Какво се случва, когато the unstoppable force на догматичния либерализъм се сблъска с упорития immovable object на политическата некоректност? Отговорът е прост и порядъчно изпростял: резултатът е новият епизод на нашия презрян от крехките снежинки видео подкаст, в който почти час се плюят змии и гущери по адрес на левия щатски цайтгайст, докато успоредно се извършва що-годе обективна дисекция на по-нашумелите и (съмнително) по-добри филми за изминалата година.

Сензацията в новото ни видео е, че за първи път от оригиналното издание на Inglourious Kunts обсъждаме смотаните награди на Академията в официалния си „оскаров“ състав: Мар(т)ин „Циничния Елф“ Ангелов, който все така води строго, но справедливо, е заедно с алфа-мъжкаря Владислав Апостолов, с либерала под не кой знае колко добро прикритие Димитър Дринов и с urban легендата Благой Д. Иванов. За протокола: снимките се проведоха на 25 февруари, но едва сега смогнахме да реализираме продукцията, защото държахме да я натъпчем с тонове покрития, чрез които да илюстрираме блестящо вещия си нюх към седмото изкуство – без значение дали храним или хвалим даден проект, без значение дали си падаме по черни, бели или жълти артисти, без значение дали след време някой ощипан онлайн юзър няма да реши да използва казаното от нас в съда и да ни прати в концентрационен лагер по обвинение в справедлива, но потенциално обидна и чаровно вулгарна истинност.

Ако (не) знаете значението на думата кинематография, сега е моментът да се образовате:

Similar Posts

Вашият отговор на UZUMAKI Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

17 Comments

  1. Даа, оскарите си бяха шит тази година, но можеше да е и по-зле..

  2. Хммм… от категорията Най-добър филм съм гледал само едно заглавие. Като, евентуално, може би ще видя още едно или в краен случай две. Много съм доволен, че не ми се налага служебно да виждам всичко, което излиза с някакви претенции.
    Не торентите ще убият кино индустрията. Тя сама ще се закопае по някое време…

    1. Хахахаха, край, киното ще умре заради теб хахахаха. Осемте филма заедно имат близо 3 милиарда печалба, миличък… Не си придавай толкова важност.

    2. Кино ще се гледа винаги… друг е въпросът дали ще се гледа на кино.

    3. киното е взаимно преживяване и няма нищо общо с това да си пуснеш нетфликса у вас. Не виждам как ще умре, както и театърът не умря след появата на киното, нито пък радиото умря след появата на телевизията и десетките други производни развлечения

    4. И аз смятам, че кино винаги ще има. Друг е въпросът, че смело крачим към реализирането на филма „Идиокрация“ (помните там кой филм печелеше Оскар, вкл. за най-добър сценарий. Ако не помните – ето да си припомните: https://www.youtube.com/watch?v=VjtX7jW-DM8).

    5. Кино ще си има. Хора, които творят и искат да създатат нещо, ще го направят.
      Аз говорех за индустрията в сегашният ѝ вид. Тежката машина, която трябва да прави печалба без значение, какво се получава като краен продукт. И Академията, която като част от машината, легитимира този продукт. Не защото е добър, а поради някакви други причини…

      SWJ: – Защо няма под вола теле!?
      Кино индустрията слага теле жадно засмукало на вола…
      SWJ: – Браво! Най-добрият филм!
      Тъмен балкански субект: – Ама… това не е основание… Каква е вързката? А и филмът си е откровенно тъп…
      SWJ: – УУУ! Расити! Хомофоби! Бели мъже!!!

  3. Исках да чуя и другите – не само монолога на Благой Д. Шапкаря. С тези листи и безспирно говорене приличаше на младия професор Вучков. Стига с този българо-английски момчета, с тези стойки, лигавня и цинизми, излезте от тази поза. Ангелов се хили и лигави през цялото време и само подаваше реплики, като напушено конферансие, Дринов нещо мънкаше от време на време и той заровен в листи, само Владислав беше адекватен. Оставихте ме с усещането много хаос, малко мисъл и много егоцентрична поза. Харесвам Ви, чета Ви, гледам Ви, радвам се, че Ви има, но малко по-обрано.

  4. Мани ги тия награди… Иван Ничев има нов филм – „Можеш ли да убиваш“. Това е едно от най – бездарните и аматьорски неща, които съм гледал. Потрес. Още съм в депресия.

  5. Дебилът Ничев го споменаваме в епизода мимоходом. Такива опасно бездарни хора не заслужават и три секунди коментарно време…

    1. Ако изглеждаш дори само няколко минути от новия му филм ще сънуваш кошмари с години.

    2. О, сигурен съм. Трейлърът е космическа лоботомия.

  6. Владислав Апостолов е класически Бай Ганьо. Да го слуша човек как говори за кино е истинско наказание.
    Да се интерпретира абсолютно всичко (всеки един факт и коментар без изключение) през замъглените очила на някаква нескончаема, злонамерена полит-коректна конспирация е чудесна илюстрация за ‘идеологизирано фанатизиране’ от каквото той самия се оплаква непрекъснато. Думите му за Регина Кинг (да спомена само един пример от много) са простащина, която стъписва с явната и дълбока липса на елементарна само-рефлексия. …

    И като отговор на въпроса на Дринов, Как ще се спасим от тази политическа коректност при наградите за кино ?….
    Отговор 1: Ще направим този разговор по-горе да обясним на ‘сички отсам Подуяне как всичко е политика.
    Отговор 2: Можем да се опитаме малко ‘да излезем от българския език’ (казано в преносен смисъл един вид)… и да видим дали пък нашата перспектива не се нуждае от някакво предизвикателство (или предизвикателства), изпитание, съмнение, преразглеждане, развитие, разширяване, задълбочаване, научаване, обогатяване, запознаване, даже изучаване дори, на разни наистина различни, непознати и съвсем други теории, мнения, случки и интерпретации по разните му там въпроси.

    Пример (само един) как може човек да си мисли едно, а като мине време да се окаже нагледно, че то е ама съвсем друго: Махершала Али… Какво виждахме преди време и какво виждаме сега ? И когато преди време не сме виждали това, което виждаме сега (за Махершала Али ми е думата) – някой на нас ли ни е ‘правил нещо’, или по-скоро ние сами сме си го причинявали ?

    1. Прекрасно е да можем да погледнем от различна перспектива. Полезно е да се обогатим със знания и различни теории, за да имаме собствено информирано мнение.
      Но проблемите, които Академията налага не са проблемите, които ме вълнуват. Те не са общочовешки (може би не най-точната дума, но… сещайте се). Не най-добрата аналогия, но все едно да продаваме на американците битово-рекетьорски драми от 90-те години. Дали ще ги вълнуват? Един-два добре направени филма, може би. Но ако произвеждаме и награждаваме, и пробваме да изнасяме собствените си комплекси навън постоянно?
      Аз лично си имам достатъчно собствени комплекси, за да си слагам на сърцето и сегрегацията на негрите от средата на миналият век. Хайде нема нужда да съм виновен и за това.

    2. Milbo отново е облякъл копринения костюм, но дрескода за дискусията изисква санитарен такъв. ☣️⚠️

  7. Щом ще правите подкаст за True Detective моля да коментирате освен всичко друго:

    Втори сезон и защо беше масово оплют след като беше отличен ? Според мен хората не могат и не искат да приемат жанра антология. В тази връзка защо трябваше трети сезон да напомня толкова много първия , че дори в един епизод дори показаха Макконахи и Харелсън? Как бихте лично подредили сезоните ? Моята класация е (1 = 2) > 3

    1. Епизодът вече е заснет, но вероятно ще го пуснем чак другата седмица. Мисля, че нещата, за които споменаваш, сме ги обсъдили вътре, като има както много хвалене, така и доста критика. 🙂