620f27a3a07e5e08b37092da8d8bda65

Асоциацията на чуждестранната преса в Холивуд (The Hollywood Foreign Press Association) вече раздаде своите награди за 2017 година и сме леко разочаровани, че филмът на Гийермо дел Торо с най-много номинации (седем) не успя да ги превърне всичките в награди.

Един от абсолютните шедьоври на 2017 година „Три билборда извън града” на Мартин Макдона, получи престижния „Златен Глобус” за най-добър филм. Може да се каже, че именно той беше „победителят” на вечерта – с призове, които бяха присъдени на Франсис Макдормънд за най-добра актриса в категорията „драма”, на Сам Рокуел като най-добър поддържащ актьор и на Мартин Макдона за сценария на филма.

Формата на водата” („The Shape of Water”) беше удостоен със статуетка за любимеца ни, режисьора Гийермо дел Торо, а втората награда, връчена на този филм, е за Александър Деспла – за неговия омагьосващ саундтрак. Тук е момента да споменем удоволствието от факта, че песента „This Is Me” от „Най-великият шоумен” също получи награда за оригинална композиция.

Независимата и интригуваща творба на Грета Гъруиг „Lady Bird” също получи две признания – филмът „победи” нашите фаворити „The Disaster Artist” и „Най-великият шоумен”, както и предизвикателния „I, Tonya” и получи „Златен Глобус” в категорията за най-добър филм – комедия или мюзикъл, а Сърша Ронан беше определена за най-добра актриса в комедия или мюзикъл.

Ясно беше, че за актьорите този път не може да има две мнения – най-добър в категорията „драма” е Гари Олдман за ролята на Уинстън Чъчил в „Darkest Hour”, а в категорията „комедия или мюзикъл” никой не може да стъпи на малкия пръст на Джеймс Франко с неговия „The Disaster Artist”.

The Post” на Стивън Спилбърг, Всички пари на света” („All the Money in the World”) на Ридли Скот, нашият фаворит „Призови ме с твоето име” („Call Me by Your Name”), както и „Бягай“ („Get Out”), бяха сред най-обсъжданите и предварително сочени за фаворити филми, но те останаха извън светлините на прожекторите.

Много сме доволни от признанието за „Big Little Lies” – четири приза за НВО (сериал) и за трима от актьорския екип, начело с Никол Кидман, и очакваме с нетърпение какво ще ни предложи втори сезон, режисиран от Андреа Арнолд. Също така не сме се съмнявали, че приза за актьор в поредица или филм, направени за телевизия, ще отиде в ръцете на Юън Макгрегър – с две роли в третия сезон на „Фарго”. Елизабет Мос пък спечели „Златен Глобус” за втора поредна година – холивудската чуждестранна преса отличи този път изпълнението й в „Историята на прислужницата” („The Handmaid’s Tale”), като поредицата на Hulu получи наградата и за най-добър драматичен сериал. В категорията „ТВ сериал – комедия или мюзикъл” наградата получи „The Marvelous Mrs. Maisel” на Amazon, като актрисата в главна роля Рейчъл Броснаан беше отличена също за своето изпълнение.

Неизбежно е да обърне внимание на факта, че специалният дрескод на тазгодишните „Златни Глобуси” е черно – знак за внимание и специално отношение към скандалите със сексуално насилие сред звездите на Холивуд (и не само), които текат в последните месеци. Всички коментатори обсъждат как влияе липсата на Харви Уайнстийн специално по отношение на раздаването на тези награди – всеизвестни са неговите „схеми”, лобиране и разточителните му партита… Още в откриващите си думи водещият обръща внимание на „слона, който не присъства в залата”, а в словата на голяма част от наградените дами, включително и на Опра Уинфри, която получи приза на името на Сесил Б. деМил, ставаше дума за силата на жените, адекватното отношение към тях като с равни и искреното пожелание колкото се може по-скоро #MeToo да загуби своята актуалност…

Продуцирани от Асоциацията на холивудската чуждестранна преса, наградите „Златен глобус” се излъчват на живо в над 230 държави по света и включват в категориите си постижения от света на киното и телевизията. Водещ беше Сет Майърс, познат със своето шоу „Late Night” и „Saturday Night Live” по NBC.

Ето и пълният списък с наградите за 2017 година.

Best Picture – Drama:
“Call Me by Your Name”
“Dunkirk”
“The Post”
“The Shape of Water”
“Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”

 Best Picture – Comedy or Musical: 
“The Disaster Artist”
“Get Out”
“The Greatest Showman”
“I, Tonya”
“Lady Bird”

Best Director – Motion Picture:
Guillermo del Toro, “The Shape of Water”
Martin McDonagh, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
Christopher Nolan, “Dunkirk”
Ridley Scott, “All The Money in the World”
Steven Spielberg, “The Post”

Best Performance by an Actor in a Motion Picture – Drama:
Timothée Chalamet, “Call Me by Your Name”
Daniel Day-Lewis, “Phantom Thread”
Tom Hanks, “The Post”
Gary Oldman, “Darkest Hour”
Denzel Washington, “Roman J. Israel, Esq.”

Best Performance by an Actress in a Motion Picture – Drama:
Jessica Chastain, “Molly’s Game”
Sally Hawkins, “The Shape of Water”
Frances McDormand, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
Meryl Streep, “The Post”
Michelle Williams, “All the Money in the World”

Best Performance by an Actor in a Motion Picture – Musical or Comedy:
Steve Carell, “Battle of the Sexes”
Ansel Elgort, “Baby Driver”
James Franco, “The Disaster Artist”
Hugh Jackman, “The Greatest Showman”
Daniel Kaluuya, “Get Out”

Best Performance by an Actress in a Motion Picture – Musical or Comedy: 
Judi Dench, “Victoria & Abdul”
Margot Robbie, “I, Tonya”
Saoirse Ronan, “Lady Bird”
Emma Stone, “Battle of the Sexes”
Helen Mirren, “The Leisure Seeker”

Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Motion Picture:
Willem Dafoe, “The Florida Project”
Armie Hammer, “Call Me by Your Name”
Richard Jenkins, “The Shape of Water”
Christopher Plummer, “All the Money in the World”
Sam Rockwell, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”

Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Motion Picture:
Mary J. Blige, “Mudbound”
Hong Chau, “Downsizing”
Allison Janney, “I, Tonya”
Laurie Metcalf, “Lady Bird”
Octavia Spencer, “The Shape of Water”

Best Screenplay – Motion Picture:
“The Shape of Water”
“Lady Bird”
“The Post”
“Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
“Molly’s Game”

Best Motion Picture – Foreign Language
“A Fantastic Woman”
“First They Killed My Father”
“In the Fade”
“Loveless”
“The Square”

Best Original Score – Motion Picture:
“Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
“The Shape of Water”
“Phantom Thread”
“The Post”
“Dunkirk”

 Best Original Song – Motion Picture
“Home,” Ferdinand
“Mighty River,” Mudbound
“Remember Me,” Coco
“The Star”, The Star
“This Is Me,” The Greatest Showman

Best Animated Film:
“The Boss Baby”
“The Breadwinner”
“Ferdinand”
“Coco”
“Loving Vincent”

Best Television Limited Series or Motion Picture Made for Television:
“Big Little Lies”, HBO
“Fargo”
“Feud: Bette and Joan”
“The Sinner”
“Top of the Lake: China Girl”

Best Performance by an Actor in a Limited Series or Motion Picture Made for Television:
Robert De Niro, “The Wizard of Lies”
Jude Law, “The Young Pope”
Kyle MacLachlan, “Twin Peaks”
Ewan McGregor, “Fargo”
Geoffrey Rush, “Genius”

Best Performance by an Actress in a Limited Series or Motion Picture Made for Television:
Jessica Biel, “The Sinner”
Nicole Kidman, “Big Little Lies”
Jessica Lange, “Feud: Bette and Joan”
Susan Sarandon, “Feud: Bette and Joan”
Reese Witherspoon, “Big Little Lies”

Best Television Series – Drama:
“The Crown”
“Game of Thrones”
“The Handmaid’s Tale”, Hulu
“Stranger Things”
“This is Us”

Best Television Series – Comedy:
“Black-ish”
“The Marvelous Mrs. Maisel”, Amazon
“Master of None”
“SMILF”
“Will & Grace”

Best Performance by an Actor in a Television Series – Drama:
Sterling K. Brown, “This is Us”
Freddie Highmore, “The Good Doctor”
Bob Odenkirk, “Better Call Saul”
Liev Schreiber, “Ray Donovan”
Jason Bateman, “Ozark”

Best Performance by an Actress in a Television Series – Drama:
Caitriona Balfe, “Outlander”
Claire Foy, “The Crown”
Maggie Gyllenhaal, “The Deuce”
Katherine Langford, “13 Reasons Why”
Elisabeth Moss, “The Handmaid’s Tale”

Best Performance by an Actor in a Television Series – Musical or Comedy:
Anthony Anderson, “Black-ish”
Aziz Ansari “Master of None”
Kevin Bacon, “I Love Dick”
William H. Macy, “Shameless”
Eric McCormack, “Will and Grace”

Best Performance by an Actress in a Television Series – Musical or Comedy:
Pamela Adlon, “Better Things”
Alison Brie, “Glow”
Issa Rae, “Insecure”
Rachel Brosnahan, “The Marvelous Mrs. Maisel”
Frankie Shaw, “SMILF”

Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Series, Limited Series or Motion Picture Made for Television:
Alfred Molina, “Feud”
Alexander Skarsgard, “Big Little Lies”
David Thewlis, “Fargo”
David Harbour, “Stranger Things”
Christian Slater, “Mr. Robot”

Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Series, Limited Series or Motion Picture Made for Television:
Laura Dern, “Big Little Lies”
Ann Dowd, “The Handmaid’s Tale”
Chrissy Metz, “This is Us”
Michelle Pfeiffer, “The Wizard of Lies”
Shailene Woodley, “Big Little Lies”

Cecil B. DeMille Award
Oprah Winfrey

https://www.youtube.com/watch?v=fN5HV79_8B8

Similar Posts

Вашият отговор на Milbo Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

12 Comments

  1. Много се надявах Дейвид Тюлис да спечели, който много харесах във Фарго.

    1. Съгласен ! Много лоша черна експлоатация !

    2. Тоя филм го мразя повече от „Последните джедаи“, смятай 😀

  2. Общо взето, малка (почти никаква) яснота за Оскарите виждам тук 🙂 Като се има предвид особения начин на гласуване, нищото за The Post има сериозен шанс да се превърне в някой и друг Оскар, вкл. за най-добър филм – та още повече ми се ще да го гледам, че да видя как всъщност се е справил Спилбърг този път.

    Чисто емоционално, браво за Глобуса на Ансари, като считам, че сериалът му заслужаваше отделно да спечели наградата за най-добра комедия – е, дадоха я на един доста добър „женски“ сериал, което имайки предвид контекста, не е неочаквано.

    А най-надцененото нещо на тези награди, по разбираеми причини, според мен е Lady Bird – един приятен, добре изигран и добре написан филм, но в никакъв случай не мога да го оценя по-високо както от The Disaster Artist, така и от I, Tonya (The Greatest Showman не съм го гледал още, но предполагам, че и той е по-добре)

  3. Приятна изненада във всички категории. Очаквах Shape of Water да вземе за най-добра драма, а той не струва.

  4. Спете спокойно, момчета, ‘кур за Get Out’… един вид – не е важно да ми е добре, важно е на Вуте да му е зле – ей това е най-голямата ни радост …

    Да се казва още нещо положително за Get Out и Jordan Peele е съвършено ненужно – филмът постигна много повече отколкото са си представяли създателите му и в най-смелите си мечти. В киносалоните където го прожектират е лудница, най-надеждните критици the world over го слагат сред най-важните достижения на годината, а студенти по разни колежи пишат пейпъри за това кое какво означавало. За този дебют това не е просто успех, а огромен успех.

    Да се ‘радваме’ подавайки кур на Джордан Пийл – е същото като да се радваме подавайки кур на Спилбърг или Том Xанкс , защото те също ‘загубиха’. In a diverse world, where many talented people are free to create and competition is so tough losing to these sort of winners is really – actually like winning.

    Така, че не – наградите НЕ потвърждават това, което ние си мислм, напротив, отхвърлят го със завидна систематичност. И Джордан Пийл му се надсмива с типичната за него смесица от болка и дълбочина още с ей този 2-минутен скеч от преди незнам колко години: https://www.youtube.com/watch?v=VKpQgEyjNdM

  5. Присъединявам се към мненията по-горе, че Get Out е силно надценен. Приятно жанрово филмче и нищо повече. Да се спряга за глобуси или недай си боже Оскари – е меко казано несериозно.

    @TTT

    Не съм съгласен, че има „малка (почти никаква) яснота за Оскарите“. Напротив, отсега спокойно може да се прогнозира, че „Три билборда…“ ще обере повечето от най-важните статуетки. Женска роля за Макдорманд и поддържаща мъжка за Рокуел са 100% сигурни, шансът за режисура на Макдона също е екстремно висок. За най-добър филм също е изразеният фаворит, но там могат да се намесят други (конюнктурни) съображения – както се убедихме миналата година.

    1. Методът на гласуване на Оскарите излъчва консенсусен победител – именно затова смятам, че не е толкова лесно да се прогнозира „Най-добър филм“ – най-важната категория. Иначе съм съгласен, че Макдорманд (особено) , сценарият на Макдона (също) и Рокуел (поддържаща роля) са фаворити, но какво от от това, ако накрая Three Billboards не е най-добър филм. За режисура на Макдона шансът изобщо не е екстремно висок, даже – нека първо видим кои са номинираните, защото и там може да има изненади, с оглед на Глобусите (някой от фаворитите изобщо да го няма в номинациите, а някой или по-скоро някоя изведнъж да се появи).

      Когато методът е – печели филмът (актьорът, сценарият, операторската работа…), който твърдо върви втори-трети в анкетните карти (тоест удобният и/или политически коректен избор), а по-поляризиращите филми на годината са ту първи, ту десети и следователно губят – изобщо не бих подценил филма на Спилбърг. За мен той остава фаворит, защото е удобният избор, който може и да няма най-много първи места, но ще има втори и трети доста.

    2. @TTT

      Доста добре казано и аргументирано. Сигурно си прав за консенсусния избор, но имам усещането, че този път няма да се случи. Някъде на 10-тата минута докато гледах „Три билборда“ се улових да си мисля, че това е най-добрият филм на годината и въобще не ми пука, че не съм гледал всички – още по-малко политкоректните оскар-бейти на Спилбърг. Просто има някаква магия в този филм, по въздействието си (и тона) доста ми напомни No Country for Old Men…

  6. Настрана от наградите, тази церемония беше поредния парад на лицемерието – прогнилият морално Холивуд се скъса да чете морал. Политиката вън от филмовото изкство!

  7. Сетих се нещо важно да добавя – каквито и награди да се раздават, на всички е ясно, че всъщност царят е чичо ни/ви Кайл Маклоклaн… това, което стори в Туин Пийкс, е не актьорско майсторство, ами актьорско божественярстване. Изпълнение за историята и вековете.