Началото на DCEU (DC Extended Universe) бе негласно поставено с несполучливия „Зеленият фенер” на Мартин Кембъл („Казино Роял”) с Райън Рейнолдс („Дедпул”). „Зеленият фенер” бе такъв творчески и финансов провал – 26% в Rotten Tomatoes и световни приходи в размер едва на 220 милиона долара, че за начало на обединената киновселена на DC де юре се счита „Човек от стомана” на Зак Снайдър, режисьор на „Пазителите” и „300”. След трилогията за Черния рицар на Кристофър Нолън, визията за мрачни, реалистични супергерои спохожда и Супермен, лишавайки го от жизненоважните оптимистични тонове; в някаква степен не може да не се счете за грешка, че Warner Bros. не са предпочели версията за Кал-Ел на Матю Вон („Х-Мен: Първа вълна”). „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта” в очите на мнозина е сложен, амбицизиозен, смел и уникален филм, макар и с немалко пропуски и драматургични грапавини (а също и с огромния проблем в основата си, че ако и Супермен е мрачен, то в сблъсъка между двамата супергерои липсва контраст…).

Ако през 2009 г. в „Пазителите” Зак Снайдър прави деконструкция на комиксовите архетипи, то в „Зората на справедливостта” той се опитва да положи основите на една огромна вселена, да изгради мита за тези герои, като същевременно прави и много повече от необходимото (a “less is more”). Дори най-големите хейтъри на „Батман срещу Супермен” (а те не са малко) не могат да не му признаят рисковете, безупречния кастинг, феноменалната музика на Ханс Цимър и Junkie XL, препратките към религии и митологии, научното обяснение за съществуването на Супермен (при това от Нийл деГрас Тайсън) и още много други. „Батман срещу Супермен” (25 март 2016) излиза преди „Първият отмъстител: Войната на героите” (6 май 2016), като и двата имат сходно ядро: да говорят за необходимостта от контрол над действията над супергероите и arguably „Батман срещу Супермен” се справя по-добре в този аспект.

https://www.youtube.com/watch?v=qOpHKXj-tZM

Перфектният кастинг на Жената чудо в лицето на Гал Гадот е едно от най-добрите решения на Снайдър: Гал Гадот е Мис Израел 2004, служила е две години във военните части на Израел и заслужено е почти универсално харесвана. DC отдавна се опитват да направят филм за Жената чудо – наскоро в интернет бе пуснат сценарият на Джос Уидън („Отмъстителите”), който като филм не видя бял свят, подобно на версията на Джордж Милър („Лудия Макс”) за „Лигата на справедливостта” („Justice League: Mortal”); документалният филм за неосъществения „Justice League: Mortal” ще излезе по-късно тази година. Дейвид Кели („Али Макбийл”, „Адвокатите от Бостън”) режисира пилотен епизод на игрален сериал „Wonder Woman” през 2011 г, който не бе продължен за цял сезон. Анимационният филм „Wonder Woman” от 2009 г, който ще получи R Rated (18+) версия пo-късно през 2017 г., заслужава по-скоро добри думи, а някои от нас са виждали героинята многократно в анимационния сериал „Justice League”, в продължението му – „Justice League: Unlimited” и най-вече, в комиксите на Джордж Перез, Грег Рука, Брайън Азарело и Джей Майкъл Стразински.

iwihjf8

Жената чудо е създадена през далечната 1941 г. от Уилям Марстън: адвокат, професор и учен, изобретил детектора на лъжата. Водил „експериментален начин на живот”, обсесията на Марстън с разкриването на чуждите тайни намира израз в едно от оръжията на Жената чудо, а именно ласото на истината, което задължава жертвата си да казва единствено истината. Марстън живял с Олив Бърн, племенница на Маргарет Сангър, една от най-големите феминистки на XX век. Жената чудо има огромно историческо значение и като съставна част на Троицата на DC (The Trinity) в компанията на Супермен и Батман. Със създаването си Жената-чудо разбива клишето за дама в опасност, която има нужда от спасяване и се превръща в идол на милиони момичета и жени. В комиксите произходът ѝ е обясняван от по различни начини, като съвсем преднамерено филмът „Жената чудо” е времево ситуиран и в Първата световна война, за да могат поне частично да се избегнат сравненията с „Капитан Америка: Първия отмъстител” (по подобна причина и другият предстоящ филм за жена супергерой – филмът за Капитан Марвел с Бри Ларсън, ще търси дистанция със „Зеленият фенер” заради сходности в произхода, разкри сценаристката Никол Пърлман).

ww-movie-poster-courage-theme

В „Жената чудоDC най-накрая представят свое собствено динамично лого, заимствано от Marvel, в което се виждат Батман, Супермен, Жената-чудо, Aквамен, Флаш, Киборга и част от мащаба на DC Comics. Въпреки че R Rated комиксовите филми имат бъдеще, режисьорът на филма Пати Дженкинс („Чудовище” с Чарлиз Терън) настоявала този филм да не съдържа повече насилие от необходимото, за да може да бъде видян и да вдъхновява и по-малките си зрителки и зрители. Това решение теоретично е закономерно, но тогава не става ясно защо „Жената чудо” се опитва да представи в такава степен ужаса на войната, да бъде и военен филм и да включва толкова много мелодрама, на моменти с цената на преигравания. Визуално прекрасно е, че Темискира, островът на амазонките, не е лишен от цветове (както Метрополис), и че небесата и моретата са сини, а не сиви. В началото на филма е представено обществото на амазонките с тяхната йерархия и социален ред, боеве с мечове и е представена малката Даяна. След сериала „Stranger Things” по Netflix, Х-23 на Дафни Кийн в „Логан: Върколакът” (а явно и предстоящия „То” по Стивън Кинг) зрителят като че ли свиква с талантливи деца актьори, но, уви, малкото момиченце, което играе Даяна, е несполучлив избор: няма никакви съответсвия с Гал и в бездарието си напомня на родните деца в пост-комунистическото кино. Още в Темискира е загатнат един от най-сериозните минуси на филма: скучната бойна хореография.

Eдин от по-обещаващите кадри в „Жената чудо”
Eдин от по-обещаващите кадри в „Жената чудо”

Пати Дженкинс не разполага с техническия усет да създаде запомнящи се бойни сцени. Както от трейлърите пролича, някои от бойните сцени са сякаш изкопирани (или направо заснети) от Зак Снайдър, но по-голямата част са заснети от Дженкинс, която снима екшън дори по-постно и безидейно от Джос Уидън. Така както например сериалът „Iron Fist” беше пропуснал значението на добре режисираните боеве, така и „Жената чудо” си личи, че е правен от пацифист.

„Жената чудо” на художника Майкъл Търнър
„Жената чудо” на художника Майкъл Търнър

За разлика от филмите на Marvel, които представляват една добре смазана машина, DC все още се лутат в намирането на правилния тон, дори той вече да е бил намерен в миналото (по-точно в „Батман срещу Супермен”), Warner Bros. и DC продължават да се влияят сляпо от критиките срещу тях. Не просто „Отряд самоубийци” бе променен из основи в постпродукция, но критиките белязаха и останалите им филми, в които явно вече хуморът задължително ще присъства. Докато отношенията между Даяна Принс и Стив Тревър (Крис Пайн) действително представляват нещо изключително, то почти всичко останало е нескопосано, с немалко сюжетни дупки, недомислици и dеus ex machine и понякога, визията на телевизионен филм. Tака например порталът между нашия свят и Темискира остава единствено plot device за пристигането на Стив Тревър; не научаваме нищичко за гривните на Жената чудо; препратки към „Лигата на справедливостта”, всъщност, нямаше да са излишни. Злодеите са на вече обичайното среднисто ниво: DC изпускат поредния опит да представят стойностни злодеи, а все пак филмът включва цели трима. Образът на доктор Отрова е еднопластов, а Дани Хюстън („Х-Мен началото: Върколака”) е откровено скучен, като вдишването на газ, който го прави силен, не просто изглежда като наркоманска фантазия, но и проправя път на паралел с Астерикс и вълшебната отвара на галите. Един от другите злодеи на филма пък се вживява изцяло в ролята на Магнито и копира жестовете и силите му в ключова част от „Жената чудо”.

Без коментар
Без коментар

Жената чудо” не успява да се ситуира особено успешно в историята, съответно в Първата световна война, не представя изобщо задълбочено някакъв международен конфликт, а третира войната единствено абстрактно. Липсва усетът за историческа достоверност в костюмите, атмосферата, оръжията (в един постерите на филма героинята вдига във въздуха модел танк, изработен чак за Втората световна война).

Танкът Т-28 е съветски танк от Втората световна война и започва да се произвежда през 1932 г..
Танкът Т-28 е съветски танк от Втората световна война и започва да се произвежда през 1932 г..

Нищо, освен хубави думи, не може да се каже обаче за Гал Гадот, която взима ролята на Даяна Принс присърце – разбира нейните сили, войнственост, чар, красота и сексапил. Повече от чудесно се представя и Крис Пайн, който се отличи и в миналогодишния „Hell or High Water”. По всичко изглежда, че Пайн е тръгнал по пътя на Робърт Патинсън, вече внимателно подбира ролите си и все по-често ще го виждаме в предимно качествени филми. Между Пайн и Гал Гадот има много екранна химия и когато филмът се концентрира върху техните отношения, преуспява. Диалозите между тях са свежи, искрени и често адски забавни. Няма да е преувеличено да се каже, че „Жената чудо” си заслужава да се види дори само заради тях двамата; феминизмът на Жената чудо не засенчва Стив Тревър и това е сред големите комплименти, които филмът следва да получи.

Жената чудо” е чакан не само като спасител на DCEU, но и като първия съвременен филм за жена супергерой. Комиксовото кино познава два, изцяло неуспешни опита за female lead супергеройски филм – „Жената котка” (2004) и „Електра” (2005). Все пак DCизпревари” Marvel в това отношение, които почти напук отказват да дадат шанс на Черната вдовица на Скарлет Йохансон в самостоятелен филм, но все пак ще пробват с Капитан Марвел през 2019 г; Sony пък имат планиран spin-off на „Спайдър-Мен” – „Silver & Black”, посветен на Черната котка и Silver Sable. Така, както „Отряд самоубийци” бе първият филм, посветен на суперзлодеи, така DC си позволиха oще един голям риск и по всичко изглежда, че въпреки множеството си трески и недостатъци, филмът ще намери публика и почитатели.

гал гадо - жената чудо

Жената чудо” получи най-високия процент за супергеройски филм в Rotten Tomatoes, наравно с „Черният рицар”- 94%, задминавайки „Логан: Върколакът” (92%)  и „Х-мен: Дни на отминалото бъдеще” (91%?!). В тази сложна политкоректна епоха сякаш всички критици се чувстват длъжни да дадат шанс на филма, а и да го възхвалят, за да не бъдат наречени 1) антифеминисти, или пък, че имат 2) негативно, лично отношение към DC. Лошата новина е, че „Жената чудо” не е нито най-добрият комиксов филм, наравно с „Черния рицар”, нито превъзхожда по-голямата част от формулатичните филми на Marvel. Студиото сега вече залага на комедията насила: хуморът в „Жената чудо” не пречи прекалено, но и не забавлява, особено когато не се отнася до Стив Тревър и Даяна. Значимата в комиксите героиня Ета Кенди избобщо не е развита, а по-лошото е, че същото може да се каже и за самата Даяна Принс – Даяна не преживява някакъв катарзис, не е надградена като героиня, защото още от дете знае, че е борбена и ще се опълчи на злото и такава остава до края. Незнайно как и защо, DC са успели да повторят и най-голямата си грешка от „Батман срещу Супермен”, а именно Doomsday, тук в кожата на Арес: в „Жената чудо” има напълно излишна, постна и продължителна битка срещу Арес, който в първоначален вариант на филма бил оформен като облак (подобно на Галактус във „Фантастичната четворка и Сребърният сърфист”). В окончателния си вариант Арес има физическа плътност, но дизайнът му е доста разочароващ за всеки почитател на гръцката митология и всеки фен на запомнящите се злодеи. И така, докато Темискира представя ярки, красиви и нови за DCEU цветове, към края на филма цветовата гама отново е сведена до CGI цапаници.

Добре са обработени някои детайли, като това защо амазонките говорят на английски език или защо Даяна избира да се бие с щит. Костюмът й изглежда страхотно. Въпреки че отдадеността на Гал Гадот личи непрекъснато и дори сама е изпълнявала някои от каскадите си, бойната хореография винаги e бездушна и невдъхновена. Повечето поддържащи персонажи не заслужават особено внимание, в това число и Хиполита, майката на Даяна, изиграна от Кони Нилсен („Гладиатор”).

Музиката е дело на Рупърт Грегсън Уилямс, брат на Хари Грегсън Уилямс. Музикалното оформление е неочаквано постно, особено като за филм на DC, като спомен оставя най-вече добре познатата тема на Junkie XL и Ханс Цимър от „Батман срещу Супермен”. Това личи особено в сцената „Ничията земя”, в която много по-уместно би било друго музикално произведение:

Жената чудо” не е нито истински добър, нито истински лош филм. Както при повечето филми на DC, могат да се намерят страхотни отделни елементи, последвани от cringeworthy решения и недомислици. „Жената чудо” заема най-лошото от „Батман срещу Супермен” в кулминационните си моменти и в някои от трогателно слабите си реплики. Пати Дженкинс твърди, че нейната версия на продължението на „Тор” щяла да акцентира много повече на отношенията между Джейн Фостър и Тор в духа на „Ромео и Жулиета”, но вече трудно може да се каже дали резултатът щеше да бъде по-добър от „Тор: Светът на мрака”. Дженкинс твърди още, че е доволна от версията на „Жената чудо” по кината и няма да има режисьорска версия с допълнителни или удължени сцени, както „Батман срещу Супермен: Ultimate Edition”. Ако имаше такава версия обаче, тя нямаше да разширява филма, а да го стегне- „Жената чудо” е дълъг 2 часа и 20 минути: ако от тези 2 часа и 20 минути се отрежат едни 40-45 минути, филмът би придобил коренно различен облик.

Жената чудо” ще изпълни своята роля: филмът получи страхотни отзиви от почти всички критици, ще доведе много жени и мъже в салоните, благодарение на Гал Гадот и поне временно ще спаси DCEU. Донякъде „Лигата на справедливостта” изглежда в опасност, защото ще бъде довършен от Джос Уидън, който няма допирни точки със стилистиката на Зак Снайдър, а ако „Лигата” не е успешен, можем да забравим за самостоятелни филми за Киборга, за Флаш (който може би щял да бъде режисиран от Робърт Земекис) и нови Зелени фенери (по неясни причини, по сценарий на Дейвид С. Гойър – „Призрачен ездач 2: Духът на отмъщението” и „Блейд: Троица”). Все пак, с премерен оптимизъм може да се очаква „Аквамен” на Джеймс Уан догодина, в който ще видим хорър-елементи, Никол Кидман, Уилям Дефо и Амбър Хърд. Няма как да не се очаква и всяка новина от предстоящия „The Batman” с Бен Афлек на Мат Рийвс („Зората на планетата на маймуните”), „Justice League Dark” с включването на Джон Константин, „Gotham City Sirens” с Харли Куин, Жената котка и Отровната Айви, донякъде „Batgirl” на Джос Уидън, a също и включването на Дуейн „Скалата” Джонсън като антигероя Шазам.

Концептуално изкуство за „Лигата на справедливостта”
Концептуално изкуство за „Лигата на справедливостта”

Жената чудо” не копира сляпо Marvel, разполага с някои силни страни, като Гал Гадот и Крис Пайн, но е сериозно компрометиран, с достатъчно технически, сюжетни и драматургични компромиси. Със сигурност „Жената чудо” се вписва повече в рамката на летен блокбъстър, отколкото другите филми на DC & Warner Bros., и е една малка (Галка) стъпка напред и встрани за DCEU.

Similar Posts

Вашият отговор на UZUMAKI Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

73 Comments

  1. „Почерненият шрифт“ да не е бъдещ филм за нов злодей от DCEU, че така щедро го вкарваш в ревюто? 🙂

  2. Единствения шанс за добър филм на DC е прилепа, всичко друго е чалга с претенции за естрадна музика.

  3. в това число и Хиполита, майката на Даяна, изиграна от самата Робин Райт („Тhe Congress”).

    …Кони Нилсен….Робин беше сестра и, дето обучаваше Диана

  4. He cъм съгласен с 2/3 от ревюто, особено що се отнася до великолепния екшън и хореография, развитието на Даяна и представянето на войната, все елементи, които за нуждите на филма бяха на съвсем прилично ниво. Моята оценка е 7/10 и определено намирам проекта на Пати Дженкинс за по-различен и любопитен от повечето марвълщини (заглавието е класи над втория „Тор“ и първия „Капитан Америка“, с които безспорно си прилича сюжетно), но и аз не го намирам за Второто комиксово пришествие. Просто е симпатичен и в общи линии е точно това, което „Wonder Woman“ трябва да бъде.

    1. На мен първият „Капитан Америка“ на Джо Джонстън ми хареса доста повече, дори Червения череп е по-готин от Арес.

    2. подкпрепям uzumaki!! блокбъстъра на годината…засега…
      а Гал, както и Бен Афлек
      с какъв хейт бяха посрещнати
      ти хорица…бахти нервите
      дето трябва да притежаваш!!!

    3. ,,Жената Чудо“ е по-добър от първия Капитан Америка. И нямаше някои скучни моменти, които там присъстват в средата на филма

  5. Въпреки, че оувърол беше приятен и забавляваше, целия филм е толкова телеграфиран и толкова, като по учебник направен, че просто не е истина. Точните неща се случваха в точните моменти, точните хора се появяваха/правеха нещо в точно определените моменти. Никаква изненада. Гадотчето, все още не мога да я определя като добра актриса, но беше адски лайкабъл и цялата тая наивност на ранната Даяна и пасна много добре, връзвайки се с хумористичните моменти. Пайн беше добър, колкото трябва. И тва е, общо взето другите участници са забравими и пълнеж, освен на острова, където сцените бяха прекрасни и имаха правилната приказност. Лошковеца беше „Марвъл-синдром“ (все пак, каквото си надробиш това ще сърбаш). Ефектите също варираха м/у „доста добри“ и „гумено cgi“.

    Оценка: Гардиансите е по-добрият комиксов филм до момента/10 😀

    П.П. … не, ве, ако тряа съм реалист – 6,5/10

    П.П.П. – Тия хора да спрат с афиширането на женскато овластяване и изкуствено да повишават оценките на филма, щото ме дразнят! Те го изкараха Кръстникът, ебаси!

  6. Все още не съм гледал филма, но останах приятно изненадан от посрещането на филма от критиците, че и от повечето комиксови фенове. Очаквах да е поредния спорен филм с нещо от типа на 30-40% RT, заради който ще настръхнат фенове от двете страни на барикадата. Явно съм бил прав, че мениджмънта на Джеф Джоунс в DC Films ще направи чудеса и ще стабилизира положението. А иначе оценка на филма от моя страна – по-късно, но едва ли ще разочарова, при положение че харесвам и DCEU като цяло, и ретро чара на първия Капитан Америка.

  7. Лек и хубав филм за съботна вечер с приятели или приятелка :). Точната роля за Гал Гадот, много чаровна актриса. Другото си го знаем. Комикс. Все пак не очаквайте някакви сериозни драми и актьорска игра. Все пак това са филми за пораснали деца.

    1. Доста странно включване, Узумаки. Това нито има нещо общо с DC, нито с киното, като цяло! 😀

    2. Толкова ти е странен коментарът, че цъкнах линка да видя дали не съм го объркал. Не само има общо с киното и комиксите, но и с болезнената тема за SJW-булшита, който залива Запада в последните години. Ако така вървят нещата, скоро ще гледаме не само черен Роланд, но и черен Кал-Ел.

  8. И аз като UZUMAKI не съм съгласен с 2/3 от ревюто. Не знам Начев с каква нагласа е отишъл в киното, но по-голямата част от негативите, които изтъкна са чист nitpicking.

    На мен филма страшно много ми хареса и се радвам, че най-после всички (критици и фенове) са единодушни за филм на ДС и може да се гледа оптимистично за бъдещите им екранизации. Дано само JL не се провали, че тогава ще е голям резил. И все пак имам вяра в Снайдър и Уидън!

  9. Още не съм го гледал, но ще го направя тези дни. Тук съм с една странна молба, знам, че тук има хора, които наистина имат забележителни познания, така че, моля, за малко помощ. Става въпрос за един доста противоречив филм – „Време разделно“. Няма смисъл от излишни обяснения, просто искам да помоля, ако някой е гледал този филм, кажете ми как е от чисто професионална гледна точка, разбирайте – сценарий, монтаж, звук, операторска работа, музика, режисура и т.н. Информацията ми трябва за нещо важно, а нямам възможност да го гледам. Ще бъда много благодарен, ако някой се отзове. Лека и спокойна вечер.

    1. Актьорски състав, батални сцени, на моменти операторска работа и като цяло сценарий (независимо от пропагандния си заряд и особено в сравнение с книгата) добри. Особено като за времето си. Монтаж, звук, на места и режисьорски решения, както и гафове от типа на канафки и други (ама то при такива батални сцени – май нормално и не само в бг), кофти. Самата естетика на филма, градена върху идеята да се разпалят най-първични „патриотични“ пориви и да се обслужи течащия в същото време Възродителен процес (както и цялата голяма кинематография от този период) са отвратителни. Все пак, последното убежище на западащия глобален комунизъм, винаги е било войнстващия национализъм – парадокси на историята.

      Дори, а и въпреки това си заслужава да се гледа, все пак е най-крупния и високобюджетен опит за кино в нашата история и има сцени и сюжетни линии, които са много добри, много силни и изключително добре режисирани и изиграни. Има и пълни шитни, за съжаление. Гледай го, но ако можеш се абстрахирай от целите, които има филма като художествено произведение и пропаганда. Изобщо, представи си, че гледаш исторически филм за Шотландия или Унгария или нещо от сорта и ще го понесеш далеч по-добре. Заслужава си, дори и със сцената на масовото изнасилване (напълно ненужна) или сцената с пещерата с черепите и костите също, а и най-безумната трактовка за Родопите и седемте не знам кво си и най-вече за свещеника предал вярата си и повел паството си в друга вяра, за да го спаси, а отказал мъченическа смърт. Абсолютен нон сенс – в никоя кинематография няма да видиш подобна гавра с герой, който изначално е положителен и си остава положителен до края. Няма такъв.

  10. ти сериозно ли нямаш възможност да го гледаш??
    да не си в Северна Корея бе, пич??

  11. Накратко: филм, който спокойно може да се пропусне. (Визирам „Време разделно“.)

    1. Няма ли най-накрая да направите едно обстойно издание за проблемите в българското кино? Ако все пак се решите, надявам се да не бъде в настроението на присъщата ви язвителност към темата, а реално да чуя градивна критика, просто защото е важно да се говири за тези проблеми.

    2. Мислили сме, но далеч по-интересни неща имаме на дневен ред като теми 🙂

    3. Цял час ще отделям, докато говоря за Блатечки.

  12. Изключително бездарно и объркано ревю. Бойните сцени и музиката са едни от най-силните компоненти във филма. Като цяло работата на Patty Jenkins е впечатляваща и на светлинни години задминава това, което Zack Snyder направи в BvS. Всъщност след Watchmen Zack не е направил абсолютно нищо.

  13. Готино филмче. Диалозите бяха малко чикиада, но останалите неща си бяха окей. Имаше големи парчета от филма, които ми напомняха на Iron Man 1, по постройка, мотивация на героите и завършек. Кадансите при бойните сцени ми дойдоха една идея too much, но пък да гледаш Robin Wright, Connie Nielsen и Gal Gadot по „доспехи“ компенсираше всичко останало.

    7/10.

  14. Аз също не съм особено съгласен с това, която е написал Начев. Може би наистина филмът не е отоговорил на личните му очаквания, но не значи, че е слаб. В конкретното си отношение като представяне на Жената Чудо, филмът си се представи много на ниво. В пъти е над „Отряд самоубийци“ (не желая да правя паралел между Марвъл и ДиСи, поради ред причини) като структура, сценарии и изпълнение. Според мен филмът не е отговорил на личните ти очаквания, Христофоре и поради тази причина си написал такова ревю. Според мен филмът си работи доста добре за такъв проект.

    1. Никъде не съм казал, че филмът е слаб, оценката ми е около 7.0 просто.

  15. „Wonder Woman“ e bare bones movie. Гал е дефиницията на съпортинг актриса, дори тук да кефи много. Режисурата е калпавеняк, към 2/3 и структура, и темпо заминават в кофата. Не е по-добър от нито един Marvel-ски филм, освен Хълк с Нортън, Тор 2, Ент мен. Поздравления на автора, у нас няма друго такова ревю 😉

  16. Да, има своите трески за дялане, както експозиционно (първи акт особено), и монтажно (всяка бойна сцена е рязана като за световно), така и по CGI (на моменти моделите на героинята са супер очевидни и пластмасови) и особено подчертано снайдерския трети акт, който е най-слабата част от филма. Злодеите са по-еднопластови и скучни дори от колегите си в Марвъл…
    Според мен (и тази критика я имам и спрямо новите супермени на Снайдер) по-основен проблем е самата героиня, върху чиито умения не са наложени каквито и да е правила и чието безсмъртие ограбва филма от драматургичен залог, а и нея от арка. Значително по-интересен персонаж е Стив Тревър (а и Крис Пайн е чудесен в роля, която му позволява да играе по-широк спектър емоции) и историята го показва като много по-героичен персонаж от нея, според мен директна функция на предишното. (**Странно е как Стив Тревър и Стив Роджърс вземат много сходни решения, що се отнася до финалите на този филм и Captain America**).

    И въпреки всичко това Wonder Woman, според мен е най-добрият филм от DCEU към момента (та и по-добър от доста Marvel филми, струва ми се). Основната част от историята (да я кръстим ВОЙНАТА) тежи където трябва (значително по-добре и зряло разказана от подобните сегменти в Captain America), героите имат прекрасна химия, романтичната им динамика е заслужена и прекрасно се вписва в драматургичната тема и на моменти забравяш, че гледаш комиксов филм. Заснет е красиво и в първата му част даже са вкарали иновация спрямо предишните DCEU филми – ЦВЕТОВЕ! Но най-сериозният плюс на филма е, че сърцето му е където трябва, а именно – това е първия от четири филма на DC за героиня, която всъщност иска да помага и спасява хора, за разлика от някои по-известни свои колеги. It’s pretty basic stuff, really.

    Не знам дали заслужава 94 процента в доматите, по-скоро не. Но едно заслужено 7.5/10 заслужава.

    1. 94% в RT означава, че 94% от гледателите са му дали положителна оценка, а не че филма е оценен на ниво 9.4

      Аз примерно като филм бих му дал твърда 7-ца, но тъй като ми стана много готино от филма и ми беше кеф в киното, фенската ми оценка е 9.

    1. Не е нужно да удавиш всички с бидони отпадъчен винен продукт от Карнобатския винпром ( по подобие на един друг прехвален режисьор ), за да засегнеш темата за ужаса на войната на голям екран, и то в PG-13 филм…

    2. Аз между другото на няколко пъти си представих един R-rated reboot след 5-10 години. Сигурно е от ЕГН-то.

    3. Мечтаех си да видя да отреже ръка/ крак.

  17. Много ми хареса на мен WW и нито едно от опасенията ми не се сбъдна, за което съм най-щастлива. Гледах с 10-годишната си дъщеря, която е луда по WW, рисува си неин female superhero squad и билетите за кино бяха подарък от нас за завършването на 4-ти клас. А тя, преди да я изненадам, дори ми каза: „Ако нямаш пари за кино, аз ще те черпя от касичката“ 😀 Гледали сме заедно анимационния WW и проведохме сериозен разговор за образа на WW там, за разбирателството между половете и за това каква трябва да бъде една супергероиня. Там темата е поставена прекрасно, както между двамата, така и между самите амазонки, в динамика и с кардиналния извод, че половете не бива да се бият в измислена и понякога наложена отвън вражда, а да се допълват. Да търсят как да стане това допълване чрез комуникация. И че дори една супергероиня има нужда от закачка и (само)ирония, нежност и е приятно да позволи да бъде за малко покровителствена, а някои неща се дължат на установена интуитивно хармония.

    За това, че WW е PG13 завинаги ще съм благодарна. Това е филм, който трябва да се гледа от пре-тийнове, семейно и всякак.

    Линията по отношение на половете, която поема Дженкинс, може да изглежда безопасна и дори неразвита, но това я прави истински добра (първото ми опасение – че ще е твърде феминистки). Много бойни феминистки вече са разочаровани, че няма сцени на превъзходство, че няма ударни quоtable реплики, а дори най-острата, тази за репродукцията и удоволствието, е казана като цитат – с дистанциране и с ирония, а не агресивно. Изключително приятно, ненатрапчиво, Даяна е подвластна на привличането си към Тревър и затова химията (второто ми опасение – че няма да им се получи) е толкова важна. Не само е подвластна, но и намира сила в тази своя „слабост“ – категорично и буквално в кулминацията се видя. Объркването в ролите и стереотипите е забавно, двамата са хем силни, хем уязвими и обикновено така е с влюбването – отдаваш от силата си, но и добиваш една различна сила, окриленост. Много истинско, отлично изиграно. Тревър е партньор, а не придатък – fair enough за мен.

    Същината на всеки филм за супер герои, особено тия origin филмите, е кое прави героя герой, кое го мотивира да се захване да спасява човечеството. За WW филмът героизмът има две лица и затова филмът и в това отношение е чудесен. Отново нюансиране. Някои герои стават такива (инцидент в лаборатория и т.н.), някои герои са такива по произход, заради начина, по който са устроени – това им дава суперсили в сравнение с хората. Божествен за Даяна, извън-земен за Кал Ел. И макар че физиологията категорично им дава превъзходство, те избират как да го използват. Защо да го използват? Заслужават ли хората? Даяна преживява срив на идеализма си, с който е отгледана, но той точно я мотивира като осъзнат герой – ясната перспектива за същината на хората. Част от която е саможертвата – другото лице на героизма във филма. Това движение не е ново, но много ми хареса тук. С богатата палитра емоции, които показа Гъдот, го прави да е истинско, звучи свежо и не фрапиращо клиширано. Поне за мен. Дали злодеят, който всъщност е войнолюбието и надменността като антитеза на смиреността на героя, можеше да бъде изведен по-добре? Може би, но това е история за origin и важната е тя, злодеят в случая подкрепя нейната история. Мускалчето с газ дразнеше, както и химичката – еднопластова наистина.

    Третото ми опасение беше slow motion-a за бойните сцени – беше с мярка, слава богу, хореографията много ми хареса, тази акробатика, амазонките. Сцената в кулата, на ничията земя. В кулата се роди героинята, осмислена и от хората като такава, затова там излезе темата на WW от BvS – жестокото електрическо чело на Тина Гуо. Музиката е супер! Спорен момент е битката на плажа, но тя за мен не беше wtf сцена, а свежо и реалистично решение. Да, амазонките са с лъкове, но физическата им подготовка е достатъчно силна подкрепа. И все пак беше нужно, за да разберат, че са уязвими и те. Дженкинс е казвала, че не иска WW да се бие като мъж и да има мъжка бруталност. Искала е да запази елегантността на Гъдот и се е получило на 1000% . Тази актриса разгърна образ-чудо, а физическите й данни и подготовка са пффф 🙂 Бойните сцени много, много ми харесаха. Дори финалната да имаше минуси, имаше пък емоционален заряд. Това решение със защитния щит, как беше направен, не ми допадна – на анимация е ок, но на игрален филм стоеше малко смешно.

    Хареса ми анимацията за предисторията с Арес – препратки към Караваджо, много приятни. Хубави костюми и сценография. Войната – точно толкова, колкото трябва за категорията. Та иначе казано – беше забавен, без да е хумореска, беше лек за гледане и достатъчно сериозен като за PG13. Искрено се надявам да вдъхновява децата, специално момичетата. За мен тази WW e идеал, ролеви модел, на който бих поверила дъщерите си. Обраността и целенасочеността, въпреки сложната за разказване история, на филма е неговото най-голямо достойнство и за категорията си е чист като кристал. Щото можеше да е много, много по-патетичен, самонадеян и да се оплете в джендър историите, в които неминуемо ще бъде напъхан.

    п.с. Ревюто има нужда от някаква редакторска намеса да се подреди малко и изчисти. За моя вкус – твърде много контекст, сравнения, а снимката от вестника е напълно излишна. Малко синдром – „искам да кажа всичко“, заради който авторите обикновено се губят и затова е редакторът на помощ. Бих уточнила, че хубавите думи за BvS се отнасят повече за ultimate edition-a, щото той е нива над teatrical cut-a. Вероятно имам още много да казвам, но това на първо гледане 🙂 Чакам Inglourious Kunts 😛

    1. Даа, толкова да съвпадаха някои неща, не е истина просто 😀 Много хубаво ви се получи! И детето ви хареса 😀

    2. UZUMAKI трябва да внимава с нецензурните думи вече сериозно.
      Идва времето на PG-13 и R-rated Кънткастовете 😀

    3. Любо, никакъв шанс да се автоцензурираме, пък и в тоя епизод бяхме доста обрани откъм вулгарности. 🙂 А коментарът на Цвети е ток.

  18. Аре почна се с хвалбите по комиксовите тъпотии тук…Все едно и също всеки път, а иначе плюят Завет, щото не е комикс. Пълна пародия сте в този сайт вече и е пълно с недоносчета гледащи само комикси…
    п.п. Кво се празните на готината путка Гал Гадот – Пичката си е трепач, но я по-добре си пуснете порно та да охладите страстите и да не ми искарвате това кино изкуство….
    Баси и лаиците има тук

    1. Да не си някое фенбойче на Касабов?

  19. Аз пък си чакам Максим Генчев да се сети да направи епос за българската Wonder Woman – баба Тонка.

  20. Супер композиран и режисиран кьотек, яко феминизъм и много смешни моменти – оправда очакванията, които имах от първия и единствен трейлър, който бях гледал. Ол араунд, готин комиксов филм 🙂

  21. По обвинение за непонятност-престъпление по служба. ОСЪЖДАМ! г-н Начев да гледа PG-13 филми до края на дните си!

    Решение по дело №6309 от 2016г. относно бягството на Satyr73 от щатската криминално-психиатрична клиника Балтимор се отлага за 17 Ноември 2017г.
    Причина: заболяване причинено от facehugger

    1. Satyr73: What do you believe in, Dredd? … *burst-burst*

    2. Ee, супер, значи ще мога да гледам как детето Даяна размахва юмруци във въздуха още дълго 😉

  22. И аз да се отчета с гледане на Wonder Woman миналата седмица – след безличната за мен тъпотия, която се оказа Suicide Squad, този филм за ЖенЪта Чудо се оказа съвсем приличен и добре направен, стандартна origin история с малко смачкан край, не чак толкова ефективен злодей, но Галчето си изгира ролята приятно, справи се добре и в бойните сцени (макар на места да имаше дубльорка и CGI), като самите сцени бяха доста умело направени, ако и да бяха леко прекалили със забавения каданс на моменти.

    Нямам оплаквания към цялостния облик на самите бойни сцени, стояха добре на екрана и въздействието от всеки удар и движение си личеше във всеки кадър, за което поздравления на целия екип стоящ зад тях – да се направи нещо запомнящо се в този отдел при доста голямата конкуренция на пазара си е постижение. Бойната хореография малко ми напомни за New Wave в хонконгското кино, където един от най-ярките представители е трилогията с Джет Ли Once upon a time in China, с подхода и самата камера, макар и подсилено с явни жици на няколко места, но се получаваше плавно и еднородно.

    Известно време имаше неравно темпо между нея и Крис Пайн, докато напипат вярната посока се лутаха малко, но после направиха връзка помежду си и това допълнително обогати развитието на историята. Но останалите странични герои ги бяха позабравили малко и стояха като кръпки, което е жалко – даже не видях героя на Юън Бремнър в действие след всички хвалебствия по негов адрес в началото на филма.

    Малко мудно ми започна, но после като набра скорост се получиха нещата, имаше няколко ненужни сцени и допълнително удължени такива, но не намалиха движението на филма като цяло, че да ме извадят от действието. 3D-то беше зле, можеше да минем и без него, но уви, индустрията трябва да печели кинти – на места имаше нарочни такива кадъра, доста сполучливи, които ми напомниха за Sniper Elite сериите заради композицията и начина на показване на траекторията на куршума, но няма лошо – може някой ден да направяти live action по тази гейм поредица (няма да се учудя).

    Ако трябва да поставя някаква оценка на филма – 7.5/10 на някои места можеха да се постараят още по-добре да ги бяха направили нещата, а филма си има потенциал.

    Сега може от Марвъл да решат да възродят идеята за самостоятелен филм за Черната Вдовица 🙂

  23. Изобщо нямам желание да пиша тук вече… пълна порнография от недоносени и плитки псевдо-коментари за кино…Лаици от всякъде…Няма тръпка хора да се приказва с вас за кино, щом ми хвалите такива кино-боклуци… Пълен провал. Адиос…

  24. Йей, Даяна Принс пребори „Спайдър-мен“ на Сам Рейми в щатския боксофис 🙂

  25. Аз пък ще сравня два филма с главни герои силни жени-Лудетини ( Италия)-перфектен филм, изобщо нерекламиран тук !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Валерия Бруни Тедески и Микаела Рамацоти -актриси, които те разсмиват и разплакват….Жената -чудо-супер рекламирано говно( само един шит от него,какво прави броненесоц на остров в черно море?)Гал Гадот не става и за треторазряден филм,сниман в България.хубава е за болна от анорексия и толкоз.

    1. Да бе, бахт и Холивуд-а Начи, как е възможно да са толкова нахални да рекламират филм, в който са инвестирани над 150 милиона долара, от една страна посветен на най-емблематичната комиксова героиня изобщо и от друга част от франчайз, донесъл над 3 милиарда долара. Бахти и смотаняците верно….

  26. Тук говорим за качество.Не за емблематичност. Жената-чудо е пълен с гафове,безсмислици,лоша актьорска игра,ужасен монтаж,отвратителна режисура и сценография от картон.Това че бюджетът му за реклама е 100 милиона е ясно,но подобни бюджети имат и провали от преди 20 години.Контрастът с друг филм за силни жени, който при това е нискобюджетен-Лудетини е огромен.Във филма на Паоло Вирдзи има всичко, което в Жената-чудо липсва.Дори музиката, особено ретро мелодията Senza fine те грабва.За мен това е филмът на годината-този,който много пъти ме разсмя и още повече ме разплака( сцената в която героинята на Микаела Рамацоти най-после можеше да говори със сина си).Надали Холивуд ще обърне внимание на Валерия Бруни Тедески, но тук тя и героинята и ни показват как се играе,надиграва,танцува,живее и страда.Такива филми обичам и обожавам-взети от истинският,живия живот….Сега се сещам и за грузинския Мама ,излъчен по Синемакс 2-бюджета му е повече от смешен, но пак бие по всички показатели Жената-чудо.Даже актрисата аматьор ,която играе бабата на главната героиня в Мама показва повече емоционалност от Гал Гадот,а това е показателно.

    1. Какво точно му е „показателното“ да сравняваш фестивален филм със многомилионен блокбъстър ? И как точно очакваш от амазонка, цяла вечност обучавана да воюва със свръхестествени митологични богове изведнъж да “ играе,надиграва,танцува,живее и страда“ баш по стандартите на идеализираните италиански фестивални сапунки ? Папи, виждам че се опитваш да бъдеш контра, но нещо не ти се получава и не знаеш какво точно се опитваш да постигнеш.
      Повтарям ти го бааааааавно и отчетливо, за да го разбереш, че явно имаш проблеми със схващането – „Женааааааааата-Чуууууууууудо“ е Комеееееерсиааааален. Лееееееетен. Блооооооокбъъъъъъстър. Ееееееееекшън. за фиктиииииииивен. кооооооооооомиксов. персооооооооонаааааааж. въъъъъъъъв фиктииииииииииивен. свяяяяяят. който боооооооооори. митииииииииични. боговеееееееее. и освееееен товаааааа е чааааааааст. от по-голяяяяяяяяям. франчааааааайз. и в тоооооооози. сииииииии коооооооооонтекст сееееееее. спрааааааааавя. отлиииииииииично. и покриииииииииииива. изискваааааааааааааанияяяяяята. на пуууууууууууубликата. за такъъъъъъъъъв. тиииииииииип. рааааааааазвлекатееееееелно. киииииииииииино. кааааааакто сииииииии. проооооооолича. оооооооооот боооооооооокс офииииииииса. иииииииииии оцеееееееенките. нааааааааааа. пуууууубликааааааата. ииииииии. крииииииитиииииииииката.

  27. Иначе по темата – просто ще коментирам един очевидно адаш от по-нагоре в коментарите:

    “ Супер композиран и режисиран кьотек, яко феминизъм и много смешни моменти – оправда очакванията, които имах от първия и единствен трейлър, който бях гледал. Ол араунд, готин комиксов филм 🙂 “
    8/10

    1. Нищо от написаното от теб не ми се струва вярно.Жената-чудо е глупав и излишен филм.Не играя контра.Просто гледам и друго кино ,освен комикси и фентъзи и съм достатъчно пораснал.

  28. Третият „Капитан Америка“ също падна в щатската боксофис битка c „Wonder Woman“, до дни ще падне и третият „Iron Man“.

  29. ??

    Готин текст, справедлив и честен. Съжалих, че го пропуснах на кино, но сега като го гледах – облекчение ми се разля.

    Най ми тежеше липсата на готин диалог. Не съм хващал нито един брой WW, но всички образи извън Темискира бяха постни и безинтересни. Актьорите не бяха проблем – повечето са все готини лица, ама нейсе.

    Най ми хареса музиката. Точица. Хореографията на амазонките беше красива, но така беше почти всичко на острова. Като цяло го поставям зад първия Капитан Америка, ако може въобще да се дърпат разни паралели.

    6.5 от 10