And the winners are…

Пълен списък с победителите.

Всеки вече е готов с предвижданията си. Всеки има фаворити. Всеки знае кой от филмите харесва, кой актьор заслужава (повече) и коя номинация му „бърка в очите”. Видно е и кое е най-повтарящото се заглавие в (почти всички) категории – „Формата на водата” получи 13, само защото нямаше как да е номиниран и в късометражните категории… Мнението ни за качествата на филма сме го споделили в ревюто си за него; искрено се надяваме, че наградите, които ще получи, ще бъдат заслужено признание, но – не се наемаме да прогнозираме колко ще са на брой!

Тенденциите са сериозно нещо – най-често защото те увличат (по-скоро подлъгват) сериозен процент от хората да вярват, че нещо ще се развие така, както множеството очаква. Ала, слава на случайността, съществуват и изненадите, които гарантират сладост на преживяванията. Ние се опитваме регистрираме хладнокръвно тенденциите и да очакваме с радост изненадите, просто защото… така е по-интересно! Това ще е настроението в специалното коментарно студио (на живо – ако успеем да се организираме!) на OperationKino в началото на март, когато за 90-ти път ще се раздават най-жадуваните златни войни в ежегодната история на киното, а ето каква е статистиката, „сервирана” ни от академичните „старчета” за филмите, излезли на екран през 2017 година:

Дюнкерк” на Кристофър Нолан получи осем номинации, като навсякъде има много силна конкуренция и няма да се учудим (много), ако се окаже големият губещ на 4 март.

Три билборда извън града” се сдоби със седем номинации и сме почти сигурни, че в категорията за поддържаща мъжка роля голямата дилема ще бъде именно между Уди Харелсън и Сам Рокуел, а по що се отнася до Франсис Макдорманд – ако зависи от нас, веднага получава статуетката! Пропускът да бъде включен Макдона в групата на номинираните режисьори е доста сериозна академична грешка, но… that’s life.

Най-мрачният час” на Джо Райт остана с шест номинации, но затова пък една от тях със сигурност ще се превърне в награда – ние гласуваме за несравнимия Гари Олдман!

Пол Томас Андерсън и най-новата му творба „Phantom Thread” също получиха шест признания за майсторство, две от които (за нас) са безспорни – на режисьора и на един от най-добрите актьори в историята на киното, ала никак не сме сигурни, че ще се материализират в награди.

Lady Bird” на Грета Гъруиг може да празнува – петте номинации са истински триумф за независим дебют, режисиран от дама, като Гъруиг се оказва (едва) петата жена в историята на наградите, получила режисьорска номинация. Подозираме обаче, че гласовете на академиците (до голяма степен – заслужено) няма да отидат в полза на този филм.

С пет номинации (по-второстепенни) е любимият ни „Blade Runner 2049”, като сме сериозно озадачени от липсата на Дени Вилньов като име в режисьорската компания, но пък стискаме силно палци на Роджър Дийкинс да получи златен воин!

Голямото разочарование за целия ни екип са номинациите за „Призови ме с твоето име” на Лука Гуаданино – не беше честно да присъства само в категориите за адаптиран сценарий, оригинална песен, главна мъжка роля и за най-добър филм!

След развихрянето на всички рекламни канали, които дълго ни убеждаваха, че едва ли не „Get Out” е безусловно най-добрия филм на годината, дебютът на Джордан Пийл се сдоби (само) с номинации за филм, режисура, оригинален сценарий и главна мъжка роля – нас ако питате, и това му е много…

Подобно е положението и със „Star Wars: The Last Jedi” – получи четири от по-второстепенните номинации, които даже се учудваме, че му бяха присъдени. Не че не смятаме Джон Уилямс за Бог, но пък точно за саундтрака на този филм ли решиха, че трябва да го номинират?!

Подозираме сериозно, че „The Post” присъства в номинациите за най-добър филм само от уважение към Спилбърг… а, и защото не може да има година, в която Мерил Стрийп да не е номинирана.

Логан: Върколакът” и „The Disaster Artist” са филми, които останаха подценени – само в категорията за адаптиран сценарий и най-малкото защото Джакман и Франко не получиха номинации за ролите си. Поразителни са още две фрапантни недоразумения – включването на Кристофър Плъмър с номинация за поддържаща роля за пресниманата от него роля, изиграна първоначално от Кевин Спейси във филма на Ридли Скот „All The Money In The World” и на Дензъл Уошингтън за главна мъжка роля с изпълнението му в „Roman J. Israel, Esq” (сякаш „плъзнал” се в овакантената от Джеймс Франко позиция, който вероятно е отпаднал заради „новата чума” – обвинения в сексуален тормоз…).

Много сме доволни от факта, че академията не пропусна да номинира „Да обичаш Винсент” сред пълнометражните анимации, както и „This Is Me” – оригиналната песен от „Най-великият шоумен”.

И накрая – но не и по важност! – радваме се, че съвсем скоро ще имаме възможност да видим три от петте номинирани за чуждоезичен „Оскар” филми в програмата на 22-рия София Филм Фест – унгарската режисьорка Илдико Енеди ще бъде президент на международното жури и лично ще представи филма си „За тялото и душата” („On Body and Soul”)”, а със специални прожекции ще бъдат представени и носителят на „Златен глобус” за чуждоезичен филм „Без милост“ („In The Fade”) на Фатих Акин, както и „Нелюбов” на любимия ни Андей Звягинцев. О, и щяхме да забравим да подсетим, че ще видим защо „Проектът „Флорида” на Шон Бейкър с винаги различния и прекрасен Уилям Дефо (току-виж се сдобил и с „Оскар“…) получават толкова възторжени суперлативи от филмовата критика и публиката по света.

След съобщаването на щастливите избраници, може да видите и пълния списък с номинациите за 90-ите награди „Оскар”, които бъдат раздадени на 4 март.

BEST PICTURE
“Call Me By Your Name”
“Darkest Hour”
“Dunkirk”
“Phantom Thread”
“Get Out”
“Lady Bird”
“The Post”
“The Shape of Water”
“Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”

DIRECTING
Guillermo del Toro, “The Shape of Water”
Greta Gerwig, “Lady Bird”
Paul Thomas Anderson, “Phantom Thread”
Christopher Nolan, “Dunkirk”
Jordan Peele, “Get Out”

ACTOR IN A LEADING ROLE
Timothée Chalamet, “Call Me By Your Name”
Daniel Day-Lewis, “Phantom Thread”
Denzel Washington, “Roman J. Israel, Esq”
Daniel Kaluuya, “Get Out”
Gary Oldman, “Darkest Hour”

ACTRESS IN A LEADING ROLE
Frances McDormand, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
Sally Hawkins, “The Shape of Water”
Margot Robbie, “I, Tonya”
Saoirse Ronan, “Lady Bird”
Meryl Streep, “The Post”

ACTOR IN A SUPPORTING ROLE
Willem Dafoe, “The Florida Project”
Woody Harrelson, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
Richard Jenkins, “The Shape of Water”
Christopher Plummer, “All The Money In The World”
Sam Rockwell, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”

ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE
Mary J. Blige, “Mudbound”
Lesley Manville, “Phantom Thread”
Allison Janney, “I, Tonya”
Laurie Metcalf, “Lady Bird”
Octavia Spencer, “The Shape of Water”

EDITING
Paul Machliss, Jonathan Amos, “Baby Driver”
Lee Smith, “Dunkirk”
Tatiana S. Riegel, “I, Tonya”
John Gregory, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
Sidney Wolinsky, “The Shape of Water”

CINEMATOGRAPHY
Roger Deakins, “Blade Runner 2049”
Bruno Delbonnel, “Darkest Hour”
Dan Laustsen, “The Shape of Water”
Rachel Morrison, “Mudbound”
Hoyte van Hoytema, “Dunkirk”

FEATURE DOCUMENTARY
“Abacus: Small Enough To Jail”
“Faces Places”
“Icarus”
“Strong Island“
“Last Man in Aleppo”

FOREIGN LANGUAGE FILM
“A Fantastic Woman”
“On Body And Soul”
“Loveless”
“The Insult”
“The Square”

ORIGINAL SCORE
Alexandre Desplat, “The Shape of Water”
Jonny Greenwood, “Phantom Thread”
Carter Burwell, “Three Billboard Outside Ebbing, Missouri”
John Williams, “Star Wars: The Last Jedi”
Hans Zimmer, “Dunkirk”

ORIGINAL SONG
“Mighty River” from “Mudbound,” Mary J. Blige
“Mystery of Love” from “Call Me by Your Name,” Sufjan Stevens
“Remember Me” from “Coco,” Kristen Anderson-Lopez, Robert Lopez
“Stand Up for Something” from “Marshall,” Diane Warren, Common
“This Is Me” from “The Greatest Showman,” Benj Pasek, Justin Paul

PRODUCTION DESIGN
“Blade Runner 2049”
“Darkest Hour”
“Dunkirk”
“The Shape of Water”
“Beauty And The Beast”

COSTUME
“Beauty and the Beast”
“Darkest Hour”
“Phantom Thread”
“The Shape of Water”
“Victoria and Abdul”

VISUAL EFFECTS
“Blade Runner 2049”
“Guardians Of The Galaxy Vol. 2“
“Kong: Skull Island”
“Star Wars: The Last Jedi”
“War for the Planet of the Apes”

SOUND MIXING
“Baby Driver”
“Blade Runner 2049”
“Dunkirk”
“The Shape of Water”
“Star Wars: The Last Jedi”

SOUND EDITING
“Baby Driver”
“Blade Runner 2049”
“Dunkirk”
“The Shape of Water”
“Star Wars: The Last Jedi”

MAKEUP AND HAIR
“Darkest Hour”
“Victoria And Abdul”
“Wonder”

ORIGINAL SCREENPLAY
Guillermo del Toro, Vanessa Taylor, “The Shape of Water”
Greta Gerwig, “Lady Bird”
Emily V. Gordon, Kumail Nanjani, “The Big Sick”
Martin McDonagh, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Jordan Peele, “Get Out”

ADAPTED SCREENPLAY
“Call Me by Your Name,” James Ivory
“The Disaster Artist,” Scott Neustadter & Michael H. Weber
“Logan,” Scott Frank & James Mangold and Michael Green
“Molly’s Game,” Aaron Sorkin
“Mudbound,” Virgil Williams and Dee Rees

ANIMATED FEATURE FILM
“The Breadwinner”
“Coco”
“The Boss Baby“
“Loving Vincent”
“Ferdinand”

BEST LIVE ACTION SHORT:
“DeKalb Elementary”
“The Eleven O’Clock”
“My Nephew Emmett”
“The Silent Child”
“Watu Wote/All of Us”

BEST DOCUMENTARY SHORT:
“Edith+Eddie”
“Heaven is a Traffic Jam on the 405”
“Heroin(e)”
“Knife Skills”
“Traffic Stop”

ANIMATED SHORT:
“Dear Basketball”
“Garden Party”
“Lou”
“Negative Space”
“Revolting Rhymes”

https://www.youtube.com/watch?v=BIivotL6oEk

Similar Posts

Вашият отговор на UZUMAKI Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

26 Comments

  1. След последните развития в наградите (и номинациите) на гилдиите си посипвам главата с пепел – неточни ми бяха прогнозите, очевидно, че Билбордите са фаворит за най-добър филм. Номинацията за монтаж е още един жокер в тази посока. Иначе, в сектора „режисура“ са се изхвърлили – не една, а две политкоректни номинации. Добре, че има и трима топ режисьори, от които се надявам да се излъчи победител. И въобще като най-положително в номинациите оценявам признанието за ПТА и филма му, макар и без да съм го гледал все още. Всичко в този човек крещи „кино“, а това следва да се поощрява.

    1. Аз бях този, който прогнозира тотален триумф на “Three Billboards Outside…” и го обсъждахме с теб, но съм адски разочарован от пренебрегването му в категорията режисьор и набутването вътре на “Get Out”. Както казах и преди, спрягането на този филм за какъвто и да било Оскар е крайно несериозно. Уви…

      Стискам палци филмът на Макдона да спечели за сценарий, женска, поддържаща мъжка (Рокуел, а не Уди) и най-добър филм и си настоявам на прогнозата, че филмът на Спилбърг няма да се окаже „правилният“ избор.

    2. Съгласен съм с теб, че Билбордите ще спечели в изброените категории, очевидно натам отиват нещата, особено с наградите от SAG, които напоследък се оказват сравнително точен показател (наградата на PGA отиде при The Shape of Water, но въпреки близостта с методологията на Оскарите, последните два пъти победителите в двете церемонии не съвпаднаха). А по отношение на Макдона – определено е по-заслужил от Пийл, но то кой ли не е. Get Out, както и Lady Bird са средна хубост, тоест има още десетки като тях и всички знаем защо са сред номинираните, особено за режисура. Поне в тази прогноза, че ще ги набутат, за мое съжаление, се оказах прав 🙂 . Обаче според мен не трябва да се гледа на Оскарите като нещо друго (и повече) от надлъгване на интереси, и това не е от вчера и от днес, винаги е било така. Поради тази причина аз лично не се разочаровам и не се ядосвам – гледам на наградите не като артистично състезание (каквото в идеален случай би било), а като състезание по надхитряне.

    3. Още нещо – за повече яснота около режисьорския Оскар чакаме наградата на DGA – голямото шоу ще е, ако там спечели Макдона 😀 Останалите номинирани са Нолан, Дел Торо, Пийл и Геруиг. На 3-4 февруари ще знаем победител, а този победител, ако се съди по предни години, до голяма степен може да предопредели носителя на Оскар за режисура.

    4. Дел Торо е спечелил наградата на режисьорската гилдия, та като се има предвид, че преди това спечели и един куп друг награди, явно той ще вземе и режисьорския Оскар. Подобно развитие дава и надежда за The Shape of Water за най-добър филм, но по-скоро ще се повтори сценарият с Арго – който без режисьорска номинация взе наградата за най-добър филм – тоест, Билбордите с главния Оскар.

  2. Чекията „Гет Аут“ с номинация за режисура, а Макдона и Вилньов – не. Хаха.

  3. Не мога да повярвам, че тъпия Get Out получи толкова номинации, а същевременно Логан е тотално пренебрегнат – никакво уважение нито за Хю Джакмън, нито за Патрик Стюърт, нито за сценарий, режисьор…въобще НЕАМ ДУМИ!!!

    Стискам палци за Дел Торо и Маргото!

    1. Всъщност, Logan е номиниран за сценарий.

    2. Това го видях в последствие, понеже е изпуснат в статията. И все пак не е достатъчно 😉

  4. Джеймс Франко с Златен Глобус … пренебрегнат. Филмът на Фатих Акин с Златен Глобус… пренебрегнат . Смехотворни номинации. Удариха дъното тази година.
    Ще ме извинява Плъмър, ама и неговата номинация е яка чекия.

  5. Всичко започна със “защо няма повече номинирани чернокожи?”. Предполагам, че скоро ще стане “защо няма повече чернокожи, жени и гейове победители?”. За да се стигне накрая до “защо все още има бели хетеросексуални мъже номинирани?”. 😀

  6. От сега ми се драйфа ужасно много като си представя какви речи ше има… Като нищо ако някой спечели нещо и не каже нещо по болните теми – повече филм няма да помирише. Или най-малкото Анджелина по събития като го види ше кляка омерзена до който малцинствен офспринг и е под ръка и ше му съска „Ето, мамо, тоя веднъж говори 4 минути и не спомена нищо за изнасилването на жени, гледай го мръсно, Мъдо!“

  7. Ако „Get Out“ спечели, лично ще започна нов апартейд и ще обеся Опра Уинфри на червата й от Вашингтонския монумент.

  8. Браво за Гет Аут !
    Ей мадъфакас …релакс…светът е шарен и голям …има много номинирани филми – защо ви е все този Гет Аут в устата – -?
    Разкошен, иновативен филм…Изненадващ и дълбок.
    Това, че Фатих Акин го няма засилва интегритета на номинациите ….Браво !
    За Кал Ми Бай Йор Нейм пак браво !
    За Ловлес на Звягинцев Браво !
    За Билбордовете и Уди = пак Браво ! Особено Уди …образец как се прави много с малко ….
    За унгарската номинация – Бравос !
    За Ласт Mен ин Алепо сред докумнталните – Бравос !
    Човек винаги може да научи нещо …
    Филми много – номинации много – животът е чудесен …

    1. Ей либерален психопат такъв…. пий си хапчетата по редовно….

    1. И аз това казвам. Престъпление е, че номинираха Плъмър, който го мушнаха в последния момент в All The Money In The World без никаква подготовка, докато Стюърт даде най-доброто в кариерата си. Същото важи и за Джакман – целият екип на Логан е толкова пренебгрегнат, че не е истина…

  9. Ей пичове, номинациите са за постижения във филмовото изкуство, а не за най-пекани стражари и апаши ….

  10. Няма сила, която да спре Гари Олдман, Франсиз Макдорманд, Сам Рокуел и Алисън Джейни да си вземат наградите! Колкото до филм и режисьор, викам за Билбордите и Нолън, а Дел торо и неговият проект, да не казвам да го духа, ма да се радва, че е номиниран.

  11. Дел Торо и той сигура за режисура:( , остава въпросителната за филм на годината, жалко ще е ако билбордите не спечелят.., джендъра е с едни гърди напред.

  12. Задават се едни от най-предсказуемите награди. Интрига има само за филм и оригинален сценарий.