В рамките на тазгодишния Sofia International Film Festival успяхме да видим поредна великолепна селекция международно кино, а един от фаворитите ни се оказа независимият „Проектът Флорида“. Още по-голям кеф за нас като киномани беше гостуването на режисьора Шон Бейкър, който беше достатъчно отзивчив и търпелив, за да ни изтрае, след като го притиснахме в някакъв тузарски столичен хотел, разпитвайки го за филмографията му. Благой Иванов му взе интервю с почти поносим балкански акцент, а зад камерата културно воайорстваше Стефан Димов.

По-късно лицата Иванов и Димов спретнаха опит за ревю на „Проектът Флорида“, което ревю премина в нещо като творчески портрет на самия Бейкър, поради което във видеото се обсъждат и други неща – например някои от по-ранните филми на щатския кинематографист, но също и такива заглавия, които привидно са в сходна стилистика и тематика, но са извънредно слаби като резултат, поне според нас (феновете на „Аз, Даниел Блейк“ на Кен Лоуч и „Посоки“ на Стефан Командарев могат спокойно да пропуснат епизода ни… или просто да се гръмнат). Та, в този ред на мисли: очаквайте по-шантав и крайно приказлив Inglourious Kunts в рубриката „2 Kunts 1 Couch“, a към финала гледайте да не мигнете, за да не изтървете култовата епизодична поява на Мартин Ангелов и Оги Павлов.

Да се впуснем:

Similar Posts

Вашият отговор на Sамо казвам.... Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

18 Comments

  1. Добър епизод, добро интервю 🙂 Надявах се на въпроса как е кастнал Ана Фокс, да тръгне да разказва за някой casting couch, ама де тоя късмет… 😀

    1. Честно казано, и аз се надявах на по-пикантен отговор 🙂

    1. By the way, той верно ми каза някви off the record неща… приемам подкупи, брадър 😀

  2. Ставаше интервюто, научих 2, 3 неща, за което благодарности.
    (Благойски, проблемите в него изобщо не са тези, които си мислиш, а други, за които не дори не подозираш…)
    Но благодарности, защото anything that steers away from celebrity-type shit, deserves support.

    За другарите от Форума – забелязахте ли какво каза човека за MOONLIGHT ?
    Глас в пустиня – – –
    Забелязахте ли какво казА начи човека по повод А24 и MOONLIGHT в тази връзка ?
    Глас в пустиня ..?

    П.С.
    Благойски, не мога да си представя как човек с толкова страст за нещо няма да намери начин радикално да смени перспективата дългосрочно. A question must be asked: Колко време най-дълго си бил извън скъпата рОдина ?

  3. Милбо, както винаги, не ти разбирам почти нищо, но ако визираш мнението му за надценения негърски гей фест „Мууншит“, Бейкър просто отбеляза неоспоримия факт, че успехът на филма е помогнал много на А24… в което не виждам нищо изненадващо. Тъпотията все пак обра някакви там оскари.

    1. Нъц, не казва това…
      Казва нещо друго !
      Казва, че хората в А24 вярват здраво и дълбоко във филмовите проекти с които се ангажират, между които е и Moonlight, чийто масивен успех валидира този техен подход, вкл.. на най-голямата възможна сцена – тази на Оскарите. Този успех (който изобщо НЕ СЕ изчерпва с Оскара) движи А24 като студио и влияние, за да могат и в бъдеще да подпомагат филмите в които вярват (между които и The Florida Project).

      Moonlight и The Florida Project си приличат много повече отколкото си даваме сметка, защото авторите им дават глас на тези, които нямат глас. Това, както става видно от интервюто по-горе, е кардинален мотивиращ фактор както за тях, така и за А24.

  4. Интервюто с Шон Бейкър беше силно. Бла, английският ти е даже повече от сносен. Не виждам от какво се притесняваш.

    Колкото до това, че Бейкър бил снимал Tangerine на iPhone 5 – голем праз; Командарев не е казал, не е снимал следващия си филм на Nokia 3310…

    Btw, Tangerine е направен с мизерните $100К, докато наскоро Ст. К. се оплака, че „Посоки“ (бюджет: €650,000) бил… нискобюджетен 🙂

    1. Затова и командарев отнася много лайна, конкретно в тоя епизод, щото претенция пък никви резултати 😀

  5. Благой, английският е супер, не знам защо така ни притесни в текста :D. Имам един въпрос, че явно нещо съм пропуснал вашите мнения по тази тема – какъв е тоя хейт за „Аз, Даниел Блейк“ и „Посоки“?
    Айде, за втория няма нужда да ми казваш, четох ревюто на Мартин, ако не се лъжа, в сайта. Btw, знаете ли, че посоки има 100% в RT?
    Тия американци, бе, ейй.. 😀

    1. Щеше да има сто процента и при 1 от 1 положително ревю, в случая са 8 от 8 (някои от които – на критици от популярни и уважавани издания де). Ама пък само 8 на брой… Не бих казал, че е извадка, върху която да се базират тежки съждения за качеството на филма (който в определени отношения хич не е зле, но в други…).

  6. Operation Kino, хайде стига с Командарев и „Посоки“.
    Спечелих и получих от Вас книгата „Заветът на Чърчил“, ще я прочета и предам нататък /като фен на Кевин Спейси/.
    Едва ли „Посоки“ е най-гадният филм на света
    /и може би 1 от най-малкото претенциозни филми на режисьора, защото съм гледала предишните негови + късометражните/.
    Още веднъж, благодаря за книгата!

    1. Нищо де, позволяваме си да се повтаряме с шегите си, то и на нас ни писва по едно време :} просто паралелите бяха твърде много, за да не ‘жегнем’ режисьора във всеки един удобен момент. Книгата е супер, а още по-супер е, че има фенове на Кевин Спейси, които не го крият!

  7. Момчета айде малко по сбито, верно сте яки, ама всичко над един час ревю ми идва много. Малко едитнете нещата повече или ги по сбивайте тези мисли. Хаоса е пълен, импровизацията ви се отдава, но трудно ще можете да ангажирите гледаемост ако ревютата са ви по големи като времетраене от самите филми.

    Иначе по същество, защо бих гледал „Изгрев“ на Мърноу?