Внимателно се разровихме, чак до лятото на 2010 година, но не открихме да сме споменавали нещо за новата версия на номинирания за чуждоезичен „Оскар“ „След сватбата” („After the Wedding”) – един от филмите, с които Сузане Биер затвърди позициите си сред филмовите специалисти през 2006 година (в който Мадс Микелсен е трогателно великолепен, както и целият актьорски екип, разбира се). Нейният „Братя”, създаден две години по-рано, се превърна във фаворит на публиката в Сънданс и обра актьорските призове на Сан Себастиан и Европейските филмови награди и беше „преведен” за широката щатска публика от Джим Шеридан – през 2009 година видяхме същия сюжет, пречупен през погледа на Тоби Макгуайър, Натали Портман и великолепния Джейк Джиленхол.

Сега явно дойде време и за „След сватбата” – показан премиерно през януари в Сънданс, без да се чуят хвалебствени или хулителни отзиви, но вероятно според разпространителската си компания филмът не притежава кой знае какъв потенциал, след като са го позиционирали за широко разпространение в САЩ на 9 август. Съмняваме се, че в разгара на лятото подобен тип драматични истории могат да изкарат прилични приходи, но вероятно основната идея е да се разчита на имената в актьорския екип – а те са наистина сериозни. Вижте Мишел Уилямс, Джулиан Мур и Били Кръдъп в трейлъра на новата версия на „След сватбата”.

Прави впечатление, нали? Имаме предвид най-вече различния тон на историята, да не говорим за атмосферата и времето, пък и си личи лъскавата бюджетна сигурност, с която е работил Барт Фройндлих. Така се нарича режисьорът на новата версия, по чиито сценарий той е работил заедно със Сузане Биер, използвайки оригиналната история на Андерс Томас Йенсен. И да не пропуснем още една важна подробност – Фройндлих всъщност е съпругът на Джулиан Мур, с която живеят доста отдавна и си имат поотраснали син и дъщеря.

Най-сериозната промяна в „After the Wedding” е изборът главните герои да бъдат изиграни от силни женски образи – според „тенденциите на времето”. Много ни е интересно какъв ще е обратът, на който са се решили сценаристите тук, защото първо – Сузане Биер не би оставила нещата „просто така”, в това сме сигурни, и второ – не е лесно да се постигне сравнение с драматизма и силата на съмнението, изпълнили героя на Микелсен, когато той открива, че може би е баща на младата булка…

За незапознатите с оригиналния филм ще припомним сюжета на историята:

After the Wedding разказва за желанието на Изабел да се грижи за сиропиталище в Индия и в стремежа си да осигури средства се налага тя да отпътува за Ню Йорк, където се среща с мултимилионерката Тереза. Запознават се във време, в което тече подготовката на сватбата на дъщерята на Тереза и тя кани Изабел на празничното събитие у дома си. Срещата със съпруга на Тереза провокира верига от доста непредвидени събития, които водят към миналото и неподозирани тайни…

Харесват ни силата и непримиримостта на героинята на Джулиан Мур, уязвимостта, но и увереността, която излъчва Мишел Уилямс и странната несигурност, с която впечатлява героя на Били Кръдъп. Въпреки че сме фенове на оригиналния филм, бихме изгледали и тази версия на историята с голям интерес именно заради актьорския екип.

Както вече споменахме, плановете за пускане на филма в щатско разпространение са за 9 август (в киносалоните на Ню Йорк и Лос Анджелис) и това ще се случи благодарение на Sony Picture Classics. В Европа „After the Wedding” ще бъде пуснат през септември в Португалия, месец по-късно – в Испания, а през ноември ще го гледат киноманите в Холандия и Швеция. Да видим дали може да бъде очакван и в други територии…

maxresdefault-20190608

Similar Posts

Вашият отговор на UZUMAKI Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

3 Comments

  1. Помня като гледах Братя навремето се питах как може малка Дания да направи такъв филм за война, при положение, че американците я водят,.не трябва ли от тях да дойде ….
    Този захаросан трейлър по-горе отговаря на въпроса.
    Датското кино се занимава с това какви са нещата, а не как изглеждат. Толкова често филмите в индустрията на холивуд, (обект на този сайт), се занимават с това как изглеждат нещата, а не какви са, че почвам да се прозявам само докато пиша това…..
    Защо ?
    Защото когато си изправен пред нещата такива каквито са се вълнуваш. Когато, обаче, виждаш само как изглеждат, гледаш само … как изглеждат. Обзалагам се на 18 лева, че прическата на Били Крадъп е най-интересното нещо в тази версия на историята. Тя иде да ни подскаже, че става дума за организиран и методичен човек с неясни мотиви…

  2. Дано Биер прави повече филми като „Brothers“ и по-малко като „Bird Box“.

    1. Every rule has exceptions, но правилото продължава да е валидно …