Look on my works, ye Mighty, and despair!

Въпреки че междузвездният корпус на „Пришълецът: Завет“ е надупчен от драматургични пробойни, решихме да отделим на филма не само текстово ревю, но и цял епизод от подкаста ни. Освен това сме благодарни на всички наши читатели и зрители за ентусиазирания прием на предното издание на Inglourious Kunts, посветено на цялата досегашна сага за ксеноморфите – това беше още една добра причина пак да се потопим в уникалния и обсебващ свят, който Ридли Скот, Дан О‘Банън и Х. Р. Гигер създадоха още през 70-те години на миналия век.

Запазваме традицията и сме в познат състав: Мартин „Циничния Елф“ Ангелов е водещ, а гости са Владислав Апостолов, Димитър Дринов и Благой Иванов, който за пореден път се вживява и като репортер (негови жертви пак са пичовските нехранимайковци от Forplay – Александър „Snake“ Бакалов, Антон „Doomy“ Дишков и Макс „MrAK“ Демидж). Имаме си и специално cameo – малката Нют се появява за кратко, а в ролята е Пламена „Принцесата“ Пламенова, която за няколко секунди детронира с чара си кретенското обаяние на мутрите в студиото.

Let’s do the fingering:

Similar Posts

Вашият отговор на suicidal Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

50 Comments

  1. Супер епизод, снощи вместо да си пусна Enemy в един и нещо, си пуснах ревюто и до 3 ч плътно гледах (даже без да превъртам) 😀
    Поздравления 🙂

    1. Оф, тва ми подреди нещата. Със забележката, че не съм гледал още Завета, но пък след Кънтовете вече все едно съм го гледал:)

    2. Мда, ние бая го разчепкахме като сюжет, а и не само 🙂

  2. изгледах го цялото за да разбера, че дринката е анален глезльо:(

  3. Кънта е перфектен, но едно е ясно и трябва да го разберете – Не е важно, как ви се струва тази серия на Скот, а важното е че я има, и че стареца се захвана с канона изобщо. Защото реално самата поредица бе отебана от всички студия години наред и никой не искаше да прави нищо по нея. Е това е важно. И реално филма си седи достойно в пантеона на поредицата, колкото и да го плюете и да търсите под вола теле… Е това е важно поне за мен. Просто прекалено много сте разглезени като зрители и дори и 5 часа Скот да ви снима само Ксеноморфи на екран, пак ще кажете, че е тъпотия. Аре малко проявете уважение и респект…

    1. Важното е да има респект и уважение… и всякакви там синоними 😀

    2. Uzi, жалко, че претендираш да знаеш канона, но с тези повърхностни анализи няма как да си го разбрал. Една молба – иди го гледай пак и после ще говорим, ама отвори широко очички и внимавай в картинката…пред теб, а не да си бараш оная работа.

    3. Както и преди съм казвал: добре че си ти да ни ги обясниш нещата – толкова си не-повърхностен, че пак всички сме в ступор.

  4. Нека да кажа и аз…
    От толкова време не бях слушал толкова негативно настроени хора към филм….Пичове, съжалявам ви, че не сте усетили и капчица от филма.
    След 3-то гледане наистина мога да затвърдя, че това е най-зверския и мрачен филм от поредицата и всяко едно нещо си е на мястото. Всеки един елемент е пипнат, но нямате очи и уши да го видите мисля.Прометей бе уникален от към много неща и единственото слабо място бе липсата на повече динамика. И всеки елемент те караше да тръпнеш и само тази злокобна и мрачна атмосфера може да я създаде единствено създателя на поредицата,а именно великия Ридли Скот.
    Още повече това е трилогия и уникален прекюел свързващ всичко последвало. „Завета“ е толкова мрачен и стряскащ, че доста путки са се насрали в кината. Великия Ридли за пореден път доказа, че има уникалния зверски и по неговия си начин метод да изразява толкова сила и едновременно такъв преплетен финез с уникален монолог на Дейвид, че всичко друго сякаш бе пълнеж, декор, на това, което загатна от самото начало в пролога. Никой не забеляза, че този прословут андроид Дейвид имаше пораснала коса и течеше кръв от него, а не бяла течност. Защо ли?А свържете неговият разговор в началото с неговия създател и неговата заветна цел-да създаде неумиращо същество,каквото е той, но то друг вид. Защо бе правил всичките тези експерименти с видовете? Много зададени въпроси, на които никой не погледна внимателно от вас всезнаещите кънтове. Плюят нещо, което не разбирате, защото ви е най-лесно. Аре преди да го заклеймите го гледайте поне 3-4 пъти внимателно и ще прозрете уникалният замисъл, който е толкова дълбоко заровен. Няма никакво демитологизиране на този вид, създаден единствено за изтребление – генома в колбите е реално е The pure evil материализиран и зароден във всяка форма единствено с цел безмилостно изтребление на видовете, пълна асимилация.
    Спомнете си труповете в Прометей събрани на инженерите, които също са направили грешката и са освободили кутията на Пандора по невнимание във собствения си кораб. И всичко е изтребено. Инженерите са носели този товар единствено с цел заличаване на светове, подобно както им отвърна Дейвид. Той отида за да отмъсти именно за това, което те са искали да направят преди 2000 г. с цел изтребление на човечеството, като са искали да пуснат това оръжие на земята. Чак сега в „Завет“ се разбира идеята, която е създал онова ненормално копеле Damon Lindelof, което толкова разшири тази вселена.
    А реално когато е създавал първия Пришълец Скот никога не е имал и на идея от къде и как се е появил този вид и в последствие и другите не успяха дори да загатнат разширяване на тази митология. Просто следваха сюжети напълнени с Ксеноморфи, но никога не загатваха да дигнат булото над този вид. Нито вездесъщия Камерън показа нещо повече от поредното изтребление на хората от този вид, нито другите след него.Единствено в 4-ката французина дръзна да се опита да го опитоми и тук се показа, че този вид поне малко може да се „отглежда“ в изкуствена среда.
    Смятам, че идеята на Скот върви в посока да очакваме в 3-та част на този спин-оф серии, реално отговора, че този вид е намерен в някой далечна планета от Инженерите и ще се проследи този етап от техният сблъсък с този вид.
    Първия път след прожекцията бях почти на вашето мнение и бях готов да ритам дъртака за дето ми разваля поредицата, но при 3-то гледане вече отърван то фенщината гледах всеки един кадър и слушах всяка една дума, слушах всяка една нота от гениалният саундтрак на за вас неизвестния Jed Kurzel, брат на уникалния за мен режисьор Justin Kurzel, и наслаждавайки се на също така неизвестния ви както казахте Dariusz Wolski /абе чудя ви се какви анализатори сте след като не знаете тези двама, а ми говорите за кино/ и разбирам и улавям толкова много от великия Ридли Скот в това невероятно кино-творение създадено от началото до края с такова мрачно чувство, че на моменти за мен отвява всичките предишни серии и заприличващи на детски забавления. Толкова уникални подходи и моменти особено в храма и опита на Дейвид да „опитоми“ съществото изяло мацката. Толкова смели решения и брутални наситени с тотална жестокост и едновременно вплетени по такъв начин фини философски теми…и разбира се накрая „Валлхала на Вагнер…Уникален и величествен Ридли Скот.
    Просто си отворете сетивата за това творени, ако ги имате изобщо за кино.

    п.п. Началото на този кънт където направихте уникално жалкия опит да анализирате музиката и операторите в поредиците просто страшно много ми паднахте в очите с тази лаическа и невежа интерпретация. А какво тогава анализирате във всеки един филм е ОГРОМНИЯ ми въпрос тогава бе пичове, след като нито знаете и усещате музиката и не знаете творчеството на едни от най важните хора във кино изкуството.

  5. И все пак продължавам да твърдя, че Елиъна, който се появи в кораба е от заразената марля, с която Дейвид, ПРЕпревърза ранената буза на пича. Фейсхъгъра, няамше достаъчно време да го изнасили орално, и ако не е от заразена марля, цялата сцена е напълно излишна.
    На мен филма ми хареса, давам му 7/10, хареса ми повече от прометей.
    Хареса ми идеята, всъщност човека да е виновен, за създаването на Пришълците, не мисля, че е гавра с митологията.
    Екипажа беше дразнещо тъп, но като изключим момента с яйцето, другото не ме вадеше от филма…..аааа и тъпата ваджайна, която взриви совалката с безразборното стреляне с помпа, по „Пропан – бутан“ бутилки……малоумно.

    1. Няма как да е от марлята – тогава би трябвало да се появи неоморф, а не ксеноморф. Сцената с марлята беше за да покаже алтруистичното поведение на „Уолтър“ и да заблуди по-наивните зрители.

    2. да, и с Бла „поспорихме“ по повода, ама според мен онези спори с неоморфа, са от предварителното заразяване на планетата. От тогава Дейвид е имал 10 години за експериментиране.

    3. Има и такава възможност, но като се замисля как умря и се сви фейсхърърчето, като изпразнен … смятам, че е по-вероятно да е успяло да му свърши в устата 😀

    4. Девизът на фейсхъгъра: Ин йор фейс. 🙂

  6. Кънтове, на второ гледане филмът става по-зле. Все се надявах, че личната ми оценка за него ще скочи на 6-7, но напротив – падна до твърда 5-ца. Твърде много кич, твърде много нонсенс и кофти фен сървис чекии. Всичко това на фона на лошия ритъм и усещане за време, за което говорите в епизода.
    Много точно разгледахте основните му проблеми. Разминаваме се сериозно в мнението относно раждането на ксеноморфа – кич, ама от гнусния – театралното осветление, почти забавения каданс, протягането на ръчичките, всичко беше прекалено до ниво на пародийност. Искаше ми се да изкоментирате и края, освен туиста, който беше очеваден. Много по-работещо щеше да бъде, ако бяха показали как Дейвид се преправя, и целият съспенс да бе произтекъл от това дали и кога оцелелите ще се досетят. Репликата на Даниелс също беше абсолютно излишна.
    Влизането на Дейвид в сектора за криогенеза под съпровода на Вaгнер, с походката на фюрер и нацистки гащета… сори, много, много over the top!
    Да се изброят всички лоши моменти във филма трябва да се изготви списък, дълъг списък, с точка отговаряща на всеки 5 минути екранно време! 🙂
    Демитологизирането на пришълците ме разгневи най-много, но има шанс да е само привидно и произхода им да не влиза в противоречие с Alien. Благой каза, че вероятността и инженерите и Дейвид да достигнат до един и същ резултат е дразнещо малка, но всъщност не е. Ако пришълците са съвършеният организъм, би следвало да са краен резултат дори и от различни еволюционни пътища. Би било интересно, ако в следващия филм Дейвид с разочарование открие, че неговото велико творение всъщност не е негово и това конфронтира божествения му комплекс. Би било шанс за развитие на образа му, ако въобще е част от третия филм.

    1. Satyr, аз разяснение не видях. Преразказ – да, и няколко разсъждения, повечето от които грешни.
      1. Не е чудно, че не са тръгнали да търсят Уейлънд, защото компанията му вероятно е фалирала, което е довело до сливане с Японците и пренасочване към по-доходоносни практики.
      2. Момъкът заявява, че вероятно пшеницата е донесена на Парадаис от Земята. Предполагам е точно обратното.
      3. Спореносните шушулки няма как да са от растения, а някакъв местен животински вид. Дейвид го обяснява.
      4. Теорията за класовете инженери е леко свободно съченение, не обяснение. Причините за различията във външния вид могат да са много – от генна модификация, през това, че Парадйс би могла да е планета със статут на религиознен резерват до 2-те хиляди години разлика. (даже милиардите в сравнение с инженерите от началото на Прометей).
      5. Бомбандировката не само убива инженерите. На второ гледане ясно се вижда, че от много от тях излизат разни неоморфи и други гадинки.
      Единствените разсъждения, които ми бяха по-адекватно бяха зарастналата брадичка на Дейвид и това, че знаеше кодовете за достъп на Уолтър. Очевидно го е хакнал или по-вероятно е прехвърлил собствената си памет в тялото на новия модел.

    2. Tъпото е, че за да се оправдаят очевидните глупости във филма, пак трябва да се търсят под вола телета, да се нижат дървени философии и да се прилагат спекулации. „Завет“-ът е ленив и компрометиран проект, кратко и ясно.

    3. @виво- нещо не си добре със слуха или с английския си. Доста неща се изказват тук, но няма кой да ги види и чуе.
      @Uzi- Изобщо не съм съгласен с таза констатация твоя, че е компрометиран филм. Ни най-малко и никога не съм изказвал, че Прометей е лош филм. Напротив още от първо гледане ме остави безмълвен и от към визия, музика и идеи и се радвам, че именно Ридли Скот се бе нагърбил да покаже и разшири собствената си Alien-вселена. И го направи с уникално продължение-прекюел, показвайки ни неща, които само сме правили догатки.
      Самият филм /Прометей/ бе по скоро прокарване на новата линия в тази вселена. И уникалният свят на Инженерите, с който все още предстои да се сблъскаме в подробности в следващата 3-та серия от този прекюел.
      Реално не е ли ясно, че за да изградиш такава нова вселена с пълната й плътност и всеки елемент да се допълва / като подобие на тази в StarWars/ е една доста трудна задача.
      И самият Скот го казва в интервю, че когато е правел първия Alien изобщо не е имал и на идея за тази вселена какво изобщо съдържа.Просто един измислен космически хорор и това е било.
      Но сега след толкова огромни интерес доста народ се напъват да я създадат от нищото и да я напълнят с кръв и плът. Доста трудна задача, но все пак гения на Ридли си е наличе и лично ме пълни със всеки кадър и серия и се радвам, ама истински, че се е захванал той, а не някой посерко да ги заснеме.
      Така че ,кино-„разбирачи“ КУР за всички ви не харесващи това, което прави Скот. Мрънкащи, хленчещи и позиращи чучала в киното, които не могат да обелят една дума за кино музика и операторско майсторство, но пък нищат сюжети все едно те са ги писали…
      Наистина ми писна да ви чета простотиите тук и да плюете неща, които не разбирате. Гледайте си там комиксовите филмчета и оставете истинското кино на мира и не го коментирайте…Нали там ви е силата в комиксите, но тук не са комикси, тук става въпрос за истинско кино.
      Какво искате не ми е ясно? Искахте ксеноморфи – получихте ги. Искахте зверски екшън с уникален черен хорор-получихте го. Плюс още толкова материал и тънка философия развиваща тази вселена,от която тепърва ще се разкрива. И все пак не забравяйте, че автора и на 1-вата уж за вас уникална класика и тези последвали са на един творец.
      Още веднъж ще го подчертая – Заветът е уникален филм и размазва почти всичко правено до сега по темата… Единствената серия, който си остава за мен най-доброто правено до сега е на гениалния Камерън, но пък там той реално няма и как да се издъни сюжетно, защото реално няма нито дълбочина, нито пък вдига каквата и да е завеса от тази вселена. Просто уникално заснет космически екшън-хорор. Прометей и сега да го пусна и настръхвам от всичко в него. А Завета ще го гледам безброй пъти и няма да ми омръзне.
      Убеждавам се все повече, че тук е пълно с такъв тип хора, които не умеят да гледат киното така, както трябва да се гледа кино.

    4. Хахах, с такива ви коментари просто правите този бог да изглежда тесногръд и идейно спрял на елементарно ниво и за жалост ще отблъснете доста аудитория от демагогските си и повърхностни коментари изсмукани от други коментарчета дето сте прочели…
      Научете се да гледате кино, а после да го анализирате. Огромната ви грешка е, че винаги трябва да наложите и пречупите всеки един филм през вашите плитки интелектуални призмички, а поне за момент не се замислихте всъщност какво искат да кажат и покажат самите автори в собствените им филми. Това, че на вас ви се иска да изглеждат по друг начин нещата тук в този филм в частност, не значи, че той не е постигнал целта на автора си. Ако поне малко сте наясно с една наука наречена семиотика, то с поред нея, в каквото и да е произведение, текст, картина, кино или музика, всеки може да открие множество и многозначни пътища и заключения. Интерпретацията е огромно нещо и никога не е еднозначна, никога не може да се анализира единствено и само от едно съзнание, ако е заложено в нея и имплантирана сложност в същността й.Същото и тук става, както и с Прометей /да особено с него, защото е с нива повече идейно натоварен смислово/ всеки си интерпретира и вижда или по скоро иска да намери своя отговор на нещата, но те не са еднозначни, поне така не са заложени. И тук е уникалното на самия Скот, че с разширяването на тази вселена, с разкриването на един въпрос веднага се заплита и изпъква нов друг…Мога да ви дам доста храна за размисъл, която явно не се забелязали, а нали сте такива pro-анализатори и едва ли ви убягват:
      1.Дейвид е приспал Шоу и е пропътувал много много планети докато намери тази, която е колония на Инженерите, но не самите Творци, от Прометей създаващи живот, а поредната създадена по техен образ цивилизация.
      2.Шоу е била заразена още в Прометей ие била обречена, така че той я приспива за да пропътува множеството планети търсейки лек и отговори как да създаде съвършения организъм.
      3.Тази планета не е на оригиналните Инженери, а колония и тези нямат нищо общо с другите, които са и на вид различни и на интелект по-съвършени. Тези, които заличава Дейвид са просто друга нисша създадена от тях и затова също имат засета пшеница, каквато са донесли и на нас хората преди хиляди години с техтите идвания на Земята.
      4.След като има кадър как той унищожава тази друга раса,, защо после кораба е катастрофирал? Дейвид ли го е свалил принудително.
      5.Защо няма никакви живи същества на тази планета – птици, насекоми и други животински видове? Защото е населена изкуствено от оригиналните Инженери, а не техния дом.
      6.Защо Дейвид е с дълга коса пораснала, след като той е андроид и не му расте коса? Защото е правил именно през тези години ненормални опити със този организъм и самия себе си за да стане истински пълноценен човек. Защо му тече квър, а не бяла течност при порязването. Защото е почти станал човек, но само физиологично.
      7.Поради факта, от който Дейвид разбира, че тази планета не е на създателите инженери и напразно е унищожил тези други по-нисши създания, изпраща подмамващия сигнал на холограмата на Шоу, за да бъде прихванат от друг кораб и подмамен да пристигне при него. След което да го завладее и да се измъкне от тази планета търсейки още своя отговор и оригиналните създатели. В пролога и разговора със своя създател Уейланд той го попита, а щом ти си ме създал, кой теб е създал? Именно това е неговата идея – да открие създателите на неговия създател и да успеят да го превърнат в истински човек с душа и чувства.
      8.Всичките опити са били напразни през тези 10 г. да създаде съвършения организъм, защото той винаги е умирал. Също така е използвал и репродукционната система на Шоу да създаде плод, но неуспешен опит – яйцата.
      9.Реално тези смъртоносни спори не са нищо повече от смъртоносен вирус, и той мутира в различни форми според приемника си. При съприкосновение с хората се ражда създание – неоморф, което няма нищо общо с оригиналното гущероподобно ксеноморф. И това създание не е съдадено от Инженерите, а от репродукционната система на Шоу и извличането на яйцата с фейсхъгърите, от което при износването в утроба/човек, крава в 3-ката на Финчер, куче и др./ се раждат различните ксеноморфи.
      Черната течност е била отрита и складирана от Инженерите с цел заличаване и разлагане на телата, а не мутация.
      10.Реално нито един пришълец не е съддаден от оригиналните Инженери с цел да унищожава, защото именно те сами са отворили кутията на Пандора в Прометей и са били унищожени от Ксеноморф. Прословутия Спейс Жокей е унищожен от техен заразен фейсхъгър, но след като е бил убит пилота в 1-цата на управляващия стол къде е съществото. Просто то не живее дълго време.
      Основния за мен въпрос е дали наистина тези огромни идеи за вселената са заложени съзнателно от Скот в сюжета или априори те се саморазвиват? Това е огромния въпрос.Дали Скот е стигнал до тези идеи или те сами водят него към тях?
      Много още мога да тълкувам и разяснявам, но ми писна…

    5. Първо беше модерно да те храним заради провинциалната ти тъпота (видна всекиму), после беше модерно да ти се смеем, след това – да те игнорираме; сега е модерно просто да си отегчителен. Имам страхотна идея: имплантирай си най-сетне ташаци и удръж на думата си повече да не коментираш тук, замърсявайки кино-фонда. Прекалено си „компетентен“ за тоя свят, затова най-добре се застреляй и иди да досаждаш с повърхностната си селска логорея на Зевc.

      PS He го казвам с лоши чувства; просто си непоносимо глупав и дървен.

    6. UZUMAKI за пореден път доказваш, че си елементарно надуто и напудрено създание, което не е достойно дори да коментира такива теми и филми, защото просто са над теб… С анализите и напъните на такива сложни теми и филми се разбира всъщност колко струваш…Коментирай си комиксите и остави разумните да коментиран истинското кино..
      п.п. Не го казвам с лоши чувства, а със съжаление… хахахахах

    7. Satyr73, е истински джентълмен, като пика в мивката, маха чиниите, хахха

  7. Всъщност вероятността инженерите и Дейвид да достигнат до един и същ резултат наистина е дразнещо малка, но дори и да не беше – самият факт, че човешки робот ги създава е сам по себе си вбесяващ и отнема именно alien-елемента от цялата сага (ако обаче той наистина е ползвай яйце, създадено от тях, което е копирал, за да си направи ксеноморф, окей – тогава не бих се цупил толкова; за съжаление обаче самият Ридли Ското отхвърля тоя елемент от сюжета – както във филма, така и по интервюта). Колкото повече си мисля за „Завет“-а, толкова повече му се дразня – смехотворни тъпотии имаше вътре. Добре че са Майк и Джей, за да ме разведрят малко: https://www.youtube.com/watch?v=fmwyWerz5KI 🙂

    1. След тях Прометей се усеща като съживяваща жанра класика, чието продължение граничи със сциентология.

  8. „Просто то не живее дълго време“ Колко е все пак това „дълго“, щото в първият филм казаха, че има вкаменелости, щях да се учудя ако излезе същество на толкова години, бог знаейки, какво е яло досега. Освен, ако не е спало многооо дълъг „зимен сън“.

  9. Никой ли няма да каже нищо за фърст пърсъна от ксено/нео/мео-морфа ? Това според мен беше най-голямата тъпотия. Не знам защо в мен е останало впечатление, че тия гадове нямат „очи“ и се ориентират по съвсем друг начин. Било то по звук, топлинни рецептори, движение или какъвто и да е друг там начин.

    Като цяло съм със смесени чувства за филма. Ту ми хареса, ту не. Надявам се наистина третия филм от новата поредица да отговори на повече въпроси. И не разбрах защо е цялата препирня за създаването на тия чудовища… Инженерите са създали тая черна течност къде еволюира след контакт с жив организъм(било животно, или растения-справка, спорите), нещо се е объркало и в Прометей видяхме последствията.

    1. Alien POV-ът беше много беден, да.

    2. О, тоя момент беше мега дразнещ също, даже си бях наумил да го кажа в подкаста, но от толкова хейтене не остана време 🙂

    1. По-горе го шернах тва, доста е фъни 🙂

    2. А ок, изпуснал съм. Фъни, сириъс, саааааад… Thank you, Ridley Scott.

  10. Колкото повиче чета и гледам забавните клипчета за „Завета“, все повече ми харесва Прометей, само 2 глупави персонажа и вече ги преглътнах. Сигурен съм, че 3 част ще е още по- зле и тогава щи ми хареса и тази… освен ако Ридли не се вслуша и оправи огромните грешки и пробойни при тази серия.

  11. През повечето време очаквах да изскочи от някъде я Адам Сандлър, я Бен Стилър. Дали чичо Ридли не е решил да се ебава с феновете на стари години… 🙂 Безумията, сценарийните глупости, елементаризмите бяха толкова много, че Бла може нова книга да издаде на тая тема. Прометей е класа над това чудо и съжалявам, че необятните възможности, които даваше за равитие са така лениво и мързеливо развити, да не кажа осрани…

  12. Oня ден се заговори, че Скот май все пак ще прави пореден “Ейлиън”… а тайно се надявах да остави франчайза на мира 🙁