Златен глобус 2019

На завършилата преди броени минути церемония, водена от Анди Самбърг и Сандра О, в хотел „Beverly Hilton“ в Бевърли хилс, Калифорния, Асоциацията на чуждестранната преса в Холивуд (The Hollywood Foreign Press Association) за 76-ти път раздаде наградите „Златен глобус“.

За най-добър филм в категорията драма бе отличен „Бохемска рапсодия“, който отмъкна приза и за най-добра мъжка роля в лицето на Рами Малек и превъплъщението му като легендата Ферди Меркюри. За най-добър филм мюзикъл или комедия наградата спечели „Green Book“, който бе награден и за най-добър сценарий и най-добра поддържаща мъжка роля на Махершала Али.

„Глобусът“ за най-добра мъжка роля в мюзикъл или комедия отиде при Крисчън Бейл за изпълнението си на Дик Чейни във „Vice“, което остана единствената награда за филма, получил най-много номинации. В женските актьорски категории бяха отличени Глен Клоуз за най-добра женска роля в драма за „The Wife“, Оливия Колман за най-добра женска роля в мюзикъл или комедия за „The Favourite“ и Реджина Кинг за поддържаща женска роля във филм за „If Beale Street Could Talk“.

Сред наистина заслужените награди са тези на Алфонсо Куарон за най-добър режисьор за „Roma“, който спечели и наградата в категорията за най-добър чуждоезичен филм, тази на прекрасния „Спайдър-мен: В Спайди-Вселената“ за най-добър анимационен филм и отличието на Джъстин Хъруиц за прекрасната оригинална музика на „Първият човек“.

Останалите наградени ще откриете в пълния списък с победителите:

Best Motion Picture – Drama
Black Panther
BlacKkKlansman
Bohemian Rhapsody
If Beale Street Could Talk
A Star Is Born

Best Motion Picture – Musical or Comedy 
Crazy Rich Asians
The Favourite
Green Book
Mary Poppins Returns
Vice

Best Motion Picture – Animated 
Incredibles 2
Isle of Dogs
Murai
Ralph Breaks the Internet
Spider-Man: Into the Spider-Verse

Best Motion Picture – Foreign Language 
Capernaum – Lebanon
Girl – Belgium
Never Look Away – Germany
Roma – Mexico
Shoplifters – Japan

Best Performance by an Actress in a Motion Picture – Drama
Glenn Close – The Wife
Lady Gaga – A Star Is Born
Nicole Kidman – Destroyer
Melissa McCarthy – Can You Ever Forgive Me?
Rosamund Pike – A Private War

Best Performance by an Actor in a Motion Picture – Drama
Bradley Cooper – A Star Is Born
Willem Dafoe – At Eternity’s Gate
Lucas Hedges – Boy Erased
Rami Malek – Bohemian Rhapsody
John David Washington – BlacKkKlansman

Best Performance by an Actress in a Motion Picture – Musical or Comedy
Emily Blunt – Mary Poppins Returns
Olivia Colman – The Favourite
Elsie Fischer – Eighth Grade
Charlize Theron – Tully
Constance Wu – Crazy Rich Asians

Best Performance by an Actor in a Motion Picture – Musical or Comedy
Christian Bale – Vice
Lin-Manuel Miranda – Mary Poppins Returns
Viggo Mortensen – Green Book
Robert Redford – The Old Man & the Gun
John C. Reilly – Stan & Ollie

Best Performance by an Actress in a Supporting Role in any Motion Picture
Amy Adams – Vice
Claire Foy – First Man
Regina King – If Beale Street Could Talk
Emma Stone – The Favourite
Rachel Weisz – The Favourite

Best Performance by an Actor in a Supporting Role in any Motion Picture
Mahershala Ali – Green Book
Timothee Chalamet – Beautiful Boy
Adam Driver – BlacKkKlansman
Richard E. Grant – Can You Ever Forgive Me?
Sam Rockwell – Vice

Best Director – Motion Picture
Bradley Cooper – A Star Is Born
Alfonso Cuaron – Roma
Peter Farrelly – Green Book
Spike Lee – BlacKkKlansman
Adam McKay – Vice

Best Screenplay – Motion Picture
Roma – Alfonso Cuaron
The Favourite – Deborah Davis and Tony McNamara
If Beale Street Could Talk – Barry Jenkins
Vice – Adam McKay
Green Book – Peter Farrelly, Nick Vallelonga, and Brian Hayes Currie

Best Original Score – Motion Picture
Marco Beltrami – A Quiet Place
Alexandre Desplat – Isle of Dogs
Ludwig Göransson – Black Panther
Justin Hurwitz – First Man
Marc Shaiman – Mary Poppins Returns

Best Original Song – Motion Picture
“All the Stars” – Black Panther
“Girl in the Movies” – Dumplin’
“Requiem for a Private War” – A Private War
“Revelation” – Boy Erased
“Shallow” – A Star Is Born

Best Television Series – Drama
The Americans
Bodyguard
Homecoming
Killing Eve
Pose

Best Television Series – Musical or Comedy
Barry
The Good Place
Kidding
The Kominsky Method
The Marvelous Mrs. Maisel

Best Television Limited Series or Motion Picture Made for Television
The Alienist
The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story
Escape at Dannemora
Sharp Objects
A Very English Scandal

Best Performance by an Actress In A Television Series – Drama
Catriona Balfe – Outlander
Elisabeth Moss – The Handmaid’s Tale
Sandra Oh – Killing Eve
Julia Roberts – Homecoming
Keri Russell – The American

Best Performance by an Actor In A Television Series – Drama
Jason Bateman – Ozark
Stephan James – Homecoming
Richard Madden – Bodyguard
Billy Porter – Pose
Matthew Rhys – The Americans

Best Performance by an Actress in a Limited Series or Motion Picture Made for Television
Amy Adams – Sharp Objects
Patricia Arquette – Escape at Dannemora
Connie Britton – Dirty John
Laura Dern – The Tale
Regina King – Seven Seconds

Best Performance by an Actor in a Limited Series or Motion Picture Made for Television
Antonio Banderas – Genius: Picasso
Daniel Bruhl – The Alienist
Darren Criss – The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story
Benedict Cumberbatch – Patrick Melrose
Hugh Grant – A Very English Scandal

Best Performance by an Actress in a Television Series – Musical or Comedy
Kristen Bell – The Good Place
Candace Bergen – Murphy Brown
Alison Brie – GLOW
Rachel Brosnahan – The Marvelous Mrs. Maisel
Debra Messing – Will & Grace

Best Performance by an Actor in a Television Series – Musical or Comedy
Sacha Baron Cohen – Who Is America?
Jim Carrey – Kidding
Michael Douglas – The Kominsky Method
Donald Glover – Atlanta
Bill Hader – Barry

Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Series, Limited Series or Motion Picture Made for Television
Alex Bornstein – The Marvelous Mrs. Maisel
Patricia Clarkson – Sharp Objects
Penelope Cruz – The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story
Thandie Newton – Westworld
Yvonne Strahovski – The Handmaid’s Tale

Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Series, Limited Series or Motion Picture Made for Television
Alan Arkin – The Kominsky Method
Kieran Culkin – Succession
Edgar Ramirez – The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story
Ben Whishaw – A Very English Scandal
Henry Winkler – Barry

The Cecil B. DeMille Award:
Jeff Bridges

The Carol Burnett Award:
Carol Burnett

Similar Posts

Вашият отговор на kometata Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

38 Comments

  1. От целият филм Бохемска рапсодия само актьора е на ниво. Филмът е много по-надолу в класацията на всички критици. Това беше една подигравка и една царемония за връчване на награди по симпатичност и почитание. При наличието на Филми като Роди се звезда и Blackkklasman, If beale streat could talk, та дори и Черната Пантера и изборът да е за Бохемската простотия, е просто дъното. При номинацията за Актриса Драма, там просто не желая да коментирам от всякъде личеше че наградата беше дадена като почитание на една легенда Glen Close вместо да наградат реалният победител Гага! Да Гага направи страхотно първо впечатление с първия си филм и заслужаваше това отличие. За да не ви карам да си мислите че говоря на празно вижте какви бяха прогнозите на най важният сайт на критиците за Награди. GoldDerby!
    Бохемска Рапсодия е на последни място. А накрая първи?

    1. Бохемска рапсодия е велик филм. Критиците са си критици, но виж колко народ гледа филма по няколко пъти. Това, че на теб не ти е допаднал си е твой избор.

    2. Абсолютно съгласен с Деси. Аз лично не виждам защо постоянно трябва да се изкарва мнението на хора самопровъзгасили се за „критици“ като едва ли не най-компетентно и най- меродавно. Да не говорим пък, че същите тези критици в много случаи вкарват лични предпочитания и лобират за различни филми, водени от някакви собствени си интереси (просто не вярвам в тяхната безпристрастност). И много ми е интересно всички, които критикуват „Рапсодията“ да кажат как биха направили те филма, ако разполагаха с тези 55 милиона за да стане по- качествен (ама някакви конкретни стъпки, например „тази сцена бих я заснел така“ и „тази част от сценария би трябвало да изглежда еди-как си“, а не просто общи приказки). И моля, само не ми изтъквайте пак огромния пропуск и „загуба“ за световното кино поради отказа на Саша Бърън Коен да участва. Щото на въпросния Коен не съм му гледал нито един филм(то той май няма и много такива, де 🙂 ). Спомням си обаче, че бях мернал някакъв откъс от трейлър, в който главния му герои пиеше вода от тоалетното клекало (ехааааа)! Та, ако и в „Рапсодията“ щяхме да имаме „честта“ да гледаме такива сценарни бисери и кенефни изпълнения и кретении- ами, не, БЛАГОДАРЯ! Иначе, мисля, че „Рапсодията“ си заслужава наградите и както бях писал като излезе филма- очаквам да вземе награди и на предстоящите „Оскар“-и…

    3. Ивелин, не е зле да се подготвиш преди да изказваш мнение. GoldDerby е сайт за прогнози, а не за критики. Аз съм техен член от години, даже наскоро постигнах най-големия си успех там – 11то място сред 3500 души. Не споделям този успех за да се хваля, а за да ти обясня, че най-важното като правиш прогнози е да игнорираш собствения си вкус. A Star is Born беше прогнозиран като победител по три основни причини:
      1. Глобусите обожават музикални филми, говорим за група, която номинира филми като Бурлеск и Найн, за група която награди Les Miserables пред Silver Linings Playbook и Moonrise Kingdom.
      2. Глобусите обожават големи звезди.
      3. Глобусите шокиращо наградиха Гага за ужасната и игра в American Horror Story, така че беше логично всички да мислим, че ще я наградят и за добрата и игра тук, но както казах, те не обичат да бъдат предвидими.

      Това, което никой не помисли е, че Bohemian Rhapsody също отговаря на първите два критерия.

      Глобусите са непридвидими награди, там винаги всички имаме ужасен резултат, това са 90 души, които правят каквото си искат, и на които не им пука от нищо. Очевидно е, че ти си фен на Гага и че не си гледал другите фенове, като защитник и огромен фен на A Star is Born смятам, че играта на Глен Клоус е в пъти по-добра, а ролята и много по-трудна от тази на Гага. Гага никога не е имала реален шанс, Оскарът е между Оливиа Колман, Глен Клоус и Мелиса Макарти. Щом искаш да говориш за критици, то най-много награди там до момента имат Колман, Тони Колет и Макарти.

      За филм си прав, Bohemian Rhapsody е прищявка на Глобусите и няма да спечели Оскар за филм, но лично аз не смятам, че и A Star is Born има какъвто и да било шанс, все пак говорим за ПЕТИ римейк, да може би е най-добрата версия, но си остава пета поредна такава… Roma, The Favorite, Blackkklansman, Black Panther, Green Book и Beale Street имат много по-големи шансове.

    4. Стига с тая Гага бе!Писна ми от тези хвалби за нея.Все едно преоткрила топлата вода.Глен Клоуз е милиард пъти по добра.Нелепи номинации,наградите при телевизиионите шоута бяха горе долу,но защо Сандра О за много слабият и пълен със самоцелно насилие Да убиеш Ив,вместо някоя от другите 4,примерно прекрасната Кейтриона Балфи(3 нейна номинация подред за Друговремец)Защо друга шпионска глупост спечели при драмите-,,Америкънс“,вместо къде по важният ПОУЗ дори и само от факта,че изследва смело епоха и култура ,които белязват Америка и света завинаги.При филмите е направо мазало-противно грозният Реми Малек в слабият Бохемска рапсодия( Фреди бе харизматичен,чаровен,артистичен не до маЙ-къде),Реджина Кинг отсрамва чернокожите,макар че в нейната категория,която и да хванеш е много по-добра.Някой гледал ли е откровено слабият РОМА,освен мен.Ами това е черно бял филм,който не разказва нищо и то не само в първите 15 минути.Скучен филм,пълен с кучешки лайна.Ама нали Куарон и всички ,,уау“.Зелената книга и Фаворитката може да са интересни,не съм ги гледал.Добре че ЧернаТА ПАнтера взе от трите най-дългото -мега напомпан филм със смешновати актьори,некадърна режисура и сценарий ,пълен с грамадни черни дупки.

    5. Papa Joe, по правописа ти се вижда и интелекта, толкова тъпотия в един коментар не бях чел отдавна. Рома не е за хора като теб, още по-малко The Americans, от който се съмнявам да си гледал и един епизод, това е най-хваленият и и престижен сериал за последните 5 години, беше време да получи основната награда, ненапразно това беше най-празнуваната награда снощи. Другите ти тъпотии дори няма да ги коментирам. Щеше да е добре арогантността ти да беше подкрепена и от някакъв личен успех, но уви.

    6. защо говориш толкова много като не разбираш или като гледаш само своето мнение?

  2. Ще имаш да чакаш, Оскарите нямат нищо общо с Холивудката чуждестрана преса. Оскара ще е между Рома или Роди се звезда!

    1. Е, ще видим след около месец и половина 🙂 . Между другото, ако филма на Гага вземе „Оскар“ и победи в категорията за най-добър филм, ще има нещо иронично в цялата работа (а именно- артистичния псевдоним на Гага е лееееко „краднат“ 🙂 от песен на групата, на която е посветена така хулената и критикувана от „критиците“ и „феновете“ „Рапсодия“ 🙂 )…

    2. Псевдонимът и не е откраднат, около милиард пъти е казвала, че го е взела от тяхата песен и че ги обожава.

    3. Да, знам, че е тяхна фенка. В началото на кариерата и бях мярнал нейно интервю и там обясняваше откъде идва псевдонима и (даже ако не бъркам е пяла на сцената заедно с Куин- сега не ми се рови из Ютуб да търся подробности точно за коя песен става въпрос). „Краднат“ го казах в кръга на шегата 🙂 …

  3. Това няма нищо общо с актьорските и умения.. [lmao] Тук говорим как се е справила като актриса в филмът. И определено Роди се звезда носи това чувство за Филм който определено заслужава да бъде победител, но да не бързаме Рома също е много добро попадение. Бохемската рапсодия не мога въобще да я доближа до тези 2 филма, а със сигурност ще получи номинация, след като се дигнат залозите след снощи вечер. Но ако победи и отмъкне наградата пред тези 2 филма ще е трагедия за Холивуд. Нека не бъркаме добрата игра на Рами, с това какъв е филмът, защото филмът не е кой знае какво за да бъде отличен дори с Оскар!

    1. Да, абсолютно няма връзка между актьорските умения на Гага и псевдонима и (просто ми се видя любопитно съвпадение и затова го казах 🙂 ). Идеята ми е, че най- после се появи филм за една от най- влиятелните групи в историята на съвременната музика (и понеже сме в сайт за кино, ако мога да направя паралел- та Куин за популярната музика са това, което е „Междузвездни войни“ за киното 🙂 ). Знам, че примера е малко наивен и не-особено точен, обаче мисълта ми е, че попкултурното им влияние е навсякъде (включително и в заигравката с името на Лейди Гага) и просто заслужаваха да се появи този филм за тях (който според личното ми фенско мнение е страхотен). И пак по фенски си правя крайната сметка- страхотно направен филм за страхотна група посрещнат с възторг от (голяма част) от зрителите, емиии = на (заслужена) награда 🙂 …

    2. UZUMAKI, като ти трябва помощ да подкрепиш мнението си ползваш RT, но когато е в твой ущърб ги плюеш и твърдиш, че не са важни… #ДвойниСтандарти

    3. Ти ли ще ми говориш за двойни стандарти бе, спамърска хомо снежинке с нежен кино „вкус“ 😀

    4. По-малка шега е от другите сайтове с оценки.

  4. Глобусите за пореден път доказаха, че не им пука от нищо и никой. Интересно е, че решиха да са срещу критиците и наградиха двата най-мразени филма от тях – Bohemian Rhapsody и Green Book. Може би за да има баланс застанаха на тяхна страна като наградиха Roma, Spider-Man: Into the Spider-Verse и The Americans (най-прекрасната изненада на вечерта и може би най-празнуваната победа в социалните мрежи, прекрасно е, че индустрията най-сетне клекна пред Титана на сериалите за последните 5 години, първо Емитата го наградиха за сценарий и главна мъжка роля, а сега Глобусите му дадоха короната) в съответните им категории, това би бил и изборът на критиците.

    Тази година е много интересна и подобно на миналата няма никакъв консенсус, ще видим различни победители на повечето награди. Мисля, че SAG ще подкрепят Blackkklansman или Black Panther, Вафта – The Favorite, Critics Choice – Roma, Оскарите все още са загадка.

  5. Може да се каже, че Малек е от малкото добри неща във филма. Колкото и да не ни кефи, това е рапсодията, която Браян Мей би „разрешил“ и одобрил като финален продукт. Умишлена е употребата на продукт, защото все пак… не може да се уронва имиджът на една легендарна група, която така или иначе лежи на лаврите си отпреди 1991 година.

    И не, това не е добър филм, по критериите за добър филм. Това е средняшки филм, който носи удовлетворение на публиката по съвсем други причини. За тези, които все още имат трудност да разграничат тези неща – жалко.

    Същото важи и за захаросаната версия на Фреди, която ни бе представена. Пожелателното пренаписване на сценария (с коментара по-горе) за пореден път доказва, че субективната фенщина води до ослепителни и страшно неадекватни коментари. Запознайте се с живота на Фреди, неговия характер, агресивната му сексуалност и парти анимализъм (о, да! тфа е израз) и после се кълнете, че Саша Коен би бил неподходящ.

    Относно „Роди се звезда“ – филм с много по-качествена и стойностна режисура, която бе пренебрегната от глобусите. Но от друга страна същите те номинираха „Black Panther“ вместо „First Man“ :} какво повече да говорим.

    И последно, за изказвания от рода на „тоя филм го гледаха много повече хора и то по няколко пъти“: сигурен съм, че това важи и за „Бързи и яростни“…

    1. Абсолютно подкрепям 🙂 По моето скромно мнение „Бохемска рапсодия“ е чист „emotion porn“ – точно толкова схематичен и по калъп, колкото са и „онези“ хиляди филми с немски водопроводчици и загорели девици (и другаде го писах – след няколко месеца излиза същият филм, само че се казва Rocketman). Да, за сценария на „Роди се звезда“ би могло да се каже същото, но там наистина режисурата е разцъкана и издига филма над средното ниво. За критиците на „Roma“ и „First Man“ – хора, вие сигурно и за „Cold War“ ще кажете, че е тъп, за нищо не става и т. н. Но един филм е редно да се коментира като филм (как е заснет, монтиран, дали изобщо има някаква мисъл, вложена в кадрите и подредбата им, и т. н.). „Бохемска рапсодия“ като филм е хаос – навързани на възел клишета, адски много си личи, че е имало режисьорски неразбории, цяло чудо, че изобщо се е получил гледаем филм. Срещу това имаме елиптичните наративи на Куарон и Павликовски (Куарон нарича Павликовски „моя полски брат“ и признава, че е повлиян от него), в които всеки уникално красив кадър подканя да разсъждаваш, да допринесеш със собственото си въображение за историята, да не бъдеш просто зрител, а да вложиш мисъл в кинопреживяването. Е, разликата е от земята до небето. И мен лично ме е яд, не защото някой не е на моето мнение, а защото големите студия приемат зрителите като овце и им сипват с големия черпак един и същи фураж, а те само блеят щастливо в отговор.

  6. На мен ми бе неудобно да гледам великия холивудски продуцент Греъм Кинг (ако не се лъжа) как обяснява кое как – и нито дума за режисьора – И кратката пресконференция после с Куин – пълен cringe. Together with Graham King they basically manhandled the awards. Те се държаха сякаш им се полага…
    This has nothing to do with artistry – and all to do with the fucking industry …Remi Malek is the only saving grace…
    И аз на мястото на Браян Мей сигурно бих бил чувствителен какво и как някой разказва за мен … но в момента в който целият този родилен екип се появи на сцената – ха-ха …

    Netflix rules ! Cinema is dead, long live the cinema !

    Сега разбирам малко по-добре, защо в Кан така се опъваха на Нетфликс…By its very nature, any industry needs to grow in order to exist…That existential need supersedes all other aspects …

  7. Глен Клоуз е легенда и заслужи наградата.Но в телевизията в момента правят по добри неща.

  8. Е, айде сега-чак пък средняшки филм! И не смятам, че образът на Фреди беше чак толкова захаросан, колкото всички недоволни от филма (и от намесата на Брайън Мей) го изкарват. За мен беше постигнат баланс в скандалното му представяне от страна на Малек, без обаче да се залитне в жълтенията. Да, Legrandelf е прав- човек трябва да се запознае с „тъмната страна“ на Меркюри преди да коментира. Естествено това няма как да стане лично (все пак не сме се напивали или правили други неща заедно с него 🙂 ) и единствения начин за това е, четейки биографии посветени на него. Аз като огромен фен (в кратка ретроспекция- бях тийнейджър когато през 91-ва Меркюри почина, запалих се още тогава по музиката на Куин, това ми беше първата група, която започнах да харесвам, постепенно станах „болен“ 😉 фен колекциониращ всичко свързано с групата- аудио-касетки, видео-касетки, списания, изрезки от вестници и т.н.) мога да кажа, че съм прочел достатъчно за личния му живот. В този смисъл- не виждам с какво сцени от типа на тази, в която се появява на публично място с един от многобройните си любовници и започва да го натиска и пляска по задника, явно забавлявайки се и викайки му:“ Ах, тиййй, кучко!“ 🙂 би въздействала на голям екран и би помогнала „Рапсодия“-та да стане по- добър филм…
    И още нещо- вярно, че Куин са ми отдавнашна слабост, обаче все пак ако става въпрос за наистина любима група, то това без никакво замисляне е Пинк Флойд (мамка му, двете шоута на Роджър Уотърс в България, съответно през 2013-а и 2018-а бяха най-размазващите неща, които съм гледал през живота си). Не, че има особена връзка с темата, де- казвам го с идеята, че съм достатъчно запален фен на Куин, без обаче да изпадам в някаква крайност, да губя обективна преценка, да ги „боготворя“ без да забелязвам минусите свързани с тях (демек- не смятам, че съм от така наречените „слепи“ фенове). Просто според мен “Бохемска рапсодия” има (доста 🙂 ) повече плюсове, отколкото минуси…Виж, ако направят филм за Флойд- тогава ще го разнищвам и ще търся и най-дребните кусури 😉 …

    1. Нормално да не виждаш каква е загубата за филма… Фактът, че образът на Фреди беше буквално цензуриран не те притеснява, защото 100% си от хората, които нямат нищо против гейове, НО не искаш да „парадират“, да се омъжват, да имат деца, ако може да стоят в ъгъла на тъмно, а ти само да се наслаждаваш на изкуството, което правят.

    2. Иво, наистина смятам, че образа на Фреди беше представен подобаващо във филма и не мисля, че цензурата, която е използвана при представянето му е някакъв минус (даже напротив- за 125-ти път 🙂 повтарям, че беше постигнат чудесен баланс между скандалното и всичко останало). За гейовете- също нямам нищо против тях и съм на принципа (без значение дали човек е гей или не) че всеки може да живее както си иска, стига да не вреди и пречи на другите. И никога не съм делил изкуството на създадено от гейове и създадено от хетеросексуални (за мен изкуството е качествено и некачествено 🙂 )…

  9. Да се надяваме че това което се случи снощи ще си остане само при Глобусите, защото ако това е големият победител на наградите тази година… не знам защо се занимавам да ги следя тея награди.

  10. „Рома“ е почти негледаем и претенциозен af, но след тези награди се опасявам, че ще е фаворит и на Оскарите.

  11. Ха ха ха,какъв тъжен ден за мишките от този сайт.Рапсодията е най великият филм.Абе нещо не виждам в наградите Първият човек…..мухаааа!

  12. Наградата е за Групата и почит към Фреди. Филмът не е нещо особено което да не сме гледали до сега, но е направен доста добре и се прие добре от публиката. А за пишман критиката която не го хареса F…O.. На никой зрител не му дреме за тях. Понеже и аз като rockfan съм голям фен и на Флоид и имах удоволствието освен двата концерта в България на Уотърс да посетя и два на Гилмор във Пула и Верона. Уникални шоута и музикална наслада който трудно се описват с думи. Та какъв ли филм биха направили за тях ?

  13. Калоян, благородно ти завиждам 🙂 . Честно! Тайничко се надявах Фънкито 🙂 да успее да докара Гилмор (при последната му засега концертна обиколка) и на родна почва, но уви, не стана… Вярно- ДВД-то от шоуто в Помпей е особено въздействащо и все пак, друго си е да си там, сред публиката и както казваш да усети човек музикалната наслада от „първо лице“ (както и ДВД-то „The Wall: Live“ на Уотърс е перфектно изпипано и все пак друго си беше усещането да си заедно с още 40 000 човека в онази августовска вечер на стадион „Васил Левски“ и над теб да прелита „разбиващата“ се в сцената „Щука“ от Втората световна 🙂 )…
    За филма- аз си го представям като смесица от биографични моменти ,без които естествено не може (периода с Барет, лудостта му, утвърждаването на Гилмор, успеха, наркотиците, скандалите с Уотърс и т.н.), фантастично-психеделичен сюжет (в който за ужас на много буквалисти, за които това е един от големите „грехове’ на „Рапсодия“-та 🙂 е позволена творческа и сценарна волност и непълно, даже умишлено отклоняване от реални факти и събития) и много (ама наистина много) компютърни ефекти, различни видове анимации, заигравки с обективи, камери и каквито се сетим технически трикове… Аве, нещо като ‘Стената“ на Паркър, обаче осъвременено и прехвърлено в 21-ви век и изградено с по- съвременни изразни средства. Сещам се сега, че в сценария могат да се преплитат и няколко сюжетни линии, включващи освен реалните биографични събития и историите, заложени в „Аnimals'“ или “ Meddle“ например… Та,такива ми ти работи- не съм сценарист и нямам никакви претенции, че съм предложил някакви оригинални, невиждани идеи. Просто (както и в случая с „Рапсодия“-та) разсъждавам от фенска гледна точка 🙂 …

  14. Who da f..k is Иво и защо говори сякаш ме познава?Личен успех?Арогантност..Изказвам собственото си мнение,което като гледам коментарите тук явно има подкрепа.Гледах един епизод на ,,дъ Американс“ и не не можа да ми каже нищо ново,нищо интересно.Аман от филми за руски, американски,китайски и прочее двойни и тройни агенти.Относно Рома.От хората,с които го гледах само аз го издържах и то превъртан на по 3 кадъра,все с идеята,че нещо ще се случи.Ами не.Може би сцената с бунта,аха да стане интересна,но не се разви.Останах с усещането, че Куарон се е опитал да направи нещо,но претенциозно се е провалил.Имаше и доста моменти,извадени като от ежедневен сериал.Мислиш ли,че аз не искам да гледам хубави филми и сериали и само се упражнявам като теб във война срещу всеки.Имаше добри неща сред сериалите-Убийството на Джани Версаче,Невероятната мис Мейзъл( малко досаден,но страшно изпипан сериал- като музика,сценарий,режисура,актьорска игра,постановка) сериала с Джим Кери( по скоро тъжен,отколкото смешен).Изгледал съм още 13 сериала от номинираните и мисля,че имам мнение кое ми харесва и кое не.И в заключение Гага става само за певица.Песента на Шаде от ,,Вдовици“е къде къде е по-добра ,но не бе номинирана

    1. Papa Joe, не си прав за ‘Рома’, в смисъл субективно си прав (защото можеш да си мислиш к’вот си искаш), но обективно не си (защото субективното ти изживяване няма как да бъде обективно валиден факт за всички). Втори път се изказваш с едно характерно самодоволство за ‘Рома’ и е хубаво да се отбележи, че твоето мнение е просто едно от много други.

      Не е необходимо в един филм „да става нещо’, за да става нещо в един филм – сигурен съм, че ще се съгласиш с подобно твърдение. Т.е. като повтаряш, че нищо не става – нищо не казваш. Т’ва просто ей така теоретично. А чисто фактологично в този филм става много.

      Аз научих много за времето в което е пораснал един от успешните съвременни режисьори. Научих за баща му (егати кретена), за майка му (как остава сама с една камара деца), за мъжете тогава (ха-ха, идиот до идиота), за социалното разделение в обществото, за политическите размирици и политиканстващите екстремисти (винаги едни и същи). Видях как дълбоко лични работи се претворяват и преливат напред назад в много по-широки такива. Научих и за жената, която заради социално положение, пол, образование и произход не е имала никакъв глас, но чиято тиха безрезервна, ежедневна грижа за другите е оставила такава следа в техните сърца, че този филм еди-колко си десетилетия по-късно намира за необходимо да и даде глас, какъвто тя никога не е имала.

      Сега, ако на теб не ти е интересен разказа как един световно неизвестен съвършен човек може да остане световно неизвестен съвършен човек независимо от всякакви обстоятелства – това си е твоя работа. В общи линии нито Куарон, нито Клео имат нужда от твоето (или моето) одобрение или интерес. Клео е супергерой, който няма нужда от super powers, и Куарон е артист, който няма нужда от ‘лаври’. От неговите ‘лаври’ – баш най-голяма нужда имат Нетфликс.

      Всеки път, обаче, като връхлиташ с лакти да се изцепваш за нещо, което по своята природа е много по-тихо, деликатно и състоятелно заприличваш аха на бащата на Куарон с неговото фанфарно, бутафорно паркиране в началото на филма.

  15. Лупита обичаше да глади от Лаура Ескивел -това Милбо е хубав разказ за уж обикновена мексиканка.Случайно или не се интересувам от мексиканска култура….мъжете идиоти са всъщност навсякъде.Мнението ми за РОМА е лично,подчертавам и не държа някой да се съобразява с него.прочетох твоето мнение три пъти и го уважавам.Аз пак казвам според мен този път Куарон се опита отново да скочи троен скок,но му дадоха фал,доколкото спортната терминология е удачна.Това че го награждават само ще засили инерцията.както и да е.
    Странно ми е като единственият 100 % гей във форума как други се изказват какво е да си гей,без да знаят реално какво е да си и да търпиш ежедневна дискриминация .Фреди Меркюри е на всички ни и само на гей общността по много причини,които няма да изтъквам сега и никога,защото трябва да си стъпил в нечии обувки,за да знаеш.Филма с Реми Малек е меко казано имагинерен портрет на някой фен-един от милиарди,който е нарисувал Фреди по своята си легенда,но фронтменът на Куин е културен и социален феномен,който не може да бъде описан в един или много филми.Той е много над ежедневното изкуство.

  16. Смешната рапсодия, това безумие, няма какво да . Това не е изненада, а пародия, но до тук беше. Това важи и за категория актьор. Да сравня 5 пъти (петия ще е сега) номинириния за Оскар Брадли, който остави толкова филми в историята с тоя палячо, моля??? Рома трудно се гледа. Безумен филм с безумно добра режисура, но последното не е за мен достатъчно за да е първия чуждоезичен филм взел Оскар. Много е прехеален колеги.
    Както и да го въртим и сучем единствен и нормален избор, който ще обърне тенденцията от последните години, е A star is born!

    1. Ха-ха, и какви чак толкова невероятни и качествени филми е оставил Купър в историята? Блудкави комедийки и други подобни, които едва ли някой ще си спомня след време. Кога ще разберете, че не е важно количеството, а качеството 🙂 ?!