Рано тази сутрин, на церемония приключила по скандален начин, бяха връчени 89-те награди на Академията за киноизкуство и наука.

След първоначално прочитане на грешно заглавие, с наградата за най-добър филм в крайна сметка се сдоби „Moonlight”, докато „La La Land” остана с тази за режисура в лицето на Деймиън Чазел. „La La Land” спечели и още пет приза, сред които операторско майсторство, музика и главна женска роля на Ема Стоун.

Останалите актьорски отличия бяха разпределени между Кейси Афлек за главна мъжка роля в „Манчестър край морето”, Махершала Али за поддържаща роля в „Moonlight” и Виола Дейвис за поддържаща роля във „Fences”.

За най-добър чуждоезичен филм беше избран иранския „The Salesman”.

По-долу може да видите пълния списък с победителите, а съвсем скоро ни очаквайте и със специалния подробен коментар в подкаста ни „Inglourious Kunts”. Както винаги, дотогава ще се радваме да чуем вашето мнение.

Най-добър филм
Arrival
Fences
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
Hidden Figures
La La Land
Lion
Manchester by the Sea
Moonlight

Най-добър режисьор
Denis Villeneuve – Arrival
Mel Gibson – Hacksaw Ridge
Damien Chazelle – La La Land
Kenneth Lonergan – Manchester by the Sea
Barry Jenkins – Moonlight

Най-добра мъжка роля
Casey Affleck – Manchester by the Sea
Andrew Garfield – Hacksaw Ridge
Ryan Gosling – La La Land
Viggo Mortensen – Captain Fantastic
Denzel Washington – Fences

Най-добра женска роля
Isabelle Huppert – Elle
Ruth Negga – Loving
Natalie Portman – Jackie
Emma Stone – La La Land
Meryl Streep – Florence Foster Jenkins

Най-добра поддържаща мъжка роля
Mahershala Ali – Moonlight
Jeff Bridges – Hell or High Water
Lucas Hedges – Manchester by the Sea
Dev Patel – Lion
Michael Shannon – Nocturnal Animals

Най-добра поддържаща женска роля
Viola Davis – Fences
Naomie Harris – Moonlight
Nicole Kidman – Lion
Octavia Spencer – Hidden Figures
Michelle Williams – Manchester by the Sea

Най-добър оригинален сценарий
Taylor Sheridan – Hell or High Water
Damien Chazelle – La La Land
Yorgos Lanthimos and Efthymis Filippou – The Lobster
Kenneth Lonergan – Manchester by the Sea
Mike Mills – 20th Century Women

Най-добър адаптиран сценарий
Eric Heisserer – Arrival
August Wilson – Fences
Allison Schroeder and Theodore Melfi – Hidden Figures
Luke Davies – Lion
Barry Jenkins and Tarell Alvin McRaney – Moonlight

Най-добър филмов монтаж
Arrival – Joe Walker
Hacksaw Ridge – John Gilbert
Hell or High Water – Jake Roberts
La La Land – Tom Cross
Moonlight – Nat Sanders and Joi McMillon

Най-добрo операторско майсторство
Arrival – Bradford Young
La La Land – Linus Sandgren
Lion – Greig Fraser
Moonlight – James Laxton
Silence – Rodrigo Prieto

Най-добър анимационен филм
Kubo and the Two Strings
Moana
My Life as a Zucchini
The Red Turtle
Zootopia

Най-добър чуждоезичен филм
Land of Mine – Denmark
A Man Called Ove – Sweden
The Salesman – Iran
Tanna – Australia
Toni Erdmann – Germany

Най-добри декори
Arrival
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Hail, Caeasar!
La La Land
Passengers

Най-добри костюми
Allied – Joanna Johnston
Fantastic Beasts and Where to Find Them – Colleen Atwood
Florence Foster Jenkins – Consolata Boyle
Jackie – Madeline Fontaine
La La Land – Mary Zophres

Най-добър грим и прически
A Man Called Ove
Star Trek Beyond
Suicide Squad

Най-добра филмова музика
Jackie – Mica Levi
La La Land – Justin Hurwitz
Lion – Dustin O’Halloran and Hauschka
Moonlight – Nicholas Britell
Passengers – Thomas Newman

Най-добра оригинална песен
„Audition“ – La La Land
„Can’t Stop the Feeling“ – Trolls
„City of Stars“ – La La Land
„The Empty Chair“ – Jim: The James Foley Story
„How Far I’ll Go“ – Moana

Най-добри визуални ефекти
Deepwater Horizon
Doctor Strange
The Jungle Book
Kubo and the Two Strings
Rogue One: A Star Wars Story

Най-добър звук
Arrival
Hacksaw Ridge
La La Land
Rogue One: A Star Wars Story
13 Hours

Най-добър звуков монтаж
Arrival
Deepwater Horizon
Hacksaw Ridge
La La Land
Sully

Най-добър пълнометражен документален филм
Fire at Sea
I Am Not Your Negro
Life, Animated
O.J.: Made in America
13th

Най-добър късометражен документален филм
Extremis
4.1 Miles
Joe’s Violin
Watani: My Homeland
The White Helmets

Най-добър късометражен анимационен филм
Blind Vaysha
Borrowed Time
Pear Cider and Cigarettes
Pearl
Piper

Най-добър късометражен игрален филм
Ennemis Interieurs
La Femme et le TGV
Silent Nights
Sing
Timecode

Similar Posts

Вашият отговор на Milen Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

37 Comments

    1. Може ли следващите Оскари да ги коментирате вие?

    1. Виола Дейвис бе най-добрата в нейната категория (чудно ми е защо е попаднала в поддържаща, като си беше за главна, ама), а Moonlight си е титаничен филм. Така че за тези две награди не виждам, защо да не са заслужени. Или ти имаш предвид други наградени?

    2. За мен само Дейвис заслужаваше от „черните“ награди.

    3. „Белите“ или „черните“ награди е толкова смешно и ирелевантно за дадено произведение и изпълнение, колкото и миналогодишното мрънканье на Смитови.
      Moonlight е феноменален филм във всяко едно отношение и аспект. Чисто произведение на изкуството. Този филм работи с всякакъв „цвят“ на кожата. А и тук нещата изобщо не са толкова крайно „негърско расистки“, колкото във Fences. Да не кажа никак.

    4. Искаше ми се да видя нещо феноменално в „Moonlight“, но видях само един приличен филм и нищо повече.

    1. За първи път да съм съгласен с Касабов.

  1. Три грешни прогнози за моя милост, след като си направих кефа за гледам 80% от филмите… Грим, костюми и чуждоезичния (приятно изненадат останах от наградата за Фархади, поредния му шедьовър).
    Финалният гаф бе бомбастичен, въпреки че бе очевидно, че наградата ще иде в чернокожи ръце.

  2. Suicide Squad e взел Оскар, а на Стрейджа му се е разминал??? Хахаха, очаквам фенбойски нервни кризи и показни харакирита 😀

    1. Няма как да не му се размине на доктора в компанията на зверовете от Книга за джунглата. ?
      Отрядът ме изненада и мен, сигурно и продуцентите на Стар Трек…

  3. Ами аз снощи го написах в Пълния списък с номинациите…………………

  4. Много съм доволна на наградата за сценарий, защото Златният глобус не беше за точният текст и филм 🙂 както и за Кейси, разбира се <3

  5. Как може за визуални ефекти да изберат the jungle book а не doc. strange, където ефектите са през цялото време…..

    1. Те и в Книга за джунглата са през цялото време, но са толкова добри, че не се забелязват. А животните са връх във виз. Ефекти.

    2. Естествено, че ще отиде при Jungle book, ти какво очакваше ? Напълно заслужен оскар, вземи прочети малко как е заснет филмът 🙂 Абсолютно съгласен съм с Black .

  6. Жалко само, че оскарът за главна женска роля не отиде при Изабел Юпер, за мен лично е неразбираемо как Ема Стоун може да бъде отличена пред Юпер, да, Ема Стоун е добра, но Изабел Юпер е титанично, брутално, мега добра…. общо взето панаир на суетата и поредното доказателство, че статуетките не са мерило за таланта :-))))))

    1. Чекай не бръзай да се радваш..
      Нагодина ще са по голям фейл от тази година….

  7. Ако „La La Land“ не беше с бели хора, щеше да има шанс за Best Picture.

  8. Много се радвам, че „Arrival“ все пак бе оценен, въпреки категорията, не го очаквах. Това важи и за „Manchester by the Sea“ , тук обаче се надявах и на малко повече, не се получи.
    Голямото разочарование е свързано с „Moonlight“, някак си приех предварително двете статуетки за адаптиран сценарий и поддържаща мъжка роля, но за филм на годината, дойде ми в повече.

  9. Бахти резила пълен, това и на кОнкурс за „миски“ на Митю Пищова не е било…
    Иначе на мен ми бегАха няколко резултата – женска роля, филм и Херта-Айнтрахт.

  10. Изключително много се радвам за Кейси Афлек, момчето прави чудесна роля и заслужава статуетката напълно. Аз, противно на много хора тук – не съм недоволен от тия Оскари, или поне не съм покъртен, отвратен и тн., каквито мнения се ширят. Можеше по-добре – както винаги, можеш и други номинации да има, можеше много неща. Не се кефя на статуетката за Ема Стоун – Изабел Юпер прави ролята на ролите и просто тая награда трябваше да отиде за нея. За режисьор и филм – аз бих обтрнал ролите – за мен филмът трябваше да е Ла Ла Ленд, режисьорът – чудесният Бари Дженкинс. Удоволствие е да се слуша тоя човек как говори за кино и не по-малко – да се гледа неговото кино. Муунлайт е чудесен филм, но лично според мен – опредлелено не е филмът на годинита. Филмът на годината е мюзикълът (боли ме фарът колко е плют от вся и всьо 🙂 ), но откъм режисура – за мен е Муунлайт. Филм, който можеш да е с жълти, кафяви, маймуни или гущери – все тая.
    Необяснимо (може би обяснимо, просто аз не чаткам защо) пропускане на Silence, щото иначе режисурата трябваше да отиде там. Изобщо – Скорсезе като режисира нещо – номинацията трябва да му я носят още с обявяването на филма. Женската поддържаща роля за мен беше нарисувана и не по-малко – заслужена. Трябваше да е главна, но нейсе.
    В интерес на истината – приятно изненадан съм от статуетките след главните 8 – има много добри и неочаквани награди именно в посоката, в която си мислех, че трябва да отидат, та за мен си е кеф.
    С две думи – за филм на годината съм донякъде разочарован, за главна женска – съм напълно разочарован, за почти всичко останало – съм напълно ок.

    1. Айде, айде, чак пък невероятен. Филмът е добър, но няма въздействието например на Манчестър…

    2. A Monster Calls е поне три пъти по-добър от тези двата.

    3. Абе айде бе, номинацията на клишенце като Lion е далеч по-обидна отколкото наградата за Муунлайт. Стига сега, не може всички винаги доволни. Индустрията така се промени, че вече е безумно някой да се сащисва едва ли не при обявяването на наградите. В последните години Глобусите са много по-близки до реалността, но и те не компенсират липсата на наистина Оскарови филми. Терминът „продукция“ вече е много по-тежък, като включим и цялостната реалност, в която в момента оцеляваме – няма защо да има обидени, оцъклени, насрани и прочие… Това е ситуацията, deal with it, гледайте всичко, не само това, което си заслужава и си пазете добрия вкус – него никой не може да го отнеме или възнагради подобаващо.