20706589_10213942255859424_215576555_n

Епизод 14 от „Туин Пийкс: Завръщането“ моментално влезе в пантеона с най-добри епизоди от сериала, прегърнат топло както от фенове на старите сезони, така и от почитателите на този. През последния месец, с наближаването на всеки следващ понеделник, меланхолично се замислям кога изтече цялото това време, но тази седмица въздействието е по-силно и сравнимо единствено със задоволството, което остави великолепният 8 епизод, защото подобно на атмония взрив, разкритията на Гиганта ни потопиха дълбоко в митологията на сериала.

Докато течеше подготовката за трети сезон се нароиха слухове, че той е трябвало да бъде значително по-кратък и този епизод беше отличен пример за това как би изглеждал един по-стегнат, оживен „Туин Пийкс“. Като завихряща се спирала в небето, която постепенно ускорява движението си, в четиринайсетия час получихме не просто един от най-наситените със символизъм епизоди, но и едно специфично усещане за устременост към някакво разрешение на мистерията. Устременост, чиято липса обикновено е една от характерните черти на сериала.

Полицейският участък в Туин Пийкс кипеше. Разговорът между Гордън и Луси, с техните съответни чудатости, беше приятна препратка към миналото, а отдавна очакваният обмен на информация между Коул и Франк пренареди игралното поле. Пътешествието в гората, което шерифът, заедно с Хоук, Боби и Анди предприеха, за да последват инструкциите на майор Гарланд Бригс, резултира в среща между Анди и Гиганта, вече известен като Огнебореца (защото Пожарникарят звучи футуристично в границите на малкия северноамерикански град). Подходящо име за същество, което, подобно на древногръцки Бог, спокойно наблюдава съществуването ни и разпределя оръдия за човечеството, които ще му помогнат в най-големите изпитания.

Coffee time!
Coffee time!

Струва си да отбележим, че макар отначало изборът именно на шантавия Анди да изглеждаше забавен, той множество пъти е доказвал, че тихите води (и онези, които говорят глупости) са най-дълбоки. Ако си спомняте, във втори сезон тъкмо той установи, че петроглифа в „Пещерата на Совите“ представлява карта. Но какво означават виденията му? Трябва ли да се притесняваме за Луси? Защо именно той беше избран? Според мен, последното беше свързано с куража на Анди и вземайки предвид обичта на Дейвид Линч към класиката „Вълшебникът от Оз“, едва ли можем да се сетим за по-подходящ Страхлив Лъв. От друга страна, позовавайки се на историята, която Фреди разказа на Джеймс, отговорът може да звучи и по-просто: „Защо не?“.

Историята, която Албърт разказваше на Тамара, за двамата агенти – Гордън и Филип Джефрис, – навлезе в детайли, които резонират със случващото се с Купър вече 14 епизода и повдига въпроса дали няма да видим подобна сцена между Дъги и Черния Купър в някой от последните епизоди?

Впоследствие, след шокиращото признание, че Даян и Джейн-И са доведени сестри, Гордън сподели информацията за „двама Купървоци“ с доверените си колеги, след което разказа съня си с Моника Белучи, припомняйки как липсващият агент също черпеше свидетелства и следи от сънищата си.

Белучи рецитира прастарата фраза: „Ние сме като сънуващия, който сънува и после живее в съня“. Често срещан израз в дискурсите за изкуство (и често погрешно приписван на бащата на хоръра, Едгар Алън По), чиято завършваща реплика сякаш разтърси Коул най-силно: „но кой е сънуващият?“. Освен, че тези думи определиха тона за събитията, които се разкриха пред нас нататък, те дирекно ни потопиха в дългогодишния интерес на Дейвид Линч, относно човешкото несъзнавано.

Кой (не) сънува Моника Белучи?
Кой (не) сънува Моника Белучи?

Прекалено удобно ще е да поставим всички мистерии в „Туин Пийкс“ под общия знаменател „просто сънища“. Затова пък, започвайки с „Гумена глава“, преминавайки през „Човекът слон“ и „Синьо кадифе“, стигайки до „Изгубената магистрала“ и „Мълхоланд драйв“, стилът на Дейвид Линч винаги е подчертавал един интерес към крехкостта на нашата реалност. Също като в историите на големия американски фантаст Филип Дик, героите на Линч изобличават собствените ни делюзии относно рамките на реалността. Техните герои обитават светове, изградени от сетивни усещания и спомени (подобно на сънища), подредени в нишка от логични, взаимосвързани събития, поне докато паметта не се замъгли и тези основи на съзнанието започнат да се разпадат. От този разпад най-често се образува дупката, през която в живота на героите се изливат на пръв поглед извънземни ужаси. По сходен начин работи човешката памет, благодарение на която си припомняме миналото.

А миналото е нещо, от което Сара Палмър не може да се избави. В сериал, преизпълнен с трагични образи, тя несъмнено оглавява списъка. Епизодите дотук неколкократно показаха самотата, в която е прекарала последните 25 години, черпеща утеха от бутилки водка и безчет кутии цигари. Ако герои като Джеймс и Шели са зациклили в неконтрулируем цикъл на времето, то Сара е заклещена в собственото си страдание. Това са причините, вледствие на които нейното име редовно изскача във връзка с младото момиче, което погълна хлебарката в епизод 8. Не поддържам тази теза и не смятам, че тя е от съществено значение, защото вече видяхме истината:  ужасяващият, смъртоносен „черен огън“, за който стана въпрос в епизод 11, гори в Сара Палмър като белег за един живот, в който всичко свято и скъпо е отдавна унищожено.

Великолепната северноамериканска природа винаги е била главен герой в сериала.
Великолепната северноамериканска природа винаги е била главен герой в сериала.

Тези размисли обаче ни навеждат и към тибетската дума „tulpa”, която беше спомената по-рано през сезона от Тами в обръщение към Албърт, и която чухме повторно тук. Тулпа представлява „концепция в мистицизма за създание или обект, сътворен от духовни или ментални сили“. Присъствие, създадено в ума, което действа самостоятелно или паралелно на собственото ни съзнание, може да мисли, притежава собствена свободна воля, емоции и памет. С две думи, „тулпа“ е нещо като свръхестествена личност, обитаваща главата на човек. По-рационалните несъмнено биха го нарекли просто шизофрения, но с оглед духовните търсения на Линч и цялата му филмография, тук ще избегна подобна ремарка.

Отношението Майка – Дъщеря беше подчертано от начина, по който Сара дръпна лицето си и който съответстваше с онова, което Лора Палмър направи в Червената стая в първите епизоди. Диаметрално противоположните същности, които се крият вътре, обаче намекват за някакъв по-голям план, който може би ще се развие срещу Лора в някакво сходство с делата на Черния Купър срещу Дъги.

Среднощният кадър с „Грейт Нортърн“ като че ни подготвяше за среща с Бен Хорн, но изненадващо открихме, че Джеймс е работил като охрана в хотела за бащата на Одри и с толкова малко Линч и Фрост ярко запълниха празнотата в историята на Джеймс. Многословният разказ на Фреди беше сред любимите ми моменти от сезона, защото се оказа необикновено потапяне в митологията на „Туин Пийкс“ и подходящо попълни представата за Огнебореца, която споделих по-горе. От котелното помещение, в което влезе настръхналият Джеймс, идваха зловещите звуци, които Бен и Бевърли търсеха в епизод 7.

Мястото, където за пръв път откриваме Боб в пилотния епизод, подозрително напомня на котелното, в което влезе Джеймс.
Мястото, където за пръв път откриваме Боб в пилотния епизод, подозрително напомня на котелното, в което влезе Джеймс.

Финалната сцена в „The Bang Bang Bar” започна като повечето финални сцени дотук, докато имената Били и Тина не бяха подхвърлени като следи обратно към неповторимата Одри Хорн. Все още нямам никаква идея за мястото ѝ в новия сезон, но в нароилите се загадки от 12 епизод насам, сякаш интересът и вярата ми в нея се възвърнаха. Възможно ли е мистериозният Били да е мъжът с разбитата челюст, който видяхме в килията при Чад? От неговата уста сякаш не капеше кръв, а моторно масло (или гарамбозиа?), подобно на това, което полицаите от Туин Пийкс видяха в гората, докато спасяваха сляпото момиче, което Купър видя преди измъкването си от ложата.

Цикличното завръщане в бара в края на всеки епизод по своеобразен начин капсулира емоционалното въздействие и темите на новия сезон. Музикантите на сцената напомнят на древногръцки хор, чиято песен всеки път изменя по различен начин мястото, оставяйки назад ограниченията на настоящето, на времето и пространството изобщо. В този ред на мисли, отнесеното, замечтано музикално оформление автоматично се свързва с филмовия пейзаж и кариерата на Дейвид Линч, но тук напомняше и на друг вечен артист, който видяхме в епизода и с чието име завършиха надписите:

В памет на Дейвид Боуи“.

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

91 Comments

  1. Катастрофата засега е предотвратена.
    Споменавайки антична Гърция допускам, че автора би се поинтересувал от философията на стоицизма, според която Господ е създаден от Pneuma(както за туин пийкс анализите , така и във връзка с литературните му интереси). Не използвам въздух или пневма, защото на български трудно можете да откриете интернет източници по философската онтология на стоицизма – предимно древногръцката ( Зенон), а не по-късната – древноримската(Сенека и Марк Аврелий). Ако желаете ще препоръчам литература!

    1. С един от другите авторив сайта, небезизвестният самозванец Мартин Касабов, си имаме дългогодишна шега, свързана със Сенека.
      Давай я литературата насам, винаги търсим препоръки 🙂

    2. История на западната философия Бертранд Ръсел
      История на античната философия. Ради Радев
      Антична Философия Р. Радев
      Към себе си Марк Аврелий (само за стоицизма) и по смътни спомени Сътворението на Видал!

    3. Убеден съм, че Линч лъска основно на Антистен и Талес 😀

  2. Анди („Защо не?“) бе отнесен от вихъра , защото единствен не яде месо, а не по някакви дълбоко конспиративни причини, включващи наивния глупчо – добряк.
    Темата ТУЛПА е доста дълбока и предполага познаня както на будизма, така и на индуизма из основи. За създаване на Тулпа се изисква чист и спокоен ум, ако пък е безволево – поне дузина разсеяни шматки. И да се сравнява с шизофрения пък…хмммм… тука имаме видим, почти материален образ, а не въображаем приятел, съществуващ единствено в нечия глава. И това е ясно поставено в епизода и добре обяснено със “ Синя роза“, така че…
    Клишето за „сънуващия“ е ясно на всички предполагам още от „Матрицата“ насам.
    Сара не ми се обсъжда. Тука се чувствам леко разочарована, но…

    1. Клишето за сънуващия не е от Матрицата. Матрицата е въпроса за симулиране на реалността на Рене Декарт, а съвременния френски философ Жил Дельоз има теза, че мисленето е поле, в което влизаме, когато мислим.
      https://www.youtube.com/watch?v=CAjWUrwvxs4&list=PLwxNMb28XmpfEr2zNKQfU97eyEs70krSb&index=14

    2. Мерси, че разясни, Платоне!
      Не съм и мислила, че е от Матрицата! От там стана ясно за кво иде реч на всички от баба до бебе.
      Иначе, философия се учи от всички нас в гимназията.

    3. Мими, преди няколко епизода мрънкаше, че стилът на текстовете тук бил много претенциозен и тежък, а сега ръчкаш коментари за философия, будизъм и „индуизъм“ (което само ти знаеш какво е, хаха). Какви са тия двойни стандарти 🙂

    4. Имам същите наблюдения. Преди епизода бях ограничен, сега съм Платон! След като я обиждаха опитах да я защитя, за да се нахвърля впоследствие! Сал тя ги знае нещата, ама е единствената дама във форума, затова ще спра дотук.

    5. Моля, моля, в ни един коментар не съм се хвалила или надула, а най-простичко съм си написала мнението. Не съм се изживявала за мноо важна. Не са туй двойни стандарти. И тва е проверяемо.
      Фен съм на семплото и простичкото.
      Meanwhile, готин текст за Ходоровски! (лека подмазвачка)
      Еееееее, а, извинявай!

    6. Първоначално имаше двойственост дори в отношението към филма, но после реши, че е най-великия пийс ъф арт правен някога!

    7. „Анди бе отнесен от вихъра“ заради прическата си.

  3. хаха и Рене Декарт не е
    Тия неща за симулирането, че всичко е сън и така нататък ги има още в древните религии, митове и легенди. В основата на хиндуизма е, Древен Египет и така нататък, на поне 4-5 хиляди години са.

    За това когато Елън Мъск, братята Уашовски в Матрицата или някой друг чекиджия каже някакъв тъпизъм, че живеем в симулирана реалност и всички ахнат сякаш е направил великото откритие, ми идва да се гръмна.
    Дейвид Линч доста прекрасно представи идеята в този епизод

    1. Вярно е. Не мисля, че сестри Уашовски са открили топлата вода. Не един коментар изписах тука за Блаватска, теософията, будизма , индуизма… като основа на Туин Пийкс. Проверяемо е.
      😀

    2. До Квадрат като цяло е така – цялата мистика може да се намери в Упанишадите например. Друга ми беше мисълта (не за симулираната реалност), но ме апострофират и губя желание за дебат. Декарт е поставил под съмнение цялата реалност, според него може да сме омагьосани от зъл демон и не трябва да вярваме на сетивата си, които ни лъжат. Оттам идва матрицата

    3. Споменаването на Елена Блаватска като пример за каквото и да е, различно от психясало лайно, за мен има способността да нулира всичко, казано до сега. С думи не така философски – ако си открил лек за рак и после кажеш „Елена Блаватска казва, че“ – значи си идиот и лекът ти за рака е лайно.

    4. 😀
      Интересно върви дискусията

  4. Най ме озадачава есхатологичния подход на Линч. Показа ни сътворението, но няма да ни покаже апокалипсиса, защото не си представям ТП с хепи енд – градинско парти в черната дупка. Тоест филма ще остане незавършен, а продължение с оглед на възрастта му и тягата му към неразгадани мистерии се опасявам, че може да няма. Щото е лесно да разкажеш десет недовършени истории – така винаги изглеждат по мистериозни.
    Как ще се окаже, че Сара Палмър е погълналата онова насекомо като в първите сезони беше „от добрите“?

    1. Не знам защо те озадачава подходът на Линч. Не се ебавам – наистина не разбирам това почти боготворящо отношение към Линч на сума ти хора тук. Казвам го с цялото си уважение към тия индивиди, защото съм с ясното съзнание, че под тия теми и ревюта на Жор са се събрали едно над 70% от наистина харесващите Линч българи. Което не е малко, останалите просто вече не се занимават да серат интелигентни мисли в нета поради чистата липса на време заради това, че има деца, семейства или примерно не са мрачни тийнейджъри, които в Мълхоланд Драйв откриват неща, които самият Линч не открива. Няма лошо – съдбата на всеки гений, какъвто несъмнено е Линч – е да бъде интерпретиран от куцо, кьораво и сакато. Забавно е колко добре описва това цялото творчество на тоя изрод – „Куцо, кьораво и сакато“.
      Жор има цялото ми уважение относно превъзходните му ревюта на епизодите на третия сезон на любимия ми сериал. Естествено – за мен Туин Пийкс ще продължи да същестува в само два сезона, защото тези два сезона го направиха за мен това, което го дефинира като ултимативния сериал. Много повече от сериал, много ясно – не седи на една права с Приятели, Алф или Лост, майната му на това. Идеята е, че този сериал, няма да се уморя да го повтарям, е това, което е, въпреки Линч. От там нататък – разбира се, че можем да спекулираме относно гения на тоя човек (без съмнение) и какво бил искал да каже, но това го прави филм на Линч, а Туин Пийкс не е такъв. 🙂 Когато гледам трети сезон на Туин Пийкс не искам да чета литературен анализ за влизане в СДУ и какво май искал да каже Дебелянов. Не съм чак толкова тъп, мерси 🙂 Колкото по-скоро се разбере, че това не е нов сезон на Туин Пийкс, а нов 15 000 часов проект на Линч – толкова по-добре. Тогава и феновете на Линч, и тея на Туин Пийкс – ще спят спокойно.

  5. Мисля същото поне на 75%. Справка предишните ми мнения, в които също пиша за ТП1 и 2, а и за LOST. Дори миналата серия ми се разсърдиха, че я оплюх. Иначе споделям детската ми мания, щото това е единствения (а и качествен) форум в БГ за ТП, а по чуждите не ме кефи!

    1. Преди да се намери някой кретен, който да каже, че това не е „форум на ТП“, а е сайт за кино и как тоя „а“ е много зле – нека само задам един въпрос. Щото – няма да спирам тия, които ще защитят сайта или Линч, или Лост, или не знам и аз кво. Толкова ли много подобни места има, на които човек може да спори за такива тъпотийки с някакви що-годе умни хора, че да насерете и това 🙂

  6. Силен епизод. От тази година, за мен поне, е на второ място след 8-ми.

    А сега, понеже е късно, отивам да пия кафе с Моника Белучи 🙂

  7. Някой има ли предположение защо сляпата няма жена се озова в „Туин Пийкс“. Каква би могла да е връзката й с Гарланд Бригс, за да остави той кординатите да бъде намерена и спасена?

    Относно съня на Линч и спомена за Джефрис – още в „Огън, следвай ме“ сцената изглеждаше шантава и неразбираема, но сега дава посока за нови размисли. Джефрис от бъдещето ли се появява, за да изстреля репликата, сочейки към Купър „Знаеш ли кой всъщност е този?“ Много ми се иска да научим повече за тези пътувания във времето и при Джефрис, и Бригс.

    А „Шоутайм“ дават зелена светлина на Линч за четвърти сезон: https://consequenceofsound.net/2017/08/showtime-is-open-to-more-twin-peaks-if-david-lynch-is/amp/

  8. Здравейте. Фактът,че така горещо се коментира е знак,че е достатъчно добър сериал. И се радвам на хора като вас, които критикуват положително, или отрицателно, защото в“ спорът се ражда истината“.

  9. 15-ти също беше силен. Вече съм сигурен, че Одри е в кома и все не може да се събуди (да премине прага на вратата). Сцената ще има ключова развръзка.
    Ох, дано токът да докара акъла на Купър обратно вече хаха

    1. И аз мисля нещо подобно за Одри 🙂 А бъркането в контакта на Купър навсякъде и всички май го отчитат като признак, че в следващия епизод ще се завърне. Но разговорът между мистър Си и Филип Джефрис беше доста объркващ. Засега планирам да изчакам и направо след 3-4 седмици ще опитам да си събера мислите за последните 4 епизода, както и за впечатления от целия сезон.

    2. Според мен заради жената с дънера този епизод си заслужава отделно ревю.
      Може би накрая след сезона ще е хубаво да се направи и едно обобщаващо 🙂

  10. Поне стана вече сто процента ясно, че времевата линия си върви както си иска. Не съм убедена, че Одри е в кома, може просто и това да е същата вечер, която ги гледахме с мъжът й и предишните серии. Както смс-ът, който Даян получи в първите серии („Las Vegas?“), а бе изпратен в този епизод от Mr. C.

  11. ВСИЧКО в този т.нар. 18 – частов филм си върви така, както си иска. Само че, когато някой вдигне глас срещу така показно размахания среден пръст от страна на г-н Линч към цялата аудитория на онова, истинското филмово произведение /визирам първите два сезона на Туин Пийкс/, изведнъж се оказва, че този някой е неразбиращ, изобщо непросветен в дълбините на изключителния творчески замисъл на великия режисьор. Има немалко хора, които явно си мислят, че ако направиш върховното мамбо-джамбо, дето никой не може го разбра /а и не е ясно дали самият ти го разбираш/ – значи си топ-велик-ТВОРЕЦ. Точка, както рекъл един бивш, също недоразбран, ама министър-председател.

    1. Ай, стига, бе! Цикъл.
      Едно и също пишеш от 8ми еп. насам. Разбрахме.
      https://youtu.be/aepBpZ3kXek
      Тва горе е за феновете на Lynch и Bowie, пък за Боба, тежката ми клетва – Сара Палмър да го гони по тъмно… и накрая да го настигне.

  12. Аз си спомням, че старите сезони бяха също толкова неразбрани за много хора тогава.Така и не разбрах какво всъщност биха искали всички, които не харесват новия сезон.Знаят добре, че не им харесва, но не казват как трябва да изглеждат нещата според тях.Не е нужно да си екперт, за да имаш своя гледна точка за това.Как точно да стане така, че след толкова време, новия сезон да е такъв, каквито са били старите?По кактъв друг начин, след края на втори сезон, да бъдат обяснени всички мистерии?Как да стане така, че за тези години нищо да не се е променило?Аз лично не си го представях и смятах, че ще бъде пълен провал.В момента искам сериала да има поне още толкова серии, защото не искам да свършва така скоро.Боб… с наденица, ако искаш и ако имаш конкретна представа, напиши как си представяш сериала, някакви конкретни неща, които би искал да има.

  13. Нямах намерение отново да пиша тук след последния ми коментар, а отговора непосредствено след него ясно и показва защо нямах такова намерение. Обаче пък, когато видя интелигентно отношение насреща, не мога да го оставя безответно. Пламене, много неща бих искал да са различни и много редове мога да напиша по този въпрос, ама не виждам смисъл. И не, не бягам по никакъв начин от директно поставения от теб въпрос. Но критиките ми към това нещо, както бих го нарекъл – защото за мен това никога няма да бъде продължение на великия сериал – могат да се поместят и в монография, която обаче няма да седна да пиша, че си имам премного други задачи. Ето едно нещо обаче, което мога да ти кажа, че определено ми липсва в новото нещо: тръпката. Някой го беше написал и под друга статия от поредицата, струва ми се – след като се гледа Туин Пийкс, човек трябва да „не може да заспи“. Тук няма такова нещо. Повярвай, аз години наред бях забравил този сериал и го гледах изцяло отново едва когато през април – май тази година започнаха да го повтарят по НВО. Пламене, кожата ми настръхваше многократно, а аз съм мъж на почти 40 години! И знаеш ли какво – да говори кой – каквото иска за старите сезони, обаче те с много по – малка претенциозност, технически възможности и прочие, постигаха този ефект и тогава, и сега! А сега аз така или иначе знаех сюжета! Представяш ли си?! А какво имаме сега – ала – бала – портокала. И дотук може би единствено сцената със Сара Палмър ми се отрази по подобен начин. И даже – не толкова, колкото старите сезони. Желая ти хубава вечер и отново – адмирирам интелигентното отношение към написаното от мен, което макар да не споделяш, очевидно имаш възпитанието да не оплюваш по хъшлашки начин.

    1. „Остроумните“ ти къси разкази са пълен кич.

    2. Аз писах, че не можех да спя и сега като гледам кадри от старите настръхвам. Мъж на 35 години съм! Не слушай критиките първи и втори счупваха ефира тогава. Който ги е гледал по-късно не може да го разбере!

  14. Боб… с наденица, разбирам, но си мисля, че това е невъзможно, може би, или поне аз немога да си представя как би могло да се реализира.И за мен усещането е различно в новия сезон, но го приемам за нормално.Може и да няма това, за което пишеш, но пък има други характерни неща.Както всичко, така и това не е идеално, има и кусури, но си има и положителните моменти, които смятам за повече на този етап.А и си е индивидуално.Например, мен никога не ме е плашел сериала.Всичко се е променило – светът, ние, разбирането ни за много неща и т.н.Нормално е и в сериала да е така.Вероятно целенасочено се търси това по-различно настроение и разграничаване, донякъде, от първите части.Всички други варианти, за които се сещам, ми се струват някак нереалистични, нелепи и дори пародийни.Вероятно е могло и по друг начин да се представят нещата, но сегашния ми се струва удачен, предвид обстоятелствата.Ако бяха изминали 4-5г., ако края на втори сезон беше друг и т.н., може би щеше да е друго.В крайна сметка го смятам за успешен, за сега.Интересно ми е, изясняват ми се някои неща, има очакване и т.н.Смятам, че сравняването със старите епизоди само ще ми попречи и затова не го правя.Приел съм, че просто няма как да бъде същия сериал, а и до момента, това че е по-различен, не го прави лош, за мен.Харесвам си старите сезони, но този също доста ми допада.Ще видим как ще завърши.

  15. И кво, сега? Излиза, че колкото по-дълго и празнословно, толкова по-интелигентно.
    Алилуя!
    3ти сезон за мен се превърна абсолютна обесебия. Вече се страхувам, че свършва. Искам още!
    Не знам защо, тези които не го харесват, много държат да повтарят до смърт, колко голям провал и разочарование е. Също така, не знам и защо държат да подчертаят колко интелигентни са.
    Бъдете все така будни и остроумни, скъпи антиTPTR и бивши фенове.Да сте живи и здрави за да ни радвате с дълбокомислените си размишления.Амин!

  16. това, че Одри била в кома е някаква пълна гпупост.
    Не знам как върви хрумват такива малоумни идеи

    1. Не е чак такава глупост.Има резон в подобни теории. Чарли и неговото бюро пред врата, залепването им пред прага, желанието на Одри да излезе, примесено със страх и несигурност, омразата и към Чарли – пазителят на вратата(Кафка), „Четири квартета“ на Елиът…
      Едва ли някой твърди, че е убеден, че Одри е в кома. Това са предположения. От 12ти еп. върлуват и лично на мен ми станаха безинтересни.
      Кажете сега, за Сара, Jumping man и Филип Джефрис нещо пикантно, стига с тая Одри.

  17. Жор, задължително обедини 15 и 16 в едно ревю преди финала.
    Мамка му, така се развълнувах на новия епизод, че още ме държи!

    1. 16-тия епизод беше мега чук. Направо убийствен. И мен яко ме тресе вълнението.

  18. Имаше някаква теория, че ступора на Дъги е алегория за депресия и други душевни заболявания. След този епизод, (който заслужава не едно, а две ревюта) това доста придоби смисъл. Особено след култовата реакция на братята Мичъм когато Дъги им звъня да си поръча самолета 😀 Просто имаше странното усещане, че всички постоянно знаеха кой е истинския Дъги , но просто търпеливо чакаха да излезе от дупката – става въпрос за героите във филма , а за зрителите е ясно.

    А какво ще кажете за Одри и огледалото в края ? Искам подробен анализ този път, имам нужда от него както никога

  19. Трябва ревю. Сезона е трябвало да бъде 8 серии и тогава щеше да е вълнение след всяка серия.Четох, че случайния свидетел на двойката в гората е Марк Фрост!

  20. Яко беше как Еди Ведър бе представен с рожденото си име. Има нещо „гнило“ в това. 🙂 Като войсоувъра на Бауи.

  21. Ако Жор няма да пише ревю, поне да пусне празна тема за Е16, където да коментираме. Имам и конкретен въпрос – тази седмица ли свършва с двучасовия епизод?

  22. Четох, че някакъв от шефовете на телевизията, Дейвид Невинс, казва: „Вратата винаги е отворена за Дейвид Линч“. Не са водени обаче разговори за нов сезон. Линч бил в Париж и почти нямало комуникация между тях. Един вид Линч искал да свърши целия сезон, да се видят крайните реакции на хората и евнетуално тогава да говорят по този въпрос.
    Рейтингите не са цвете за мирисане, но пък са докарали много субскрайбъри за стрийминг услугите им. От „Шоутайм“ като цяло са доволни. Мисля че материалът беше публикуван в deadline.com в началото на месеца.

    1. Два линка и един преразказ на едно и също нещо, спец. за теб, че да имаш повод за коментар.
      : – ) АLL

  23. Трябва да има ОЩЕ ЕДИН СЕЗОН!
    Как въобще може да се помисли, че става въпрос за линк?!?!

    1. То да не е грип, бе? Шанс няма.
      Стана досадно, пък и е точно по темата.

  24. бръкни с вилица в контакта
    Току-виж излезнеш от ситуацията :d

    1. Мими, ти не си ли Стоянка от Казанлък?

    2. Забавно ли ви е?
      Сеир!?
      Много оригинално и идейно.

  25. Линч, тъпо копеле такова… Нямам думи…. Настръхващ 17-ти епизод! Изобщо не ми идваше наум, че агент Купър ще се връща да спасява Лора… Звучи банално, но не ми минаваше през мисълта. И абсолютно кретенски последен епизод за мен при положение, че не се очаква нов сезон. Абе дай на хората каквото искат, навържи нещата и сложи хубав финал! 25 години чакахме Купър да се върне, да разкаже какво е станало… Цяла серия мълчание, безсмислено и скучно ебане с Даян и безсмислици…. Не знам.. Не мога да кажа, че съм разочарован, но за мен този изкукал дядка просто имаше за главна цел да се изгаври с хората и телевизията.

    1. Много си прав.Всъщност 5те минути, в които Купър спасяваше Лора бяха най-хубавото нещо в този сезон.Емоционално,сантиментално и красиво..и после Линч изля помията отново

  26. Макар че сега се сетих, че в сезон 2 Лора казваше нещо от рода на следващия път като ме видиш няма да съм аз и нещо такова…. И в тая вселена Купър и Даян пък са Ричард и Линда…. Абе оплетена работа. Не знам защо, ама се надявах на по-лек финал, хепи енд, цветя, рози и купон в казиното на братята Мичъм. Ама все забравям, че това е Линч :-))

  27. Точно обратното според мен – леко банален 17ти и размазващ 18ти епизод.
    Страшна самсара…

    1. Както и след осми епизод, като се позамислиш за някои неща и прочетеш малко ревюта (тъп ли съм или трудно разбирам Линч от първия път, не знам, може би и двете), картинката се поизяснява. Изобщо не се бях замислил, че дамата в края – Тремонд, е дъртата бабичка с внук си от старите сезони. Куп преебава времевите линии, това е ясно. Ама още можеше да видим…. Чаках до последно нещо с Одри, ама греда.

    2. Tremond/Chalfont, там е играта, ама кво точно става?!? Идея и аз си нямам. Много теории се нароиха, но нищо смислено за сега.
      Сара !!! о О

  28. 18-ти епизод беше много арт. Според мен много красив и достоен завършек. Голяма разлика със 17-ти наистина. В моята глава филмите на Линч нямат обяснение, но съм убеден, че хората веднага ще навържат всичко по техен си начин и скоро ще се появят детайлни обяснения в нета. Дори бих прочел някое когато идеите кристализират.
    Иначе ако сте фенове на обясненията за идиоти като мен – целия сериал е просто за вечната тема – борбата между доброто и злото, където доброто винаги побеждава, но битката никога не спира – ин и ян, как едното няма да го има без другото и т.н. Като се почне от лошия Куп и Боб та се стигне до добрия Куп, любовта на Лора Палмър или пък нa Анди и Луси. Останалото са сънищата, гениалността и подсъзнанието на Дейвид Линч. Радвам, се че съм жив и живея по едно и също време с този човек – един от най-гениалните в кино изкуството

    1. Тази теория ми напомня за Дони Дарко. Също шантав и странен филм. Там ставаше въпрос за „накъсване“ на времето. .. И Дони имаше подобна мисия.

  29. Ни вест, ни кост от Жор. Да не е минал и той в друго измерение? :-))

    1. Виждам, че коментарите се трупат, но едва утре ще успея да гледам последните 2 епизода и внимавам да не си спойлна нещо. След това усилено ще работя над последен текст с впечатления от целия сезон… с други думи, в Червената стая съм 🙂

    2. По-скоро вече е написал текста и ние сме го прочели, но още не знаем, че сме го прочели 😀

  30. Мамка му, сега ми е гадно, че трети сезон свърши. Дано Линч ни направи още един подарък. Не ми пука, дори да има 20-минутни сцени с метене на черупки от фъстъци. Просто не искам да се разделям с вселената на „Туин Пийкс“. Няма такъв сериал, нищо не може да се доближи до него. Засега ще трябва да се задоволя с повторното гледане на сериите и „Огън, следвай ме“.

  31. Доста разнородни мнения из цялата мрежа относно финала и като цяло сезона 🙂 А всички мнения са релевантни и от всяко има какво да се научи поради простата причина, че единствените, които изобщо се занимават да коментират или анализират – са фенове на сериала и такива на Линч. Голяма част – фенове на Линч именно покрай сериала. След това пътят се разклонява и голяма част от тая голяма част поемат по тоя, който оправдава всичко на Линч. Не мога да не се сетя за една чудесна сценка от друг сериал, която чудесно илюстрира тоя тип поведение. Не сравнявам сериали, качество и тн, давам пример – нека всички дишат спокойно. Та там дъ бест пич евър казва пред камерата как е направил списък защо той и една мадама трябва да бъдат заедно, започва да чете, и казва – „Holly, you and I – are soupsnakes….“ Гледа листчето малко объркано и продължава – „This I because… in terms of soup, we are.. That doesn’t make any sense. Soul mates. We are soul mates.“ Надявам се да ми хващате идеята, ако не – здрави и прави да сме.

    Аз клоня към тая част, за която 17ти епизод е чудесен и носи духа на сериала, а 18ти е Линч-ов епизод, който носи духа на филм на Линч и на тоя сезон.

    Благодарен съм, че доживях да видя нова порция от любимия си сериал и това е факт :). Но – по грубия пример на Индиана Джоунс, който за мен е трилогия – Туин Пийкс има два сезона. Просто за мен ще си остане така. Хер Линч пък – се прояви с нов, много дълъг филм. Безспорно – също събитие, достойно за кеф сред киноманите.