song-to-song-malick-20170407

Една успокояваща новина за всички, които не са фенове на характерния почерк на Терънс Малик, който във филмите си след „Дървото на живота” беше изведен до крайност. Става въпрос за избора му да снима без ясно структуриран сценарий. Дори да има такъв първоначално, какъвто е случаят с „Дървото”, случва се той да бъде пренебрегван в работния процес.

По време на разговор с публиката след прожекция на документалния „Voyage of Time”, Малик обърна внимание на този проблем:

„Имаше сценарий и той беше еволюционната история на вселената (публиката се смее). От скоро работя без сценарий и може да се каже, че вече се отказах от идеята. Последният филм, който снимахме и в момента монтираме, дойде от сценарий, който беше много добре подреден. Има голямо напрежение, когато работиш без сценарий, защото може да се изгубиш. Трудно се координира работата с останалите отдели, които работят по филма – дизайнери  и мениджъри на локации.  Пристигат сутринта и не знаят какво ще снимаме или къде ще ходим. Причината, поради която го правехме, беше, че се опитвахме да уловим моменти, които са спонтанни и свободни. Като режисьор, човек винаги чувства, че със сценария се опитваш да напаснеш пластмасово квадратче в дупка с формата на кръг. Без сценарий няма дупка, има само въздух. Но сега се отказвам от този стил.”

кадър от knight of cups
Кадър от „Knight of Cups”

Смело признание, идващо от един от най-влиятелните съвременни режисьори. Както вече писахме, следващият му филм – военната драма „Radegund” ще бъде с по-неизвестни актьори и явно ще следва по-стандартна форма на заснемане. Това донякъде ни радва, защото колкото и да харесваме „Knight of Cups” и „To the Wonder” и колкото и да нямаме търпение за „Song to Song”, ще се радваме да видим Малик да пробва различен стил на работа. Донякъде приемаме изброените филми (включително и „Voyage of Time”) като увеличени с лупа фрагменти от „Дървото на живота”. Вярваме, че така ще останат във времето.

Ето какво още сподели Малик за първите си филми, които се различават стилистично от последните:

„Мисля, че човек по особен начин е несъзнателен за промените, които настъпват в него, по същия начин, по който е несъзнателен за лицето си. Променяш се, но не го осъзнаваш. Надяваш се обаче да си в синхрон с нещо, което постоянно ще променяш. Тези ранни филми ми изглеждат странни сега, сякаш са на пет живота разстояние.”

days-of-heaven-4

Similar Posts

Вашият отговор на Античенхор Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

12 Comments

  1. Е, защо изневерявате на хейт-стила, който ви прави чудни за резил?
    Само си представям, как ще забъркате тюрлю гювеча, ако някой Бг режия сътвори такива негледаеми филми:
    … в Дървото, педофила МалЪк ни пали слънце чеверме и започва да си говори на ти с господа – Защо… бе, как не те е срам … да ни печеш 3 часа?

    1. Аспаcдух е откърмен с кретенизъм. Ебати палячото. 😀

  2. Това ви е стандарния стил по отн на Бг кино. Абсурдни тъпотии.
    … след голите телца на черни дечица, един брат НС известна Холивудска трътка, гледа жадно и в главата му се въртят монолози от пиеса на хасковския театър, а тънка червена линия, го изправя на нокти пред маниерното перчемче на Шон ПЕН…
    Айде, карайте по червената си линия, дано ви качат на червен килим!

  3. Точно така малоумно изглеждат вашите ревюта за Бг кино. Разбира се, с доста по-нисше качество на подигравка.
    Мислете за себе си, като за сноби, крайно вредни и шибани.