Дейвид Бениоф и Дан Б. Уайз обмислят филм, посветен на Х. Ф. Лъвкрафт

от на 2019-12-14
 

Ако сте се зачудили кога да очаквате нещо готово от Дейвид Бениоф и Дан Б. Уайз по Netflix, оказва се, че отново има „промяна в курса на действие”. Двамата „прелетяха” от „Игра на тронове” (където посяха разочарование) през въжделения за „Star Wars” (от които се отказаха бързо) към стрийминг-гиганта (който предложи сериозни пари), а сега се коментират от Warner Bros като вероятните режисьори на все още неозаглавен трилър, вдъхновен от графичния роман „Lovecraft” на Кийт Гифън.

По сценария на този проект са ангажирани с работа Фил Хей и Мат Манфреди („Aeon Flux”, „Ride Along”). Изпълнителен продуцент на проекта е режисьорката Карин Кусама („The Invitation”, „Destroyer”). Според уточненията, направени в ъпдейт на тези новини, Бениоф и Уайз не са „потвърдени” като режисьори, а все още „преценяват плюсовете и минусите на тази идея”.

Никак не сме сигурни дали ще завърши добре тази „афера”. Имаме предвид нас, зрителите. Ясно е, че Дейвид Бениоф и Дан Б. Уайз не могат да решат какво да правят с „бъдещите си творчески планове” и перспективата да режисират оживелите чудовища от въображението на прочутия Хауърд Филипс Лъвкрафт не е достатъчно възбуждаща, за да кажат твърдо и категорично „да” и да се пренесат 100 години назад във времето – през 20-те на ХХ век. Ето как изглежда за момента информацията за сюжета според Deadline:

Този филм задава ужасяващият въпрос – какво би станало, ако Лъвкрафт не си е измислил Ктхулу и митологията на ужаса, ако неговите чудовища всъщност са реални?

Преди да правим каквито и да било други обобщения, ще изчакаме Дейвид Бениоф и Дан Б. Уайз да се накумят или да решат, че идеята за Лъвкрафт е прекалено… провокативна за тях и ще си търсят други „приключения”. Честно казано, надяваме се този обещаващ проект да си намери достойни режисьори, защото Ктхулу заслужава специално отношение!

коментари
 
Отговорете »

 
  • Rockfan
    2019-12-14 at 18:30

    Хм, тия двамата нещо хич не ми вдъхват доверие за подобен проект…

    Отговор

  • heinrich
    2019-12-14 at 19:28

    Да престанат да правят филми ЗА Лъвкрафт, а да започнат да правят филми ПО Лъвкрафт да им еба майката…

    Отговор

    • Rockfan
      2019-12-15 at 16:52

      Абсолютно съм съгласен. Има толкова богато изградена митология, че дори и един абзац да „чопнат“ :) от който и да е от по-известните разкази на Лъвкрафт и могат да направят нещо наистина добро (при правилен режисьор и сценарист, разбира се)…


    • Асен
      2019-12-15 at 19:29

      Да. И това най-вече!


  • Асен
    2019-12-15 at 19:26

    Доста автори са трудни за екранизация. H. P. Lovecraft, не знам дали е труден, но определено е специфичен. Специфичен е заради начина по който тълкува ужаса. И особената атмосфера и излъчване, които нещата му имат.
    До момента Г-н Stuart Gordon е мераклията направил, ако не греша, най-много екранизации по H. P. Lovecraft. На скоро гледах „From Beyond“. Хареса ми. Добър е като за времето си. Re-Animator-а също ми е доста любим. Ще се радвам ако той прави „Color Out Of Space“ и настоящия проект, който коментирате. Другия мой фаворит по темата е John Carpenter. И според мен лично той доста добре би се справил с темата. Най-малкото защото в нещата му доста се усеща влиянието на Lovecraft. Ввлияние, което той интерпретира чудесно.

    Отговор

    • Rockfan
      2019-12-16 at 11:03

      Всъщност, според мен Лъвкрафт може би не е чак толкова труден за екранизиране. За разлика от Стивън Кинг, например, където ужаса е част от ежедневието на героите и има и голяма доза психологически и вътрешни напластявания, които в книгите стоят чудесно, обаче на филм в повечето случаи не се получават, при Лъвкрафт ужаса е някак много по-първичен. В смисъл- любимите теми на Лъвкрафт (космически ужас и създания от други измерения, древно зло, дебнещо човечеството, сатанистки култове, канибализъм и т.н.) са показани директно, едно към едно, без излишни задълбавания в психологията на героите. То даже всъщност като се замисля- повечето от нещата му, които съм чел дори нямат пряка реч. Само брутални описания :) . И брутална, специфична атмосфера. И просто подходящия режисьор трябва да стъпи стабилно върху текстовете на Лъвкрафт (без да си позволява собствени интерпретации и бокс-офис лигавщини в стил „Дисни“ :) ) и мисля, че ще получим желания, размазващ филм по Лъвкрафт…

      П.П. Съгласен съм за Карпентър :) ..


    • Асен
      2019-12-16 at 17:07

      “ Доста автори са трудни за екранизация. H. P. Lovecraft, не знам дали е труден “
      _________________
      Ами аз долу-горе това имах в предвид. Но не исках да задълбавам. Иначе визирах Кинг. Тоест, че Кинг на пример е по-труден заради специфичните психологически детаили. Има много ситни, дребни елементчета на всякъде из пъзела на даденото произведение. Това го прави труден.
      За трудните екранизации визирах освен Кинг и Michael End. Просто ги прибавях от горе. Примерно и той, е останал разочарован от филма по „The Neverending Story „. Както Кинг остава недоволен от екранизациите по неговите неща. Но не знам дали това прави Michael Ende труден за екранизация.
      Lovecraft е специфичен, както казах. Носе колеабя да го определя за труден. Защото той създава предимно митологи. Митология. Тоест работи на едро. До голямата степен силата му се състои в цялото. Да нахвърля на едро. Бам, плясва на масата един Некрономикон. Бам на масата един Ктулху. И идеите му обикновено са революционни и мащабни, не толкова детаилни. Оставя след себе си реликви. Носи новото. Все едно говорим за сегашното състояние на Толиновия Силмарилион. Ако приемем , че е щял да бъде разработван тепърва, тогава не. Но за момента е митология. Разработван е на едро, мащабно. И тук-там детаили сбрани в разкази и истории.
      При Lovecraft просто трябва да се спази усещането за невидимя ужас. Страхът от неизвестното и специфичната тягостна атмосфера. Останалото си е да, такова каквото е.


Коментирайте