Черната пантера / Black Panther

All Hail to the King
от на 2018-02-16
 

black-panther-review-img01-20180216

Не тръпнех от очакване за „Черната пантера“. Не бях чак толкова очарован от Т‘Чала в „Captain America: Civil War”, а героят не е много по-познат от Пазителите на галактиката, преди да станат известни. Само малцина са чели комиксите „Маrvel Kngihts: Black Panther“ на Кристофър Прийст и „Who is Black Panther“ на художника Джон Ромита младши, а на още по-малко хора тези заглавия са им харесали. От друга страна, филмът е режисиран от Раян Куглър, автор на страхотния „Крийд“ с Майкъл Б. Джордан, който участва и тук. Любопитно, Джордан преминава през подобен път като Крис Евънс (Капитан Америка) и също беше Джони Сторм/ Human Torch във Фантастичната четворка. „Черната пантера“ не е и първият филм за цветнокожи супергерои, доста преди него са трите филма за Блейд с Уесли Снайпс, „Жената котка“ с Холи Бери, а дори и „Ханкок“ с Уил Смит. Така или иначе, отидох на филма без очаквания и бях отвян: нареждам го редом до „Captain America: Winter Soldier” и двата „Пазители на галактиката“ като някои от най-добрите комиксови, но и редом до „Logan” и „Доктор Стрейндж“ като някои от най-любимите ми филми изобщо.

черната пантера и върколака

Черната пантера и Върколака в пети брой на „Black Panther”, 2005

Когато се говори за филмите на Marvel (Studios), критичните наблягат на шаблонността на някои от филмите от MCU, за прекалено много опити за чувство за хумор, за забравима музика, за незастрашителен злодей, за излишни препратки към другите филми на Marvel. Сега си представете филм на Маrvel, в който всички тези минуси са преборени, с лекота. Например злодея: Анди Съркис, като Ю. Клоу, прави една от ролите на живота си, и то след последните два филма на Мат Рийвс за Планетата на маймуните. Във филма има най-много две или три, при това сполучливи, необходими шеги. Саундтракът на филма е a beast of its own: афрофутуризма, африканските ритми и напеви, музиката на Кендрик Ламар, превръщат филма в истинска музикална забележителност. „Черната пантера“ понякога е по-мрачен от очакваното за филм на Marvel Studios, но още по-важното е, че сетивно е до „Цар Лъв“, „Аладин“ и „Книга за джунглата“, а не до Железния човек или Капитан Америка. В „Черната пантера“ няма и нито една препратка към друг филм на Marvel, освен, очаквано, в една от двете сцени след надписите. Операторската работа е изключителна, във филма има много и дълги one-shot-ове, включително в бойните сцени. Точно там нетрадиционните перспективи, необичайни ъгли и най-вече здравата бойна хореография блестят най-силно. Съвсем неочаквано, филмът има и някои от най-убедителните костюми, оръжия и сценография изобщо.

Черната пантера“ разказва за Т’Чала, който след смъртта на баща си, краля на Уаканда, се завръща у дома при технологично напредналия, но изолиран от останалата част от света африкански народ, за да наследи трона. В основата на технологичния и военен напредък на държавата Уаканда е исипо или вибраний – металът, от който е създаден щитът на Капитан Америка. Още в началото на филма е обяснен въпросът за географското положение на Уаканда, за желанието на нейните владетели и граждани тя да не се разкрива пред света, за ролята на вибрания, за ролята му в икономиката и за интереса към него (както в нашия свят към златото и петрола). Приказно е обяснена митологията на божествения аспект на Черната пантера. Чисто визуално, понякога „Черната пантера“ си съперничи пряко с „Пазители на галактиката Vol. 2” и „Доктор Стрейндж“ като също има своите психеделични елементи, изобилства от цветове, нюанси и светлини, и подобно на „Джон Уик“: лично отношение към лилавото. Неслучайно например филмът на Раян Куглър е по премиери не с червен, а с лилав или с черен килим. „Черната пантера“ е нирвана заради палитрите, които предлага, от красотите на Африка, през технологичните чудеса на Уаканда, през всички разновидности на лилаво и черно, и синьо, и златно, и неоново, и зелено…

черната пантера

We own ya

Няма как и защо светът на Черната пантера да е свързан с MCU, затова няма камеота, макар да е имало няколко интересни хрумки в тази насока. Раян Куглър например искал да включи ловеца Крейвън, познат от злодеите на Спайдър-Мен, но отношенията със Сони не го позволяват. В комиксите Т‘чала се жени за Ороро Монро, Буря от Х-Мен, и Куглър казва, че след като X-Men са вече в семейството на Marvel Studios, нейно включване в евентуално продължение е напълно възможно. Но в крайна сметка „Черната пантера“ печели много от това, че не включва поява на други герои на Marvel. Сега филмът може да бъде изцяло разбран и харесан от хора, които не гледат комиксови филми; „Черната пантера“ е преди всичко добре разказана история. С много от Николо Макиавели от „Владетеля“, за това какви трябва да бъдат управляващите, forte come il leone, furbo come il volpe – като звяр, като кентавър – и силен като лъв, и хитър като лисица, но и милостив.

стор м и тчала

Сторм и Т‘чала

Галерията с персонажи е доста богата, като подобно на „Пазителите на галактиката vol. 2“ всеки герой има своя арка, а истинско попадение са женските персонажи. След еднообразните изяви на Мартин Фрийман позагубих интерес към него, но радостно, тук Фрийман е доста обран и недразнещ. Темите, с които „Черната пантера” е ангажиран, също са интересни: за вмешателството в чуждата политика, за границите и държавното управление, но също и за благородното потекло и за липсата на такова, за отношенията с бащата (с неизбежно deja vu от „Цар лъв“), за безсмислието и необходимостта от войната.

Черната пантера“ е най-разчупеният филм на Marvel досега и нова крачка в комиксовото кино. Близостта не с Marvel, a с Disney, по-точно с „Книга за джунглата“, „Херкулес“ и „Аладин“, страхотните злодеи, особено Анди Съркис, убедителните изпълнения, сред които на Форест Уитакър, Лупита Нионг‘о и Чадуик Боузман, красивите природни пейзажи и стилизирани градски гледки, страхотният и бърз екшън и още качества превръщат „Черната пантера“ в един от най-скъпоценните камъни в короната на Marvel.

коментари
 
Отговорете »

 
  • Sir Stevancho
    2018-02-16 at 13:16

    Изключително приятно съм изненадан от това ревю, ще отида го гледам с кеф…

    Отговор

  • UZUMAKI
    2018-02-16 at 13:29

    Потресаващо скучен и кичозен филм с може би най-нехаризматичния главен герой/актьор в MCU. По милост: 6/10. Масовият западен телешки възторг по тая наивна нелепица е пореден тревожен симптом на пандемичната SJW-патология, обгазяваща тенденциозно либералните снежинки в последните години. Кур за “Черната пантера”.

    Отговор

    • Кирил
      2018-02-16 at 14:10

      Напълно съм съгласен с мнението на Uzumaki и добавям още – нещо не съм впечатлен от видяното на екрана, с иаключение на една-две по-изпипани екшън сцени, другото всичко попада под общия знаменател на скуката и на абсолютната плоскост на равнодушието, така не се намери зрънце за което да ми трепне нещо, да ме извади от бавната кататония в която ме обвиваше самия филм, чак до края си с двете излишни за мен сцени след надписите…

      Камеото на Стан Лий беше едно никакво, Хобитът се държеше точно като хобит сред джуджетата от едно време, имаше сцена в казиното, която почти беше извадена от Skyfall, екшънът беше ок, но нищо отвъд стандартните неща видяни вече в поредицата, като цяло за мен кратката поява на Черната Пантера в третия Капитан беше в пъти по-добра от този самостоятелен филм за защитника на Уаканда. Бойните сцени бяха покъртително зле, отново онзи грозен монтажен прийом да режат действието всяка секунда, а на по-дългите сцени си личеше CGI дървенията и неплавните движения на героите, поне там да се бяха постарали ама уви.

      И уж имаха разни технологии-mehнологии ама накрая пак взеха да се трепят на племенен принцип (както се трепят още у Африката), ебаси прогреса. Бяха споменали в едно интервю, че това било като филма за Джеймс Бонд/Джейсън Борн във MCU-тo – много са далеч то това изпълнение по всички параграфи според мен, можехме спокойно да минем и без тоя филм, като направо да се появи героя в новия Avengers, ама уви ударихме греда. Едно нещо ми направи впечатление, на едно 95% от главните действащи лица очите им бяха кървясали все едно са недоспали или са се напукали предната вечер яко и сега ги цепи тиквата, докато при Мартин Фрийман и Анди СЪркис не забелязах такова нещо :)

      И тия странни прически на младите девойки малко ме отблъскваха, особено кубетата на женските бодигардове, като имаше светли сцени и все едно гледах клип към песента на Орхан Мурад „Хиляди слънца“, нищо чудно, че през повечето време играеха на тъмно, то пък тогава едвам ги различаваш сред мрака, добре, че носеха дрехи с ярки цветове да изпъкват поне малко, като затрупан алпинист с яркозелено яке на фона на бялата пустош.


    • UZUMAKI
      2018-02-16 at 14:58

      Taка е, екшънът беше досадно калкулиран без грам емоционален ефект и с гаден CGI, а злодеите бяха просто поредните окей изиграни клишета. Целият микс в културата и технологиите на Уаканда беше подигравка… да не говорим за персонажи като Shuri, които през пет минути те карат да cringe-ваш. Абе умерено тъп филм с тук-там компетентно упражнен занаят, това е. Комиксов шедьовър, my ass.


    • 2018-02-17 at 02:10

      Напълно съгласен с UZUMAKI. Аз повече от 5 не мога да дам. Имаше 1,2 сцени, които може да се каже че ми донесоха някаква наслада и те със сигурност не се развиваха на Уаканда. До 30/40-та минута поне имаше някакъв ритъм.
      Още един готин режисьор даде фира.. Може ли след смазващия „Fruitvale Station“ ($900 000 бюджет) и страхотния „Creed“ така да се оцапаш.
      Ужасяващо грозно изиграни, заснети и монтирани бойни сцени, тъпа хореография (то това е обидно да го наричаш хореография даже). Имаше едно движение тип ала Ахил от „Троя“, коети допълнително ме присети колко долнопробен филм гледам в момента (като се вземе предвид, че „Троя“ не е голямо цвете за мирисане).
      Самоцелни и безсмислени на места one-shot-ове, които така или иначе бяха толкова анимирани, че не знам защо са се старали даже. Уаканда ми приличаше като преработена афро версия на Асгард.
      Сцената в казиното наистина беше доста Skyfall, само че без качеството и Роджър Дийкинс.
      Актьоркста игра беше достойна за подигравки, както и всяка трета реплика, за акцент и интонация даже не искам да споменавам…
      Анди Съркис за кратко беше много добре, но с този нефелен сценарий и режисура няма какво да направи.
      Тотално бездушен и празен филм. Ако това е entertainment, здраве му кажи…
      P.S. Ако целият филм беше как момчетата пред блока цъкаха баскетбол, „Черната пантера“ щеше да е по-интересен, истински и авторски филм от недоразумението, което е.


    • UZUMAKI
      2018-02-17 at 12:27

      Стефане, съгласен съм с всеки ред от коментара ти, като изключим вметката за “Троя” – “Троя” е направо “Глдиатор” в сравнение с тоя филм :)


    • 2018-02-17 at 12:36

      Именно! Това ми беше мисълта. Че ми прилоша от присещането за „Троя“, защото без да е супер добър филм наистина е „Гладиатор“ в сравнение с това нещо.


    • Ben
      2018-02-17 at 17:39

      Е те тоя път съм напълно съгласен с тебе.
      А колкото до ревюто не мога да си представя че някои изобщо ще вземе да си губи времето , пишейки за този така наречен филм.
      “ „Черната пантера“ е нирвана заради палитрите, които предлага, от красотите на Африка, през технологичните чудеса на Уаканда, през всички разновидности на лилаво и черно, и синьо, и златно, и неоново, и зелено…“ – какво повече да се каже – луд на шарено се радва.


    • sangkuriang
      2018-03-25 at 07:11

      Черната пантера / Black Panther : http://cutt.us/123blackpanther


  • Касабов
    2018-02-16 at 14:30

    Хем му вярвам на Начев, хем имам огромни предразсъдъци към тоя филм. :(

    Отговор

  • Наум Преславски
    2018-02-16 at 14:53

    Казах го преди няколко дни… тази година Марвел ще има два силни филма…
    1. Отмъстителите
    2. Дедпул!
    Другото е ненужен пълнеж. Този филм е направен за да се покаже, че не са расисти… героят е абсолютно непопулярен и се съмнявам, че има фенове сред комикс читателите в Америка! А и не обичам филми само с черни… не съм расист, но филм изпълнен само със сажди ми идва в повече..

    Отговор

    • Сажда
      2018-02-16 at 15:33

      Да, ти не си расист. Ти си просто тъпо парче.


    • UZUMAKI
      2018-02-16 at 15:50

      Еманципирам се от мнението на Наум 😀


    • Hristo
      2018-02-16 at 16:57

      Marvel Studios са известни с това, че не залагат само на най-популярните си герои, но и правят супер успешни филми с второ и третостепенни персонажи. Fun fact: Преди да има филм за Железния човек, повечето хора са смятали, че героят е робот…


    • Някой
      2018-02-16 at 23:14

      1. Deadpool е все още на 20th Century Fox
      2. Ти на какви наркотици го караш, че казва, че този герой няма фенове в Америка. Ако нямаше щяха ли да издават комикси, филми и анимации ?
      3. Не ти не си расист, ти си ….


    • kailasari
      2018-03-25 at 07:31

      Черната пантера / Black Panther : http://cutt.us/123blackpanther


    • paganza21
      2018-03-25 at 16:05

      Черната пантера / Black Panther : >> http://cutt.us/blackpantherfullHD


  • fishek
    2018-02-16 at 17:43

    Ще го гледам утре тоя филм, ама докато спорите нека да вметнем, че самостоятелния филм за черната пантера(да политкоректно ще е да го покажат) се пуска защото голяма част(според мен) от IW ще се ситуира в Уаканда. Видя се още на трейлъра това нещо. Така че хората са решили да смъкнат още някой лев от джоба на зрителя. Отивам без очаквания, както напоследък на марвелските филми ще видим какви са ги надробили.

    Отговор

  • stealth
    2018-02-16 at 18:42

    „„Черната пантера“ понякога е по-мрачен от очакваното…“

    Седя и си мисля. Ако филмът беше комедия, дали щеше да е черна комедия…

    Отговор

  • alejuve
    2018-02-16 at 22:08

    Нищо ново. Фенбойчетата на ДС са на първа линия. Заклеймихте го още от трейлърите.
    По едно време в РТ имаше 100% (Боже! 100%). Батман и компания с 5 филма едва достигнаха тези проценти.
    Ако тук историята и екшънът са лоши, какво да кажем за Лигата, който трябваше да служи като основа за цялата ДС вселена.
    Вместо това отделен филм за Джокера, отделен филм за Батман, Лобо.. мобо.
    Ревютата за „Черната пантера като цяло са повече от добри.
    Относно злодея – всички са във възторг от Килмонгър.
    Какво да кажем за Степън Улф?!? Боже, дори името му може да ти докара диария, да не говорим за лицето.
    Марвъл продължават към „Война без край“ с пълна газ..

    Отговор

    • Някого
      2018-02-16 at 23:16

      Еее довижях да прочета нещо като хората, ама това за Лобо, не така 😉 ако режисьора е Бей, ще направи пумия като костенурките, но все пак не с лошо към героя.


    • UZUMAKI
      2018-02-17 at 03:21

      Аlejuve, досега нямах категорични впечатления, че си retard, но успя да ме изненадаш. 😀 Никой тук никога не е твърдял, че „Justice League“ e fucking masterpiece. Всички сме единодушни, че е в най-добрия случай компромисен guilty pleasure. „Черната пантера“ обаче е нещо много по-зловещо: той е посредствен junk, маскиран като нещо повече. Претенциите му са достойни за зрители със Синдром на Даун… какъвто ти очевидно си. Наздраве де, пожелавам ти просперитет, хаха. :)


    • alejuve
      2018-02-17 at 17:10

      UZUMAKI, човече, личи ти пристрастността към ДС и това дразни.
      Batman/Superman не беше guilty pleasure, какво остава за JL.
      Всички на които им хареса BP – да си знаете, че вероятно страдате от синдрома на Даун :)


    • UZUMAKI
      2018-02-18 at 06:20

      Там е работата, драги Аlejuve, на теб ти личи, че си крайно пристрастен marveltard, ‘щото аз по-горе изразих мнението си към конкретния филм, без да обобщавам франчайза, както и без да правя аналогии с конкурентни поредици (за разлика от теб). „Черната пантера“ е малоумен, но ако на теб ти харесва, забавлявай се. :)


    • alejuve
      2018-02-18 at 13:39

      Харесвам ДС точно колкото и Марвъл, щеше ми се Батман/Супермен да беше 5 пъти по-дарк.
      За разлика от теб, когато Марвъл и ДС направят лайнян филм, казвам че е такъв – Iron man 2, 3. Тор 2, JL…
      Аз съм бил малоумен, щот съм харесал филм с толкова много качества. Чудя се какъв трябва да си ти, щом си харесал JL.


    • UZUMAKI
      2018-02-18 at 15:42

      He, ти си малоумен, защото смяташ, че харесвам JL 😄


    • alejuve
      2018-02-18 at 16:02

      Смешник


    • UZUMAKI
      2018-02-18 at 17:54

      Пхахахаха 😀


    • alejuve
      2018-02-19 at 01:37

      http://prikachi.com/images.php?images/889/9268889u.jpg
      Да си го гледкаш, ей така :)


    • UZUMAKI
      2018-02-19 at 02:26

      Ама ти верно си потресаващ дебил :)


  • Пантера
    2018-02-17 at 00:54

    Страхотен филм и страхотен саунтрак. Най-якия филм на Марвел.

    Отговор

  • Расист
    2018-02-17 at 11:58

    Всички негри са роби, само Морган е Фрийман! Хайде на Оскарите!

    Отговор

  • Продажници и нещастници
    2018-02-17 at 12:06

    Възхвалявате комиксов филм?! Вие сте егати чалгарите 😂 Гледал съм няколко и дори и най-добрите стават да ги догледаш едвам… Ама сте мастити кинокритици. Закрийте си малкия сайт. Нищо не разбирате от кино или от правене на кино.

    Отговор

    • Ivan Tcholakov
      2018-02-17 at 19:41

      А! Някой трябваше да го каже! Заебете ги тези комиксови филми, нищо няма в тях.


    • Gogoto
      2018-02-17 at 23:58

      Максиме, напусни.


    • toto
      2018-02-18 at 16:36

      Да търсиш смисъл в комиксови филми, да си пилиш пръстите да изкараш някакви въображаеми достойнства, за да не изглеждаш като кръгъл идиот когато ги препоръчваш на други… това е все едно в днешни дни да гледаш Стайковия „Хан Аспарух“ и да нямаш очи за бутафорията, вместо това да му слагаш етикет- исторически шедьовър.

      Обаче тук спорят, разделени на лагери, все едно са щурмоваци срещу бунтовници, още на по пет години и се целят с „аргументи“ кои били по калпави… ДЕЦЕТО или МАРВЕЛ ВЦ-то… ма пенят се, обиждат се на комикси и ти става едно комично и смешно, ебати комедията…

      :)


  • 2018-02-17 at 14:23

    UZUMAKI, лигата не е гилти плежър, а просто едно дъно, от което няма накъде да се драпа. Път без изход. Филм, който след баба Марта срещу леля Марта, закопа и малкото надежди, че нещо посредствено може да излезе от DC филмите.
    Наскоро попаднах в тубата на битката срещу степенката улф дето се бие със супамен. Хенри Кавил, един отличен актьор иначе, се млати с идиотска усмивка, от която може да ти стане неудобно, че си над петнайсе и гледаш подобна помия.
    Пантерата ще го видим нататък, нямам надежди, но само да се пооправя от скапания грип и съм на линия 😉

    Отговор

    • Kal-El
      2018-02-17 at 15:15

      За всички тези неща можем да благодарим на критиците (основно американците) и фенчета, които искаха Супермен (и не само) да е с перма-усмивка, да пускат малоумни шегички и да не са толкова сериозни и „мрачни“ филмите. С други думи – да копират Марвел. И разбира се да благодарим на Джеф Джонс и онзи глист Джос Уидън, че ги послушаха и превърнаха филма в тази смрад. Единственто, което не разбирам е защо са недоволни сега като получиха това, което искаха толкова много.


    • UZUMAKI
      2018-02-22 at 02:03

      Тук се обсъжда BP, a не JL – за JL има доста изчерпателна и оптимално обкетивна дискусия в подкаста ни; препоръчвам.


  • Иван
    2018-02-17 at 16:42

    Че то и без Джоузи, Лигата пак щеше да е същия ташак, но тъмен!

    Отговор

  • Gogoto
    2018-02-17 at 23:57

    Узи, значи няма никакъв шанс тоя въглен да достигне Зимния Войник, както масово се тръбеше наляво и надясно, така ли?

    Отговор

  • radi
    2018-02-18 at 00:08

    Пантерата е добър, но не е нещо ново и невиждано. Очаквах малко повече, заради големите хвалби

    Отговор

    • Jerome
      2018-02-18 at 11:43

      Рядко разумен коментар. Всичките политически аспекти просто раздуват един филм за човек обличащ се в костюм на пантера, за да бие лошите. И добър такъв филм при това, нищо повече, нищо по -малко.


  • Sir Stevancho
    2018-02-18 at 01:20

    Не знам дали в друг сайт от тия, които чета, съм видял подобно нещо. От една страна е много забавно – един ревюиращ от сайта съсипва друг такъв. Сиреч – един, от хората, които следва да „представляват“ позицията на тая своего рода платформа – казва, че тоя филм е супер як. Други, които ревюират различни филми в същия сайт – пишат под коментарите – „Ебати лайнявия филм“. Няма лошо, естествено, че може всеки да има различно мнение и е нормално. Просто някакси идята уж трябва да е, че Операция Кино има някакво мнение за еди-кой-си-филм. Благой, Начев, Светли или Елфа – уж не би трябвало да има значение кой ревюира. В смисъл – някакъв човек влиза, чете и си вика „Ясно, филмът не струва.“
    Може би не съм прав – няма лошо. Просто не може хем да си институция в анализите (щото щом я има тая рубрика и се казва така – има някаква такава претенция) – хем да е както всеки си прецени и „всеки има право на мнение“.
    Хем да пръдна – хем да серна. Еми няма как.

    Любимия ми български сайт все пак, това не се променя. Просто хем има тая неприязън към нашите си привички и тесногръдие, хем… Същата работа. Енихау 😀

    Отговор

    • Mad Max
      2018-02-18 at 02:21

      Хехе, тука хем си прав, хем не чак толкова. Верно, че новините ни се пишат в множествено число, хората най-вероятно влизат в сайта за да добият комплексна представа за качествата на даден филм, но Операцията все пак е съвкупност от индивидуалности. Човек от екипа приема задачата да напише ревю, вижда и усеща филма по точно определен начин и пише рецензията си без да коментира с останалите, понеже това в известна степен може да повлияе и на мнението му. Аз лично доста пъти съм бил несъгласен с някои от ревютата. Например за „The Revenant“ имах сериозен проблем с ревюто на Марти, ама какво да направиш … усетил го е така и понеже това е такъв тип материя, че аргументите винаги се изравняват според субективния фактор, просто си пишеш мнението в коментарите и толкова. :)


    • Sir Stevancho
      2018-02-19 at 21:59

      Естествено, че е така – разбирам го и го приемам напълно. Но все си мисля, че при едно ревю останалите ревюиращи трябва да си глътнат егото малко или много. Другият вариант е с някаква редакция преди пускането на ревюто, което би означавало много грозна и ненужна цензура. Идеята ми с две думи е, че щом е даден картбланш на един човек да ревюира за този сайт – би следвало да му се гарантира някакъв вид вяра в преценката и мнението му и ако щете – уважение към това, че и той предтсавлява позицията на Операция Кино. Ако първото мнение под ревюто е на човек, който е сред най-разпознаваемите лица тук и го насира – показва липса някакво елементарно уважение и способност да си преглътнеш егото за сметка на труда на друг „колега“. В дългосрочен план феновете на киното ще спечелят повече ако неочаквано радващ филм ги накефи и възпита непредубеденост у тях, отколкото ако ги обърка сякаш в тов сайт трябва да се четат мненията на определени хора вместо едва ли не псевдоревютата на други. Не е толкова силно посещаем и няма толкова брутална фенска маса сайта, че мненията отдолу да са просто мнения… Напротив – коментарите са това, което осмисля вечерите на много псевдокинаджии (абсолютно включвам и себе си в това число).
      И за да бъдем наясно – не говоря за липса на критика. Говоря за добра критика с уважение към човека, седнал да напише ревюто. А не две изречения в стил „Ебати тъпия филм, най-тъпия – 6/10“.


    • UZUMAKI
      2018-02-19 at 22:21

      OMG, what a pile of horseshit. Sir Stevancho, можеш спокойно към мен директно да се обърнеш, вместо да му говориш на Оги все едно „не съм в стаята“, айде малко гръбнак, а? Не знам как реши, че посетителите тук „ще спечелят повече ако неочаквано радващ филм ги накефи и възпита непредубеденост у тях, отколкото ако ги обърка“, при условие, че ако имаш само положително мнение (ревюто) и само сдържани или никакви отрицателни коментари (примерно не като моя), отнемаш именно неочакваното и непредубеденото. По-важното обаче е, че никъде в моите коментари, особено в първия, не коментирам абсурдния текст на Начев (чак сега го направих), а изразявам независимо от неговото мнение, било то и противоположно. Разбирам това да е някаква революция в тоя сайт, пък то всъщност го правим от самото му създаване (най-епичната и неоспорима справка: „скандалната“ рецензия на Мартс за „Завръщането“), но дори и да не сме го правили досега: абсолютно честно ти заявявам, че коментарът ти е сред най-слабоумните неща, които съм чел тук, коментар вменяващ автоцензура, хрисимост и полит-коректност for the sake of някакво си там authority, на което ти явно симпатизираш, за сметка на някакво друго си там authority, което ти поради някаква неведома причина не можеш да траеш. Така че go fuck yourself, cunt.


    • Sir Stevancho
      2018-02-19 at 22:33

      Благо, излишно се палиш и за поред път говориш разпалено без да си изчел всичко, което съм казал. Сам споменавам и за цензурата и мнението ми за нея – плюл съм по не едно ревю тук. За да съм напълно ясен ти го казвам с едно изречение за да можеш да се фокусираш – за мен Начев заслужава по-подробна обосновка и дори намек за извинение, че не си съгласен с него преди да нссереш филма. Въпрос на възприятие е, както казах – не твърдя, че съм безусловно прав. Казвам го като наблюдение и усещане към „екипа“ ви тук.
      За това колко съм безгръбначен, как ти говоря сякаш не си ин да хаус и прочие – аз лично ще оставя да мине ей така. Най-малко с тия неща, които казвам – имам за цел да се карам с теб за глупости. Пише Огнян – отговарям на Огнян. Ти ми пишеш – отговарям на теб.
      А ако това па баш е най-тъпото нещо, което си чел в тоя сайт… Е извинявай, ама много момичешко и излишно хапене. Казвам си мнението просто, дишай.


    • UZUMAKI
      2018-02-19 at 22:40

      Глей ся, ето така да ми го беше написал – нямаше да стигаме до хранилка (не че се оправдавам, но съм в един леко ужасен период в момента и очевидно мензисът ми се отразява пагубно на комуникацията ми с хората). Пойнтът ми е, че да кажеш, че някой дължи извинение на някой друг за различно, било то и фундаментално различно мнение, е нещото, което ми бърка в задника, защото именно такъв е либералният наратив на Запад и съм дълбоко агресивен към подобни внушения за цензура. Много мои приятели, колеги от сайта или рандъм познати са хранили сочно филми, които аз положително съм ревюирал тук, което не само че не ме е карало да искам да ми се извиняват, ами даже ми е ставало по-интересно заради сблъсъка на мнения и гледни точки. Всяко мнение може да бъде изразено по дефиниция, но нито едно мнение не заслужава уважение по задължение.

      PS Това за безгръбначното беше изхвърляне, окей – обаче се постави на мое място и виж как звучи написаното от теб: все едно съм до теб, а ти ми обясняваш чрез някакво proxi.


    • Sir Stevancho
      2018-02-19 at 22:52

      За да затворим тоя разговор, който явно страда най-вече от това, че не се случва на живо (и аче е видно, че можехме да се разберем) – нека кажа следното.
      Не казвам, че дължиш извинение по презумпция, това е смешно – няма как в речника ми да се впише такова нещо. Мисля, че ако ти или някой друг от авторите в сайта сте несъгласни с дадено ревю – е нормално да обосновете критиката си по по-аргументиран и измислен начин от хора, които не отделят от личното си време за да напишат нещо тук и ги боли фарът за това като цяло. Грубо казано – аз поне си мисля, че ти би следвало да имаш по-голям ангажимент да напишеш коментср тук, от какъвто ангажимент имам аз – т. е. – никакъв. Ако не ме чаткаш – живот и здраве ще пием по едно голямо и ще ти обясня как виждам аз нещата. И въпросът е до усещане и възприятие – ясно ми е, че вие сте създали сайта и тн.


    • UZUMAKI
      2018-02-19 at 22:55

      Всъщност планирах да напиша наистина по-обишрен и подробен коментар, но самата мисъл за филма ме убиваше от равнодушие и отегчение, та реших да вкарам повече хейт, отколкото изчерпателност… защото реакциите към филма съвсем откровено ме вбесиха. :) При всички случаи все си мисля, че съм посочил очевидно слабите (поне за мен) компоненти на блокбастъра. За останалото си много прав: на по чаша бира ще се разберем чудесно, сигурен съм.


  • Начев
    2018-02-18 at 07:26

    Благо, след 6 твои мнения всички успяхме да разберем колко филмът не ти е харесал. Няма нужда да обиждаш толкова ожесточено хорaта, които са го харесали :)

    След прожекцията от теб чух две неща: кич и suspending disbelief.
    Първото го каза още след трейлърите, но какво трудно за вярване има?
    Другото- SJW, MJW, изобщо темата за цветнокожите я пропуснах в ревюто, въпреки че имах какво да кажа. Писнало ми е например цветнокожи да получават излишно награди за филми, в които черните са все онеправдани и тн. Тоя филм нито се е рекламирал, че е за черни, нито всъщност е. Както казах и в ревюто, мисля, че засяга и много адекватно и съвременни теми, което не бях виждал в други комиксови филми.

    За мен тази стилизация работи, цветовете, операторската работа, злодеите, музиката, сценографията костюмите, маските, оръжията, липсата на хумор- това са все огромни плюсове.
    Имам усещането, че когато краят на годината пристигне и видим „Аквамен“, ще бъде с много подобни теми, и вероятно кадърно изпълнение, като ти ще имаш доста по-добронамерен подход към него.

    Отговор

  • Иван
    2018-02-18 at 12:07

    Ако ефектите на Аквамен са като тези представени в Лигата, филмът от сега ще е негледаем. Дори Жената чудо беше доста слаб на фона на Марвелските изстъпления. Спаси го единствено хубавото еврейче и кохортите жени в салоните. Не съм гледал Пантерата, но усещам че почва да се повтарят и да гледаме пак по много от същото.

    Отговор

  • Анита
    2018-02-18 at 16:38

    Не става дума изобщо за черни тук. Комиксов филм за черни имаше още преди 20 години, и то никак нелош. Марвъл са класи над DC като Вселена, удържане на концепция и поголовен успех (няма никакво значение, че с героите на DC има няколко прекрасни филма, Вселената им sucks big time и тотално не знаят на кой свят са). Но това нещо тук смърди от 100 мили срещу вятъра.

    Отговор

  • fishek
    2018-02-20 at 12:23

    Аз още не мога да разбера защо продължава това сравнение между героите на ДЦ-то и Марвел. Факт повечето герои на Марвел са крадени като идея, концепция, както щете го наречете, от ДЦ. Комиксово до колко знам ДЦ са по-добре от Марвел, анимации също, но по отношение на филмите Марвел си ги слагат в малкия джоб до момента. Гледах пантерата и нито съм разочарован, нито съм превъзнесен. Очакван филм, на фона на това което сме получили до сега. Единствено прекалиха накрая, когато прословутия злодей каза да не го погребвали ами да го пуснат в морето като прадедите му, по-добре смърт отколкото робство. Както каза един мой любимец, робството е свършило преди над 100 години муув дъ фак он!
    И тоя Майкъл Б. Джордан кво толкова му харесахте на злодея ? Абсолютен Тупак ми беше, с постоянното си превъзнасяне и правене на някакъв гангстер от квартала. Съркис колкото и малко сцени да имаше крадеше всяка само с присъствие, камо ли като си отвореше устата.
    Хайпа с презакупени билети, къде някво фенбойче беше пуснал тука че победил в първата си седмица JL беше защото всички очаквахме някаква препратка към IW ама то дори в пост-кредит сцените нямаше нищичко.
    Нормален филм, нищо ново и това е.

    P.S. Верно тая Уаканда беше като някъв земен Асгард. Ся очаквам ако Танос не избие всички на кораба да приютят асгардците в Уаканда :)

    Поздрави и не се палете толко !

    Отговор

  • heinrich
    2018-02-20 at 22:59

    Ебах тоа прост негърски филм…. 242 милиона уикенд..
    Нормално, сега сме на гребена на вълната на политкорекнотстта, толерантностал, джендъризма и педерастията…

    П.С. Между другото имам един американски приятел (истински американец, а не някой гурбетчия) и онзи ден си говорехме с него за фима, понеже и той е запален киноман. И знаете ли какво ми каза.
    Каза ми, че в щатите в мемента всяко отрицателно ревю за филма се баннва моментално.
    Колко политкоректно и толерантно, нали….

    Отговор

    • Sir Stevancho
      2018-02-21 at 00:13

      Брейййй…. Явно твоят американски приятел има ограничен достъп до нета… Аз доста us сайтове четс и някакси нямам такова наблюдение, ама знае ли човек – все пак твоят приятел е истински американец, аз може би попадам на някакви фалшименти… Напълно възможно.


    • heinrich
      2018-02-21 at 12:20

      Ами щом той ми го казва. Говорим си по фейса, човече. Е, разбира се, не абсолютно всичко се баннва очевидно, но все пак има опити и се налага някаква цензура. В какъв мащаб не мога да кажа…


    • Armed Raptor
      2018-02-22 at 01:40

      То ще се наложи цензура, ако има ревю, което каже, че филма е лош, защото има хора с друг цвят на кожата. ТОВА е расизъм. Друго е да кажеш, че филма не ти харесва по други причини (като история, актьорска игра) и ако се разтърсиш ще видиш, че има такива ревюта недокоснати (както трябва да е). Филма има около 90% на RT – не ми е любимия агрегатор, но… нормален рейтинг на който е да е Марвел филм.


  • Gogoto
    2018-02-21 at 00:59

    Акшуъли филма, изненадващо за мене беше диста сносен, даже ми е в Топ 5 MCU филми. Този път Марвелците изненадващо са загърбили нелепия си „хумор“ който принизяваше филмите им до инфантилни галфонщини от GotG1 насам. Филма беше доста „класически“ в най-добрия смисъл на думата ориджин история със силни актьорски изпълнения сред които ми направи прекрасно впечатление трагичния образ на Sterling K. Brown, сведен до минимум и работещ хумор, наистина пълнокръвен злодей, изигран прекрасно от MBJ, но за съжаление недостатъчно екранно време на прекрасно садистичния гадняр Klawe на винаги оргомния Съркис. Уаканда беше top notch представена, но това не би трябвало да изненадващо, все пак говорим за магьосниците от ILM. Също така прословутия black empowerment лайтмотив беше внимателно подобран по подобие на феминизма във WW и беше точно толкова, колкото да върши работа на сюжетното развитие и мотивацията на героите. Абе като цяло тоя път са се постарали от MCU. Хайпа, пак по подобие на WW, беше ненужно завишен, но не незаслужен като цяло.
    8.5/10 без проблем, но все пак не може да достигне нивото на The Winter Soldier.

    Отговор

  • Riddick
    2018-02-21 at 11:24

    7/10
    Ориджин историиите /първите серии/ винаги са трудни, но тази нареждам само пред първия Капитан америка, който беше убийствено муден.
    Нямах проблем с това, че преобладават черни актьори, нямах проблем с Афро акцента /ай невърррр фрииииизззззз/, хареса ми стилистиката, костюмите, афро традициите , които са вкарали, но ми беше скучноват на много моменти, и малко по-дълъг от това което исках.

    П.П. много плютатат скрита сцена със Зимния войник, на мен ми хареса доста

    Отговор

  • Dredd
    2018-02-21 at 13:01

    М’Начев малко се е поувлякъл с ревюто 😀 Фюрианеца над мен добре го е казал. Като цяло положителна оценка.

    Отговор

  • Пламен
    2018-02-21 at 16:05

    Толкова филми съм гледал на кино….не, толкова лоши филми съм гледал на кино………но това е едва втория случай (след Gods of Egypt) в който щях да си тръгна по средата на филма, но жената ме спря.
    Първата ми реакция след края, е че изкрещях – Ебах ти тъпия филм.
    Този филм е:
    Скучен
    Слаби екшън сцени
    Скучен
    На места с потресаващи ефекти
    Всеки втори коментар, който прочетох възхваляваше Килмонгър, като най-добрият МЦУ злодей….. а това, карикатура и половина, с 5 минути екранно време и странен overreacting от Джордан.
    Шури ака сестрата ми е главен кандидат за most annoying персонаж за 2018 г.
    Най-близкия на краля, мъжът на генералката и нз си какво, се обръща срещу Тчалаи в подкрепа на напълно непознат узурпатор за по-малко ден…. а?
    Стркис на моменти беше готинг, ама на моменти беше нечовшки cringe.
    Мартин Фриймън играе белчото полу-идиот и гледа като сомалийче в Дисниленд.

    Честно , ако вместо логото на Марвел беше това на ДС, тоя боклук щеше да гравитира около 30 % при доматите.. Не го казвам, защото мен лично ме бърка, но много взеха вече автоматично да раздават оценки, 3 секунди след появата на логата в киносалоните.

    Отговор

    • Madara
      2018-02-24 at 16:58

      Разбирам че си или DC фенбойче или расист
      (Пич ти си отишъл да гледаш Gods of Egypt АХХАХАХА )


  • alejuve
    2018-02-21 at 21:21

    Няма други гледни точки. Всеки, който харесва този филм е „retard“

    Отговор

  • Светослав Богданов
    2018-02-21 at 23:32

    Най сетне в България да видя спор за комиксови филми (ДиСи – Марвъл в случая). Егати якото! Честно. Много кофти,че спорът вместо с примери от комиксите и примери от самите филми преминава към лични нападки, но пак е някакъв старт. Все още не съм гледал „Черната пантера“, но ще му дойде времето. Не знам за вас, но аз искам да видя „The Darkness“ на филм (но не да го обара Майкъл иБей). Историята на Jackie Estacado е много яка и много удобна за един хорър-екшън комиксов филм. Друга история, която много си мечтая да видя на филм е „Death of the family“, където Жокерът е маниакален. Супер добрия филм би се получил и от „Deadpool kills the marvel universe“…Ех, мечтите на комиксовия фен… Дааам, тук се говори за ревюто на Христофор… Страхотно ревю както винаги. :)

    Отговор

    • Gogoto
      2018-02-22 at 00:10

      You must be new here…


    • Dredd
      2018-02-22 at 00:44

      Правилната мечта е публиката чрез тази комикс инванзия от последното десетилетие да постигне узряване, което да доведе до правилното R rated заснемане на двете вселени в следващия reboot. До тогава ще гледаме как супергерои взаимно се почесват с пъстрите си дрешки.


  • radi
    2018-02-24 at 22:28

    Пантерата дали ще удари милиард

    Отговор

  • heinrich
    2018-02-24 at 22:53

    Като видя филм за негри които станали най – развитата раса ми се драйфа ….

    Отговор

  • makemake
    2018-02-26 at 00:40

    Навремето пишлеметата в махалата из предградията на всеки среден град се препираха по- стойностно. И вие сте ен’и интилИктуълци, уааа. DC vs Marvel, breh…
    То бандитите на Уест Хам и Милуол се замерват с лайна по изискано от вас, бе. Баси цирка, Все мислех, че хашлашките изцепки са поради лошия избор на питиета, ама сега докопахте дъното.
    Разбрахме и важната НовинА, че някои не харесвали комикси, а някои само Марвел. Страхотно…Като не хсресвате, гледайте хокей на лед и биатлон. Много ме вълнува коя твар пълзяща какво аресвала и какво недолюбвала.
    А за достойнствата и недостатъците на самия филм, режисура, идея на сценария, подбор на актьори, ни дума.
    Черни/ бели, ами всеки, който не е сляп при вида на трейлъра вижда че героят има връзка с черна Африка, а не с южен Бронкс.
    Близко сте до критика и дискусии в тоя сайт , колкото Уганда до Уаканда.

    Отговор

  • kolorijo
    2018-03-25 at 07:03

    черен пантера пълен филм : http://ifsanmovies.cf/movie/284054/black-panther.html

    Отговор

Коментирайте