Алън Силвестри демонстрира как изглежда щастието
Алън Силвестри демонстрира как изглежда щастието

Точно както и при новината за „Мостът на шпионите” и Томас Нюман, така и този път леко изтръпнахме в първия момент, в който прочетохме, че Алън Силвестри, а не Джон Уилямс ще композира музиката за предстоящата фантастична екранизацияИграч първи, приготви се“ („Ready Player One”) на Стивън Спилбърг. Знаете, че Уилямс работи със Спилбърг повече от 40 години и е автор на музиката на всичките му режисьорски филми, с изключение на „Пурпурен цвят” и споменатия по-горе „Мостът на шпионите” (и ако трябва да сме коректни, сегмента му от „Зоната на здрача: Филмът”) и затова когато прочетохме името на друг композитор по отношение на „Играч първи, приготви се“ се впрегнахме, мислейки си лоши неща (не сме суеверни, но все пак няма да казваме какви – и сами може да се сетите).

Но повод за притеснения няма, защото причината Джон Уилямс да не пише музиката на „Играч първи, приготви се“ е, че той е ангажиран с друг проект на Спилбърг – „The Papers”. Така се получава, че двата филма са в постпродукция по едно и също време (въпреки че са заснети с известно отстояние един от друг) и би било доста трудно един композитор да се справи и с двата филма. Това налага и включването на Алън Силвестри, който е бил избран от Спилбърг и Уилямс. Или така поне се твърди в официалното изявление на Amblin Productions:

Стивън и Джон решиха, че Алън Силвестри е перфектният избор за „Играч първи, приготви се“, тъй като Стивън е работил (като продуцент) с Алън по филмите „Завръщане в бъдещето” през 80-те и Алън е композирал музиката на други филми на Стивън за Amblin и DreamWorks.

Разбира се, тъжно ни е, че не Джон Уилямс ще композира „Играч първи, приготви се“, но не бихме могли да сме по-доволни от избора да го замести Алън Силвестри (Джеймс Хорнър също би бил подходящ, но за съжаление, той вече не е между живите), който е сред най-любимите ни композитори още от ранна детска възраст. Саундтраците на „Завръщане в бъдещето”, „Хищникът”, „Бездната”, „Форест Гъмп”, „Кой натопи Заека Роджър”, „Съдия Дред”, „Мумията се завръща”, „Беулф” и още много други са ни на постоянен „repeat”. С нетърпение чакаме да чуем колаборацията му със Спилбърг.

Тук вероятно би било добре дадем малко допълнителна информация за „Играч първи, приготви се“ („Ready Player One”) или поне с две думи да кажем за какво иде реч във книгата (което освен всичко друго ще добави добра перспектива защо Силвестри е подходящ за композитор), но няма да го направим, че ще стане дълга и широка. Ако не сте запознати, всякакви подробности за проекта може да откриете в новините ни до момента. Само ще кажем, че премиерата е насрочена за 30 март 2018 година.

За финал искаме да обърнем вниманието ви (ако вече не сте го видели, разбира се) към нещо, което се връзва с музикалната тема, а ако четете тази новина, предполагаме, че тя ви е на сърце. Става дума за документалния филм „Score: A Film Music Documentary”, който е посветен на филмовата музика и композиторите – тяхната история и работа.

 

Similar Posts

Вашият отговор на The Bear Jew Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

2 Comments

  1. Няма по-подходящ заместник на Джон Уилямс за филм на Спилбърг от Алън Силвестри! Винаги съм твърдял, че Силвестри е един от най-влиятелните композитори в света на киното и съответно в поп-културата. Неизменно трябва да бъде споменаван редом до всички съвременници-великани – Уилямс, Мориконе, Цимер, Шор, Голдсмит, Хорнър, Нютън-Хауърд, Бъруел, Елфман, Нюман, Голдентал и т.н.

    Най-любима негова тема: https://www.youtube.com/watch?v=rcsQ-cnIm5Q