стойностното кино „Паразит“ влезе в списъка на най-задължителните заглавия още през май 2019, когато получи „Златната Палма“ в Кан – и след това продължи да събира в колекцията си отличия от цял свят. Със 178 награди и 186 номинации, южнокорейския разказ за симбиотичната, взрвоопасна връзка между две семейства вече е позициониран на 26 място сред най-добрите филми на всички времена в класацията на филмовия сайт imdb. И нека не забравяме най-важния факт – само след месец „Паразит“ ще може да бъде видян на голям екран, в програмата на 24-тия София Филм Фест.

Наградите и в четирите актьорски категории бяха безспорни – никой нямаше съмнение, че с ролята на Жокера Хоакин Финикс най-сетне ще вземе отдавна заслужения Оскар (след номинации на всеки шест години за „Гладиатор“, „Walk the Line“ и „The Master“). Рене Зелуегър е доказала хамелеонските си способности и също беше сигурно, че академията ще й присъди втори Оскар за „Джуди“, 16 години след „Студена планина“. Изпълненията на Лора Дърн в „Семейна история“ и на Брад Пит в „Имало едно време в… Холивуд“ са истинско съвършенство и щеше да бъде кощунство да останат пренебрегнати за сметка на който и да било друг от номинираните в техните категории.

Много ни се искаше, но не смеехме да се надяваме, че шантавият хумор на Тайка Уайтити ще бъде предпочетен пред майсторството на Стивън Зейлиън („Ирландецът“) и изкусната работа на Тод Филипс и Скот Силвър („Жокера“) – и ето, че наградата за адаптиран сценарий беше присъдена на страхотния „Джоджо заека“. Любимият ни Роджър Дийкинс получи статуетка за нечовешкото предизвикателство да бъде заснета епохалната творба „1917“ на Сам Мендес – за съжаление това е филмът, който може би ще бъде определен като „големия губещ“ на тазгодишните награди „Оскар“… Макар да му бяха присъдени призовете за визуални ефекти и за звук, за съжаление той не успя да се „пребори“ за гласове във „важните“ категории… Коментарите около раздаването на най-желаните статуетки в света на киното предстоят, но с тази церемония беше затворен своеобразният цикъл на поредната година в киното, в чиито 12 месеца се появиха на екран най-различни и много стойности филми. Готови сме за следващите…

92-те награди на американската Академия за филмови изкуства и наука бяха връчени в Dolby Theatre в Лос Анджелис, ето и пълния списък с победителите :

Best Picture
1917
Ford v Ferrari
The Irishman
Jojo Rabbit
Joker
Little Women
Marriage Story
Once Upon a Time in Hollywood
Parasite

Actor in a Leading Role
Antonio Banderas (Pain and Glory)
Leonardo DiCaprio (Once Upon a Time in Hollywood)
Adam Driver (Marriage Story)
Joaquin Phoenix (Joker)
Jonathan Pryce (The Two Popes)

Actress in a Leading Role
Cynthia Erivo (Harriet)
Scarlett Johansson (Marriage Story)
Saoirse Ronan (Little Women)
Charlize Theron (Bombshell)
Renée Zellweger (Judy)

Actress in a Supporting Role
Kathy Bates (Richard Jewell)
Laura Dern (Marriage Story)
Scarlett Johansson (Jojo Rabbit)
Florence Pugh (Little Women)
Margot Robbie (Bombshell)

Actor in a Supporting Role
Tom Hanks (A Beautiful Day in the Neighborhood)
Anthony Hopkins (The Two Popes)
Al Pacino (The Irishman)
Joe Pesci (The Irishman)
Brad Pitt (Once Upon a Time in Hollywood)

Directing
Bong Joon Ho (Parasite)
Sam Mendes (1917)
Todd Phillips (Joker)
Martin Scorsese (The Irishman)
Quentin Tarantino (Once Upon a Time in Hollywood)

Adapted Screenplay
The Irishman (Steven Zaillian)
Jojo Rabbit (Taika Waititi)
Joker (Todd Phillips & Scott Silver)
Little Women (Greta Gerwig)
The Two Popes (Anthony McCarten)

Original Screenplay
1917 (Sam Mendes & Krysty Wilson-Cairns)
Knives Out (Rian Johnson)
Marriage Story (Noah Baumbach)
Once Upon a Time in Hollywood (Quentin Tarantino)
Parasite (Bong Joon Ho & Jin Won Han)

International Feature Film
Corpus Christi (Poland)
Honeyland (North Macedonia)
Les Miserables (France)
Pain and Glory (Spain)
Parasite (South Korea)

Production Design
1917
The Irishman
Jojo Rabbit
Once Upon a Time in Hollywood
Parasite

Film Editing
Ford v Ferrari (Andrew Buckland & Michael McCusker)
The Irishman (Thelma Schoonmaker)
Jojo Rabbit (Tom Eagles)
Joker (Jeff Groth)
Parasite (Jinmo Yang)

Cinematography
1917 (Roger Deakins)
The Irishman (Rodrigo Prieto)
Joker (Lawrence Sher)
The Lighthouse (Jarin Blaschke)
Once Upon a Time in Hollywood (Robert Richardson)

Original Score
1917 (Thomas Newman)
Joker (Hildur Guðnadóttir)
Little Women (Alexandre Desplat)
Marriage Story (Randy Newman)
Star Wars: The Rise of Skywalker

Visual Effects
1917
Avengers: Endgame
The Irishman
The Lion King
Star Wars: The Rise of Skywalker

Costume Design
Jojo Rabbit
Once Upon a Time in Hollywood
The Irishman
Joker
Little Women

Sound Mixing
1917
Ad Astra
Ford v Ferrari
Joker
Once Upon a Time in Hollywood 

Sound Editing
1917
Ford v Ferrari
Joker
Once Upon a Time in Hollywood
Star Wars: The Rise of Skywalker

Documentary Feature
American Factory 
The Cave
The Edge of Democracy
For Sama
Honeyland

Documentary Short Subject
In the Absence
Learning to Skateboard in a Warzone (If You’re a Girl)
Life Overtakes Me
St. Louis Superman
Walk Run Cha-Cha

Makeup and Hairstyling
1917
Bombshell
Joker
Judy
Maleficent: Mistress of Evil

Animated Feature Film
How to Train Your Dragon: The Hidden World
I Lost My Body 
Klaus 
Missing Link 
Toy Story 4

Animated Short Film
Dcera (Daughter)
Hair Love
Kitbull
Memorable
Sister

Live-Action Short Film
Brotherhood
Nefta Football Club
The Neighbors’ Window
Saria
A Sister

Original Song
„I Can’t Let You Throw Yourself Away“ (Toy Story 4) — Randy Newman
„(I’m Gonna) Love Me Again“ (Rocketman) — Elton John & Bernie Taupin
„I’m Standing With You“ (Breakthrough) — Diane Warren
„Into the Unknown“ (Frozen 2) — Robert Lopez & Kristen Anderson-Lopez
„Stand Up“ (Harriet) — Joshuah Brian Campbell & Cynthia Erivo

Similar Posts

Вашият отговор на МИГ21 Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

46 Comments

  1. Макар че го прогнозирах правилно в Gold Derby, не мога да повярвам, че направиха нещо толкова смело и дръзко! Наградиха най-добрия филм, и то само година след като наградиха нелепия Green Book! Уау!

  2. Adapted Screenplay Oscar за Jojo Rabbit ?….
    Тия шашовци в академията не виждат ли, че това ‘не е филм, а помия’ (по думите на У.) и ‘боза’ и т.н….
    Бан’ги тъпунгерите ….

    1. Е трябваше да уважат всички номинирани филми. Дадоха по парченце на всеки. Джоджо не бе лош избор за наградата. Филм, който можеш да си гледаш отново и отново. Запомнящи се сцени, без нищо излишно и блудкаво. Де факто добра адаптация.

    2. Кой е У.? И защо на Академията трябва да и пука за мнението му или пък за твоето? Чел ли си въобще романа, по който е адаптиран филмът? Защо говориш за неща, от които не разбираш?

    1. С 200 международни награди от всевъзможни фестивали и още толкова номинации, колко пък да е надценен…

  3. КУПЕНИ НАГРАДИ ОТ КОРЕЯ.знаем как Корея си купува успехите(Световно по футбол 2002)Това е най-смотаният,посредствен и тъп филм,който съм гледал от години.Да се закрива Академията!

    1. Жалко, че ти не можеш да си купиш мозък.

  4. В общи линии доволен. Тази година Холивуд поне с една идея се върна към реалността. Сега ще има рев от сошъл джъстис уориърсите и и всякакви други транс психеделик общности.
    Но както съм кавал и преди. Филмите трябва да се награждават за качество, а не по пол раса и принадлежност. Иначе се губи смисъла на всичко.
    Гледах Паразит и адски ми хареса, заслужава си. Няма какво да го коментирам. Идеално пресъздава днешните реалности. Гледах и 1917, който също ми хареса и заслужаваше наградата, въпреки 2-3 дребни тъпотии във филма. Например тичането напред по права линия по улицата (2-3 пъти) между сградите и да стрелят по главния герой и да не могат да го олучат. Айде стига бе, Дринов с превръзка на главата ще го олучи, колкото и да е сакат с оръжията 🙂 Това малко ме вадеше от филма. Другото което леко ме подразни (не можа да се види на нормален кадър, може би трябваше да го прегледам на забавен кадър) е когато се стреляха със снайпериста и го олучи право в тиквата. Да вероятно каската е помогнала в случая… Иначе всичко останало перфектно.

    Но да се върнем на Оскарите след лиричното отклонение. Единствената ми забележка е за визуалните ефекти… 1917.. айде бе. Безпорно ефектите са много добри, на практика имаме чисто практически ефекти, които се правят доста трудно и всичко е изключително реалистично, но мисля, че някой от другите филми заслужаваше тази награда повече. Може би са го наградили заради практическите ефекти и реализма постигнат в лентата, а не толкова бъканите продукции със СиДжиАй.. Добре де, приемам го. Има логика. Но все пак…

  5. А къде е невероятният,уникален, български „филм“ – „Ага“? Защо никой не оценява кадърната работа на самоцелният, но не разбиращ от кино – Милко Лазаров?Защо никой не се възхити на безумно дългите,затова пък бекрайно скучни кадри във филма?Как никой не се трогна от тъжната история на якутските ескимоси в български филм?Как може Академията да не оценява зелените предупреждения за загиващата планета? Срам са тези Оскари за България!Нищо не разбират от истинско, неподправено кино.

    1. Към рендо. Споделям дълбоката ти тегоба по отношение на якутските ескимоси. Сълзи на отчаяние в депресираната ми душа се отприщиха, като водопад от чувства, страдание и осъзнаване на собствената си незначителност.
      И когато се успокоих разбрах нещо друго. Че българската нация е феномен в историята на света на хомо-сапиенс. Най-бързо изчезващата нация, без никаква странична причина-бедствие, война,пандемия или за каквото се сетиш.
      Защо не се възхитим на това, че един народ продължава да громи световните разбирания с простащината си и придобитият стокхолмски синдром.
      Защо скот с 2 бона заплата , би продал дори мечтите си?
      Нека да плачем за това.
      Ескимосите. Невероятни и уникални.

  6. Брей, брей, от дълго време насам да видя напълно заслужени Оскари, особено този на Хоакин.

  7. Ако Сам Мендес искаше статуетки, трябваше да направи не просто военен филм, а филм за Втората световна. Без нацисти Холивуд не се подмокря.

  8. На Сам Мендес му казват бюджетния Нолан, нямаше да бъде сериозно тая боза 1917, която беше просто copy-paste на дюнкерк да вземе сериозен Оскар за филм или режисьор.

  9. Еврика! Южнокорейското кино е легитимирано от Холивуд 16-17 години след пика му. Чрез филм, който дори не е в топ 3 на най-добрите на съответния режисьор.

    1. Най-добрият филм на съответния режисьор е, дори самият той е на това мнение, отделно това му е седми филм, не се прави на разбирач, като очевидно не си такъв, само Mother може да се мери с Паразит от другите му филми.

  10. „Аз лично се сещам за поне 50 актьора – американски и поне 20 български,
    които ще изиграят тая роля, ако не по-лошо, точно колкото него добре
    така че…“

    Асен Блатечки за превъплъщението на Хоакин Финикс в Жокера

  11. ХАХА, верно ли е казал тази тъпотия Асенчо? Това ми припомни как един виден български „кинотворец“ с пяна на уста говореше против Джеймс Камерън, как бил шофьор на камион и не разбирал от кино. Все едно Пачино като не е завършил НАТФИЗ не е актьор

    1. Този жалкар не спря да се излага, така комплекси не се лекуват.

  12. Хоакин си взе Жокера т.е. Оскара, та аз съм доволен…донякъде! Ясно беше, че 1917 е посредствен филм, който впечатлява само със Cinematography и оne shot заснемането на филма. Та наградите Бафта бяха близки до акъла, защото филмът си е „родом“ от там! Нямаше как да бъде даден Оскар за най-добър филм на английски такъв, дори ако филмът си заслужаваше, а той не въобще не заслужава. И най-страното е, че Ирландецът не получи нито една статуетка при 10 номинации, което си е подигравка. Но Скорсезе нарече марвелските „творби“ анти-кино, та това май е резултатът. Другото следствие е, че Жокера и Ирландецът са с класи над Паразит, както и над Jojo Rabbit! Та статуетките от Best Picture, Directing and Adapted Screenplay трябваше да отидат при един от двата първи филма!

    1. Ами не, защото Паразит е класи над всички други, а Ирландецът беше видимо най-слабият филм сред деветте филма.

  13. Донякъде съм съгласен, но явно бяха решили да заложат на различното, в случая на Паразит. Жокера си е препратка към Шофьор на такси и Кралят на комедията, че то дори Филипс не го криеше. А Ирландецът – еми поредната гангстерска кримка на Скорсезе и то на тема Хофа.

  14. „Паразит“ беше повече от добър филм, но аз лично не видях нищо ново на масата. Къде по-стойностни корейски филми са оставали заметени под килима. Сам Мендес и Тарантино бяха буквално обрани от академията, но някак всичко мина под веселите физиономии на хората от екипа на „Паразит“ Няма лошо … В заключения най-накрая една добра година за голямото кино, и май и се види края на полит коректната пропаганда.

  15. Никакви изненади относно наградените с изключение на две неща:

    1. Фрапиран съм, че 1917 взе за най-добри ефекти.
    2. Кой, за Бога, позволи на Еминем да пее песен от преди почти 20 години на тазгодишните награди??? Това дойде от трета глуха и всички стояха като препарирани – пълен булшит!

    1. То цялата им церемония си беше пълен булшит…

    2. Мда, наистина. Както казах по нагоре в коментарите и на мен това със Оскара за визуални ефекти на 1917 си е тотално психическо отклонение… Не са лоши ефектите на 1917, но този Оскар си беше или за Аверите или за Войните…

    3. Още по-интересното е, че Алита не присъства в топ 5 🙂

    4. И на Цар Лъв да я бяха дали – пак щеше да има повече смисъл…

  16. Иво храбра к..о дай адрес къде да дойда да ти набия канчето.много си отворен,самодоволен и даваш оценки като че ли си последна инстанция.Паразит е тъп и точка

  17. Evangarstorm, Black, Иво, ЖороЖо заека, Milbo, Гнойната пъпка на задника, 23, Papa Joe, heinrich, Rendo, браво, Виво, дфддф, violator, Dredd, МИГ21, зайо, Драго, DonkeyHOT, X-Force, pavel717, radi, кайзер созе…
    Да Ви таковам и в разбирачите.

    1. Обиден съм. Мене мъ забрави, Х+У=Й 🙃

  18. …. А иначе наистина имаше доста спорни „Оскари“. Визуалните си бяха за SW еп.IX.
    „Паразит“ си беше политическо решение, а Брад Пит заслужено си взе награда… Той дори за мен беше по-първостепнен персонаж от Лео.

    1. Къде пък я видя тази политика? Та нали според западните медии в Северна кореа има няма по 2-3 милиона души умират от глад годишно и дори имало канибализъм.
      Филма си е перфектен, но нещо към финала леко изпусна пара. И въпреки всичко темата е жестока и добре поднесена.
      За мнението ти за Брад Пит съм съгласен с теб.

  19. Айде Х+У =Й таковай ме.хайде да те видя колко си добър.после ще пиша тука дали ставаш.Скай Хънтър може и тройка.навит съм…Ха ха

    1. „1917“ -Това е истински празник за любителите на рисуването. Апокалипсис през очите на художника. Какъвто и кадър да се промъкне. Натиснах „стоп“ и надникнах във всеки кадър от екрана за да не пропусна и най-малката подробност. Земята е изгорена и осакатена от бомби, с парчета човешки тела и върху нея тела на животни, хора и овъглени дървета, танк като уморен железен труп, безплътни плъхове, които се носят насам-натам, мъж във военна униформа завинаги заспал сред дивата природа на бодливта тел и сивожълтата природа покрита с дим и пепел. Цветовете са тъмни и мръсни като заобикалящата ни реалност. От време на време заменени от плахи призраци от минал живот – черешова овощна градина, крава, пасяща сама на все още зелена трева, кофа с прясно мляко и дрехи на другаря внезапно пропити с кръв. А смъртта е глупава и изобщо не е задължителна, както често се случва във войната.

  20. Излязоха първите четири имена от онези двадесет!

    1. Мариус Куркински

    2. Деян Донков

    3. Филип Аврамов

    4. Виктор Калев

    Онези БГ актьори, които биха изиграли Жокера по-добре от Хоакин!
    Гост в предаването „Тази сутрин“ по БТВ (15.02.2020) беше филмовата легенда
    Асен Блатечки!

    В рамките на четири ТВ предавания щял да се разкрие пълният списък!
    За съжаление, за сега разполагаме само с тези четири имена 🙁

    https://btvplus.bg/produkt/predavaniya/23032/tazi-sabota-sezon-2018-2019/tazi-sabota-15-02-2020-g