Темата за българското кино отдавна е мутирала от културологичен през социален до патологично-шовинистичен абсурд. Най-странното е, че все още гледаме на родната кинематография, като на нещо, на което сме длъжни – само защото е българско. Мазохистичният ни националистичен нагон да хвалим, очакваме и подкрепяме поредния онанизъм с аргумента, че произходът ни задължава, е не само когнитивен, но и морален нонсенс. През всичките десетилетия на провали и разочарования отдавна трябваше да приемем, че нашенското кино е виновно до доказване на противното и не ние сме длъжни да му ходатайстваме, а то самостоятелно трябва да си извоюва респекта и търпението на зрителите. Едва тогава (може би) ще започнем по-често да гледаме заглавия, които имат някакъв адекватен резонанс – както в контекста на самото седмо изкуство, така и спрямо съвремието ни.

българия
Надежда всяка тука оставете…

За да сме още по-буквални (по примера на всичко екранно, изпълзявало от тукашните географски кино ширини), ще направим и едно на пръв поглед пошло сравнение – с бозата. Тя може и да не е „родом“ от татковината ни, но ни е пословично присъща. Закърмени сме с нея посредством смесената ни култура и огромна част от българите са придобили положителен рефлекс към нея, поглъщайки подозрително изглеждащия кекав фермент, кълнейки се пред опулените чужденци колко е вкусен и питателен за консумация. Същото е и с кинаджийските ни изцепки – ние си ги кльопаме, пошляпваме гордо търбусите си и се оригваме на бяло, зелено и червено, без да си дадем сметка, че отстрани изглеждаме като самодоволни, но крайно заблудени австралопитеци, които упорито отказват да напуснат Каменната ера. Ако пък случайно някой от племето ни реши да се усъмни в качеството и достойнствата ни, веднага го квалифицираме като вреден родоотстъпник, на когото някой популярен из малоумните конспиративни кръгове капиталистически евреин е платил, за да плюе по команда това, което по закон трябва да се люби, тачи и милее. Най-тъжното в цялата тази циркаджийска картина е, че тя днес е повече банална, отколкото обществено значима, а споровете и страстите, свързани с нея, не са нищо повече от буря… в чаша боза.

боза
Наздраве, родолюбци!

Цели два абзаца увод сигурно са твърде претенциозен подход за филм като „Бензин“, но изредените симптоми изцяло важат за драматичния екшън на Асен Блатечки и Катерина Горанова. Още трейлърът подсказа, че трябва да се подготвим за изпитание. Само че несгодите, които проектът среща в процеса на финансиране и заснемане, далеч не са главната причина за слабия резултат и в никакъв случай не могат да бъдат ползвани като потенциално извинение от страна на създателите. Дупките по предното стъкло личат отдалеч и са още на ниво драматургия, а традицията ни да играем с ужасяващо изкуствени маниери и дикция отново е спазена във всичките й възможни криви форми. Нека обаче съвсем сбито маркираме сюжета, който описва „една много яка история“ (по думите на самия Блатечки по време на едно от безбройните му ТВ-участия в рамките на маркетинговата кампания): Дим излиза от затвора след дълга присъда за убийство и се опитва да подреди разбития си живот и да сглоби парчетата му, воден от несломимия и тежък спомен за изгубената си любов, докато обстоятелствата не го принуждават да се завърне към отколешната си мания (автомобилните състезания), но и да се изправи срещу стари врагове. Разбира се, предвид необходимостта от по-конкретни примери в съдържанието, тук-там ще бъдат разкрити някои от елементите във фабулата, но не се притеснявайте: спойлерите за „Бензин“ не биха могли да бъдат по-сериозен проблем от спойлерите на самия филм (извинете за очевидния pun).

асен блатечки
Асен Блатечки

Когато тръгнеш да правиш някаква източноевропейска версия на иначе отдавна наложилите се в САЩ високоскоростни криминалета, трябва преди всичко да подходиш фокусирано на занаятчийско ниво. Дори и задачата да е непосилна от художествена гледна точка, поне зрелището е редно да бъде изпипано докрай. Да, в „Бензин“ има и нелоши неща – например операторската работа. Само че няколкото чудесни кадъра, независимо дали се опитват да следват видеоклиповата естетика (сцената със спуканата гума и острия ракурс, разкриващ почти голия задник на прелестната кибритлийка Люси) или имат по-сериозна цел и внушение (чудесната панорама от птичи поглед върху нощната магистрала и автомобила, приближаващ града), не могат да компенсират по никакъв начин останалото. Не спираме да се извиняваме с робства, комунизъм, преходи, но вече сме шибаната 2017 г. и трябва да спрем с оправданията. На всичкото отгоре не може добре свършената работа при едно-две от многото изискващи условия да е достатъчна, за да ръкопляскаме. Това, че бавноразвиващото се дете най-сетне, години след навършването на своето пълнолетие, е успяло да нацели сладоледа не в челото, а в устата си, не значи, че можем да му пишем отличен в бележника по граматика на филмовия език.

башар рахал бензин
Башар Рахал не е споменат в ревюто, но го споменаваме тук, за да се помолим никога повече да не му дават роли с акцент… или каквито и да е роли всъщност

Ако ще се заяждаме за техническото изпълнение, то хаотичният монтаж обира най-много негативни точки, но объркването от това, което наблюдаваш, идва преди всичко от слабия сценарий и странните режисьорски решения да се миксират (в крайна сметка – изключително нехомогенно) мелодраматичните колизии със стандартния попкорн кьотек, без да бъде ясно дали „Бензин“ иска да е по-сериозен филм или просто някакво пролетно жанрово забавление. По отношение на актьорите ситуацията е не по-малко плачевна, но и до известна степен изненадваща – неоспоримо талантливият Калин Врачански тук е принуден да се превъплъти в обидно карикатурен злодей, а маниерите и репликите му са урок по инфантилно преиграване и нелепо престараване, докато обичайно посредственият Блатечки на практика стои през повечето време що-годе поносимо, въпреки типичната за него инертност и постоянната му стратегия да замести спорния си талант със сърдито алфа-мъжкарство (още по-куриозното е, че до него дори второразредният Майкъл Медсън е почти като Лорънс Оливие). При поддържащите имена положението е сходно, като донякъде при Пламен Манасиев се забелязват проблясъци, а Лиляна Станаилова изглежда превъзходно, което за съжаление не е достатъчна причина да я похвалим. Както тя, така и повечето й колеги говорят като повредени роботи – не само заради осезаемия на места куц дублаж, но и защото все така не можем да се отърсим от обсесивно-компулсивното си старание когато се озовем на снимачна площадка, да се мъчим всякак да наподобяваме холивудските модели.

лиляна станаилова бензин
Щом Лиляна Станаилова слуша великия Трент Резнър, ще й простим, че си пада и по отвратителния Боно…

Въпреки сериозността си „Бензин“ се опитва и да е смешен – злокобно несполучливо. От клиширания фарс с голите братя до всяка генерична псувня, която може да предизвика смях единствено при почитателите на комедийни престъпления като „Комиците“ (паралелът не е случаен – нашенци имат афинитет предимно към трапезен хумор, но тук все пак целите уж са други), наративът поразително цялостно са проваля във всяка посока. Донякъде успешен е сегментът със стопаджията, само че ефектът при него е предизвикан не от нещо друго, а от първосигналната мотивация да вкараме (отново) някаква ругатня в нечия уста (в случая – в тази на Съли Ерна, който може и да е страшен пич, но употребата му е чисто самоцелна; даже в разочароващия „Терминалът“ на Стивън Спилбърг култовото „Мамка му!“ на Том Ханкс беше по-симпатично… но да се сравнява Спилбърг с каквото и да е родно произведение е само по себе си непростим грях, така че отново се извинявам).

съли ерна
Съли Ерна надава отчаян вой след първия скрийнинг на „Бензин“

При все всичкия този (праведен) хейт, в никакъв случай не агитирам Блатечки и Горанова да спират с това, което правят. Може то да не е добро сега, но след време да стане; може да не стане при тях, но някога при някой друг да се получи. Опитът е нужен, за да имаш някакъв задоволителен резултат… евентуално; вложената страст е от жизненоважно значение, когато твориш (каквото и да било). Тук се усеща старание, но се усеща и липсата на практика. На всичкото отгоре киното ни по крайно трагичен начин е пристрастено към имитациите и „Бензин“ не прави изключение, но ако това е пътят към една бъдеща по-търпима епоха, то добре заснетото копие е необходимата стъпка, за да имаме шанса да се подготвим и за нещо по-оригинално. Сега може да ни дразни тривиалният избор на тема (адреналиновите мъжки фетиши) или продуктовото позициониране (почти си купих кафе на излизане от залата), което би посрамило дори някой щатски блокбастър, но ако искаме да запазим някакъв бегъл оптимизъм, ще приемем тези неща като належащо зло, като цената, която трябва да платят по-издръжливите и упорити киномани, за да могат да доживеят по-смислени времена, поне що се отнася до филмовата магия… стига да не се очаква от тях да хвалят по презумпция или поради дълг. Напротив: „хранилката“ е метод за осмисляне и приземяване, когато не произлиза от лична неприязън, вродена завист или детински инат, а прилагането й би могло да доведе до някакво осъзнаване и до логичната за това осъзнаване творческа инициация.

калин врачански в кадър от бензин
Калин Врачански в кадър от „Бензин“

Накратко, „Бензин“ не е непременно трагичен, ако решиш да си по-щедър, но в него трудно могат да се намерят истински попадения. От приличната хореография, каскадите, визията и бомбастичния саундтрак обикновено се изисква да бъдат инструменти, а не цел, особено в конкретния случай. Непрестанният напън на Блатечки и Горанова да изградят някакъв по-дълбок или по-секси продукт, отколкото е по силите им, завършва с челен сблъсък, косвени жертви и мирис на изгорели газове, а мечтата да реализираме филм, чиято функция и чието въздействие успяват да напуснат тясната ни трибагрена капсула и реално да впечатлят световната публика, засега си остава болезнено недостижим мираж.

4/10, ‘щото не съм щедър 🙂

Similar Posts

Вашият отговор на Ники Йончев Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

150 Comments

  1. Съгласен съм с ревюто на 100 процента. Положителното в „Бензин“ е че е плаха стъпка в правилната посока – жанрово комерсиално кино. Само жанровите ленти са пътя към истината дори и те да се бледи имитации. Италианското кино винаги е било подражаващо в началото като копира всеки успешен холивудски жанр от уестърните, през римските епоси и полицейските филми до еротичните трилъри и фентъзи брадвите наподобяващи Конан Варварина. Да по-евтини са и и не със същото качество но ги има и създават именно комерсиалното о кино. Трябва да се спре държавното финансиране на разни тъпаци , връзкари и роднини на соцкинаджии или любовници на дърти псевдопрофесори като онова нещо Зорница София. Стига безсмислени филми – наречени арт кино направени с единствената цел да се открадната парите на днъкоплатците. Българският зрител иска жанрово комерсиално кино и доказателство за това че дори брадвата Крал Артур се радва на успех по родните екрани. А филмът си тъп отвсякъде.

    1. Изкуството работи с и манипулира емоциите. Киното е изкуство. И чалгата е изкуство. Тъпо изкуство няма. Има неразбрано изкуство.

    2. Йончев – кралят на дървените философи. Heil!

    1. И аз, бе, ебаси и хейтърите…
      LEAVE BOZATA ALONE !!!!!111!!!11!!1
      Иначе две думи по темата – неам думи…

    2. В Перник я обожават… или по-скоро я оБОЗАват!

    3. I am, but I’m not proud with that пън Блатечки.

    1. Това би било направо комплимент 😀

  2. Що бе… има добри български филми (е този не е от този), които напуснаха трибагрената капсула. Тилт, Мисия Лондон, Светът е голям и спасение дебне отвсякъде….

    Чакам КовЕ-нант…

    1. Наистина ли ‘Мисия Лондон’ ти харесва?

  3. Положението е майка плаче – грамофон свири!
    Поздравления за сполучливия за мен саундтрак! Това е положителното, което аз видях.
    Поздравления и за авторите, че въпреки всички перипетии около този проект, все пак успяха да го завършат. Да му мислят зрителите.
    Към изброените по-горе неразбории бих добавил и времевия континиум, който за мен беше дълбока загадка. Започвайки с надпис 2017-а, героят през целия филм попълва Календар от 2016-а (може пък само такъв да са имали в книжарницата до гаража). В един момент трябваше да е 20 години в затвора, след това някой спомена 15, а пък после стана тя, каквато стана.
    Хит е, разбира се и продуктовото навиране в случая. Има и по-елегантни начини да покажеш, че някой ти е помогнал да си завършиш филма, за Бога.

  4. Вие знаете ли колко пари са изхарчени за това филмче? И да от данъците ви също, защото е субсидирано от националния филмовия център. Честито на печелившите!

  5. Всъщност, в това ревю се изказва едно мнение, което (разбира се) само по себе си е субективно и пречупено през някаква призма, която, за съжаление, изглежда предварително ,,програмирана“ да си блещи негативните коментари и безпочвен хейт. Да, наистина, когато говорим за някакъв вид изкуство, няма как да не се изпада в субективност и безстрастно да се изкажем, отърсвайки се от личните си впечатления. Но предварителната (лоша) нагласа и предразсъдъците не са начин да се изкаже мнение (или поне не такова, което да принадлежи на някой интелигентен човек). Като цяло, тук нищо не се казва – излива се някаква помия, защитена с цялостната ситуация в българското кино и ,,украсена“ с популистки изказвания, които звучат оригиналничко и завъртяничко, но пак са лишени от кой знае какво съдържание.
    Аз гледах филма и мога да кажа следното. Съвсем реалистичен е – не ти предлага вече омръзналия на всички, изкуствен ,,хепи енд“. Всички говорят колко е комерсиален филмът. Че, що?! Щото имало бързи коли и се говорело за любов. Ами, някъде из изляните кофи с лайна и хейт, коментаторът е написал нещо вярно: ,, шибаната 2017 сме…“ Именно, пич, именно! През 2017 г. (а и много преди нея) бързите коли са на дневен ред. А относно любовта, въобще не смятам, че има нужда да убеждавям някого, че това е тема, която никога няма как да бъде комерсиална…
    Като за финал – според мен филмът е чудесен (не отричам, че винаги има какво още да се желае и коригира в някои аспекти) и, в крайна сметка, е изпълнил главната си цел – да въздейства. Щото дори на Сульото, написал статията, трябва да е въздействал, че да вложи толкоз усилия да бълва тия, с извинение, лайна.

    1. Добре дошли от екипа на филма! 🙂 Всеки път едно и също – Щом коментарът е негативен – се започва с обидите!

    2. ТроЛ!!! Екипа ви ще върне ли парите на на данъкоплатците или ще продължите да крадете за да снимате БОЗИ?!!

    3. А-ха, разбирам. Щом някой не се включва в общия хейт с тълпата и каже нещо различно (или не дай си Боже да му е харесало, леле!), значи задължително това трябва да бъде някаква ,,конспирация“ и да е някой от екипа на филма. Ама много сте сладки, бе… 🙂

    4. Една от най-„пляс-по-челото“ и неконструктивни карти, които може да се играе в какъвто и да е критичен диалог, е тази със „субективизма“. Няма по-детско нещо от това, при неспособност да отговориш на поне една от критиките, просто да ги категоризираш по някакъв начин. – Тип „мама е лоша, защото ми удари шамар“, но да отбягваш, че си я напсувал, ‘щото всички псували майка си в твоя клас и т’ва е норамлно. Като видя реакция, като Вашата, „Az“, си пляскам челото. Тя е очаквана и описана баш в началото на статията, а Вие, в желанието си да оборите написаното / явно сте щедър зрител / , по-скоро го потвърдихте. Давам си сметка, че отговора ми тук вероятно звучи надменен и се извинявам, че не съм успял да бъда по-дипломатичен. За в бъдеще е хубаво да се избягват аргументи като „ама всяко мнение е субективно“, „всеки е прав за себе си“ и тем подобни… няма по-задъдена улица от тази. Субективно не е равно на мнение на един, както и обективно не е равно на мнение на мнозинството. Може един да е обективен и мнозинството да е субективно. Просто проверете значението на думите в речника (препоръчвам този на БАН).

      Ето конкретни отговорори на Вашата критика. Да се каже, че „Бензин“ е реалистичен филм – дори създателите му биха се спогледали с леко недоумение, защото екшън сцените по принцип целят невероятни ситуации и развои, които да впечатлят. Да се каже, че целта е била да просто да въздейства също е нелепо. То и прегазен гълъб на улицата въздейства, но това не го прави изкуство, нито пък шофьорът е артист, като без да иска гълъбът му е попаднал под гумата. Третото нередно е да наречеш черното – бяло. В случая да наречеш непопулисткото – популистко. Авторът описва „трибагрената капсулация“ на фона на нездравословното количество алогичен и действително „програмиран“ национализъм в българскоото общество – т.е. 2+2=4 и това е непопулистко. Четвърто, лицемерно е да се каже, че авторът не казва нищо, при положение, че Вие не обяснявате защо така мислите – просто казвате, че е така и точка. Пето, щом си позволявате да наречете „сульо“ критик, който критикува, защото това е работата на критик, може би просто не харесвате критици. Но, ако това е така, попадате в категория описана отдавна от Алеко.

    5. Към коментара на УоВа,
      Ти си тотален кретен.
      Незнам за какви речници говориш но това сравнение с прегазен гълъб може да го направи само дете на 8 години.
      Ходи се прегледаи а не само да плюеш.

    6. xo, лично на теб, един правописен речник би ти свършил работа. Пък после, може да помислиш и за пунктуация. 🙂

  6. Умозаключения като ,, В България нищо не става“, ,, Поредната българска глупост“ и прочие, някаква тенденция ли са?

  7. Щом след такова ревю оценката е 4/10 представям си… Но може би е заради бозата.

  8. А, не… Тръгнах с интерес да чета това шеговито „изложение“, в началото ми беше забавно, но стигнах до коментарите под рандъмли избраните снимки и, честно казано, ми дойде в повече. Що за коментар е: „Щом Лиляна Станаилова слуша великия Трент Резнър, ще й простим, че си пада и по отвратителния Боно…“ Ся, ако щете се хванете, че е облечена с бял потник, пък вие не харесвате бялото 😀 😀
    Хапливите коментари и сарказмът са готини, като са на място, ама това тук е просто някаква целенасочена храна срещу всичко дишащо около този филм…

  9. „Неоспоримо талантливият Калин Врачански“ е един голям, сочен и тлъст оксиморон.

    Виж, продължението на изречението „…обидно карикатурен злодей, а маниерите и репликите му са урок по инфантилно преиграване и нелепо престараване“ – ето тука вече разпознах добрия стар Врачански. С по-точни думи не би могла да се опише „играта“ му във Вила Роза, най-добрата българска комедия за последните 30 години.

    PS – Башар Рахал е още по-„талантлив“ актьор и от Врачанския, ако това изобщо е възможно за постигане;

  10. Авторът вероятно е компетентен по-темата, но оставам с впечатлението, че е очаквал да гледа някоя продукция на Ларс фон Триер. Това е филм за коли, ясно е че ще бъде изтъркан, след като дори многомилионните „Бързи и яростни“ са пълни фантасмагории.
    И все пак, разочароващия „Терминалът“?! Ясно, направих си изводите за компетентността на автора и дали да чета други ревюта тук. Чао, успех и по-ведро оттук нататък!

    1. Е, искаш да кажеш, че „Терминалът“ не е разочароващ за филм на Спилбърг ли? Ако беше режисиран от някой талантлив новак -ок, ама тук вече работи визитката и произхождащите от нея очаквания, така че изобщо не мисля, че е преувеличено.

    2. Дефинирането на смотания и отдавна забравен „Терминалът“ като разочарование не е толкова проява на лично мнение, колкото констатиране на неоспорим факт: филмът получи изключително противоречиви отзиви и поне 50-60% от ревютата за него са негативни.

  11. Аз също гледах филма и ми хареса. Да, има пропуски, но чак такъв хейт, ми навява на злеприкрита поръчкова статийка. Има история, има реалност, има съспенс в „Бензин“. Изказвания от рода на „липсва йеродикция на въображението и няма пиетет към алтернативната естетика“ не правят рецензията добра. Напротив, личи си неподплатена злоба (треторазрядният актьор Майкъл Медсън???, Боно какъв беше??? :))), че и Асен Блатечки – посредствен!), словоплетеници с цел спечелване на привърженици и никаква издържана, подкрепена с истински примери критика.
    Оценка на коментара 1/10. Щ’от съм щедра (а и реалистка).

    1. Ти, пък, се обиди. 😀 От кого е платена, не разбрах. 😀

    2. Хахаха

      платена

      статийка.

      Прецтаяш ли си! Ех-аа

      ^____^

      Не бе, сериозно. От филм не съм си излизал никога. Никога. А съм гледал към единаесе пъти Мъже в черно на Кино Бияд къде бех осми клас ръб, начи може си го прецтаиш.
      Не дочаках финала на Бензин, обаче. И по-добре че стана така…

      Хахаха
      платена
      статийка.

      Серьозно ле, за тоя филм ли точно????? Лел.

    3. Ревюто е платено от Веселин Марешки.

    4. само не разбрах правите ли разлика между поръчкова и платена или просто пишете без да четете?

  12. Скоро прочетох някъде следното: „“Какво е искал да каже авторът“ – ми е травма от малък“, та и аз така с автора на това творение. Абсолютен елементаризъм в опита за копиране на касов сценарии, осакатен до родна действителност, което да го направи смилаем за масовия зрител. Но хората все по-малко ядат fast food… БББ – Блатечки, Бензин, Боза. А много, наистина много пари са пръснати по този, хм… филм. Питайте го Асен докато кръжи гордо (за което няма никакво основание) за безчет интервюта из телевизиите, по колко е плащал на ден на един гъзар от тези, на които тате им е купил яката кола, предоставена за нуждите на продукцията. Аз знам, ама няма да ви кажа, че ще се разплачете и ще си искате обратно поне парите за билета, защото загубеното от живота ви време, да гледате тази титанична творба, няма кой да ви плати. Ако тези пари бяха вложени да се плати на някого с креативна мисъл, можеше и да става филмът. Сега, не, мерси!

  13. Дайте на Ганьовците терен за злоба и…ето, на! Кацат като мухи на лайно. Смърдите, ама много смърдите… И ,,ревюто“, и всички овце от стадото, следващи овчаря. Смрад на простотия и обор…
    То човек да не се опита да даде на българската публика нещо ново – или се оплакват, че ,, се опитва да бъде като еди какво си“, или било боза, или, или… Абе, хейт да има… То затова подобна публика не заслужава нищо различно от боза.

    1. Като мухи на лайно? Ти го каза. 😀

  14. Спрях да чета в момента в който се намекна идеята „нека спрем да даваме пари и да подкрепяме българското кимно щото то няма пари“. Ами мили автори, продукцията на филм не струва 2,20 като 2 банички с боза, струва пари, които трябва да дойдат от някъде.

    1. Тук става въпрос какъв е критерият за даване на парите, защото финансирани от държавата, струващи милиони, са вече десетки ужасно слаби филми.

    2. Никъде не казвам, че не трябва да се дават пари за българско кино, а че то не трябва да се жали, когато го коментираме, за да има поне някакъв шанс да се подобри.

  15. С хейт, не само българската кутлура, ами и държава няма да имаме.
    Аплодисменти на автора, който допринася за вечно хленчещия, недоволен и пълен с празни приказки българин.

  16. Не схващам смисъла на това ревю :Д:Д:Д. Като цяло имаш сравнително забавен екшън, с бой, алогични след алогични случващи се неща, фантасмагории и т.н, а ти му правиш философска дисекция все едно по начало е трябвало да бъде нещо дълбоко и смислено :Д. Общо взето имаш нещо весело и комерсиално стил „Шифърът на Леонардо“ и идеята е пряко ясна – да е забавен и разтоварващ филм – обаче ти поради някаква причина подхождаш все едно анализираш „Престъпление и наказание“ и логично с оглед на подхода ти недоволно стигаш до апокалиптични заключения за развитието на българското кино :Д. А сериозно ме изгуби с тоя коментар за „Терминала“ :Д Пийс иначе за мен филма беше окей, за разтоварване и почивка става, а и аз такъв продукт отидох да получа срещу парите си, не отидох с идеята да гледам дълбоко философски филм, с вечни стойности и някакъв много дийп шит смисъл :Д

    1. Ми общо взето идеално описа и моите впечатления, Слав 🙂
      Така че с твое позволение:
      На останалите в коментариите КВОТО ТОЙ КАЗА!

    2. „Шифърът на Леонардо“ cъщо е почти нетърпимо тъп филм, но българското кино може само да мечтае за такива нетърпимо тъпи филми. Още сме на прокариотно ниво, а вашите 2 коментара само потвърждават диагнозата.

    3. Uzumaki ,Нямаш особено смислени аргументи защо коментара ми е лош и главно обиждаш, кой точно мислиш, че ще те вземе насерионо? Но пък от друга страна може да референсваш Наруто с никнейма си, а той беше доста глупав през цялото аниме,така че вероятно влизаш в роля просто :Д

    4. Аман от кретени, които бъркат Наруто с Junji Ito.

    5. Ахааа значи гледаш психарски глупости :Д Толкоз по – добре много се издигна интелектуално :Д

  17. Това ревю е 90% метафорично предъвкване на едно и също – възмущение от родното кино. Тъкмо се поема в посока анализ на актоьр или на филма в общ план… и отново булдозер с тежък хейт (в никакъв случай не казвам, че не е оправдан) готов да пълни обем . Авторът толкова много се е надъхал да злобее, че е забравил дори да спомене за колите във филма. Буквално споменаването на колите под каквато и да е форма е само „…отколешната си мания (автомобилните състезания)…“ и „…върху нощната магистрала и автомобила, приближаващ града…“. В смисъл, човек, бахти. Да правиш ревю на Бензин и да не говориш за коли, е като… де да знам. *добави сравнение за нелепост по избор*

  18. Еее, хайде стига бе! Знаете ли какво означава за един автор, 5 години да се труди над нещо, то в крайна сметка да се случи и някой да се изака мощно отгоре. Дано да не Ви чете!

    Когато минат 4-5 седмици, ще можете да сравните зрителските резултати на прехваления от вас „Никой“ и на „Бензин“. Те разликите са ясни още сега, но ако можеш да критикуваш авторите, можеш ли да критикуваш зрителите. Ако зрителите обичат да гледат Бози, кое всъщност е Бозата.

  19. Никой не е филм, а Аудио-визуална импресия. Бензин е кавър, с цел печалба. Ревюто е пасквил. Въобще, който дръзне да работи, е под гумите:)

  20. Абе има ли ревю на Български филм, все изкача от някъде една тълпа да говори за хейт, ганьовщина и т.н. Хора, които иначе няма шанс да ги видиш да коментират под другите статии.

    1. Екипът на филма най-нагло се изсипа тук и започна да се възмущава. В ревюто много хладно са показани многобройните дефекти на филма, но когато не си способен да чуеш градивна критика, те отпушва на приматизивъм и патриотарщина 😉

    2. Надявам се апологетите на този роден кино траш да не са наистина от екипа на филма, ‘щото би било повече от жалко. 🙂 Според мен са по-скоро рандъм възмутени патриотари, които имат сериозен когнитивен дисонанс. Така или иначе, всякакви мнения са добре дошли и хич не ми пречат, независимо от съдържанието, а тези, които непохватно прибягват до ad hominem, просто доказват тезата ми от първите два абзаца. 😀

    3. Има и одобрени , „Каръци“ е един от тях. За жалост такива приятни филми са толкова редки в родната БГ действителност, че ме е срам да говоря…

    4. Как може да наричаш този хейт ревю?

  21. БЛАТЕЧКИ ГО ИГРАЕШЕ МНОГО КИСЕЛ. ТРЪТЛЕСТ С ГЪРБИЦА, ГУША И ШКЕМБЕНЦЕ , А В ХОЛИВУД СВАЛЯТ И КАЧВАТ ПО ТРИЙСЕТИНА КИЛА ЗА ФИЛМ. СЛАБИ ДИАЛОЗИ И ЕКШЪН СЦЕНИ. АБЕ ЕДИН НЕСПОЛУЧЛИВ ОПИТ. ИНАЧЕ АПЛАУЗИ ЗА ОПИТА.

    1. Завиждаш, поручик Бенц. Че е най–секси мъжът на земята. Дори и да се изложи с този прехвален филм!

    2. Aма разбира се, сигурен съм, че Бенц се пука от яд, че не е като „най–секси мъжът на земята“ 😀

  22. За Ревюто 10 / 10 !!!
    А за бензиновите “ автори“ прикрити зад няколко никнейма – “ По високо по билото братя!“ …И Провалът е събитие! Освен това за да правиш добро кино не е достатъчно само да си падаш по великия Сили Ерна…трябва и талантец! Капиш?

  23. Браво момчета от Operation kino! Във вас ми е надеждата! В България приемат всяка критика за хейт и затова сме на това дередже…Докато не започнем да чуваме критиката нищо няма да се промени. Вие сте единственият източник на обективна критика, доста профи btw… Дерзайте!

  24. Филмът е далеч по-добър от трейлъра си.
    Определено не съжалявах, че го гледах на кино(както и никой от приятелите ми).
    Има добър ритъм.

  25. За филма няма да говоря, защото не съм го гледала, но ще го направя. Ще говоря за автора на ревю-то както му казват или по скоро на критиката. Написаният текст е жестоко и престъпно нелеп, дано професията на автора не е – писател или критик, защото е пълна боза, както той сам нарича филма. Завистливото хейтърство не е критика а проява на много лош вкус. Дано хората не се водят по текстове, като този, макар че българите имаме склонността да се увличаме по негативизмът на хората. Това е и причината да сме винаги на дъното, защото сме закоренели от негативна мисъл и долнопробна критика към всичко, което се създава.

    1. „… закоренели от негативна мисъл…“?

      Коренът на мисълта ти не е много дълбок.

    2. Айде сега обяснете защо е нелепо, хейтърско, лош вкус, боза, завист и прочее? Вие просто хвърлихте квалификации и толкос. Ако намирате написаното за нелепо, то Вашия коментар е още по-нелеп. Критикът критикува с критики, както си трябва, а Вие критикувате него, но нищо от казаното. Просто категоризирате. Безпочвено е. Изключително неконструктивна е тази реакция. По Вашата логика, вместо да изписвам предните 3 изречения, да се обособя логично, просто пък да ви категоризирам и аз някак си. Е, това не е ли тъпо?

    3. Разликата между критика и хейтъра е, че първия казва “ това нещо не е сполучливо, защото така, така, така и така… “ , а втория казва “ т’ва е бахти боклука, щото… еми щото така! “
      Добре е да си го припомните следващия път като обявите тоз и онзи за хейтър.

    4. че тои хейтъра(критика) точно това казва.
      т’ва е бахти боклука, щото… еми щото така
      никакво обоснование

  26. За съжаление и аз като ОГРОМНА фенка на Блатечки трябва да призная, че се разочаровах, главно от Лилянчето, сценария тип Шивачки (тук двойка и за доскоро симпатичния ми Кожухаров) и абсолютно Холивудския край. Силната химия между Блатечки и Макавеева се разбива в посредственноста на филма и акцентирането върху липсатана динамика при Асен и Лиляна. Като се изключат тези недоглеждания, филмът става за гледане, дори и да е само защото си умирате за режисьора. Аз лично ще събера пари, ще се върна в киносалона и ще се смея на копиращия Живи Легенди саундтрак, без да забравям да си запушвам ушите всеки път щом Лилянка заговори.
    Моята оценка е 6/10, много съжалявам, Асене.

  27. Фактът , че определяте „Терминалът“ на Спилбърг като разочароващ, ме кара да приема ревюто Ви като пълна БОЗА! Мисля, че турските сериали отиват да редакторите в този сайт повече, отколкото писането и анализите. Иначе “ Бензин “ е зле наистина, колкото и да сме новаци в такъв тип жанр.

  28. Някой се опитва да имитира Синемаскротум, но не се е получило нищо. Елементарно, плоско и злобно ревю

  29. направете по хубав филм бе вие като много знаете … лесно ви е на вас.. Според мен филма е страхотен !

  30. Дойде време и аз да споделя впечатленията си от този така наречен „филм“.
    Никаква представа нямам защо някои от по-горе коментиралите са нрекли ревюто на автора с типичната българска дума “хейт”. Като цяло това ревю е по-скоро положително, защото най-малкото нарича Врачански “неоспоримо талантлив”-сериозно? Склонен съм да споря дълго по този “неоспорим” факт. Обичайно посредствения Блатечки е вярно, ако се визира играта му на театрална сцена, защото според мен в киното и конкретно в този филм е катастофално слаб. Останалите “актьори” даже не си заслужава да бъдат коментирани. Няколкото добри операторски кадъра не бих нарекъл добра операторска работа. Сценарното безсилие предизвиква хихикане и е истинско недоумение, а Съли Ерна и Майкъл Медсън вероятно искат час по-скоро да забравят участието си в тази “кино” творба, най-малкото заради безспирните подигравки на които са подложени именно заради този Бензин. В заключение ще кажа, че този бензин е марка А-86 и много се надявам да претърпи финансов провал, защото в противен случай някой от създателите му ще остане с грешното впечатление че от творението му става нещо, а всъщност се е получило едно огромно НИЩО!

  31. В ревюто има скандални твърдения, по скандални и от самата лента.

    Като например „талантливия Врачански“ в какви точно произведения си е развявал таланта? Какъв точно е потенциала на Блатечки и кога го е показвал, че да го крие зад баналното смешно „алфа мъжкарство“- забавен чичко с паласки и меки мускули, които незнайно защо се опитва да демонстрира по често и от Матю Макконъхи в ранните му филмови години?!

    Уникално е, че тия типове до толкова са се взели насериозно, че дори не са снимали своите „млади“ версии с различни актьори, а се правят на младежи с остригана глава и с обърната бейзболка. Гледаш Врачански, с торбички под очите, натежали като разполовени любеници и си вярваш, че влиза в образ?!

    Играта на тези двамата не прилича на нищо което в киното се свързва с актьорство. А това са „звездите“ в лентата!!! Какво да кажем за останалите самодейци? Макар че, с последното обиждам хилядите аматьори които снимат с подръчни средства „продължения“ или „допълнения“ на „Междузвездни войни“, „Властелинът…“ или „Игра на тронове“…

    Съжалявам всички които са фенове на Блатечки или Врачански. Без значение дали става дума за „Бензин“ или в каквото друго са замесени. Единственото ви спасение е, че вероятно сте в интервала 11-15 години и тепърва ще преоткривате киното като изкуство.

  32. Ох, айде да уточня малко за актьорите, че излезе все едно ги хваля повече от заслуженото – никъде не твърдя, че Блатечки има потенциал. 🙂 За мен той винаги е бил клишираното и банално „лошо“ момче, което зад сърдитата си мутра не крие никакви актьорски заложби. Колкото до Врачански – имал съм навремето за кратко възможност да го наблюдавам как „влиза“ в роля и според мен ако му дадат правилен текст и го режисират адекватно, може да изкара някакви смислени неща (това имам предвид под „безспорно талантливия“ – в никакъв случай обаче не го възприемам като нещо специално).

    PS Думата „лента“ все повече ми лази по нервите.

  33. Приемете „лента“ като заместител какъвто е „зеленият килим“ за футболен терен 😀

    Иначе да, ревюто е твърде снобско за типично жанров филм какъвто се явява „Бензин“. „Бензин“ е техническо зле изпълнен проект (да не е лента)- от озвучаване, режисура, до актьорска игра, сюжет, ако щете и грим… Един пример- любовната сцена на Блатечки с Лиляна Станаилова вероятно е гонила прилика с цветна версия на „Sin city“, но визията блъска на пореден клип от „Планета“- евтино и некадърно.

    Не знам защо всичко което се снима у нас изглежда фалшиво и превзето, защо няма ритъм, сюжет и актьорска игра? Трябва да има обяснение защо… на Запад от нас, на 50-100 км, не по далеч правят страхотно кино. Живеем на една ширина, говорим почти един и същ език… те го могат, ние не?! Защо?

  34. Четох ревюто и се смях на глас!!! Много добро! Някак ми е съмнителна идеята, да се прави български римейк, на нашумяла американска боза! Виж, ако направят филм за скоростно изковаване на казан за ракия, или за състезание по мачкане на джибри, ще уцелим национално-еснафската жилка. „Джибра“ или „Похитители на селския казан“!!!!!

    1. Бат’ Мен срещу СидерМен: Софрата на дебилността 😀

  35. На мен, пък, фабулата ми хареса. Явно критика не е гледал нито една част от „Бързи и яростни“ защото, освен колите, сценариите нямат нищо общо. Музиката към филма е много добра, няма невероятни каскади, образите са натурални и не разбирам защо са оплюти актьорите, които, според мен, са се справили добре. Филмът, не може да претендира за „Оскар“, но определено ми беше приятно да го гледам, не съжалявам за деветте лева, които дадох и го препоръчвам на всички, които подкрепят българско кино и усилията, които полагат българските артисти и актьори за да го има. Аз им благодаря и им желая да имат много търпение и сили за да продължат да работят, заради хора като мен, които уважават и ценят труда им! Благодаря, бъдете здрави!

  36. Бензин е нелепа пародия на култовите чейс филми ! Той е много далеч от шедьовъра It’s A Mad Mad Mad Mad World (1963)!

  37. Вярно всяка родна кино диария, предизвиква бум от патриотични постове, от съмнителни профили

  38. С мръсна газ: Родният „Бензин“ изпревари дори „Пришълецът“
    Филмът на Блатечки и Горанова оглави бокс офиса ни
    25 май 2017 09:07, Петя Славова

    Българският филм „Бензин“ – режисьорски дебют на Асен Блатечки – е най-гледаният след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните у нас. Заснетият през последните три години филм, в който преобладават каскади и високи скорости, е гледан от 24 508 зрители и има 211 270 лева приходи за първите три дни от премиерата му.

    Прочети още на: http://www.dnes.bg/kino/2017/05/25/s-mrysna-gaz-rodniiat-benzin-izprevari-dori-prishylecyt.342116

    1. Нова ТВ са си свършили работата – яко помпане месеци наред, 66 киносалона! Моля ви се, това е добър маркетинг, не критерий за качество! В салона вчера имаше 4 човека!!!!!!!!

    2. Очакваше се да привлече някаква публика, но като че ли се очакваше да е по-гледан от реалните резултати. Филмът едва ли ще бъде финансово успешен.

  39. Първо Асен е нефотогеничен. Не става за кино. Второ, той е емоционално слаб актьор – няма дълбочина, няма нюанси. Играе като дърво, което „играе себе си в предлаганите обстоятелства“, колкото и да бяга точно от това. Да сте гледали Асен неузнаваем в някоя роля?! Не. Асен си е Асен във всяка роля. Само Захари го бие по постоянство. И за какво му е да се поти да прави роля Асен?! Всички ходят да гледат медийния продукт Асен, „да му видят лчицето“ след като са чели жълтини за него, за личното му животче, в което са си пъхали нослето, защото в тяхното собствено лично животче няма тръпка, а в животчето на Асен има – има пари, готини мацки, слава… Голяма част от зрителите на Асен правят това, което той прави в играта си – представят си, че са на негово място, че спят с неговите красавици, че броят неговите мангизи и се къпят в неговата слава. По същия начин и Асен си представя, че е Мастъра, Брандо, Медсън (абе някой, който ще да е, само да е от Холивуд), и подобно навита на пружина кукла, го имитира във всяка роля. Каквото и да прави Асен, в подсъзнанието му е мисълта „Как би го изиграл Мастъра?!“. Персонажите му са плоски и предвидими, като мутри, защото Асенчо не може да избяга от себе си – от неуспялата мутра. Какво ли си е казвал, когато е кандидатствал на времето за ВИТИЗ – не успах да се реализирам като мутра, поне да мога да изиграя ролята на мутра, на лошо момче. На мачо. Винаги ме е изумявало как може елитарни, свръх недостижими мацки, високо морални парчета, като актрисите във ВИТИЗ, да си губят групово ума по мъже като Асен! Мъже като Асен минават за мъже, само заради вродения бъг в женския мозък, който ги кара първо да нарочват някой невинен, съвсем обикновен мъж, за Супермен, а после взаимно да се заразяват една друга с утопии, че ги обича, че… Видят, че една си е легнала с Асен, ама не е сигурно, и всички след нея – за по-сигурно. „Знаеш ли как май ме погледна?…“ И се скъсват да се съревновават за вниманието на нарочения за Мъжкар на елитната група богоизбрани витизлии, в случая – за Асен. И той, горкия, ще-не-ще, станал човека секссимвол, нищо, че няма данни, че не е фотогеничен. Актьорстово просто му се случва! Това е, накратко, обяснението на феномена „Асен Секссимвола – това може да го има само в България“. Това обяснява също така защо в играта му, както и на повечето български актьори, когато става дума за кино, а не за театър, личи липсата на въображение. И едно огромно усилие да не преживява, онова което преживява героят му, защото не било професионално – да преживяваш персонажа си. Така им внушават големите, световно неизвестни киноактьори, които вегетират като преподаватели във ВИТИЗ. Българския актьор може да изиграе Хамлет, но не може да изиграе бай Пешо, шивача, от с. Долно нанагорнище. Българският актьор може да говорит като държавен вестник и тъковен речник, но не може да говори така както говорят зрителите му – тогава, когато това се налага спопред ролята, разбира се! Помня един филм, пак български, в който Асен се местеше от кадър в кадър, седеше кога на стол, кога на маса и гледаше начумерено с безизразно, каменно, лице. Сигурно е играл по Брехт, защото на зрителите едва ли им стана ясно какво чувства героят му. И дали въобще има вътрешен свят, защото каменното лице на мачото Асен не ги допусна в него, най-вероятно защото Асен не си бе направил тръда да изгради вътрешния свят на героя си. Всъщност, Асен е толкова велик, почти колкото Брандо в „Апокалипсис сега“, че не се налага да играе – достатъчно е просто да присъства в кадър и го пълни. Истината е, че парите развалят актьора. Асен е селяк, чието самочувствие се крепи на парите, които трупа по един или друг начин. Дай на простия човек пари и слава и той се размечтава – как е станал велик актьор, защото има много пари, как ще покори света с амбициозни филми, защото има много пари, как ще взема умопомрачителни хонорари, защото има много пари… Пари, пари, пари!… Опаричил се, изведнъж българският актьор започва да гледа на себе си като на фирма. Като писано яйце се пази и е готов на всякакви магарии, само и само да осребри всяко свое показване пред повече хора. Гледах филма и се питах: „За какво му е на един човек да прави нещо, което вече е правено до втръсване безброй пъти?! Какъв е смисълът на този форсиран с трейлъри филм, който ще бъде забравен, веднага щом се влее в потока от жанрово себеподобни холувудски мутанти?! И си отговорих: „Смисълът е, Асен да покаже, че може да снима като холивудски режисьор, като какъвто, явно, се преживява в мечтите си, да покаже, че и българското кино (по традиция негледаемо) може да изглежда съвременно, грамотно заснето. Какво постижение е за български режисьор да си направи разкадровката предварително, вместо да се чуди на снимачната площадка къде да сложи камерата, как да върже предния със следващия кадър… Какъв подвиг, наистина, е „Бензин“ в кинематографично отношение! Това е първия български филм, който се състои от повече от 20 кадъра. И в него има монтаж. Мислех си доста да ви кажа, и осъзнах, че това, всъщност, е една много скъпа дипломна работа, с която дипломантът Асен трябва да покаже възможностите си, за да му дадат после субсидия от НФЦ и така да направи, филм след филм, кариера. И се запитах: „Колко ли стойсностни, филми можеше да се направят с парите, които тази бензинова хала е глътнала, филми каващи нещо смислено, ако не беше това пусто актьорско его. Вероятно никога няма да разберем! …

  40. Филмът е добър, според мен е много въздействащ. Не знам защо трябва да злобеете толкова и какво толкова намирате по-добро в чуждите филми. Актьорите играят непринудено (с изкл.на Врачански и М. Медсън :Р), има напрежение през цялото време. Дразнещо е само натякването на спонсорите, можеха да го направят по-прикрито и елегантно. Препоръчвам го за гледане!

  41. Всяка седмица пускате информация за боксофис класацията в БГ. Тази седмица обаче – не. Ами „хейт“ е – отявлен. Не е ревю.
    И пак да напомня. Не съм от екипа на филма. Обикновен киноман съм, разбиращ сложността на този вид изкуство и подкрепящ всеки, който опитва да създава. На вас за какво ви е да рушите? За какво ви е да рушите нещо, което още няма стабилни основи?

  42. Ревюто ми беше една идея по-забавно от лентата.
    Малкият ми брат хареса филма , жалко ако авторът е целял нещо повече от одобрението на децата и тъпата част от широката публика. Не мога да пусна коментара без да вметна , че на моменти изпитвах наслада гледайки прожекцията.

  43. Какво да кажа… Повечето вече е казано. Днес (вчера) ходих със сестра ми на кино да гледаме този така рекламиран филм. Аз отидох с нагласата, че ще е пълна боза и въобще не бях разочарован, защото си беше пълна боза – каквото очаквах се случи. Тая дето игра Нико (щото е много трудно да изречеш и едно „Л“ накрая) е мноо грозна (не си правя труда да запомням имената на слаби актьори). С тея фалшиви зъби ептен разваля всичко. Блатечки (да, казах че не си правя труда да запомням имената на слаби актьори, но тоя мноо го рекламират и някак си съм го запомнил) има ли някакво друго изражение на лицето си освен „аз съм мутра“? Изключително слаба игра. Врачански преигра с тея опити да докара някакъв диалект и да псува. Много слаба игра от всички актьори. По шестобалната система им пиша 3 – заради опита да направят нещо. Сюжетът беше много разхвърлян. В един момент се случва в това, в следващия нещо от преди 20 години, изведнъж пак се връщаме към сегашния момент, без даже да разбереш, чак след 5 минути усещаш това…

    А какво каза сестра ми след като излязохме…
    I expected nothing and I’m still disappointed…
    Не очаквах нищо и пак съм разочарована…

    Толкова за поредната БОЗА родно производство. След като гледах 11а си казах „няма да ходя повече да гледам БГ филми“, ама на – пак отидох и сега след като излязох пак си го казах… Да видим дали ще си изпълня този път обещанието…

  44. Едно е сигурно, безмозъчните патки които ходят на театър заради Врачански и Блатечки ви образуват солиден трафик… скоро ще отиде на кота 100 коментара.

    😀

    1. Ей това, пък ептем не ми е ясно. Врачански и Блатечки нали уж са театрални актьори, а и в театъра са пълна пародия.
      Навремето гледах режисьорския дебют на Блатека в театъра. Постановката беше „За мишките и хората“. Беше се самокастнал, заедно с Врачански в главните роли (на Лени и Джордж), беше бутнал и тогавашната (уж, според медиите) приятелка на Врачански и бяха стъкмили такава манджа, че ме беше срам за Стайнбек.

      Врачански може и да има някакви актьорски заложби (не съм ги виждал досега, де; освен добрата физическа подготовка за „Парижката Света Богородица“ 🙂 ) и някой режисьор може и да ги изкара наяве, обаче не виждам кой (от тези, на които им се дава да правят филми в България) ще го направи, защото толкова са лишени от визия и въображение, че просто не е за вярване.

    2. Единствената критика по ревюто, която започвам да приемам насериозно, е по линия на Врачански и „таланта“ му. Може би сте прави. 🙂 Аз наистина имам по-скоро окей впечатления от него, но те не са толкова много, така че нищо чудно да съм го надценил.

    3. Еми, знам ли.
      В „Парижката Света Богородица“ играта му беше вяла, обаче братчеда трябваше три часа да се придвижва само с ръце по движещата се сцена, нагоре-надолу, наляво-надясно и същевременно да играе и като се има предвид, че това не е еднократна постановка, видимо бе, че усилията, които е положил, са голями.

    4. Сигурно, ама как ли би стоял при директна съпоставка с Чарлз Лотън… направо не ми се мисли.

    5. Подобна „физическа“ роля в театъра Лотън не знам дали е имал. Ако говориш за актьорски възможности, не знам защо трябва да се прави сравнение. Диапазонът на Лотън е огромен.
      Такова сравнение би било удачно, единствено, ако самият Врачански го прави за себе си. Всичко, зависи от това, какъв актьор иска да бъде (от кого се вдъхновява, на кого иска да подражава и кого иска да надскача), което е съвсем друга тема. 🙂

    6. По-скоро се шегувах по линия на Квазимодо. Лотън е великан и в театъра, и в киното; Врачански е, в най-добрия случай, падауан.

    7. Ееее, то едното е театър, другото е кино.
      Съпоставка с Квазимодо на Хопкинс също е безсмислена. 🙂
      Това, което исках да кажа е, че подкрепям мнението ти, че читав режисьор може и да съумее, да източи актьорски качества от Врачански, просто в момента не виждам кой.
      Харесвам Абаджиева, но (сигурно, заради физическото натоварване) тя не успя да измъкне кой знае какви драматургични качества от Врачански, но бе хубава наченка в правилна посока. За съжаление, по-лесно е да си стоиш в „дадена групичка“, да текат кинти при минимално (дори и липсващо) усилие и толкоз.
      Един Леонид Йовчев е прекрасен актьор и е видимо, че следва цели, обвързани с изкуство, а не комерсиални, заради това и търпи развитие.

      П.П. Още ме държи това, което „изсмука“ Линч от Матю Лилард в новия сезон. 🙂

    8. От по-младите ни актьори ай лайк Плетньова 🙂

  45. Много си е добре „Бензин“. Екипът си е свършил отлично работата. Гледайте си хамериканските блокбъстър CGI бълвочи. Такива като вас не могат да оценят истински качественото кино като европейското и новото българско. Жалки сте. Дано един ден да пораснете и да се осъзнаете малко. Честно казано, аз ако съм режисьор, няма да си мръдна пръста да снимам за българска публика като вас. Нищо не заслужавате.

    1. Слава Богу, че не заслужаваме такива филми, че не знам какво дъно трябва да си, за да заслужиш Бензин! Ако не можеш да снимаш, по-добре не се захващай да снимаш. Бензин е провал във всички критерии на киното и това е видно дори по положителните коментари, които са безсилни да формулират защо точно е добър този филм? Кое е добро в този филм? Историята, играта, режисурата, екшъна, каскадите, героите? КОЕ? Давам положителна оценка само на операторската работа. Музиката сама по себе си е добра, но е абсолютно неадекватно поставена във филма, някакъв жалък опит да се подплатят и драматизират сцени, които са изключително кухи като съдържание и реално нищо кой знае какво не се случва.

      Да не говорим за набутването на Медсън, което нямаше никаква връзка с нищо. Просто „дай да вкараме някой известен, евтин американец“!

    2. Хаха, нe заслужаваме „филм“ като „Бензин“, ахахахах 😀

    3. Na-Um не се сдържах и ще ти го кажа, ами вземи че направи един филм, ама такъв, че да е съвършен съгласно отстояваните от теб високи критерии. Да не забравя, също и да е касов, за да се върнат парите на данъкоплатците. Само не излизай с номера, че нямаш бюджет, защото отговорът е прост – намери си.

  46. От трейлъра се вижда че е правен с малко пари. За такъв филм трябват поне 100 милиона най-малко. Докато не ги съберат е по-добре да не снимат.

  47. Трудно за вярване е, колко много коментари и спорове събра недоразумението Бензин, а недоразумението „Пришълецът Завет“, който поляризира зрителите, и поне е по доказала качествата си вселена, има наполовина.

    1. На мен също „Пришълецът: Завет“ не ми хареса, но филмът е класи над „Бензин“. Ридли Скот поне снима кино, докато Асен Блатечки снима грозни автопортрети.

  48. Някой би ли бил така добър да постне песните от филма? Търсих доста, но явно не е излязъл целият саундтрак, а една от песните ужасно много ми хареса… 😀 Ще съм благодарна, ако някой се отзове. 🙂

  49. Съли Ернааааа! Този филм има един страхотен момент и той е, че докато гледам Съли Ерна и си спомням за акустичните му концерти миналата година в НДК и очакваното гостуване може би догодина с Годсмак 🙂

  50. Не мога да разбера, на 37 съм, ИТ Директор в голяма компания с къща в столичен квартал, смятам че има какво да постигна в живота но и доста съм постигнал абсолютно сам, без връзки, без претенции към никой и нищо, благодарение на акъл, жажда за знание и упоритост да преследвам мечтите си… Преди 15г. опъвах кабели по покривите..

    Не разбирам целия този хейт, мен филма страшно ми допадна, хубаво монтиран заснет и озвучен, хубави коли, да леко има още типичната игра за театъра, не е толкова динамично колкото би ми се искало, но за мен филма е над средното ниво и определено е стъпка към качественото комерсиално кино… Поздравления за целия екип

    Много повече ми хареса ако щеш от последния пришълец (фен съм на поредицата но направо ми идеше да изляза на последната серия) , или онова недоразумение Жената чудо.

    Може да ви звучи прекалено но винаги се сплотяваме да оплюем нашето и да изтъкнем колко е по добре чуждото.
    По -добро е, щото вместо да си лафят по цял ден хората на запад работят и то зверски !

    Филма си струва да се види и да се подкрепи родното кино, Barter / Бартер (2015) също ме изкефи за разлика от работата на някой прехвалени режисьори вкарали главния си герой в биг брадър (по тъп филм отдавана не бях гледал)

    1. От името на всички в тоя сайт искам да ти се извиня. Видно е, че щом си ИТ Директор в голяма компания и къща в столичен квартал няма как да си прост човек. Виж – ако беше некъв земеделец там некъде покрай Пловдив – щех да ти кажа, че си ебати тъпото създание.

    2. В последните години техническото ниво на БГ филмите определено се повиши, даже и тая брадва тука имаше доста сносно сглобен трейлър, който не навява обичайните за БГ филм депресарски и състрадателни настроения. Въпроса е друг – масово се залага на все едни и същи шаблонни типажи, изиграни от все едни и същи бездарни, но за сметка на това прехвалени извинения за актьори,режисьори и сценаристи, обучени от все едни и същи закостенели и изкуфели преподаватели от все един и същ миришещ на мухъл и безидейност държавен институт. Няма как с такъв материал да направиш качествен комерсиален филм, защото качествените комерсиални филми не се правят планово по държавни проекти, а се правят от частни инвеститори с големи възможности, които могат да си позволят достатъчно креативна мощ за създаването на качествен продукт. Точно ти като като уж „голям директор в ИТ компания“ би трябвало да си наясно с тоя дребен факт и докъде стига качеството на продуктите и услугите, правени от държавни институции в БеГе. И докато БГ зрителя не се отучи от комплекса си за патриотарщина и снисходителния си навик да оправдава такива жалки извиненя за straight-to-DVD имитации на истински блокбъстър („еми толкова си можем“) , до тогава ще продължават да се пробутват такива бутафории за комерсиално кино.

  51. Gogoto,
    прав си но само до някъде, пътувам много и в страната и чужбина , да наясно съм и докъде стига качеството на продуктите и услугите, правени от държавни институции в БеГе. и именно за това,
    нямах кой знае какви очаквания, просто съм фен на киното и гледам наред(често после ме е яд за изгубеното време), с държавна субсидия толкова, и да очаквах да е много по зле.
    Приятно ме изненада лентата защо в голямата си част бе надскочила типичния БеГе филм с трима актьори и безкрайно тежки за издържане и тягостни монолози или диалози, недоразвити идеи и смисъл оставащ загадка дори за автора си, дори в опит за нещо комерсиално.
    Та смятам че спрямо това което изредих Бензин е глътка свеж въздух, макар и далеч от събратята си отвъд океана,но е стъпка в правилната посока, вземи и един „под прикритие“ не съм гледал по добре заснет БГ сериал.
    Иначе те подкрепям за изкуфелите преподаватели, и като цяло харесвам написаното от теб, и при американците всичко е шаблон и не е по различно, просто с 38 мил. долара можеш да си позволиш да изпипваш повече неща отколкото с 1 мил. лева 🙂
    И наречи ме криворазбран патриот но трябва да подкрепяме нашето си кино, и да, не е кръстникът, нито смело сърце, нито изкуплението шоушенк, нито седем, че дори пришълците от 80 те не е, нито Асен е Джеисън Стейтън но пак ти казвам, аз гледам всеки Бг филм който излезе просто за да видя какво успяваме да направим и този поне не ме накара да съжаля че съм му отделил време.

    1. Сори, пич, ама логиката ти е грешна … трябва да подкрепяме ХУБАВОТО кино, а не НАШЕТО. Когато НАШЕТО кино стане ХУБАВО, тогава вече можем и да отпуснем някой суперлатив и след това спокойно да налапаме дулото, щото така или иначе светът скоро ще свърши.

  52. Гледахме го с приятелката ми на кино , и на двамата много ни хареса , препоръчвам го на всички. Не разбирам от филми и заснемане , но и не ми трябва за да гледам филм и да му се изкефя . На който не му харесва да отива да си гледа бебе бос и др подобни.

    1. Трябваше да започнеш с „не разбирам от филми“ 😀

    2. Важното е, че явно който не харесва „Бензин“, трябва да гледа „Бебе Бос“. 😀 Ех, закъде сме без такива лишени от логика кино илитерати.

  53. ,, Не можеш да видиш нещо някъде,ако липсва в живота ти или не е заложено у теб,, Уистън Чърчил
    В ,, Бензин има много лично послание и дава отговори на много въпроси, но не е честно да обвинявате режисьорите и всички останали от екипа,ако това не става по начин ,по който, си го представя всеки един. Не можеш да получиш нещо отвън,ако липсва в живота ти и в теб самия. Ако нещо ви липсва ,задайте си въпроса,кое ви е в повече и стига сте се правили на обидени,като оплювате филма,само защото нямате такива красиви жени,бързи коли и не сте в играта. Или може би сте,но не в позицията на печелившите. Иначе казано защо не възроптахте така дружно,когато ,, Черните лебеди“ с Натали Портмон взе Оскар,а е направен по сценарий на български автор и има и такъв български филм. Любовта,социалния елемент и човешките отношения са много по-добре в ,, Бензин“,отколкото в някои американски филми,които са си като електронни игри.Поне веднъж защо не можем да приемем,че и в България има талантливи,умни и успели хора,независмо дали имат нашите вкусове за жени,коли,изкуство!

    1. Аха, ясно … тоест всеки, който не харесва филма, не го харесва защото няма хубави жени, бързи коли и „не е в играта“! Гениално 😀 А тогава това значи ли, че всеки който го е харесал се буди в плетеница от епилирани (дамски) бедра и минимум 300 коня в гаража, ъ?
      Бахти логиката 😀 Бистра, за едно нещо сте права – в България действително има има талантливи, умни и успели хора … те обаче не се занимават с кино 😉

    2. Цитираш Чърчил, без да му знаеш името, за „филм“ като Безнин; смяташ, че „Черният лебед“ има нещо с български филм, който случайно ти е излязъл в нета само защото звучат близко и оприличаваш Натали на Портмоне… Чудя се дали сутрин не си обуваш панталоните през главата?

  54. Негов служител в манастир съм. Въздъражам се от изкушенията, които животът и Лукавият ни предлагат. С голяма мъка. Защото трапистката бира, руйното вино и лютята ракия са си част от ежедневието на свещенослужителите. И хубавите бедра, добре подплатени с малко сланинка, че да са по меки и угодни. Та въздържам се с мъка като истински светец.
    Отплеснах се, за друго ми беше думата. Идох на кино, не за друго, да се помага на Новото българско кино е Богоугодно (дамо неговото име и НБК пиша с главна буква). Видех творбата „Бенжин“.
    Та споменах, че издържам на изкушенията оти кат видех тез бедра, таз кожа, тез очи. Абе чеда Божи, грех ми на душата, но си посегнах. Асене, вкара Божия раб Бернардус у грех. Туй тело, тез мазнини. Дорде записвам тоз спомен и Блатечки у още грехове ме вкара.Но замълчи сърце, лошо момче като Хасан Блудтечки нема да стъпи у Неговата обител, па било то и за две-три шишета ракия и Божия раб Бернардус ше си остане с греховни видения само.
    А Новото българско кино? Ми то си е кат тоз „Бенжин“ ярко гори и на сера мирише. Ма бенжина не е за гледане, ша са опарите чеда.

  55. Цялото родно артистично съсловие се изреди да коментира с псевдоними, а не с истински имена. Колко жалко. По стила мога да се досетя кой кой е.
    Към критика, всичко което пишете е вярно. Това е първия филм на Асен. Това е все едно да се нахвърлите към едно бебе и да започнете да изброявате неговите недостатъци и колко трудно ще му бъде занапред. Вие господине играете ролята на една зла ористница. Наблягате на критиката с енергия, която е подозрителна. Проблемите на Българското кино, както на всяко друго изкуство и дори бизнес, са два: упадъка на ценностите и липсата на достатъчно финансиране. За това е и борбата за кокъла и завистта, която личи в някои от коментарите.
    Към Асен, не съм ти гледал филма, но ще го направя следващата седмица. Поздравявам те за смелостта да напривиш филм и то в този труден жанр и с такъв малък бюджет. Освен това ти си много добър и искрен актъор, който по-всичко личи си обича работата. Не се отказвай да опитваш, продължавай смело напред. Но кой съм аз да ти го казвам, ти и сам си го знаеш, а и то няма и друг изход … и начин да се живее. Все пак си избрал да бъдеш актьор, а не зрител.

    1. Какъв малък бюджет, бе? Колко е бюджетът според теб? И малкият бюджет оправдава ли зле разказаната и тъпа история?

    2. Йончев май не е на себе си, има треска, боли го далакът, сигурно е за лекар.

  56. Здравейте,
    Рядко си губя времето да пиша коментари към постовете на филмови критици, който са известни предимно със своята неизвестност. Но това „ревю“ на филма Бензин ме мотивира да кажа моето мнение.
    Няма да си губя времето да пиша дълго за пропитото с негативизъм ревю на „критика“ (модерната дума май беше „хейтър“), а само ще споделя моите впечатления. Първо негативното:
    – Има какво да се желае от актьорските способности на част от екипа;
    – Основната ми забележка към цялостното усещане за филма е, че не мина на един дъх, както при някой холивудски продукции (за съжаление прекалено малък процент спрямо милиардите вложени в тях всяка година);
    – Саунтракът имаше страхотни попадения, но и някой доста неподходящи моментни провали.
    Без да ме интересуват извиненията за недостатъчно добрият резултат в някой аспекти, аз сравних моите впечатления от Бензин с някой от най-харесваните продукции, който повечето зрители са видели през последните 2 години и смятам, че само 4-5 филма са ми харесали повече (изгледал съм над 40 от най-популярните и скъпи продукции).
    Хареса ми повече, защото е различен от модерната в момента надпревара кой филм ще е по-лъскав, кой ще е с повече и по-скъпи ефекти, кой ще е с най-захаросания сценарии/край (тук бих използвал аз слабо ферментиралото питие Боза като епитет) и кой филм ще успее да отегчи повече интелигентните зрителите.
    Хареса ми повече, защото от на пръв поглед „баналната история“ на затворника е написан интересен сценарий, който има с какво да заинтригува зрителите.
    И най-важното – хареса ми, защото проповядва доста морални принципи по най-разбираемия според мен начин, а именно с помощта на реални житейски ситуации, а не посредством прекалено натруфени и лъскави истории.
    Моят съвет към зрителите, който се двоумят дали филмът си заслужава и търсят чуждо мнение, което да ги убеди дали да го гледат или не:
    – Ако трейлърът ви е заблудил, че това е нещо подобно на „Бързи и яростни“, ще се разочаровате – по-добре не го гледайте;
    – Ако искате да прекарате 2 часа гледайки лъскави актьори, измамен лукс и да избягате от „неприятното сиво ежедневие“ – едва ли ще е подходящ;
    – Ако искате да изтръпнете от ефектите или да се хвалите в социалните мрежи, че и вие сте част от многомилионната тълпа, прехласваща се по 1 ман’яшки филм – по-добре е да го пропуснете;
    – Ако имате самочувствие, че вашето мнение се формира основно от органът под косата ви и ако не ви е страх да отстоявате това мнение, дори и да не е модерно в настоящия отричащ се от морални ценности свят – пробвайте се и си изградете собствено мнение, защото то винаги е най-важното!
    Успешен ден на всички!

  57. Оферта за заем @2% процент !!!

    Нашата компания е правна организация, създадена, за да помогне на хората, които се нуждаят от помощ като финансова помощ. Ние сме USA базирана финансова компания.Ние предоставяме юридически заем решения на физически лица и бизнес собственици, които се нуждаят от пари в брой. Така че, ако имате финансови затруднения или финансова бъркотия и имате нужда от пари, за да започнете собствен бизнес или имате нужда от заем, за да уредите дългове или да плащате сметки, започнете добра сделка или трудност при получаване на повече заеми от местни банки, Свържете се с нас днес: [email protected]

    Г- н Brian

  58. VSi4ki ste snobi,golemi komentari be i mnogo ste na4eteni napravo ste se poburkali .Filma ne sam go gledal i ne iskam bulgarsko kino ne gledam .

  59. Не описаните в публикацията слабости на филма са най-лошото. Най-лошото е социалното послание на сценария: героите са автоджамбазите и дегенератите, крадците и подлеците. До кога?

  60. А доколкото до прсловутите момичета- русата е нагла и тъпа като пън, кафявата Лили е тъпа и видокомерна колкото два пъна- съвсем отделно от филма впечатления…:) снимката по-горе е от фотосесия със Станоев , на когото са въпросните албуми тя и музикално е също толкова културна колкото я бива за актриса….
    Филма е тотална трагедия ,има ли смисъл да кажа че винаги се чудя защо този тъп пън изобщо е някой… бива го само да е*** и БЕГА.

  61. Да наречеш „Терминалът“ на Спилбърг и Ханкс „разочароващ“ означава, че не трябва да се вярва твърде на катастрофичното ревю за „Бензин“. Когато се появи по торентите, ще му отделим 2 часа.

  62. Какви сте цървули всичките негативни комплексарчета ако знаете!!
    Пускайте си Али Раза …бъркайте си с пръст в г..за и се мислете за невероятните филмови критици!
    Олигофрени!

  63. Филмът е слаб защото е нелепо е очевидно възрастен Врачански да се въплъщава в 25 годишен буен и прост синковец-анцунгмен. Трагикомично е. Не му се вписва на крависите сини очи и руси коси, както и на внушителната фигура да бъде злобар и татков келеш. За всяка роля си има съответни възрастови, лицеви и телесни изисквания. А не просто да вкараме в образа, който имаме, пък той ще го направи – играл е театъра и в два сериала и което е основното – приятел ми е. Не така не се върши работа, така се става за смях. Все едно гледам Любо Нейков облечен, като жена – ако се прави пародия на нещо, ок, но целта не е била такава. А после пък да му пуснат брада, да му сложат сако, което седи като подарено, да обуе чепик и да го въплатят в 40 годишен бизнесмен с женски слънчеви очила. И в двата варианта на образа му, на човек просто му е неловко да го гледа. Това е белег за ужасно кино. Другия мискаст – не може главният герой да е бабаит, плейбой, бандит, тарикат и пандизчия, а да няма едно мускулче и един мъжкарски татус. Не се връзва в началото Дим да е най-якия и най-готиния пич, от името на когото всички прималяват и да е зализан, като чалга педалче, да носи женски очила и хилавото му тяло да се губи изпод коженото якенце на Принс. Да не говорим, че в 25 годишния му образ зъбите му са все така развалени и жълти, като на 40 годишния, бузите еднакво увиснали, а физиката все така кекава. Ами има си една екранна естетика за съвременното кино – първо зъбите ти трябва да са прави и бели. Задължително! Ако го нямаш природно, цените почват от 3 000 лв. За бога това е инвестиция в кариерата ти, кариера която е поддържана основно от външния ти вид. Друго – защо по дяволите това лошо момче има толкова отпуснато тяло, защо бе мамка му? Нали искаш да си, като Холивуд, айде виж актьорите там, всеки който играе мъжкарски роли задължително е нацепен или най-малко строен, като олимпиец – Дизел, Уокър, Лудакрис, Хю, Афлек, Стейтъм, Скаличката… всяко копеленце за, което мога да сетя, че съм виждал в мъжкарски екранен образ излежда, като човек който може да нацепи канчето на лошите и да изчука порядъчно мацката, която с влажен, и поради този му вид, поглед, му партнира във филма. А Асен, освен потресаващите си за актьор, който ще играе екшън герой, усмивка, прически и като цяло лице – подпухнало, подторбичено и посбръчкано има стойка и цялостен вид на току що изпразнил се, ерген от дълбоката провиция, след като за сефте задната му врата е била грубо и просташки отворена от издивял и надрусан, оскотял член на София Запад. Абе не може да си изгърбен, като пенсиониран програмист, вратът ти да е клюмнал като на мармот, ръцете ти да са прави, като точилки, гъза ти да ти е по широк от раменете, под тениската ти видимо и безгрижно да се тресе разпльокано, като заготовка за коледна питка шкембенце , фактически формата ти наподобява увяхнала и сбръчкана круша и да го играеш екшън актьорче. Ами изкарай си една карта за фитнес, бе батко, то верно хубаво е на обяд да мачкаш дюнерчета с газирано, следобед да удряш по три бирички, а надвечер да се правиш Пияния майстор, ама само от време, а не да ти е лайфстайл, още повече пък да ти личи при условие, че работиш с визията си. За младия Дим, трябваше да си невъобразимо по-стегнат и по изправен, и с коса, но по-малко перчем. А за след затвора… ами същото, с изключение на това, че раменете с годините е нормално да клюмнат малко напред и гърба, А НЕ ГЪЗА, да стане по-солиден. Естествено с условието, че си бивш тарикат и пандизчия, а не продавач на пазара. Вашата единствена разлика в образите и на Калин и на Асен е, че като млади сте ги избръснали гладко и сте им сменили прическите и дрехите – еми не е достатъчно. Сега, вярно, в реалния живот може да имаш фигурата на съдран чувал и въпреки това да ги биеш и поебаваш много, и кораво рядко е, но го има, да може, ама киното не е направено да отразява реалния живот, особено пък в холивудския дух, които целите. Киното е въздействащо и внушаващо не само с физуалните си образи, но все пак те са изключително важни, за да бъде то изобщо по някакъв начин такова. Пробойните във филма са безкрайно много, здраво място няма, освен това, че някой оператор е направил изключителния, на фона на всичко останало подвиг, да снима няколко красиви и сносно композирани кадъра. Е има ги, разбира се в по-голямо количество кадрите и сцените, за които просто е напънато да бъдат оринални или красиви, ама с гръм и трясък не се е получило. Да не говорим пък за изкопираните кадри от други филми и тях си ги има. Изобщо все едно режисьора е прегледал 10-15 филма от Холивуд, набрал си е некви яки моменти и идеи от тях и си е сглобил своя лента с парченцата. Вин Дизел в Бързи и Яросни е Дом, нашия шАфьор пък е Дим. Вин ходи по мускули и отгоре бял потник, Дим ходи само с потник, ама черен, сигурно щото не може да запази белия чист, на другото обърнахме внимание. Когато в Бързи и Яростни ченгетата прекъсват гонките, Леон приятел на Дом и поддържащ герой в последстивие, крещи влизайки в колата си – Cops, cops, cops, а когато в Бензин, ченгетата прекъсват гонката, приятелят на Дим, който по съвпадение също се оказва поддържащ герой в последствие крещи – Ченгета, ченгета, ченгета и влиза в колата си. А, да и двамата крещят всъщност в радиостанция. Разликата е, че единия е с нелела каубойска шапка и чичовски мустаци и накрая се провиква ИИХАА, а другия изглежда нормално, като за келешче участващо в гонки и просто дава мръсна газ. Добре бе, как ви дойде на акъла да вкарате, каубой на средна възраст, като организатор на гонките? Как се измъква Дом от последвалото проследване с полицайте? – Ами друг герой го качва на добра воля в колата си, като след това си стават много добри приятелчета и следва един култов bromance. А как се измъква Дим от гонката? – Друг герой го вози и след това си стават много добри приятелчета и следва един нелеп romance. Нататък. Защо Дом е бил в затвора? – Защото жестоко е пребил, човека убил негов близък, баща му. Защо Дим влиза в затвора – защото жестоко пребива, човека убил негов близък, годеницата му. За да е още по-неоригинално и в двата случайя лицата на пребитите бяха направени на пихтия. Абе не можеше ли по друг начин да го утрепете тоя бе, защо трябваше да е точно по същия. Дом го пребива с метален бокс в лицето, Дим го пребива с коледна играчка в лицето. Дотук 100% творческа импотентност. На сцената с голите близнаци имаше и не на място в такъв тип филм, опит за имитация на маниера от филмите на Гай Ричи, като от „Гепи“ – вкара се някакво абсурдно, комично поведение, което трябваше да бъде хем супер тарикатскто, хем смешно и цинично. Друго. Добре бе, излиза човека от затвора, много му е мъчно за любимата му която е убита, силна любов е била, всичко, което среща във външния свят връща спомена за нея и какво става… изчуква момиченцето, което преди той да влезе в затвора е било на 7 г. и си е играло около него в гаража от тогава до след 15 години по-късно е все още влюбена в него. Абе тва супер нелепо. Начи и в бързи яросни имаше нещо подобно, ама беше по-нормално малко – Лети, като малка все е била около компанията на Дом и като станала на 16 той я забелязал и се гаждосали, от това после последва голяма любов, пък и разликата им не беше някаква фрапантна и двамата бяха младежи. В Бензин разликата им е около 20 години, тоест някакъв набор на баща ти излиза от затвора и ти понеже си го харесвала много, когато си била в първи клас, което е било преди 15 години много ти се иска да си интимна с него разбираш ли, а той пък уж срада невъобразимо много по-голямата си любов, даже отива и спи на гроба й, си ляга с младото гажде… . Верно тука е по-различно от Бързи и Яростни, ама ми се струва че колкото повече оригиналност е вложена, толкова по-гротескно е станало. Друго – как ще криеш злато в броните на автомобили бе мой? Още повече, как ще го правиш без изобщо да се осъзнаваш че го правиш, та да трябва някой да ти обясни какво си направил? Сцената с линейката беше култова, най-вече заради репликите и сочните псувни на шофьора на линейката. Естествено култова с отрицателен знак и супер неуместна за филма. Шофьорът на линейката, копеле, трябва да е просто статист, а не да е ярък образ, който да се помни, а с тея просташко духовити реплики той е точно такъв, ярък. А защо трябваше завряната с години кола да е ретро, спортна американска, каквато беше и завряната с години кола в гаража на Дом от Бързи и Яростни? И защо трябваше колата да човешко име – Люси, както имаше име ретро спортната кола във филма „Изчезнеш за 60 секунди“, там само дето се казваше Елинор. Защо Дим прокарваше длан по лицено на любимата си Люси, както Джон Траволта прокарваше длан по лицено на своята любима във филма Лице Назаем? Окраднали сте амнайсе характерни неща за други филми и сте ги наблъскали в своята скапана бездарна помия. Какъв беше тоя нескопосани ненамясто опит да покажете дупето на русото гажде? Как така на края на филма всички си станаха от местата, като видяха че към трибуната идва кола, а само дъртия пръч, който главния герой шофиращ колата искаше да утрепе си остана в ступор на мястото и чакаше ужасен колата да го смачка? Бензин е помия, дори заглавието е супер безпомощно измислено, щом ще караме коли, значи трябва да се казва бензин, нали? Може да напише още много, сцена по сцена и реплика по реклика, кадър по кадър всичко е нелепо, абсурдно и бездарно и хората го плюят защото се представяше като някакъв великолепен филм и е пълна кочина, поне ако не бяхте ревяли като сибирски мечки по телевизиите колко ви е як филма хората нямаше да са толкова яростни в криките си, ама нейсе, тъпи и бездарни копелета сте, който просто са решили да вземат едни пари и с приятелчетата по чашка да снимат някакви сцени…

  64. Аз пък да ви кажа, човекът който коментира тук просто поради факта че филмът е български е решил да го оплюе – къде справедливо къде не, без да си даде сметка че подобен вид филми независимо къде са произведени са си боза. Днешното развлекателно кино направо ме кара да умирам от скука и изобщо не ме забавлява. Честно, филми за коли и автогонки въобще не са в моята плейлиста. Въпрос на вкус. И именно само поради факта че е български адмирирам този филм. А що се отнася до заемките американците не си падат по – долу , що европейски сценарии са отмъкнали и развалили тотално за да направят собствени бози и да не допуснат европейски сериали и филми до техния пазар. Така че нека бъдем справедливи – това го има навсякъде. И да бъдем просто обективни а не превзети и предубедени. Това е.