Вчера се изсипаха една камара реклами (някои от които вече отразихме, до други тепърва ще стигнем), сред които беше и дългоочакваният пълен трейлър на „Смъртоносни машини” („Mortal Engines”). За тези, които не са запознати с проекта, филмът е екранизация на първия роман от едноименната поредица Филип Рийв, разказваща за далечното бъдеще, в което земните градове бродят (буквално, чрез гигантски колела и вериги) надлъж и нашир, като взаимно се унищожават или поглъщат в битка за вечно намаляващите източници на енергия. Автори на сценария са Питър ДжаксънФран Уолш и Филипа Бойенс, които са отговорни за адаптациите на трилогиите „Властелинът на пръстените” и „Хобит”, а режисьор е майсторът на специални ефекти (и протеже на Питър Джаксън) Крисчън Ривърс.

Първият тийзър трейлър ни запозна с концепцията и само леко загатна какво можем да очакваме от филма чисто визуално, така че нямаше как да си извадим някакви кардинални изводи, но новият е подробен и дава доста добра представа и за историята, и за цялостната визия. Вижте.

Предвид творческата биография на Крисчън Ривърс, който е бил сториборд художник и концептуален дизайнер на ефектите във „Властелинът на пръстените”, работил е като „splinter unit” режисьор в последните два „Хобит”-а и има „Оскар” за специалните ефекти на „Кинг Конг“, очаквахме визуалната част и най-вече ефектите да са елементите, в които „Смъртоносни машини” ще бъде най-силен, но (учудващо) не сме никак впечатлени от видяното и дори ни изглежда малко евтинко за филм, който се позиционира като един от най-големите хитове на годината. Разбира се, при подобни големи проекти ефектите са работят до последния момент и често в първите трейлъри не са доизпипани, но все пак…

Що се касае до сюжета, концепцията с движещите, взаимно унищожаващи и поглъщащи се градове ни звучи доста любопитно, но на базата на видяното в трейлъра, конкретната история на Хестър Шоу и Том и борбата им с „лошите“ на практика ни е неотличима от почти всички останали успешни фантастични YA книги или филми, с които сме се сблъсквали в последните години. Все пак колегите, които са чели поредицата на Филип Рийв, ни уверяват, че тя е свежа и ако се пренесе подобаващо на екран, крайният резултат няма да „идеално лош“, така че имаме надежди. Да се надяваме, че по качества адаптацията на Питър Джаксън, Фран Уолш и Филипа Бойенс ще бъде по-близо до тази на „Властелинът на пръстените”, а не на „Хобит”.

Вижте и няколко нови снимки, а в допълнение ви предлагаме официалната анотация на книгата на Рийв, издадена у нас от „ИнфоДар“, както и първия постер.

mortal-engines-img02-20180606 mortal-engines-img03-20180606 mortal-engines-image-9 mortal-engines-image-8 mortal-engines-image-6 mortal-engines-image-10

Лондон отново се движи. Градът дълго се е крил, спотайвайки се из хълмовете, за да избегне по-големите, по-бързи и по-гладни градове, пръснати из Ловния район. Лондон възнамерява отново да излезе на голямата сцена, но събитията зад стените му постепенно приемат злокобен обрат… Решено на всичко момиче преследва високопоставен жител на града, за да го убие. Намеренията на Хестър Шоу са осуетени от млад чирак, който най-сетне успява да попадне в истинско приключение. Необмислената намеса на Том оставя и двамата захвърлени в Отвъдната страна – морето от кал, набраздено от следите на преминаващите градове. Междувременно в Лондон кметът и главният историк работят заедно, за да преоткрият отдавна забравеното технологично знание за производството на атомно оръжие. Там е и Катрин – момиче от високия Първи етаж, което ще трябва да порасне твърде бързо.

плакат

Режисьор на „Смъртоносни машини” („Mortal Engines”) е Крисчън Ривърс, а сценарият е дело на Питър Джаксън, Фран Уолш и Филипа Бойенс, по романа на Филип Рийв. В ролите са Хюго Уийвинг, Роби Шийън, Ронан Рафтъри, Хера Хилмар, Стивън Ланг, Джихей, Лейла Джордж, Колин Салмън, Патрик Малахайд, Реге-Жан Пейдж и др.

Премиерата е предвидена за 14 декември 2018.

Similar Posts

Вашият отговор на fishek Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

8 Comments

  1. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a bygone vexation stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin vanguarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition!