Буквално преди броени минути приключи водената от Джими Кимъл юбилейна 90-та церемония по връчването на наградите на Американската киноакадемия. „Оскар“ за най-добър филм спечели „Формата на водата“, който беше отличен и за режисура, в лицето на Гийермо дел Торо, музика за Александър Деспла и сценография.

Награда за най-добър оригинален сценарий спечели Джордан Пийл за „Бягай“, а за най-добър адаптиран сценарий отиде при големия и четирикратно номиниран Джеймс Айвъри за „Назови ме с твоето име“.

„Оскар“ за най-добър актьор очаквано и напълно заслужено спечели Гари Олдман за ролята си в „Най-мрачният час“, а статуетката за най-добра женска роля, също толкова очаквано и заслужено, отиде при Франсис Макдормънд за „Три билборда извън града“. В поддържащите роли бяха отличени Алисън Джени за „Аз, Тоня“ и Сам Рокуел за „Три билборда извън града“.

За най-добър чуждоезичен филм спечели „A Fantastic Woman” („Una Mujer Fantástica“) на режисьора Себастиан Лелио. Статуетката за най-добър документален филм отиде при „Icarus“, a тази за пълнометражен анимационен филм при „Тайната на Коко“.

Един от най-удовлетворяващите моменти за нас беше напълно заслужената и дългоочаквана (след цели 12 предишни номинации и загуби) награда на Роджър Дийкинс за най-добър оператор за работата му по „Блейд Рънър 2049“, който беше отличен и за най-добри специални ефекти.

По-подробен анализ на церемонията и на победителите от наша страна може да очаквате в специалния епизод на подкаста ни Inglourious Kunts, който тази година ще има изненадваща форма, далеч по-приятна за окото от обикновено.

Пълният списък с победителите:

BEST PICTURE
“Call Me By Your Name”
“Darkest Hour”
“Dunkirk”
“Phantom Thread”
“Get Out”
“Lady Bird”
“The Post”
“The Shape of Water”
“Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”

ACTRESS IN A LEADING ROLE
Frances McDormand, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
Sally Hawkins, “The Shape of Water”
Margot Robbie, “I, Tonya”
Saoirse Ronan, “Lady Bird”
Meryl Streep, “The Post”

ACTOR IN A LEADING ROLE
Timothée Chalamet, “Call Me By Your Name”
Daniel Day-Lewis, “Phantom Thread”
Denzel Washington, “Roman J. Israel, Esq”
Daniel Kaluuya, “Get Out”
Gary Oldman, “Darkest Hour”

DIRECTING
Guillermo del Toro, “The Shape of Water”
Greta Gerwig, “Lady Bird”
Paul Thomas Anderson, “Phantom Thread”
Christopher Nolan, “Dunkirk”
Jordan Peele, “Get Out”

ORIGINAL SONG
“Mighty River” from “Mudbound,” Mary J. Blige
“Mystery of Love” from “Call Me by Your Name,” Sufjan Stevens
“Remember Me” from “Coco,” Kristen Anderson-Lopez, Robert Lopez
“Stand Up for Something” from “Marshall,” Diane Warren, Common
“This Is Me” from “The Greatest Showman,” Benj Pasek, Justin Paul

ORIGINAL SCORE
Alexandre Desplat, “The Shape of Water”
Jonny Greenwood, “Phantom Thread”
Carter Burwell, “Three Billboard Outside Ebbing, Missouri”
John Williams, “Star Wars: The Last Jedi”
Hans Zimmer, “Dunkirk”

CINEMATOGRAPHY
Roger Deakins, “Blade Runner 2049”
Bruno Delbonnel, “Darkest Hour”
Dan Laustsen, “The Shape of Water”
Rachel Morrison, “Mudbound”
Hoyte van Hoytema, “Dunkirk”

ORIGINAL SCREENPLAY
Guillermo del Toro, Vanessa Taylor, “The Shape of Water”
Greta Gerwig, “Lady Bird”
Emily V. Gordon, Kumail Nanjani, “The Big Sick”
Martin McDonagh, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Jordan Peele, “Get Out”

ADAPTED SCREENPLAY
“Call Me by Your Name,” James Ivory
“The Disaster Artist,” Scott Neustadter & Michael H. Weber
“Logan,” Scott Frank & James Mangold and Michael Green
“Molly’s Game,” Aaron Sorkin
“Mudbound,” Virgil Williams and Dee Rees

ACTOR IN A SUPPORTING ROLE
Willem Dafoe, “The Florida Project”
Woody Harrelson, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
Richard Jenkins, “The Shape of Water”
Christopher Plummer, “All The Money In The World”
Sam Rockwell, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”

ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE
Mary J. Blige, “Mudbound”
Lesley Manville, “Phantom Thread”
Allison Janney, “I, Tonya”
Laurie Metcalf, “Lady Bird”
Octavia Spencer, “The Shape of Water”

PRODUCTION DESIGN
“Blade Runner 2049”
“Darkest Hour”
“Dunkirk”
“The Shape of Water”
“Beauty And The Beast”

COSTUME DESIGN
“Beauty and the Beast”
“Darkest Hour”
“Phantom Thread”
“The Shape of Water”
“Victoria and Abdul”

VISUAL EFFECTS
“Blade Runner 2049”
“Guardians Of The Galaxy Vol. 2“
“Kong: Skull Island”
“Star Wars: The Last Jedi”
“War for the Planet of the Apes”

SOUND MIXING
“Baby Driver”
“Blade Runner 2049”
“Dunkirk”
“The Shape of Water”
“Star Wars: The Last Jedi”

SOUND EDITING
“Baby Driver”
“Blade Runner 2049”
“Dunkirk”
“The Shape of Water”
“Star Wars: The Last Jedi”

EDITING
Paul Machliss, Jonathan Amos, “Baby Driver”
Lee Smith, “Dunkirk”
Tatiana S. Riegel, “I, Tonya”
John Gregory, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
Sidney Wolinsky, “The Shape of Water”

ANIMATED FEATURE FILM
“The Breadwinner”
“Coco”
“The Boss Baby“
“Loving Vincent”
“Ferdinand”

FOREIGN LANGUAGE FILM
“A Fantastic Woman”
“On Body And Soul”
“Loveless”
“The Insult”
“The Square”

MAKEUP AND HAIR
“Darkest Hour”
“Victoria And Abdul”
“Wonder”

FEATURE DOCUMENTARY
“Abacus: Small Enough To Jail”
“Faces Places”
“Icarus”
“Strong Island“
“Last Man in Aleppo”

BEST DOCUMENTARY SHORT:
“Edith+Eddie”
“Heaven is a Traffic Jam on the 405”
“Heroin(e)”
“Knife Skills”
“Traffic Stop”

BEST LIVE ACTION SHORT:
“DeKalb Elementary”
“The Eleven O’Clock”
“My Nephew Emmett”
“The Silent Child”
“Watu Wote/All of Us”

ANIMATED SHORT:
“Dear Basketball”
“Garden Party”
“Lou”
“Negative Space”
“Revolting Rhymes”

https://www.youtube.com/watch?v=2bxw_1Un9S4

Similar Posts

Вашият отговор на d4 Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

31 Comments

  1. Успях да изгледам всички номинирани “ Best Picture“ филми. Слаба и свръх предвидима година за академията!
    Все пак ето едно подреждане по лична преценка:

    1.Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
    2.Dunkirk
    3.Lady Bird
    4.Phantom Thread
    5.The Shape of Water
    6.Get Out
    7.Darkest Hour
    8.Call Me by Your Name
    9.The Post

    Личен топ 10 от изминалата година:
    1.Logan
    2.Blade Runner 2049
    3.Wind River
    4.Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
    5.The Handmaiden
    6.Dunkirk
    7.Baby Driver
    8.Split
    9.War for the Planet of the Apes
    10.Coco

  2. Прогноза (и желан изход) – Three Billboards за филм, оригинален сценарий, женска роля и поддържаща мъжка роля (Рокуел).

  3. Аз стискам палци за следните: 5-те на Blade Runner 2049, чуждоезичен за „Нелюбов“, адаптиран сценарий за „Logan“, оригинален за „Билбордите“, главната женска на Макдорманд. За монтаж много ми се иска да не е „Дюнкерк“, нито пък за режисура.

  4. Скучна церемония и предвидими награди. Никъде не успях да се изненадам, като че ли единствено в „оригинален сценарий“ и то негативно.

    Като цяло из аз успях да изгледам едни 90% от номинираните филми, което си ми е традиция от край време. И съвсем отговорна заявявам, че това е една от най-слабите филмови години през последните 10-15.

    Личен топ 10 от изминалата година:
    1.The Square
    2.On Body and Soul
    3.Good Time
    4.Dunkirk
    5.Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
    6.Coco
    7. Логан
    8. The Shape of Water
    9.Loveless
    10.A Ghost Story

  5. Срамота за Get Out наградата, но здраве да е.
    Иначе моят личен топ е: 1. Dunkirk 2. I, Tonya 3. Baby Driver 4. Call Me by Your Name 5. The Shape of Water 6. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri 7. Blade Runner 2049 8. The Disaster Artist 9. Jim & Andy: The Great Beyond (документален филм за ролята на Джим Кери като Анди Кауфман в „Човек на Луната“) и като гледам Phantom Thread, сто на сто ще има разместване и ще влезе и той 🙂

  6. Стига с този Дюнкерк, по-невдъхновен филм с големи претенции не бях гледал!

    1. Ми щот не си гледал Билбордите и водата явно.

  7. Без филм на годината, където изненадващо сложи Три билборда…

  8. Тази политическа коректност, която по своята същност е лицемерна, куха и фалшива, убива киното. И не само него.
    С тази пропаганда за равенството Холивуд се превърнаха в комунисти.
    Много ми е интересно, ако едновременно се играе финал между Федерер и Надал, а на съседният корт Уилямс и Кербер, каква част от зрителите ще предпочетат женският двубой? Или тогава под строй публиката ще бъде политкоректно насочена какво да гледа, което също напомня за едни отминали времена?

    1. ‘Пропагандата’, както се изразяваш не е за ‘равенство’, а за равен достъп до възможности, което е основополагаща ценност в Америка. Оскарите са публична арена на която всички могат да видят как понякога г-н Никой (Джордан Пийл), а не същото старо куче (Спийлбърг, или Ахмед Доган, по избор) е получил възможност за изява и как е оправдал това доверие. Показал е (доказал е), че когато всеки има достъп до същите възможностии, всеки потенциално може да има успех.

      Точно подобен род пробиви разбиват иначе съществуващото лицемерие на уседналите интереси.

      Така – да се твърди, че разширяването на въпросния достъп, и съответно реализацията на пъстри, различни, нови, свежи таланти „убива киното’ е слабоумно и мързеливо твърдение. Подобен процес обогатява киното.

      И примерът с тениса не работи, защото когато се играят два различни мача , хората имат ИЗБОР кой да гледат. И няма вариант при който публиката на Надал да определя и решава какво да гледа ДРУГАТА част от публиката, която иска да гледа другия мач.

  9. Аз съм доволен, че най-накрая дадоха заслужена награда на ОГРОМНИЯ Гари Олдман и то за филм за легендарния Чърчил, вместо за пореден път да се лицемерничи и да се подаряват оскари на незнайници с претенции. А и на Дийкинс Оскара му беше повече от заслужен, най-накрая му се пропука лошия късмет.

  10. Страшно се зарадвах за Олдман (най-вече), МакДормънд и Рокуел. Щеше ми се „Билборда“ да спечели и за най-добър филм. Яд ме е най-много за Нолан и Ханс Цимер имайки предвид, че са главната причина Дюнкерк да ми е втория любим филм тази година, но можеше и по-зле да объркат наградите като цяло.

  11. След Оскара за Get Out спрях да гледам. Това просто е някаква тъпа шега, и то разказана от Къци.

  12. „Бягай“ не трябваше да е в която и да е категория, но нали негрите ще се обидят…Пак… За да няма обидени животни и неестествени същества „Формата на водата“ спечели за филм на годината. „Трите билборда“ са от класата на „Американски гангстер“ според мен – супер интересен филм, за жалост с множество цинизми, които ако бяха ограничени щеше да е една идея по-добър. Но…такъв е живота. Освен „Трите билборда“ и „Дюнкърк“ всички останали филми с номинации са на средно ниво.

  13. Get out и Call me by Your Name категорично не са на средно ниво филми. И двата филма са брилянтни. И в двата иде реч за хора, а не за ‘негри’ или ‘педали’. Браво на Джордан Пийл ! Той от първи път постигна нещо, което целокупната страна (държава) България (Bulgaria) не може да постигне след повече от 30 и няколко опита в изминалите близо 50 (петдесет) години. Да се надяваме, че нашите деца (или внуци) ще доживеят.

  14. Gogoto..Прав си за Г.Олдман,че е много добър актьор,но незнам дали знаеш,че Чърчил е искал да затрие българите като нация и даже всичко е било готово,но американския президент(ако не се лъжа-Уилсън) ни спасява,като не подписва подготвения договор за разграбване и унищожаване на България. На срещата с Чърчил и представителите на другите хиени(като Франция и т.н) Уилсън казва:-„Аз не мога да зачеркна с лека ръка държава,която има вековна история и славно минало“…този човек заслужава паметник да му издигнем…но нашите историци и политици даже не го споменават. Та с други думи,като чуя за българомразеца Чърчил и настръхвам.

    1. Ама… говорим за Гари Олдман, нали??? Не Уинстън Чърчил. Хайде, дръжте си политиките настрана, ако може…

  15. Супер безинтересна година, само Оскар за Три билборда можеше да измие срама, но не. Най-якото е че тая тъпа боза Лейдибърд нищо не взе. На тази красавица Сирша да и дават да играе такива отвратителни личности е чисто престъпление

    Иначе си затвърждават тенденцията от последните години да награждават посредствени филми със статуетката на за „най-добър“

  16. Сирша бе брилянтна в ролята. Аз и се накефих много. С лекота и плам я изигра тая роля. Кофти, че срещу нея бе титаничната Франсис. Колкото до самия филм и аз останах със смесени чувства. Прекалено много филми има по темата и в крайна сметка, аз не видях нищо ново, което да издигне филма в очите ми.

  17. Почти нищо не съм гледал 🙁 (от номинираните за най-добър филм само на Нолан съм гледал примерни :().
    Според мен от немай колко години изключително очаквани и всъщност доста коректни (точни) като резултат Оскари (съдейки по това което съм поел като странични отзиви и коментари). Вероятно само Get Out стърчи малко в страни, но оставам с впечатлението, че е повече насърчително отколкото полит/цветово коректно решение. Това мисля важи и за Нолан. Оскар тук, Оскар там, като че ли му казват, върви в тоя посока и скоро и ти ще си вземеш. Аз лично очаквах Baby Driver да вземе поне един било то за монтаж/звуков монтаж/миксинг. Първите 30-40 (специално) минути избиват рибата в тоя филм :(.

    Радвам се много за дел Торо разбира се :). Не очаквах, че ще вземе за най-добър филм, като се има в предвид типът кино което прави, все си мислех че не е на „сърце“ за тия от Академията. Любопитно ми е как се е справил (предният му филм ми беше по-скоро разочарование). Но както и да е, определено заслужена статуетка/и, най-после и той след Куарон и Иняриту да получи отличие (все още си остава най-малко любимият ми от тримата).

    Дийкинс най-после :)! Трябваше да им покаже един среден на тия безумци :D.

    Изненадан съм да видя Dunkirk толкова високо в класациите на хората които са поствали тук. Изглежда годината наистина е били сравнително слаба.

    Милбо ква е връзката на Пийл със България бе, братче :D? Ние тука си живуркаме в нашата си действителност. Аз сигурно най-малко мога да говоря за нашето кино, щото така и не съм се надървял да гледам какви ги творят (изключвам един Дзифт от „по-новите“). Въпреки това се забелязва, че има бум като за нашите стандарти последните (вече доста) години. За съжаление не толкова на качествено ниво. Съвсем наскоро си мислех за Левски (предполагам нормално като се има в предвид периодът от годината) и все съм си се чудил, как пък така и нямаме един добре заснет, добре написан, добре изигран филм. Толкова благоприятен като герой и добре разпознаваем, дори универсален образ, с който всяка страна(и човек) би могла да е съпричастна. Ама нъцки. И не е като да няма примери, които да се следват за да може евентуално такова трудуемко и голямо начинание да се събере и синтезира, но явно кадърни хора липсват (не го вярвам) или пара нема за реализация. Жалко е всъщност, като се замислиш колко години са минали, но качествена продукция (доближаваща се до световно ниво) с която да се гордеем все още липсва.

    1. Ти си отговорил на въпроса си – Пийл е УСПЯЛ да разкаже нещо за някакви ХОРА, което оказва се не е такава проста работа.

  18. Аз съм приятно изненадан на фона на това, което очаквах. Имам моите си забележки, но реално такива бих имал и преди 20 години – а онова е време, което давам за пример що се отнася до това какви филми се правеха тогава. Енихау – аз съм доволен. Гари Олдман прави умопомрачително добра роля и стауетката е абсолютен спот он, аз това ще запомня от тая церемония. Много се радвам за Билбордите, за Блейд Рънър, за Дел Торо и сие – но в контекста на Киното и Оскарите като цяло – основно за Олдман и МакДормънд. Всичко останало ме кефи, няма да нитпиквам отделни издънки. Все едно преди години ми е дремело кой взел за адаптиран и кой – за оригинален сценарий. Ясно е кое е трябвало и можело, ама от основните (и запомними) категории съм доволен. Моята представа за силно кино що се отнася до най-добър филм беше представена от няколко филма тази година – Дюнкирк, Билбордите и Блейд Рънър. Спечели филм на Дел Торо – кеф ми е, няма драма. 🙂

  19. Да годуха дебелия педал, от еони смятам, че няма накъде по-зле, а Академията продължава и продължава.

    1. нормалните американци са много анти-холивуд след прочутите избори

    2. Никой вече не гледа ТВ на живо, много хора гледат онлайн. И това не се случва само с Оскарите.

  20. 2017-та е изключително силна година, най-добрста филмова година от 2010-та насам, защото беше изключително качествена, различна и разнообразна. Девет изключителни филма, в девет различни жанра: хорър, тийн филм, военен филм, исторически биографичен филм, журналистически трилър, романтична драма, фантастика, драматична черна комедия и психологическа драма!

    Моята лична класация на деветте номинирани филма е:
    1. Call me by your name
    2. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
    3. Phantom Thread
    4. Get Out
    5. The Shape of Water
    6. Lady Bird
    7. Dunkirk
    8. The Darkest Hour
    9. The Post

    Бях много впечатлен и от Coco и The Breadwinner сред анимациите, както и от руския Loveless, унгарския On Body and Soul и шведския The Square.

    Повече коментирали тук нито обичат кино, нито го разбират, Get Out дори не сте започнали да го разбирате. За вас всяка награда на чернокож е „незаслужена“, но после не сте расисти ?

    1. Коментарът ти е хубав до финала и съм малко раздвоен. Като човек, нехаресващ и не разбиращ от кино, позволи да те попитам – какви са точно достойнствата на Get Out, не само отличаващи го като филм сам по себе си, а че и като претендер за Оскар?

    2. Щом ти е харесал Квадратът, сравни сценария му с този на Бягай и с ръка на сърцето, кажи, че е заслужена наградата за оригинален сценарий, ако ще да сме разбрали,, великия,, му замисъл ?.