Нов трейлър на „1917“ на Сам Мендес

от на 2019-12-19
 

Връщането към безмислената реалност на човешките конфликти никога не може да бъде „too much“ – поне докато сблъсъците между различни враждуващи групи продължават, независимо от „просветеното“ време, в което живеем. Уроците на историята често са пренебрегвани от поколенията, затова е от значение по всяко време да има по един Кристофър Нолан или Сам Мендес, които да създават образи, загнездени задълго в съзнанието на публиката. И макар да не сме привърженици на предварителното „тръбене“ и на възхваляващите надписи в обновените трейлъри (в случая най-вече обявяват номинациите за „Златен Глобус“) с минимално количество нови кадри, предлагаме на вашето внимание пореден поглед към „1917“, за да запомним, че не бива да го пропускаме.

Главните роли в тази хипнотична и всепоглъщаща надпревара с времето, реализирана под майсторското ръководство на Сам Мендес и Роджър Дийкинс, са поверени на младите актьори Джордж МакКей („Captain Fantastic”) и Дийн-Чарлз Чапман („Игра на тронове”). Творческият екип на филма разчита и на солидната подкрепа от страна на винаги прецизните и впечатляващи Колин Фърт, Бенедикт Къмбърбач, Марк Стронг, Ричард Мадън, Андрю Скот, както и Даниел Мейс, Ейдриън Скарбъро, Джейми Паркър, Набан Ризван, Клер Дюбург. Напомняме отново синопсиса на филма:

В разгара на Първата световна война двама млади британски войници – Скофийлд (МакКей) и Блейк (Чапман), трябва да изпълнят една абсолютно невъзможна мисия. Те получават заповед незабавно да пресекат вражеската територия и да доставят едно съобщение, което ще спре предвиждана смъртоносна атака и ще бъдат спасени хиляди животи – сред тях е и родният брат на Блейк…

Ще повторим искреното ни желание този филм на Сам Мендес да бъде включен като част от историческите „помагала”, с които младата публика би могла да се срещне с миналото. Още се надяваме някой ден да видим и изключителния портрет на времето, създаден чрез документалния експеримент на Питър Джаксън „They Shall Not Grow Old” – вярваме, че именно филми като неговия и като „1917” са способни да запазят така ценната памет за миналото на безразсъдното човечество…

Премиерата на филма пред избрана публика предстои на 25 декември, а широкото разпространение в киносалоните на САЩ още десетки страни по света ще продължи през януари 2020 година. У нас премиерата му се очаква на 24 януари 2020.

коментари
 
Отговорете »

 
  • Драго
    2020-01-19 at 20:05

    Изгледах 1917 и на ниво кинематография е 10! Както и това, че е заснет с „one shot“. Това са предимствата на филма. А недостатъците са много. Най-вече сценария.

    ВНИМАНИЕ!!! СЛЕДВАТ СПОЙЛЕРИ!!!
    ===============================

    Не става ясно защо точно двамата герои са избрани за такава опасна мисия.
    Единият можел да разчита добре карти(географски) и брат му е в батальона, който трябва да бъде предупреден. Което сигурно му служи за мотивация, но мотивацията не може да замести уменията. А другият е…приятел на първия?! И затова е избран за мисията?!
    За по-лесно ще наричам единия, който е по-пълен „първият“. А другият, който е по-висок „вторият“. И така… Още в началото на филма вторият си порязва ръката на бодлива тел. После без да иска я пъха в трупа на германец, от който излизат плъхове. След това двамата „проучват“ изоставените окопи на германците, след като имат неотложна мисия, за която уж се борят с времето. И по този начин попадат в капан. След това попадат на германски самолет, който се разбива пред тях. И тяхната реакция е да помогнат на швабата да излезе от горящия самолет. От чисто човешка гледна точка това е правилна реакция, но от военна е чиста глупост. И, разбира се, швабата убива първия. А вторият убива швабата! Което трябваше да стане първоначално. Направо да се чуди човек дали не гледа лайв екшън на Бийвъс и Бътхед.
    След като първият е убит остава само един, така че оттук насетне „вторият“ ще го наричам „героя“. Та героят малко по-късно успява да премине през разрушен мост от германците, където го чака снайперист. И нашият вместо да се прикрие, а след това да продължи, за да завърши мисията си, защото времето недостига. Той решава, че е по-добре да убие снайпериста, като отиде в близост до него. При което и двамата се раняват, а героят изпада в несвяст за неопределено време. Малко по-късно се оказва, че героят е твърде бърз за куршумите на швабите, или последните са твърде неточни, когато стрелят. Та за известно време(около 20-25 мин.) действието е нещо средно между бягащия Форест Гъмп и стрелковите умения на щурмоваците от The Mandalorian. И след всичките премеждия на героя, той изпада в състояние на абсолютен непукизъм. В края на филма героят, за да стигне до щаба на батальона, за по-напряко минава през фронтовата линия, след като е дадена заповед за атака към врага. Да, ясно е, че драмата е „върховна“ и сценаристите са се опитали да направят филма уж по-достоверен. Но се е получил обратният ефект. В крайна сметка се оказва, че двамата, които са изпратени на самоубийствена мисия, са едва ли не новобранци без никакъв опит(което си е направо смешно). И само духът и волята(както и много късмет, за да е уж по-реалистично) на героя са катализаторите, които са довели до успешен край на мисията. В заключение – сценарият на филма наподобява компютърна игра от тип адвенчър, но без да имате контрол върху героя. Като настройките са на „новобранец“ ниво. Ха-ха!

    ПП Знам, че филмът все още не се е появил по кината в България. Така че тези, които не са го гледали да не ми четат коментара след предупреждението за спойлери!

    Отговор

  • X-Force
    2020-01-19 at 21:33

    “Не става ясно защо точно двамата герои са избрани за такава опасна мисия”

    Именно защото мисията е самоубийствена началникът изпраща по-маловажни войници, които няма да са огромна загуба за войската. Фактът, че главния герой може да чете карти беше основната мотивация да изберат точно него.

    Не е необходимо да подлагаш под съмнение всяко едно сценарно решение и да търсиш логика под дърво и камък. Ако прилагаш подобен анализ на всеки филм, който гледаш никога няма да си доволен. За мен лично филмът е издържан на драматургично ниво и в съчетание с техническите качества си заслужава отлична оценка.

    Отговор

    • Jack Sparow
      2020-01-20 at 01:27

      вие двамата вечно се карате ейй значи😂.


Коментирайте