След неуспешния опит от страна на Sony и MGM преди няколко години да се създаде филмова адаптация на изключително популярната трилогия на Дмитрий Глуховски, която се превърна и в истински феномен сред видео игрите, научихме, че наскоро Gazprom Media е купила правата на първия роман от постапокалиптичната поредица, а именно „Метро 2033“ („Metro 2033”).

През 2012, когато проектът беше поет от MGM и Ф. Скот Фрейзър беше избран като отговорник за адаптацията на романа, но Дмитрий Глуховски бе открил, че от компанията искат да американизират продукцията и действието да не се развива в Москва, Русия, както е в книгите и играта и в следствие проектът беше закрит. Това не би трябвало да е проблем със сегашната адаптацията, тъй като Gazprom Media е руска компания… Отделно за създаването на филма Gazprom ще си партнира с TNT Premier Studios, TV-3 Channel и Central Partnership, чийто произход е също такъв.

metro-book-cover-20190827

Преди да продължим смятаме, че е редно да споделим малко и за сюжета на „Метро 2033” за тези, които не са запознати с него. Ето какво гласи официалният синопсис на едно от изданията.

Годината е 2033. Целият свят е в руини. Човечеството е почти напълно унищожено. Москва се е превърнала в град-призрак, отровен от радиацията и населен с чудовища. Малцината оцелели хора се крият в московското метро – най-голямото противоатомно бомбоубежище в света. Неговите станции са се превърнали в градове-държави, а в тунелите цари мрак и властва ужасът. На Артьом, жител на станция „ВДНХ”, му предстои да премине през цялото метро, за да спаси от зловеща опасност своята станция, а може би и всички.

Засега знаем, че продуцент на проекта ще е Валерий Федорович (TNT Premier Studios), който сподели, че „Метро 2033” се е „превърнал в част от културния код на феновете на научната фантастика и геймърите по света” и това не е лъжа. Именно затова летвата ще е много висока, имайки предвид, че през годините както романите, така и видеоигрите са се превърнали сред едни от любимите на мнозина. Самият проект е описан от него като „най-амбициозния и мащабния филм”, с който Gazprom Media някога се захващали.

дмитрий глуховски
Дмитрий Глуховски

Преди 7 години именно авторът на трилогията беше виновен за спирането на адаптацията на MGM, за това нейните фенове сигурно ще се успокоят поне малко от думите на Дмитрий Глуховски, който сподели следното:

Метро 2033” е първият ми роман. Той изигра много важна роля в живота ми и въпреки че е имало много оферти за екранизацията му за последните 10 години аз ги отхвърлих всичките. Но сега най-накрая аз срещнах екип, на който мога да поверя „Metro”. Нашите амбиции се оказаха сходни – да създадем висококачествен блокбъстър, който да зашемети, дори тези, които са чели трилогията и я познават истински.

На този етап наистина не знаем какво да очакваме, но истината е, че нямаме много информация, по която да съдим, за това засега ще запазим мълчание. Снимките на „Метро 2033“ („Metro 2033”) се очаква да започнат догодина, а премиерата да бъде на 1 януари 2022 година.

Similar Posts

Вашият отговор на Гал Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

13 Comments

  1. Преди половин година четох първата книга и е много добра. Но имам съмнение, че ще се справят с филмирането. Руските филми са нискобюджетни

  2. Далеч не си прав, руското кино оттдавна не е нискобюджетно.През последните се направиха добри филми по книги на руско фантасти като ночной дозор, по книги на Стругацки и много други.

    1. Не само, че не е нискобюджетно, но и една от 4-те страни в света , които имат положителен баланс при приходите от кино-производство. САЩ, Индия, Русия и Китай. Дано не ми е старо инфото.

    2. Напротив – прав е, а ти грешиш. Руските филми са нискобюджетни на фона дори на някои европейски продукции. Там за високобюджетен „блокбъстър“ минават филми струващи 5-6 млн долара – което е пълен ташак.

    3. Щото пък в България са много високо бюджетни….
      П.С. Многото пари не са гарант за качествен филм…..

  3. в България са нищобюджетни.
    и да, талантът няма нищо общо с бюджета.
    уви у нас нямаме нито кинти, нито талант.
    смехотворното ни „кино“ обслужва десетина бездарника дето си цицат едни пари от държавата.
    няма достатъчно силни думи да опишат нивото на „киното“ ни.

    1. Доколкото знам имало някаква комисия, която одобрява парите за кино у нас. Не знам колко са на брой, но е нещо, като династия. Дори и някои от членовете, да не могат да присъстват, те сами си избират, кой да ги представлява и взима решение вместо тях. Е гати и простотията. Също така било , като вътрешен кръг. Приятели, рода и т. н.
      Как очакваш да има добро Българско кино при такива КРЕТЕНИ.
      За руските филми не си прав. Мога да ти дам перфектни заглавия, с пъти по-добри от Щатските бози и с пъти по евтини.
      За сериали няма да говоря. Там са страшно добри.

  4. Антиутопия ≠ Постапокалипсис
    Романа НЕ Е антиутопичен.

  5. А, чудесно. Бройте сега още 10 години, докато се накумят. А може пък и по-бързо да действат, знам ли – филмирането на Метрото е отличен шанс за руснаците да закопаят лошите американци и ядрената им програма, особено след като самите руснаци бяха закопани от ‘Чернобил’.
    П.п.бюджетът се определя и от стандарта на живот в страната. Руските цени и заплати не са баш като американските.

    1. Като сверяваш заплатите и определени цени, прибави и други неща. Например безплатно образование, здравеопазване, помощи при апартаменти, почивно дело към работещите и др./поне такава информация имам. Ако греша са лъгали и мен/ Така би имал по-пълна представа. Например за България се хванах за главата при такова приблизително изчисление.
      Голям фен съм на играта Метро. По-точно 2-та част. При последната ме дразнеше малко отворения свят, но като цяло е добра поредица не отстъпваща на доста от подобните в жанра. Ще се радвам да е режисирана от Руснак. Имат една особена маниакалност, както е и при някои от например френските им колеги. Нали говорим за европейско кино все пак. Дано видим достойна филмова трактовка по тази добра игра. Книгата не съм чел, но ще поправя тази грешка

    2. Филмът ще следва книгата, в играта може да има различия . Но ако успеят да пресъздадат екшъна в тунелите с мутиралите чудовища ще бъде найс

    3. Да прав си. Като за игра е леко дразнещо, но като за филм ще е попадение.

    4. Метрото не е екшън, а клаустрофобична постапокалиптична история за хора, които наторяват гъби със собствените си лайна поради липса на друго, а в същото време кътат полустрошените витражи на разрушените станции като очите си. За мен лично ще е голямо разочарование, ако филмът е просто поредната пуцалка с ефекти.