Жокера / Joker

Just smile and put on a happy face!
 

Робърт Кенеди и Ема Голдмън неведнъж са казвали, че всяко общество получава престъпниците, които заслужава. Преди 80 години Бил Фингър, Боб Кейн и Джери Робинсън създават Жокера – най-иконичния злодей в историята на комиксите. Обичан от всички и изучаван и до днес, той е Принцът на престъпността в Готъм, който се превръща в синоним на лудостта и анархията. Произходът на героя нарочно е забулен в мистерия и макар през годините да е имало доста опити за неговото изясняване, нито един от тях не се доближава до филмa на Тод Филипс. Режисьорът се нагърбва с нелеката задача да направи психологически профил на клоуна, разкривайки своята версия на събитията, които са довели до лудостта на Жокера. Това от своя страна води до най-големия въпрос: дали си е струвало да се прави такъв филм въобще и дали Филипс е успял да постигне успешно целта си? Отговорът е абсолютно да!

„Кралят на комедията“ и „Шофьор на такси“ са основните заглавия, от които Тод Филипс черпи вдъхновение

„Кралят на комедията“ и „Шофьор на такси“ са основните заглавия, от които Тод Филипс черпи вдъхновение

Макар да е познат в кино средите със своите комедии, Тод Филипс прави обратен завой в кариерата си и се захваща със създаването на филм, в който комедията се превръща в трагедия, изграждаща главния герой и диктуваща неговите действия. Пошлият хумор и лигавите шеги правят път на душевната драма и разклатената психика на Артър Флек/Жокера (Хоакин Финикс). Режисьорът ползва за вдъхновение само няколко страници от иконичния „The Killing Joke” на Алън Мур, където Жокера е представен като провален комик. Оттам нататък всичко е пълна авторска свобода – няма споделени вселени с други супергерои и няма корпоративен натиск от Warner филмът да следва типичната АБВ-структура на комиксовото кино или задължително да даде основа за бъдещи продължения. Именно премахването на тези окови дават пълната свобода на Филипс да се гмурне в бездната на лудостта и да влезе под кожата на Жокера.

Предишните превъплъщения на Жокера (от ляво надясно – Джаред Лето, Цезар Ромеро, Хийт Леджър и Джак Никълсън

Предишните превъплъщения на Жокера (от ляво надясно – Джаред Лето, Цезар Ромеро, Хийт Леджър и Джак Никълсън

Визуално филмът изглежда превъзходно! Редуването на множество близки планове, интересни ракурси на камерата и прецизното ползване на забавен кадър в съчетание със страхотната операторска работа на Лорънс Шер и музиката на Хилдур Гьонадьотир рамкират перфектно филма, докато изпълнението на Финикс го превръща в абсолютен шедьовър. Сериозно – почти няма кадър от филма, в който да не виждаме Финикс, а всяка секунда с него е хирургически прецизирана. Актьорът буквално изнася целия филм на плещите си и превръща зрителя в свой спътник, докато пада все по-надълбоко в спиралата на лудостта. Пътуването до центъра на тази спирала не трае особено дълго и е изпълнено с множество психологически и физически травми върху главния герой, който води one man шоу на екрана и жонглира с предизвикателствата и бруталността на света около него. Финикс е природна сила и един от най-добрите актьори, работещи днес. Тук той се подготвя изключително добре и точно както колегите му преди него са правили – напълно изчезва в образа, като губи значителна част от теглото си и въвежда множество нови и свежи измерения на героя. Изпълнението му наподобява в някои аспекти това на Леджър, но като цяло е тотално различен в маниерите, движенията и говора. Множество критици вече спрягат актьора за „Оскар“ и не бих се учудил, ако това се случи, точно както стана и с Леджър.

joaquin-phoenix-stars-in-joker-directed-by-todd-phillips

Готъм винаги е бил нещо като „поддържащ герой“ във всички филми на Батман. Градът е мръсна бетонна джунгла и изборът Ню Йорк да бъде ползван за основна локация на снимките е много сполучлив. Всеки екстериорен пейзаж е прогизнал в тъмнозелени, черни и жълти тонове, които спомагат за атмосферата и тона на филма. Както споменах, Финикс е звездата и за поддържащи герои почти не остава време. Единствено Робърт Де Ниро успява да открадне светлината на прожектора за известно време, справяйки се отлично в ролята на Мъри Франклин. Зази Бийтс и Франсис Конрой споделят значително по-малко сцени с Финикс, но присъствието им не разсейва, а по-скоро допринася за сюжета.

3353424

Държа да отбележа, че обожавам персонажа на Жокера и именно тази любов ме кара да съм по-критичен към екранизациите по него. На излизане от киното останах с чувството, че филмът е брониран откъм каквито и да било критики по негов адрес. Като започнем от страхотната режисура и перфектното изпълнение и отдаденост на Финикс към ролята, 8-минутната овация след премиерата му на фестивала във Венеция и спечелването на престижната награда „Златен лъв“, фактът, че филмът стои комфортно под IP банера на Батман, без да пропускаме да споменем купищата позитивни ревюта от критиците и стигнем до предварителните цифри в боксофиса, „Жокера“ е неоспорим шедьовър. И въпреки всичко това, тук аз ще застана от другата страна на барикадата и ще бъда максимално обективен като посоча негативите му.

mSaQuMU256OhD1fjWbcY_I-VL0cblaVLVUVGF1GV86s

Едно е да си фен на Мартин Скорсезе и да направиш омаж към работата му, но е съвсем друго филмът ти да носи неговите отпечатъци навсякъде. Това само по себе си не е учудващо, като се има предвид, че самият Скорсезе е бил продуцент за кратък период от време, но визуалните и стилистични прилики с „Шофьор на такси“ са толкова много, че е трудно да не бъдат забелязани. Другият минус, поне за мен лично, е превръщането на Жокера от антагонист в протагонист и разрушаването на границата между двете. Батман и Жокера винаги са били двете лица на една и съща монета – доброто срещу злото, здравият разум срещу лудостта. Премахвайки Прилепа от уравнението, оставаме само с Жокера и неговите психични отклонения. Поредица от лоши случки са катализаторът за превръщането на психически нестабилен човек в психопат-убиец и от зрителя се очаква да съчувства на героя. А имайки предвид, че Финикс е във всеки кадър и започва историята си като добър герой, наистина е трудно човек да не му симпатизира.

Тук е и големият проблем: Жокера няма нужда от симпатия! Както казва Нолановата версия на Алфред за Жокера на Хийт Леджър: „Някои хора просто искат да гледат как светът гори“. Всеки опит да се разнищи мистерията защо Жокера може да мисли по този начин демитологизира образа му и го принизява до обикновен убиец с грим. А Жокера е много повече от това! Липсата на подробности около произхода му, неговата непредвидимост и агресия, съчетани с черен хумор, са визитната му картичка и причината той да е злодеят, който всички обичаме да мразим. Има и други неща, свързани с миналото на клоуна, както и връзката му със семейство Уейн, които са леко проблематични, но тук рискувам да навляза в спойлер територия, затова просто ще кажа, че определено има някои въпросителни, които за добро или лошо са двусмислени и могат да объркат зрителя.

Накрая, но не последно място, филмът подхваща много сериозни теми за живота в САЩ – менталната нестабилност, беднотията, притежанието на незаконно оръжие, лекуването на психично болни хора и организирането на протести, водещи до агресия. Все сериозни теми за размисъл, но за съжаление, филмът само ги повдига, нахвърля повърхностни щрихи и не задълбава достатъчно в тях.

joker-2019-joaquin-phoenix-clown

Жокера“ е първият филм от новата подкатегория на DC, наречена Black Label, където ще попадат само и единствено самостоятелни филми за отделни герои от DC вселената, като идеята е те да бъдат по-мрачни истории в R-рейтингова опаковка, без да имат безкрайни продължения. Това е страхотен подход към героите на DC и като за първа стъпка в тази насока, студиото се справя повече от добре. Нямам търпение да видя какво предстои, но ако трябва да съдим на базата на качеството на „Жокера“, то определено ще има големи изненади.

В заключение „Жокера“ е триумфът, който DC чакаха от много време насам. Макар през последните години студиото да е произвело различни по качество продукции, филмът на Тод Филипс е стабилна стъпка в правилната посока и заглавие, за което ще се говори дълги години. Ако не сте запознати с героя и имате интерес да видите филм за него – силно препоръчвам да отделите два часа в кино салона. Ако пък сте хардкор фен на Батман и неговия ултимативен злодей – „Жокера“ може както да ви задоволи напълно, така и да ви накара да сложите под въпрос доста от случващото се на екрана. Ключът към успеха в такава ситуация е да приемете „Жокера“ като един „What if…?” сценарий за героя и да не правите прекалено много сравнения между предишни негови превъплъщения или това, което е било на хартия през годините. Ако успеете да се дистанцирате от всичко това и просто да се потопите в света, който Тод Филипс изгражда, то със сигурност ще излезете от киното с усмивка на лицето.

коментари
 
Отговорете »

 
  • Боби88
    2019-10-06 at 20:43

    Можело!
    11 години по-късно…Можело да излезе нещо велико, вдъхновено от комикс!!!

    Отговор

  • Petko
    2019-10-06 at 21:17

    На мен филма ми хареса много. Изключително изпълнение на Финикс. Чак плашещо добро. Да свалиш 24кг си е постижение. Разбира се някои неща много напомнят Шофьор на такси. Щеше ми се да е по-задълбочено ревюто с анализи на конкретни сцени и елементи от филма. Гледах доста клипчета с Easter Eggs, има интересни разсъждения. Тъй като не съм много запознат имам някои въпроси, може и да са тъпи за някой запален фен:
    СПОЙЛЕРИ!
    – Наистина ли е осиновен или Уейн е изфабрикувал документа в досието, за да не го свържат с аферата с майка му?
    – Този филм има ли общо с вселената на Батман филмите? Ясно, че има препратки към Уейн и малкия Брус, към вълната бунтове, която ескалира заради Жокера, към убийството на родителите на Брус, НО нещо не минсе връзва с възрастта. Жокера е видимо 40 годишен. Брус е 10 годишен. Голяма разлика. А родителите на Брус трябва да са 60-65 годишни. Нещо не ми се връзва хронологично. Но това като че не е най-важното де, не разваля общото впечатление от филма.
    – Ще има линпродължение? Според мен, едва ли. Доколкото разбирам идеята е единични R rated филми за отделни герои.

    Отговор

    • stiliqn18066
      2019-10-07 at 19:44

      Във филма Жокера е в късните си 20 или ранните 30 години. Не е чак толкова голяма разлика му с Брус.


  • UZUMAKI
    2019-10-06 at 22:00

    Филмът е прегазващо добър, дискусионен и смел; директно му метнах едно 9/10. :)

    Отговор

  • Sir Stevancho
    2019-10-06 at 22:45

    Много смел филм. Хоакин Финикс отдавна е доказал, че е един от най-можещите актьори в историята на киното и като такъв прави точно каквото се очаква – шокира с изпълнението си. Много може да се говори за тоя филм и интерпретацията, но в интерес на истината не знам дали това трябва да се разглежда като филм за The Joker, DC, Batman и тн. И го казвам като огромен фен на вселената. Погледът към и трактовката на тази трагична история провокират твърде сериозни съждения и водят към по-скоро едно “ Damn…” като оценка, не знам. Смел филм, великолепно изпълнение.

    Отговор

  • Kal-El
    2019-10-06 at 23:08

    Тц… не става. Защото е “ …онзи „запазения” тон на DC-вселената, който все беше мрачен, потискащ и в крайна сметка цялостно незадоволителен.“ – Леда Гочева. И не е Марвел. А Марвел са истинско кино. Файги е Бог.

    Отговор

    • Леда Г.
      2019-10-07 at 19:23

      Хай, хилоу, привет, айде да не ми изкарваш така думите от контекст, а?
      Едно е самоцелно да се гони депресарщина, заради самата депресарщина, заради идеята, че те са „мрачните“, а другите са цветните. Съвсем друго е, да се създава филм с цялостна атмосфера, която работи в помощ и синхрон на историята и героите, както е в „Жокера“.


    • Kal-El
      2019-10-10 at 14:42

      Коничиуа

      Кой е тоя филм, който самоцелно гони депресарщина, заради самата депресарщина, за да се различава от „цветните“ ?
      Дори обратното се случи. Самоцелно гонеха шаранийки и тъпи шегички с Shazam и Aquaman (плюс осакатени Suicide Squad и Justice League в пост-продукция), за да угодят на критиците. Тона на предните филми бе диктуван от историята.


  • fishek
    2019-10-07 at 10:37

    Филма беше страхотен. През цялото време имах едно тягостно усещане, което ме натискаше докато гледах главния герой и заобикалящата го среда.
    Това е шанса на ДиСи за нещо велико. Ако вържат този Жокер и бъдещият Батман, може да се получи нещо наистина добро(като основа да се ползва подхода на Нолан).
    Но дори да не продължат(което ще е жалко) и филма остане самостоятелен, надскочиха комикс ограниченията и са създали нещо „Оскар-уорти“.
    Финикс беше брилянтен, няма какво друго да се каже.

    Отговор

  • Драго
    2019-10-07 at 12:12

    Прекрасен, невероятен филм! Може би най-добрият филм правен по комикс за всички времена! Този филм не може да бъде разказан, той трябва да бъде видян! Освен това филмът вече счупи няколко рекорда в бокс офиса. Забавен факт е, че бокс офисът му за премиерния уикенд( петък, събота и неделя) е по-добър, отколкото същия на Спайдър-мен: Далече от дома. Защото Жокера е R – рейтед филм, на който премиерата му е през Октомври и е изкарал през уикенда в Щатите 93.5 млн. долара. Докато Спайдърмен е PG-13, с премиера в началото на Юли, когато в САЩ празнуват „Деня на независимостта“, и все пак през първия уикенд( петък, събота и неделя) е изкарал… 92.5 млн. долара! Та Жокера е огромен успех за WB и ДиСи, не само защото филмът е невероятен и може да бъде номиниран за Оскар в няколко категории, но и е вече супер успешен, с 234 млн. долара в световния бокс офис.

    Отговор

  • Joni_
    2019-10-07 at 14:28

    Много ми се ще да видя развитието на този герой.

    Отговор

  • Plamen
    2019-10-07 at 16:57

    Да се надяваме, че и бъдещите соло проекти на DC ще са на това, а защо пък не и на по-високо ниво!

    Отговор

  • Kristiyan Atanasov
    2019-10-07 at 18:31

    Според мен малко го попрехвалвате прекалено, но че е страхотен филм, няма спор. Искам и да отдам малко чест на ДеНиро, който беше супер свеж в образа на водещия и за пръв път от доста време насам ми хареса негова игра, не приличаше на себе си!

    Отговор

    • X-Force
      2019-10-07 at 19:06

      Де Ниро наистина беше изненадващо добър – затова и държах да го похваля в ревюто. В последно време доста се излага с разни лигави комедии, но тук беше spot-on и направи силно впечатление. Да не говорим, че начинът, по който завърши разговора между него и Жокера беше колкото предвидим, толкова и неочакван.


  • Станислав Стефанов
    2019-10-07 at 18:41

    „Ти избра тоя филм, нали? Айде, другия път аз да избирам, а!“ Това просъска момиче на гаджето си до мен в кино салона при една от сцените в “ Жокера“ на Тод Филипс. Предполагам, че на човека ще му се наложи да гледа скоро новия филм за танцьори на пилон с Джей Ло, но….
    Моя съвет е да не чакате някой друг да избира вместо вас, а да се засилите към най – близката IMAX зала.
    „Жокера“ е безусловния филм на годината.
    „Жокера“ е комиксов филм, но не е „супер геройски“ филм. Стъпва на комиксова основа, но разработва оригинална авторска концепция за развитието на героя. Всъщност на мен не ми дреме доколко се вписва в жанровия си канон. „Жокера“ го надскача и живее самостоятелен живот.
    „Жокера“ стъпва на раменете на Мартин Скорсезе и класиките му „Шофьор на такси“ и „Кралят на комедията“, но не копира, а диша техния въздух. Отдава почит на „Черният рицар“ на Нолан и на позабравения „Паяк“ на Кроненбърг, има релации и към други класически творби от 70те, които няма смисъл да изреждам.
    Визуално „Жокера“ е съвършенство. Мрачно, сиво – зелено съвършенство. Брутално добра операторска работа, ритъм и монтаж. Никакъв си – джи – ай булшити. Миксирането на хореография, звук и картина е родило парчета чисто изкуство. Смазващи сцени.
    В“ Жокера“ има насилие, но не толкова много, колкото разни медии се опитват да го изкарат. Има насилие, но то не е самоцелно, а е функция на сюжета.
    „Жокера“ работи на няколко нива и едно от тях безспорно е като социо – културна дисекция на съвременното общество. Прави го без да спестява нищо и бърка на дълбоко в раната, оголва нерв.
    „Жокера“ е смел филм. На километри далеч от генериката и конвенцията на съвременното кино. Изненадан съм, че въобще е пробил през полит-коректната цедка в Холивуд.
    “ Жокера“ е пътуване. Изродско, мрачно, тежко гмуркане в дълбините на човешката психика. Което плаши повече от всякакви кървища и убийства.
    И накрая – “ Жокера“ е мастър клас на Хоакин Финикс. Един от най – великите актьори на нашето съвремие, преподава. Тази му роля ще се изучава в кино училищата и след 50 години. Финикс е смазващо, плашещо добър.
    След края на филма цареше гробовна тишина и неловко мълчание. Погледите на хората около мен казваха:“ Какво, мамка му, гледах току – що?! “ Филма на годината, какво друго 😉

    Отговор

  • МИГ21
    2019-10-07 at 22:02

    Жокер Мокер Барбаррокер
    Да си кажа и аз моето кинаджийско мнение
    то моето мнение си е като ГЪЗА
    обръщам се назад и си го виждам
    е понякога е нужно огледало
    някои гъзове са по-големи от стандартните гъзове
    тук не само диетите помагат (нужно е и въображение)
    и теорията на относителността не помага
    та
    там си е
    ГЪЗ си е
    за моят гъз говорим (това в някакъв предговор на роман на Стивън Кинг го бях чел) май за СЪРЦЕ ставаше дума
    и че било вкусно) не съм го опитвал на вкус и романът не съм чел!
    НО пък изгледах „ЖОКЕРА“
    И преди да се захвана с Хоакин Финкис ще загрея с Хийт Леджър!
    Всичко което видях в „Черният Рицар“ и в „ЖОКЕР“
    го бях гледал милиони пъти
    в следните филми:

    1. „Фантомас“, „Фантомас се развихря“ и „Фантомас срещу Скотланд Ярд“.

    Фенска криминална кинокомедия от 1964 година на режисьора Андре Юнебел.
    Сценарият е на Жан Ален и Пиер Фуко като пародия по едноименните приключенски
    романи на Пиер Сувестър и Марсел Ален. (Черен Рицар и прототип на ЖОКЕР) – налице са герои с маски (без повече кометар)

    2. Умирай трудно 3 – тук говорим само за Леджъровият Жокер (крадат се пари в умирачката се взривяват в рицарят се запалват)

    3. Хищникът 2 – сцената МЕТРО-ЖОКЕР (не става дума за веригата магазини) е изкопирана да не казвам едно към едно ама едно към 3,14 от втория ПРЕДАТОР!

    4. СПАЙДЪР на David Cronenberg когато героят на Ралф Файнз си водеше дневник Финикс още се е чудел дали му стиска да
    покани на среща Rooney Mara ако изобщо тя още е имала мензис и е било до истински срещи с момченца с надървени пишленца.

    5. Марсианецът (героят е гладен на чужда планета сади картофи няма и бира при ЖОКЕРА героят отваря хладилника и понеже е празен свива рамене и влиза в него).

    6. ОРНЕУС – извинявам се това е порно филм и моя лична сексуална фантазия!

    7. Двама мъже и половина – Алън споменава на своя брат Чарли, че не му върви с жените и на ЖОКЕРА не му върви и за това става
    ЖОКЕР докато Алън просто си плаща издръжаката а брат му продължава да чука наред.

    8. ГЛАДИАТОР – ако се заслушата МНОГО внимателно ще установите че доста от нотите използвани в ЖОКЕР вече сте ги чували защото
    преди хилядолетия те са звучали по време на битките в КОЛИЗЕУМА!

    9. С деца на море – художественият герой е раздовен (житейса шизифрения) дали да ебе любовницата по време на своята командираовка
    или да остане верен на своата съпруга докато при ЖОКЕРА дилемата е дали да се влюби в съседката или да остане верен на
    своята лудост.

    10. Тук мога да изборя минимум 10 РУСКИ филма за СЪВЕТСКИ да не говоря аналогични на ЖОКЕР но няма да го направя защото ще ми бъде лепнат етикетът КОМУНИСТ
    РУСОФИЛ и т.н. а и избори идват!

    Малко съм зле с българският език и не знам точно къде се слагат запетайките ама поне си имам ГЪЗ!!!

    Отговор

    • До МИГ21
      2019-10-09 at 11:35

      Опитал си се да се направиш на много остроумен и да блеснеш но не ти се е получило . Така че по-добре си гледай ГЪЗА и не се опитвай да се правиш на кинокритик …


  • Dredd
    2019-10-09 at 02:15

    Хихих хахих кхм-кхм пхахах аахах хах хъхих иихихаххах кхъх-кхъх хохахих ха хах 🟥 🟧 🟩 🟦

    Отговор

    • SkyT'Hunter
      2019-10-16 at 18:57

      МИГ21 се е изстрелял в орбита и сега се чуди какво по дяволите прави там?!
      А иначе – чак ме е срам, че още не съм намерил време да посетя този шедьовър…


  • radi
    2019-10-09 at 19:42

    След успеха на Жокера вече се говори за филм за Лекс Лутър. Но той според мен не е толко интересен герой.

    Отговор

    • X-Force
      2019-10-09 at 19:55

      Да вземат да направят филма за Детстроук, за който говорят от години. Сега им е идеалният момент. Никой не иска да гледа 2 часа как Лутър оплешивява, седи в бордови срещи по офисите и играе задкулисни игри с правителството.


    • radi
      2019-10-09 at 20:50

      Май има зелена светлина и за гатанката и двуликия. Но не е потвърдено официално. Квото и да направят ще бъде след години. Само да запазят подхода и към бъдещите филми


    • X-Force
      2019-10-09 at 21:21

      – Гангстерски филм с Пингвина, който прецаква мафията и върти подземната престъпност
      – Трилър с Ридлър, където той оставя трупове на високопоставнеи личности след себе си и дава улики за ФБР, но е винаги 2 крачки пред тях
      – Хорър филм с Плашилото и халюцигена, който инжектира в жертвите си и страховете, срещу които те ще се изправят…

      Въобще, има толкова много истории и идеи, които ако бъдат реализирани с подобен подход ще са бижута в короната на DC – само желание и пари да има. Ще видим какви ще ги надробят – дано Жокера не се окаже щастлива случайност, а по-скоро служи за основа на бъдещите заглавия.


    • radi
      2019-10-09 at 22:36

      Да, има материал.Сони само с вселената на Спайдърмен колко филма направиха и ще правят


    • X-Force
      2019-10-10 at 02:35

      Дам, за Спайди и злодеите/героите в неговата вселена може поне 200 филма да направят и пак ще има още мат’рял.


    • radi
      2019-10-10 at 15:26

      Интересно ми е Дисни дали ще погледне към своето R-тефтерче


    • X-Force
      2019-10-10 at 15:50

      Съмнявам се…


  • KokoDjBro12
    2019-10-10 at 17:19

    Ще е доста интересни Диси и Уорнър да направят нещо като кино вселена но само за злодейте си.И да разказва индивидуални истории за техния произход,какви ги вършат след това и т.н Досега все се правеха комиксови филми само за геройте а дефактно злодейте оставаха на заден план.Както да речем при Жокера всеки го е гледал в филмите за Батман и си е задавал въпроса как е станал такава откачалка и как се е натрупала толкова злоба в него.Един вид да се погледнат злодейте от друга гледна точка и да има образно развитие.Ако го направят ще печелят доста пари и фенове.Диси имат доста интересни персонажи и истории просто както съм казвал в предишни статии трябва им подходящ екип и средства.За Жокера ето например вчера го гледах и бях супер впечатлен от работата на Тод Филикс и Мартин Скорсезе.Хоакин Финикс е просто роден да играе Жокера.Самите му емоции в филма са пресъздадени просто прекрасно като добавим с това и чудесния монтаж и звук се получава един невероятен филм.Предвид ниския бюджет засега бокс офиса му е доста стабилен.Нищо чудно да чукне 500-600млн кой знае.Диси намерят ли подходящ епик правят страхотни филми.А колкото до филма за Дедстроук едва ли ще има такъв филм.В Arrow му обърнаха доста внимание и долу-горе му направиха Origin Арка със синът му.По вероятно е да направят за двуликия :)

    Отговор

    • radi
      2019-10-10 at 20:11

      Аз му давам около 650-700. Но трябва и да се има предвид, че той не е 3Д и билетите са по-евтини . За Дедстроук едно е сериал, друго си е да направят игрален филм :) А двуликия има потенциал за също добро развитие като образ


  • P. Kolev
    2019-10-10 at 22:35

    Някъде до половината на филма в киносалона, публиката се смееше върху абсурдните шеги на Артър, но после спря да се смее.. Ето това би следвало да бъде Киното.

    Отговор

  • maa
    2019-10-10 at 23:45

    Най-после сериозен филм по комикс, който да не е инфантилен, с 200 супер герои в него и още толкова специални ефекти.

    Отговор

  • Истина
    2019-10-13 at 00:53

    Уникален филм! Повдига много въпроси за размисъл. Психичните заболявания, самотата, класовото деление, социална система, лъжата, живот в заблуда. Всяко човешко същество има нужда от любов

    Отговор

  • Драго
    2019-10-13 at 21:09

    Така … Уикенд втори за Жокера! И вече е изкарал от световния боксофис…544 млн. долара, а бюджетът на филма е само…55 млн. долара! Вторият уикенд в Щатите е донесъл на Жокера близо…60 млн. долара, което е феноменален втори уикенд. Това е спад с около 37% само спрямо премиерния уикенд. И такива числа имат много малко филми! Всъщност никой от Марвелските филми не може да се похвали с толкова малък спад между премиерния уикенд и втория уикенд! И в тази категория Жокера в момента се намира на едно от първите места във филмовата индустрия въобще!

    Отговор

    • Dredd
      2019-10-13 at 22:19

      Нямам търпение да стане 1984 отново! Годината на Dune 😀 😁


    • Драго
      2019-10-13 at 22:56

      Аве, освен Дюн догодина Тенет ще е доста печеливш, а може би и доста добър! И да не забравяме WW 2! Xа-ха-ха! А и ще видим дали бойните сцени в „Хищни птици“ отговарят на качеството на Джон Уик.

      ПП Очаквам и лек до среден спад в боксофиса за Марвел догодина.


    • Riddick
      2019-10-14 at 15:55

      неам общо с този гъз, дори не знам кво е написал


  • classic
    2019-10-14 at 16:16

    Каквото и да кажем за този филм ще е малко.
    Изпълнението на Хоакин Финикс е сурово и
    неподправено, без намек за клишета които
    сме свикнали да гледаме. Жокер на Тод
    Филипс е Киното такова каквото трябва да
    бъде в най-високата си стойност, да задава въпроси, да оформя възприятие! Жокер
    засилва идейно филмите на Скорсезе
    „Шофьор на такси“ Кралят на комедията
    ,обединява и визуализира, надгражда
    темите от тези филми, излиза извън
    очертанията им. Сцената в която Артър Флек
    е поканен в шоуто на Мъри Франклин, е
    аналогична с ,,Кралят на комедията“ ,където
    героят на Дениро прави всичко възможно да
    участва в комедийно шоу. Тод Филипс брутално
    -чрез лудостта на Героя-излиза извън личната
    трагедия, като превръща Жокера в символ на
    лудостта, онази лудост, която е родена от
    липсата на човешка топлина, от обществото
    създало система на общуване, в което изпъкват
    фалша, лицемерието, унижението, всичко
    онова което унищожава мечтите! Зловещия смях на Жокера е Истината,
    квинтесенцията на света, в който само говорим и говорим…

    Отговор

    • X-Force
      2019-10-14 at 17:48

      Не, че не съм съгласен с голяма част от написаното, но как точно филмът „надгражда
      темите от тези филми и излиза извън очертанията им“?


  • classic
    2019-10-14 at 21:52

    Филмите на Скорсезе разглеждат темите
    за самотата, отчуждението, личната война
    на малкия човек, изправен срещу смазв-
    щия социум, нарушаващ закона за да
    въздаде справедливост ( Шофьор на такси)
    Или да прояви таланта – изкуството (Кралят
    на Комедията) Тези истории са комплексини,
    дълбоки в своята психологическа и социална
    картина. Тод Филипс стъпва върху кинем-
    атографичната естетика и идейна структура
    на Скорсезе, но придава универсален тон,
    който липсва в споменатите филми, чиято
    кулминация завършва арката на героите, на
    Скорсезе. Докато при ,,Жокера“ пътят му
    тепърва предстои, затова и този филм надг-
    ражда, защото бърка надълбоко, изследва
    същите теми, но още по – брутално, по – мрачно.
    Всичко това води до краен предел Артър Флек
    ( Жокера ) , път от който няма връщане назад,
    не случайно моли героя на Дениро ( Мъри
    Франклин ) да го представи като Жокера…

    Отговор

    • X-Force
      2019-10-14 at 22:32

      Колкото и да ми се иска да се съглася – не мога. В моите очи Тод Филипс натиска същите „червени бутони“ като Скорсезе (т.е. самотата, отчуждението, неравнопоставеното заплащане, душевно болните и предписването на медикаменти и т.н.), но не казва нищо по темите, което да не сме чували/виждали досега. Готъм е пълен с бедни хора, на които не им се плаща добре – окей, това сме го гледали до припадък и го има навсякъде в днешно време. Нищо ново под слънцето дето се вика – филмът не казва нищо по въпроса – просто показва с няколко сцени каква е ситуацията в обкръжението на Артър и дотам. Терапевтката на Артър била съкратена, психично болни хора не могат да си намерят работа защото са луди и/или некадърни и работодателите ги уволняват. Отново – НИЩО НОВО под слънцето! Колкото повече разсъждавам над филма, толкова повече изграждам love-hate връзка с него. Хем супер много се кефя на финалния продукт и гледам да се абстрахирам от подробностите, хем от друга страна ако изключиш изпълнението на Финикс всичко останало пропада. Филипс просто повтаря същите тематики от „Taxi Driver“ и „King of the comedy“ и ги слага в прекрасна опаковка за масова консумация, но не дръзва да настъпи в още по-дълбоки води. Пак казвам – филмът ми харесва много, но не е кино-армагедонът, който всичко го изкарват. Съгласен съм, че историята, която той разказва може да бъде комплексна и дълбока на психологическа основа, но поднесена по този начин няма нищо комплексно в нея – ясно е като бял ден кой какъв е и защо се превръща в друга личност и не виждам поводи за дискусии около самия филм, а по-скоро за темите които той повдига и са свързани с реалния свят.


    • Milbo
      2019-10-20 at 01:33

      Аз съм съгласен с Classic… И понеже X-Force пита два или три пъти едно и също нещо пак да го кажем по-ясно: Новото е, че лудостта на Финикс не е само негова, а масова … Бидейки масова, тя може да унищожи не само него и майка му, а да пламне като пожар, който помита всички и всичко по пътя си. Бях изненадан когато към края филмът набъбна до тези по-общи релефи и мащаби.

      Изненадах се също, че се сетих за The Square на Ruben Ostlund. Жокерът на Тод Филипс по същия начин регистрира нещо много съществено за живота, който живеем тук и сега. Затова Златният Лъв от фестивала във Венеция за филма си е точно за това: за филма, а не само заради изпълнението на Финикс.

      При Нолан изпълнението на Леджър и филма бяха в различни категории. Помня как филмът ме фрусгтрира, докато Леджър ме отнесе. Тук двете неща са в чудесна хармония – Финикс ‘изиграва’ лудостта, за която Филипс иска да разкаже и тя има съвсем други мащаби. Освен това, тя вече е тук, не е нещо, което се крие зад ъгъла в притаено очакване да убие този или онзи- а е лавина, която боботи и набира все по-свирепа сила пред очите ни, на площада.


    • kris pana
      2019-10-20 at 11:30

      Е гати . Явно е много велик този филм. Още днес отивам да го гледам.


  • DonkeyHOT
    2019-10-15 at 03:55

    “ Терапевтката на Артър била съкратена, психично болни хора не могат да си намерят работа защото са луди и/или некадърни и работодателите ги уволняват. Отново – НИЩО НОВО под слънцето! “ Aко следваме тази логика, от древногръцката драма насам, “ нищо ново под слънцето “ За днешните визуални изкуства много по-ценно е, как е разказана историята, а не какво ти разказва. За справка “ True Detective “ двама детективи от ФБР разследват убийства, и гонят лошия…

    Отговор

    • X-Force
      2019-10-15 at 16:07

      С колегата горе дискутираме как „Жокер“ „надгражда темите от филми като „Шофьор на такси“ и излиза извън очертанията им“, което ме смути и си казах мнението. Иначе съм Съгласен, че историята е разказана и поднесена чудесно. Просто за мен не е толкова дълбока, колкото много хора я изкарват.

      П.С. True Detective имаше 8 часа, за да разкаже своята нелинеарна история, да изгради герои, конфликти, отношения и т.н. Такова нещо трудно можеш да го постигнеш в 2 часа – веднага се сещам за Se7en, където Финчър успя да го направи.


  • Тор
    2019-10-15 at 09:44

    Всяко поколение си има нужда от собствен прочит на този сюжет и силата на Филипс е, че го дава през популярен комиксов герой – злодей, игран по страхотен начин преди това от големи актьори в батмановите филми. Като добавим, че поема оправдания риск да го направи мастър клас на Хоакин финикс и изцяло да заложи на играта му се получава нещо малко очаквано или забравено или непознато от по-младата аудитория, съчетание между актьорско превъплъщение и своеобразен моноспектакъл, който те вкарва хем в душата на уж познатия герой и показва от къде е тръгнал, хем показва много повече. Да се направи това в днешно време и в комиксова среда си иска топки, а да се получи и успешно, талант и умения, които съвсем естествено препращат към големите майстори в киното от едно малко по-предишно време, когато технологиите и екшъна не бяха центъра на пазарния успех на един филм.

    Отговор

  • Ошпамушмурокс
    2019-10-15 at 18:34

    Обаче еднага си проличава кой е… Как да кажа…. Марвелски настроен.

    А Дисни, само може да близне перинеума на Жокера!

    Отговор

  • watchmen
    2019-10-15 at 23:47

    Гледам, че го сравняте с всички филми, но не и с Watchmen – който може би е най-добрият и комплексен комиксов филм(толкова много ниши задава и то по запомнящ се начин). Роршах и Комедианта застъпват същите теми като Жокера.

    Отговор

    • X-Force
      2019-10-16 at 03:02

      За мен Watchmen е в пъти по-добър от Жокера, но е трудно да сравняваш ансамблов филм с one man show 😉


    • Ошпамушмурокс
      2019-10-17 at 10:24

      Пазителите е еталон за комикс кино, а Жокера за КИНО!!!


  • Драго
    2019-10-20 at 22:13

    Така… Уикенд №3 за Жокера и вече е събрал 737 млн. долара от световния бокс офис! Като е на път да стане най-касовият R-рейтед филм на всички времена!

    Отговор

Коментирайте