Точно когато човек си мисли, че някои неща ще останат забравени и паметта на покойния Майкъл Джаксън няма да бъде осквернена повече, изведнъж реалността ни шамаросва и благодарение на човешката алчност и жажда за публично внимание получаваме нов опит за изравяне на „погребани тайни“ около секс скандалите, свързани с поп-иконата.

Преди няколко дни дебютира първият трейлър на „Leaving Neverland“ – документален филм, разделен в две части, с общо времетраене близо 4 часа, който разказва историята на двама мъже – Уейд Робсън и Джеймс Сейфчък, които обясняват подробно как са били малтретирани от Майкъл Джаксън. Филмът задълбава и проследява последствията от преживяванията на жертвите и съдържа интервюта както с тях, така и с техните семейства, и обяснява защо им е отнело толкова време, за да говорят за случая публично. Вижте трейлъра и после ще коментираме:

Ще бъдем абсолютно честни като кажем, че на няколко пъти, докато гледахме трейлъра, имахме чувството, че проектът ще е коктейл от преувеличение и изопачаване на събития, сълзливи драми, подронване и разбиване на чужди кариери и незадоволима жажда за медийно внимание около отдавна отшумяла тема. Може би никога няма да разберем дали обвиненията срещу Джаксън са били истина и дали той е бил гений в студиото и педофил извън него. Може би този филм ще даде отговори на много въпроси или ще повдигне повече такива. Със сигурност ще му дадем шанс да ни убеди в правотата на жертвите на насилие, но отсега сме доста скептични и подозираме, че ще подрони допълнително паметта на Джаксън.

За да бъдем максимално обективни ще представим и реакциите на някои от критиците, които имаха възможността да гледат филма по време на фестивала Сънданс и да споделят впечатления:

Малко след премиерата семейството на Джаксън публикува следното изявление:

Leaving Neverland“ не е документален филм, а поредната таблоидна атака, която Майкъл Джаксън търпеше, докато бе жив, и която продължава с пълна сила дори след смъртта му. Филмът отправя недоказани обвинения, които се предполага, че са се случили преди 20 години и биват третирани като факти. Същите тези твърдения бяха базата, на която имаше съдебно дело, заведено от същите двама лъжци, които впоследствие бяха разпуснати от съдията. Двамата обвинители свидетелстваха под клетва, че нито едно от тези събития не се е случвало. Те не предоставиха нито едно доказателство, което да подкрепи теориите им, което значи, че целият филм се осланя на думите на двама лъжесвидетели.

Режисьорът призна на фестивала Сънданс, че е ограничил интервютата само до обвинителите и техните семейства. По този начин той нарочно е избегнал контакт с множество други хора, които през годините са прекарали значително време с Майкъл Джаксън и са свидетелствали, че той е третирал децата с уважение и не е направил нищо, с което да ги нарани. Избирайки да не включва никой от въпросните лица в интервютата си, режисьорът неглижира проверяването на фактите, за да може да създаде история, която е толкова едностранна, че зрителите никога да не могат да изградят за себе си друго мнение относно показаното на екрана.

В продължение на 20 години Уейд Робсън отричаше в съда и в множество интервюта, включително такива след смъртта на Майкъл Джаксън, че е жертва и е благодарен за всичко, което Майкъл е направил за него. Семейството му бе облагоденствано от добротата, щедростта и подкрепата в кариерата му до смъртта на Майкъл. Фактът, че на Робсън му е била отказана роля в продукцията на Cirque du Soleil и веднага след това той е повдигнал обвиненията, липсва във филма за удобство на създателите му.

Изключително много симпатизираме на жертвите на педофилия. Този филм обаче не им прави добра услуга. Защото въпреки всичките лъжливи изявления, че този филм не е направен с цел да се направят пари от него, винаги е било за парите – милиони долари – датиращи чак до 2013 година, когато Уейд Робсън и Джеймс Сейфчък, които ползват еднаква правна фирма, започнаха с неуспешните си обвинения срещу фамилията Джаксън. След като вече Майкъл не е сред нас, Робсън, Сейфчък и техните адвокати продължават да се опитват да привлекат внимание и пари, като продължават да подронват името и репутацията му, продължавайки да повдигат същите обвинения, по които съдебните заседатели намериха Майкъл за невинен, когато бе жив.

Нямаме какво повече да допълним, освен че „Leaving Neverland“ е режисиран от Дан Рийд и премиерите на първа и втора част са насрочени за 3 и 4 март по HBO.

eaving-neverland-img-02-20190223

 

Similar Posts

Вашият отговор на име Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

8 Comments

  1. Първо
    „Двамата обвинители свидетелстваха под клетва, че нито едно от тези събития не се е случвало. “
    Това ми е напълно достатъчно.
    Второ:
    Изключително гнусно е да oбвиняваш човек, който го няма вече да се защити.

  2. Ех, Alejuve… ? Ениуей, ще се гледа и дано е поне бегло обективен, а за Джако или истината, или нищо. Очевидно е гений, но и пълно куку.

  3. Ne vqrvam na tezi obvineniq. No dori da e bilo taka, zashto chak sega…? I kak taka sa turpeli i te i roditelite im????

  4. Нека да приемем, че обвиненията са пълни глупости за момент. И сега нека да зададем следния въпрос:

    Кой психически стабилен човек ще има група малки момчета в къщата си 24/7 и ще прекарва нощите си с тях? Никога момичета, никога такива в тинейджърска възраст и винаги атрактивни. Единственото възхитително умение, което може да се намери у Майкъл са невероятните му манипулативни способности, които имат своето влияние, дори и след смъртта му. Само аудиото от телефонните му обаждания към децата са достатъчно доказателство, че тоя човек е пълна откачалка. Майкъл е типът човек, който ще ти се изплюе в лицето и ще те убеди подсъзнателно, че ти си виновен за това и си си го заслужил. Ако срещнете Брад Пит в някой столичен бордей и той ви удари едно кроше в стомаха, бихте се похвалили нали? Бихте се чувствали някак си поласкани? Майкъл се е възползвал страшно от това негово положение на светец в очите на хората и е извършвал извращения свободно.

  5. „Благодарение на човешката алчност и жажда за публично внимание получаваме нов опит за изравяне на „погребани тайни“ около секс скандалите, свързани с поп-иконата.“

    Чакайте малко, защо според вас е проблем изравянето на погребани тайни, когато става въпрос за световноизвестна публична личност, която системно е малтретирала деца — била тя поп звезда или севещеник? Ако един човек е бил педофил вие предпочитате това да не се разкрие, за да не се „осквернява паметта му“? Защо смятате, че единствената мотивация да се направи такъв филм би била „човешката жажда за публично внимание“? Кои възрастни мъже си признават с цел „публично внимание“ графично как като деца са правили секс с възрастен мъж пред целия свят? Много ми е странна тази „blame the victim“ нагласа която има за всичко напоследък, особено като масово мнение в България — и за #MeToo движението, и за подобни случаи на този. Мнения като „No dori da e bilo taka, zashto chak sega…?“ са особен вид проблем. „Дори да е било така“? Значи го приемаме за нормално и изместваме проблема към „плахостта“ на жертвата да си признае, че е била малтретирана? Може би защото са знаели, че признавайки такова нещо ще промени живота им завинаги, защото са се страхували от вниманието на целия свят, може би защото такова нещо не е толкова лесно за разказване? „Защо чак сега“ не е нито моя, нито ваша работа.

    Гледах първата част от филма и не знам дали ще успея да изгледам втората, защото е ужасно неприятно. Единственото нещо, което подлежи на съмнение са графичните детайли в описанията на жертвите и детайли около описанията на родителите — там можем да им се доверим или не. Но по: 1) безброй видеата и снимкови материали на Майкъл със всички тези деца, 2) записаните им телефонни разговори и писма между тях, мисля че без никакво съмнение можем да потвърдим, че между тях е съществувала някакъв тип дългосрочна „любовна“ връзка, че те са прекарвали изключително дълго време заедно (публично и сами), и че са спали системно сами на едно легло. За мен това, комбинирано с увеселителния парк и всичко останало което видях, са достатъчни да си направя извод. Ако това е както вие смятате „коктейл от преувеличение и изопачаване на събития, сълзливи драми“, значи това е най-огромната конспирация създадена в историята на човечеството. Имам известни съмнения в това, както и че HBO биха застанали зад подобно нещо. Лично аз оставам с версията, която много хора не си позволяват да повярват — педофил, който с години е злоупотребявал със статуса си на звезда и паричните си средства.

    1. не мога да оправдая алчни за пари същества,неблагодарни за добрините,които Майкъл им е правил и сега искат да измъкнат още пари ,сквернейки като долни и евтини курви паметта на гений като Майкъл.Затвор и смърт за клеветниците!