Пълният списък с победителите тук.

Преди броени минути, на кратка церемония в Academy’s Samuel Goldwyn Theater в Бевърли Хилс, Джейсън Рейтман, Бри Ларсън, Дженифър Хъдсън, Кен Ватанабе, Емануел Любецки и президентът на Американската академия за киноизкуство и наука Черил Буун обявиха номинациите за 89-ите награди „Оскар“. Номинациите бяха достъпни за гледане в реално време и през официалния стрийм в сайта на Академията.

Поздравления за Тео Ушев и Георги Господинов – техният филм „Сляпата Вайша” е сред номинираните късометражни анимации и може пък в края на месец февруари да поздравим първия българин, спечелил така жадувания златен воин!

Очаквано, „La La Landна Деймиън Чазел води надпреварата, като още отсега влиза в историята като третия филм (след „Титаник“ и „Всичко за Ева“) получил общо 14 номинации за „Оскар“. В този ред на мисли, няма какво да го коментираме повече този филм – очакваме да обере по-голямата част от статуетките, за които е номиниран и категорично е сред най-качествените и успешни филми за 2016 г.

Най-много ни липсват „Мълчание“ и „Патерсън“, а тайничко се надявахме да видим и „Американски мед“ в поне една категория. Уви, три от любимите ни филми за изминалата година явно не са достойни. Затова пък доволно потъркваме ръце при вида на кафкианската утопия „Омарът“ в категорията за оригинален сценарий, като държим да припомним, че очаквахме тази номинация миналата година.

Наградата за визуални ефекти очакваме да отиде при „Книга за джунглата“, като единствен реален конкурент е „История от Междузвездни войни: Rogue One. Приятно е да видим приказния „Кубо и пътят на самурая“, но не очакваме да отнесе нито една награда като при анимациите „Зоотрополис“ несъмнено ще го обори.

Досадна, макар и очаквана, е номинацията на Андрю Гарфийлд за главна мъжка роля за „Възражение по съвест“. Макар и двата филма да ни харесаха, за нас участието на Гарфийлд в новия епос на Мартин Скорсезе е както по-значимо, така и по-добро актьорски.

Стискаме палци за Изабел Юпер в надпреварата за „Най-добра женска роля“ и за фантастичния „Първи контакт“, както и за Дени Вилньов в съответните категории, за които се борят. И за финал, надяваме се „Moonlightда не обере статуетките незаслужено и само заради политкоректност от страна на Академията.

Best Picture
Arrival
Fences
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
Hidden Figures
La La Land
Lion
Manchester by the Sea
Moonlight

Best Director
Denis Villeneuve, Arrival
Mel Gibson, Hacksaw Ridge
Damien Chazelle, La La Land
Kenneth Lonergan, Manchester by the Sea
Barry Jenkins, Moonlight

Best Actor
Casey Affleck, Manchester by the Sea
Andrew Garfield, Hacksaw Ridge
Ryan Gosling, La La Land
Viggo Mortensen, Captain Fantastic
Denzel Washington, Fences

Best Actress
Isabelle Huppert, Elle
Ruth Negga, Loving
Natalie Portman, Jackie
Emma Stone, La La Land
Meryl Streep, Florence Foster Jenkins

Best Supporting Actor
Mahershala Ali, Moonlight
Jeff Bridges, Hell or High Water
Lucas Hedges, Manchester by the Sea
Dev Patel, Lion
Michael Shannon, Nocturnal Animals

Best Supporting Actress
Viola Davis, Fences
Naomie Harris, Moonlight
Nicole Kidman, Lion
Octavia Spencer, Hidden Figures
Michelle Williams, Manchester by the Sea

Best Original Screenplay
Taylor Sheridan, Hell or High Water
Damien Chazelle, La La Land
Yorgos Lanthimos and Efthymis Filippou, The Lobster
Kenneth Lonergan, Manchester by the Sea
Mike Mills, 20th Century Women

Best Adapted Screenplay
Eric Heisserer, Arrival
August Wilson, Fences
Allison Schroeder and Theodore Melfi, Hidden Figures
Luke Davies, Lion
Barry Jenkins and Tarell Alvin McRaney, Moonlight

Best Film Editing
Arrival
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
La La Land
Moonlight

Best Cinematography
Arrival
La La Land
Lion
Moonlight
Silence

Best Production Design
Arrival
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Hail, Caeasar!
La La Land
Passengers

Best Costume Design
Allied
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Florence Floster Jenkins
Jackie
La La Land

Best Make-up and Hairstyling
A Man Called Ove
Star Trek Beyond
Suicide Squad

Best Original Score
Jackie
La La Land
Lion
Moonlight
Passengers

Best Original Song
“Audition,” La La Land
“Can’t Stop the Feeling,” Trolls
“City of Stars,” La La Land
“The Empty Chair,” Jim: The James Foley Story
“How Far I’ll Go,” Moana

Best Visual Effects
Deepwater Horizon
Doctor Strange
The Jungle Book
Kubo and the Two Strings
Rogue One: A Star Wars Story

Best Sound Editing
Arrival
Deepwater Horizon
Hacksaw Ridge
La La Land
Sully

Best Sound Mixing
Arrival
Hacksaw Ridge
La La Land
Rogue One: A Star Wars Story
13 Hours

Best Foreign Language Film
Land of Mine
A Man Called Ove
The Salesman
Tanna
Toni Erdmann

Best Documentary Feature
Fire at Sea
I Am Not Your Negro
Life, Animated
O.J.: Made in America
13th

Best Documentary Short
Extremis
4.1 Miles
Joe’s Violin
Watani: My Homeland
The White Helmets

Best Animated Feature
Kubo and the Two Strings
Moana
My Life as a Zucchini
The Red Turtle
Zootopia

Best Animated Short
Blind Vaysha
Borrowed Time
Pear Cider and Cigarettes
Pearl
Piper

Best Live-Action Short
Ennemis Interieurs
La Femme et le TGV
Silent Nights
Sing
Timecode

Similar Posts

Вашият отговор на legrandelf Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

42 Comments

  1. Moonlight е изключителен филм и няма нищо общо с модерните напъни за повече diversity. В него няма расови лозунги, онеправданото black community, LGBT minority и каквото се сещам. Това е филм далеч, далеч отгоре 🙂 Просто се пада да е в конкуренция с La La Land и вероятно ще изгуби всичко…

    1. Съгласен съм, че Moonlight не натрапва diversity по никакъв начин. Много непретенциозен и кадърно направен филм… какъвто сме гледали и преди. Не бих го нарекъл просто квартална история, но реално си е квартална история, изпълнена читаво 🙂 В този ред на мисли Ла Ла заслужава да го бие. И по много други причини, де. Затова не ми се ще да печели – хубав филм е, но в категориите, за които се бори има по един, който ме кефи повече от него.

    2. Жор, никак не се заяждам, но кой филм е като Moonlight? Да не съм пропуснала нещо аз просто 🙂 Това за мен никак не е квартален филм, а огромна притча за любовта и за любовта като себеоткриване, освобождение. Една от най-хубавите, напукани, (в смисъл фрагментарни) coming-of-age истории. Три са моите филми тази година – този, american honey и la la land. Единственото, което ми е прекалено, е хайпът около поддържащата роля 🙂

    3. Гледах го, но ми е умерено положително мнението. Хубав филм, който в други години нямаше да направи това впечатление. Има твърде много кусури в моите очи, за да ми хареса истински. Очаквах много повече, но моите очаквания са си мой проблем.

  2. Оф, хем се радвам за „Първи контакт“, хем част от другите номинации ми докарват инфарктни пристъпи.

  3. Да отбележим българското участие в категорията за късометражна анимация.

  4. Hidden Figures – хахахахахаха
    Който е гледал да сподели дали наистина Мерил Стрийп заслужава да е номинирана или кара по заслуги или защото, ако вземе да дръпне някоя реч против Darth Trump ще вдигне малко рейтинга.

    1. Либерастите в Холивуд явно са много горди, че са направили филм около факта, че няколко негърки могат да смятат 😀

    2. Със сигурност заслужава номинация. Поредната й силна роля.

    3. Безспорно, страшна роля и игра от страна на Мерил Стрийп, обаче и аз не желя да слушам поредната реч против Тръмп.

    4. Аз не мога да разбера защо така американците се цакат с франсетата. „Флорънс“ – 8 месеца след „Изкуството да пееш фалшиво“. Или „Красавицата и звяра“ 2014 – и три години по-късно Холивуд strikes back.
      С други думи, как да възприема Мерил Стрийп на гърба на Катрин Фро? Няма как (при мен).

  5. Така и така за грим са само 3 номинираните, та какво им пречеше на тези академици да добавят и „Междузвезните…. “ 😀

  6. Как броени минути бе, 3 часа чакам да публикувате ЛИЧНОТО МНЕНИЕ на Жор 😀

    Фаготи… малко си противоречиш – хем се надяваш „Moonlight“ да не спечели (заради политкоректност), хем бил добър филм, макар че му била проста/елементарна историята. Ми нали искаме повече истински, прости и доста добре направени истории в рамката на филм 😀 Аре шамари, мухльо!

    И не може да мъмреш срещу Гарфийлд в опус магнума (ебавам се) на сМел Гибсън, без да намекнеш, че Гослинг има номинация, а пък Адам Драйвър няма 😀

    Пренапиши импромптюто, нао!!!

    1. Е, не мога да събера всичко, затова са коментарите. И да, Адам Драйвър заслужава номинация за поддържаща в „Мълчание“, ама то да липсваше само той.
      А за „Moonlight“ не разбирам къде е противоречието. Як филм е, ама не повече от „Американски мед“ и ако вземе Оскар, ще е заради политкоректност, а не защото превъзхожда с нещо „La La…“, примерно 🙂

    2. За съжаление много взеха да се смесват мненията и да клони към не толкова велик, колкото го изкарват някои от нас (плюс, очевидно, глобусите и номинациите за Оскар до момента). Та… тегаво. Просто не искам още един „Shakespeare in Love“, който все пак харесвам, да се срещне с „Chicago“, който спокойно мога да пропусна 😀

  7. Е па нема ли поне една номинация и за Антоан Фукуа за „Цветнокожата седморка“, да го ева? Ебати расистите… Ся на Джейда Пинкет пак ше й подрани цикъла. Дано поне на некой друг афро-…африканец му дадат нещо, че иначе тежко му на Тръмп…
    Ех, да можеха да се върнат 80-те. Приматите служеха само за цвят, екзотика и статисти, а актьорите все още участваха във филмите по заслуги, а не по етническа милост. Даже и Марк Твен учихме в училище. Какви расистки времена бяха…

    1. Споко, нали на „Collateral Beauty“ целият каст е номиниран за едни други наградки, така че Смитеца може да замъкне вкъщи някоя награда.

  8. Passengers с номинация за музика?! Как пък не и обърнах внимание, за разлика от музиката в Nocturnal Animals и Arrival, например?!

  9. Бла,бла, пълна простотия са номинациите тази година… Мюзикъл да спечели…ужас за окото и ухото… Киното е в пълен упадък. Пълна порнография с дигнати гащи.

  10. Иска ми се Moonlight да спечели и тук най-добър филм…Въпреки, че филмът вече в известен смисъл е спечелил –

  11. Баси, коментарите на този сайт са свърталище на най-големите идиоти. Наздраве, пичове!

  12. Напълно ми е непонятно как Hell or High Water е номиниран за най-добър филм, за сметка например на American Honey…

    Прогнози:
    филм – Ла Ла
    реж. – Шазел
    женска роля – Юпер
    мъжка роля – Афлек

    1. Я стига,филмът си е доста добър,а American honey е една добре заснета тийн драмичка.Това,че на много хора им липсват първите 18 години си е техен проблем.

  13. Очаквах Genius да е номиниран в поне една категория?! Дори само заради играта на Джъд Лоу.

  14. Тази година нещата са прозрачни, за никой няма да е изненада, кой ще е големият победител.
    Очаквам 9 награди „Оскар“ за „La La Land“ (Филм, режисьор, актриса, монтаж, кинематография, музика, песен, звук и сценография)
    2 – за „Manchester by the Sea“ (Актьор и оригинален сценарий). Тук , силно се надявам, заради миналогодишният рев, да не земат да подарят наградата на Дензъл Уошингтън. За оригинален сценарий срещу „La La Land“, изглежда 50/50, но все пак моят фаворит е „Manchester by the Sea“ .
    2- за „Moonlight“ (Поддържаш актьор и адаптиран сценарий)
    1- „Fences“ (Поддържаща актриса)
    1 – „Hacksaw Ridge“ (Звуков монтаж)
    1 – „Jackie“ (Костюми)
    1 – „The Jungle Book“ (Визуални ефекти)
    1 – „Star Trek Beyond“ (Грим)

    След, като ви разказах всичко може и да не ги гледате хахах

  15. Дай пример за филм, който според теб има „някакъв сценарий“.

  16. След броени часове на червения килим на Кодак Тиътър ще излязат звездите за раздаване на годишните награди „Оскар“. Цял съм разтреперан от вълнение… Направо ми се разтрепераха чорапите… Раздаването на наградите „Оскар“ винаги е било повече политически, отколкото художествен акт. Но тази година журито удари дъното. Безспорно и безапелационно.

    По-рано се знаеше, че ако в един филм обилно се вее щатско знаме и ако главния герой с чело, непробиваемо за куршуми трепе хитлеристи, английски окупатори, побеждава Космоса и т.н. и т.н. -филма печели „Оскар“. Много оскари. Това обаче беше ТОГАВА. Сега академията е ужасена от лозунга „Да направи отново Америка велика“. Този лозунг е допустим само на кино. И съответно Академията тази година запретна ръкави и се представи като политическа организация, при това със солидно финансиране.

    Миналата година Уил и Джеда Смит направиха цирк, като протестираха че няма черни актьори и тази година белия цвят беше обилно размесен. Все пак Академията трябва да изпрати СИГНАЛ, че ЖИВОТА НА ЧЕРНИЯ ИМА ЗНАЧЕНИЕ. Все едно не го знаем наизуст. Главна мъжка роля се очаква да вземе Дензъл Уошингтън за авторския му филм „Прегради“.В което негър с провалена кариера в спорта проваля кариерата на сина си, бори се расизма и там каквото още се сетите. Божичко, там колко века ще се борят с расизма? Все едно гледам някои наши юнаци, дето в 21-и век им се мержелее реставрация на комунизма. Съгласен съм, че Уошингтън е читав актьор ама точно тази година филмът си беше толкова политически коректно пуснат -че повече няма накъде.

    Купона обаче е още по-голям с женските оскари. Партньорката на Дензъл Уошингтън е номинирана за… Най-добра поддържаща женска роля. Изключително политически коректно. Черна аткриса ще вземе оскар тази година. А защо не за най-добра женска роля, защото партньорката на Уошингтън в никакъв случай не е в поддържаща роля? Ами елементарно -оскар за женска роля трябва да вземе Мерил Стрийп. Все пак от нея се очаква да дръпне поредната псувня от висока трибуна по адрес на президента на САЩ.

    За оскарите за анимация вече писах, че ни е в кърпа вързан. Филмче за сляпо момиче със странно име, дело на „мигрант“ -това е ПЕРФЕКТЕН сигнал за това колко са важни мигрантите за САЩ. Но и това не е достатъчно. За късометражен документален филм е номиниран фирма „Белите каски“ на сирийски режисьор. В които се разказва за героизма на белите каски в Алепу, спасяващи цивилни изпод разрушени от гадните руски снаряди сгради. Белите каски са надпартийна структура, която и т.н. и т.н. И която с падането на Алепу се оказа, че не съществува. Няма ги, мафиш на арабски. Което се знаеше и преди падането на Алепу -белите каски се редуваха да спасяват едно и също момиче не знам колко пъти. Поне да го бяха преоблекли и да му бяха сменили прическата.

    Та защо тогава са номинирали филма за документално кино? Когато снимаш филм за нещо, което не съществува трябва да се даде награда за игрално кино. Така или иначе филма не е сниман в Алепу, а вероятно в съседни Оман или Катар.

    Накрая -въпросните режисьори и актьори тази вечер ще влязат в ролята на наш морален компас. Можех и да го приема. Ако бях на 10-12 години. Тези хора като влязат в Кодак Тиътър заедно с тях ще влязат поне 500 милиона долара и отгоре във вид на бижута, дрехи и фризури. Та това, казвате, са хора които са загрижени за обикновения човек, така ли?

    Та така. Раздаването на оскари отдавна представлява тръпка само за участниците в тях, тотални провинциалисти въздишащи по един приказен свят и … Толкова. Амин.

    1. Испаноезичните са вече много повече от негрите.
      Холивуд готов ли е ако латиносите се събудят и поискат полагащият им се политкоретен пай? 🙂

    2. Не гледай толкова драматично на нещата, сипи си едно уиски и гледай (или не гледай) церемонията и си свиркай. Глей си кефо, както пише Елин Пелин, няма нужда от драма – годините минават и всичко се променя, chill.

    3. Шансът Вайша да пребори Пайпър е колкото песен на Азис да попадне в категорията best song.