Забавих се с ревюто за „Воевода“, защото исках съзнанието ми да бъде спокойно и отворено, исках да отделя на филма цялото си внимание. Отидох да го гледам в най-голямата зала, с най-добрия звук, защото вярвам, че българското кино трябва да бъде подкрепено, трябва да му се подаде ръка, за да излезе от блатото, в което се намира. И дори тинята да те опръска, твой патриотичен дълг е да сториш всичко по силите си, за да го видиш отново в пристойно състояние. Говоря глупости, разбира се, просто нямах време и желание да отида по-рано.

Филмът е копродукция между България и Хърватия, като на режисьорския стол и в главната роля се подвизава Зорница София („Мила от Марс“, „Прогноза“). Историята е вдъхновена от разказа „Румена войвода” на Николай Хайтов и според официалния синопсис разказва „бурната истинска история” на Румена – майка, която е принудена да изостави дете и дом, за да предвожда чета, раздаваща свое правосъдие в завладяната от Османската империя България.

След фантастичния успех „Дякон Левски” на Максим Генчев, не е чудно, че всички очи се обръщат към тежкото ни минало, изпълнено с тегоби и страдания, за да разкажат онези истории, които досега не са получили достатъчно внимение. Макар амбицията и широкият мащаб да не са най-разпознаваемите черти на българското кино, някои хора са решени да ни убедят, че и ние можем да разкажем увлекателна история в отминала историческа епоха, която да бъде автентична и същевременно съвременна. Ами, не можем.

Автентичност до дупка
Автентичност до дупка

Едва ли ще кажа нещо позитивно за „Воевода“, така че ако сте някой надъхан патриот, който е плакал с горещи сълзи на филма, може да се насочите направо към коментарите, заради които и без това сте дошли. И за да е ясно – нямам проблем с патриотизма в киното, стига киното да е добре направено. Уточнявам и, че не бях предубеден (поне не повече от всеки друг път, когато гледам български филм), даже очаквах да видя нещо наистина различно, защото историята го позволява.

Каква история, братче, във „Воевода“ няма история, има само сглобени клипчета, по които да гадаете кой къде е и какво прави. Първата част е жалко извинение за изграждане на образ и създаване на културен контекст. В нея режисьорът би трябвало да ни потопи в живота от онова време, да опознаем героинята и корените на мотивацията, която ще я движи през останалото време. Вместо това трябва да прекараме време с едно намусено дете, което се боричка с момчета и стреля като Вилхелм Тел (това не мога да проумея защо го имаше).

Лошите турци (защото за какво са ти нюансирани герои), разбира се, изнасилват жени и съскат през зъби. Те са глупави и несъобразителни и една жена, можете ли да си представите, ги разиграва както си иска. Топла патриотична усмивка се разстила на лицето ви. Румена убива насилника си и хваща гората като единстена алтернатива. Това е. Всичко е черно-бяло, категорично и непосилно сериозно. Тя е жена в един мъжки свят и сега ще им покаже на всички, че може. Стискане на зъби и смръщени вежди. Нищо чудно, че Зорница София е избрала да изиграе главната роля. Отношението й пред камера силно отразява режисурата й.

Сякаш са излезли от гората зад тях, нали?
Сякаш са излезли от гората зад тях, нали?

Но да се върнем на историята. Създателите на филма може до утре да се бият в гърдите колко е български, как е базиран по Хайтов и т.н, но „Воевода“ преди всичко е филм и трябва да играе по определени правила, които нямат нищо общо с тематиката или историческия период. За по-простичко ще раздробя филма на три части. Първата, която споменах по-горе е елементарният опит за разкриване детството на Румена. Тук паралели могат да се направят със стотици филми, но нека подхвърлим „Време разделно“ и „Смело сърце“, които колкото и да са различни, правят успешно това, което „Воевода“ не успява. Първият създава автентичен свят с широки мащаби, в което вилнее силен антагонист (почти по Серджо Леоне), докато вторият показва пътят на героя – загубата и обречения бунт срещу властта.

Филмът на Зорница София играе по същите правила, само дето е с жена, което няма никакво значение. Дали е жена, дали е мъж, дали е ескимос, за мен е важно да видя пълнокръвни герои, на които да съчувствам. Героите във „Воевода“ са безлични като кибритени клечки.

Втората част на филма общо взето е бягане по горите, криене и нападане от засада. Супер! Винаги съм харесвал подобни на „Робин Худ“ истории. Дори, когато са непохватни, да не кажа съвсем калпави, откривам нещо, което да поддържа интереса ми до края. Вече знаете какво ще кажа. Във „Воевода“ виждаме хайдутите да седят в пещера, да седят на полянка, да седят под някое дърво. Това явно е хайдушкият живот – едно вечно клечене в балкана. Единствената сцена, в която присъства някаква автентичност в бита, беше, когато един от героите си изяде чепика.

Поредната вълнуваща сцена от „Воевода“
Поредната вълнуваща сцена от „Воевода“

Започнах да пиша за героите, но абзацът излезе много кратък (странно, защо ли). Дори джуджетата в „Хобит“ имаха повече характер от петимата четници, които Румена предвожда. А онова са 13 джуджета, еб*си! Заклевам се, дори едно име не мога да ви кажа. Единият го играе Валери Йорданов и героят му имаше потенциал да се развие, стига Валери да не беше толкова скапан актьор, да имаше по-добър диалог и сцените с него да бяха заснети по-добре. Всъщност само това са проблемите на „Воевода“.

Има един брадат. Него го играе Димитър Селенски, заклевам се този Селенски е добър актьор и един от малкото, които си казваха репликите естествено. Имаше млад поп (може би вдъхновен от „Vikings”) за малко по средата, който гледаше толкова облещено, сякаш е актьор, който знае, че това е ролята на живота му и иска да даде всичко от себе си. Сцените в тая планинска обител ми напомниха на книгата „Възвишение“, от която също се е черпило вдъхновение. Особено за третата част на филма, която е смъртта на идеала.  Опитът да се преплете архаичен и съвременен език обаче е нескопосан и става причина за няколко комични сцени.

Свършиха ми героите, за които мога да ви кажа нещо. Самата Румена я коментирахме вече – стреля като Вилхелм Тел, гледа лошо и й е тъжно за децата, които е зарязала в селото (чиито образи изскачат всеки път, когато тя си мисли за тях, защото, нали, вие няма да се сетите, защото може би сте забравили, че има деца от всички други глупости, които се случват).

Помествам горното видео, защото в него си личат някои от проблемите, за които пиша. Особено патетичния тон и отношението на Зорница, която се е взела за българския Иняриту.

Без герои няма емоция, без емоция няма филм. Тук няма и особено интересна история. Имало жена в България към средата на 19 век, която оставила всичко и отишла в планината да предвожда чета. Безпрецедентно, интересно – разбира се. Добра история – не съм сигурен. Защото как се влиза в съзнанието на Румена, каква жена е била, на какво се е надявала, на какво се е смяла. Не е лесно да се развие образ на толкова отдалечен във времето герой и винаги е наложително да се търси различен ъгъл. История като тази, за съжаление, която е толкова черно-бяла, не предлага особени нюанси.

Трябва да приключвам, защото не искам съвсем да отразявам чувството, което ме измъчваше в залата, докато гледах филма. Чувство на задух и вечен живот в Чистилището. Ще уточня само, че във филма има 2-3 страхотни комедийни момента, свързани с монтажа. Лято е, четата върви в гората. Следва кадър на катеричка, която тича по заснежените клони. И хоп! Отново е пролет. Ами да, така е минавало времето едно време, когато не са имали фейсбуци.

zornica_sofia_s_Voevoda

Колкото до техническото изпълнение, операторът ми дължи едни таблетки Антиметил, защото тая клатеща камера не знам какво трябваше да прикрие и не знам какво внушение трябваше да ни създаде, но когато зрителят чувства нуждата да си затвори очите и да стиска стола с все сила и със смътната надежда, че пристъпът ще премине, не мисля, че дори Пол Грийнграс би останал доволен.

Музиката също е повече от отлична. Има една акустична китара, която си проправя път през десетина минути, напомняйки ни, че може би всичко това е една голяма шега, може би е реклама и филмът още не е започнал. Хайдутите досущ като джуджетата в „Хобит“ също така пеят песни. Както е казал Бай Ганьо – каквото и да правиш, винаги е добро време за една песен! Ако имахме Златни глобуси, „Воевода“  щеше да е в категорията най-добър мюзикъл/комедия.

Спирам, не е коректно да ви губя времето с нещо, което се изпарява още на следващия ден. Ако трябва да синтезирам филма до някакъв образ, ще трябва да се върна към една от екшън сцените в него. Докато се гърмят с турците, един от четниците драпа нагоре по склона с рехав храст, закачен над задника му. Досущ като „Воевода“ той се опитва да излъже врага, че е автентичен и част от заобикалящия го свят.

Оценка: Среден 3

П.П: Разбира се, много вероятно е жестоко да съм се заблудил и филмът да е съвременна класика. В случай, че сте скептични към мнението ми, може да чуете другата гледна точка „мигове след премиерата“:

Similar Posts

Вашият отговор на Ана-Мария Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

199 Comments

  1. Aвторът на този текст е мазохист, заслужаващ медал.

    PS Дори само жалкото пиар видео с превзети хвалби от родни „знаменитости“ е добра причина да се стои далече от тая патриотарска помия. Макар че те и трейлърите дадоха ясна представя за мащаба на поредния роден творчески кино фейл.

    1. Проблемът е, че не виждам патос и вдъхновение у тези знаменитости… Говорят с равен тон, сякаш сами не си вярват.

    2. Te просто за пореден път демонстрираха пословичния вакуум на родните браншове, където всички се хвалят взаимно на приятелски начала. Ако имаш дори капка здрав разум и естетически критерий, няма да припариш до клозетни рожби като „Воевода“.

    3. Тракийски оръжия са ползвали дори хайдутите ни! каза:

      Ей фейл дано от рак да умреш ти и всички като тебе помаци мръсни ходи си в холивуд да лапаш негърски курове циганин умри от рак

    4. Сигурен съм, че майка ти се гордее с тебе 😀

  2. Това пoследното видео с коментарите след премиерата – director’s cut ли е? :))

    1. Направи ми живота по – красив. 😀 😀

  3. Така и предполагах без да съм го гледал още .Много съм разочарован от българските кино продукций напоследък ,Много .
    Чакам някой да направи наистина много добър филм скоро защото нищо не ни липсва .Мечтая си да гледам адаптация на книгата на Христо Калчев „Белия дявол и неговите синове “ но с размаха на „Тай пан „примерно .

    1. Единствения скорошен БГ филм, който си заслужава времето и нервите е Каръци, всичко друго е рядко претенциозно щастие. И „XI a“ донякъде…

    2. „Продукций“?!? Това някакъв римски император ли е?

  4. не знам, надявам се да го има в dvd-то, което задължително ще си купя. същото важи и за страхотния поглед зад кулисите, където става явен мащабът на продукцията.

    1. Да, все пак това на трейлър поне изглежда като българската Рума Крофт.

  5. „Докато се гърмят с турците, един от четниците драпа нагоре по склона с рехав храст, закачен над задника му. Досущ като „Воевода“ той се опитва да излъже врага, че е автентичен и част от заобикалящия го свят.“
    РЕВА!!! 😀

  6. Как може някой въобще да допусне, че „филм“ на Зорница София въобще става за гледане…
    Аз бих го гледал единствено след време, на торент (ако някой си даде труд да го рипне), за да се забавляваме с приятели, като правим злобни коментари по адрес на филма. По същия начин съм гледал навремето и „Мила от Марс“.

    Според мен Зорница София е христоматиен пример за посредственост.

    1. Не е фатално да си посредствен, тъжното е да си посредствен с претенции.

  7. Защо ли не се учудвам, че резултата на поредния мазохистичен БГ кино напън е обчайната рядка диария. Много тъжно е като се замислиш, че родното ни БГ кино толкова е заорало в тинята, че единствено и само с рекламирането на безмозъчен и първосигнален псевдопатриотизъм може да накара да някой да му обърне по-сериозно внимание. Айде да си извадите НАТФИЗ-ките тикви от тинята на миналото и почнете да гледате към бъдещето, а? Отдавна вече трябваше да сте разбрали, че родния кинозрител иска резултати, иска нещо наистина различно и оригинално, нещо професионално направено и отдавна му е писнало да ви подхвърля нещо повече от дежурното вяло „еми като като за БГ филм толкоз“ както подхвърляш с досада развален салам на улично куче, за дето се е претърколило… [/rant over]
    Нека пишман патрЕотите се навъсят…. СЕГА!

  8. „Гледайте българско кино в кино“ – ЛАО!!! 😀

    „Това явно е хайдушкият живот – едно вечно клечене в балкана.“ – ХАХАХАХАХАХАХАХА 😀

    Прекалено много се заклеваш, ма явно е от патриотизма във филма 😀

    С удоволствие НЯМА да го гледам… но поне извъртях клипчетата… писна ми да ми обясняват колко труд (и колко трудно им е било) е вложен, но пък продуктът е факин шит.

    1. Заклевам се в сабята си, че другия път няма аз да пиша за български филм. 😀

  9. „Без герои няма емоция, без емоция няма филм. “ – Най-важното изречение, което всеки БГ режисьор, трябва да си го татуира на пишката, за да го прочете поне тогава, когато лъска на поредната си полюция взела 1 милион държавни пари!

    1. Не са държавни, сигурно некой по-заможен педерунгел, натрупал финикийски активи по време на юго ембаргото, се е взел за продуцент; и после ще се пеняви в защита на филма, срещу безпощадната критика на оперейшан кино и лидера на тази разпасана клика от „кинокритици“ – Дримов! 😀

    2. Държавни са.
      „Филмът е копродукция на MQ Pictures, финансиран от ИА Национален филмов център, в копродукция с Nu Boyana Films, Dream Team Films и със съдействието на NOVA. За България разпространява LENTA.“
      Но по-важен е крайният резултат, наистина…

  10. Добре бе… тия хора от клипа накрая какво кино гледат по принцип?!? Интересно ми е, щото сигурно имат някаква база за сравнение… „Том и Джери“, „Смърфовете“, „Трансформърс“?!

    А като започнат да говорят за трудности и препятствия и се сещам за интервюто на Сърджан Драгоевич:

    „Например, за „Парад” се наложи да вземем повече от 100 хиляди евро в брой от лихвари. И трябваше да плащаме по 10 хиляди лихва всеки месец. Така че, ако не съм успешен – и аз, и моята продуцентка Биляна Първанович бързо ще се озовем на дъното на Дунава с бетонни ботуши на краката. Може да е смешно, но е истина. Нашият екип инвестира печалбата от един филм в следващия. “

    Едните са в живота и във и извън филмите, нашите живеят в неква паралелна вселена в които тесен кръг „посветени“ взаимно си кусат говната и цъкат с език, щото са оформени по гурме каноните… сиктир…

    1. А Парад е милион пъти по хубав филм от Румена войвода..и стига сте намесвали гейовете,ние не сме виновни за нечия некадърност.Даже пи ар кампанията на тази глупост е тъпа!

  11. Йей,

    като направи филм за афганистанската рапърка, тогава ще отидя да го гледам.

  12. Не обичам да намесвам това с парите – кой откъде е взел и т.н. Важен е крайният резултат. Иначеда, след това става повод за допълнителен срам.

    1. вие сте светлината в моя тунел

  13. Бг филм за игото, а я няма Елена Петрова да я изнасилят 2-3 пъти. Така се добива повече автентичност. Те не го ли знаят от НАТФИЗ? Сърдита съм и няма да го гледам.

    1. Голям пропуск, наистина. Явно Хубавата Елена вече е прекалено стара и не е по изтънчения вкус за екранните османски изедници.

  14. Добре де. На кой да вервам 🙂 Тия след филма да не са на гъби, или ти 🙂

  15. Тъпърва ще я гледам таз гняс, за да дам оценка, но пък прочетох разказа на Хайтов.
    Та Хайтов е успял да направи онова, което Зорница София явно не е успяла – представил е образа на Румена интересно и с известна психологическа дълбочина. И от неговия разказ, макар и разпокъсан, могат да се извадят достатъчно неща за интересен филм и интересни герой, ама явно всичко пак са омазали.

    1. до Давид – герои се пише с И, не с Й
      това Й се оказва голям проблем. 🙂

  16. Огромният проблем на българското, с извинение, кино, се нарича „сценарий“.

  17. Наистина се радвам, че коментарите и ревютата потвърждават и моето мнение. Гледайки всички знаменитости колко го хвалят, реших, че само аз съм гледал различен филм. Живеейки с актьор, в малък провинциален театър, в малък провинциален град, ще си позволя да кажа неговото мнение – „…и ти ме караш да ставам известен – за да играя в неща като това?!? – Не, благодаря!“
    А моето мнение е подобно на горекомонтираните – сценарий, звук, актьорска игра, режисура – много зле … Жалко ! Но то трябва да е ясно само като чуеш, че сценарий, режисура и главна роля и продуцент са един и същи човек, който си позволява да казва – „Ами търсих актриса за ролята, ама не намерих подходяща и затова реших аз да играя“ – wtf?

  18. Ужас и безумие! Трябва просто да си луд, че съзнателно да го гледаш този филм, че даже пари за билет да дадеш. Търсачи на силни емоции сте! Аз след „Източни пиеси“ си научих урока, по малоумно нещо не съм гледал и няма и да гледам. БГ кино, само от преди 89 г. То това не може да се нарече кино. Даже не е и да го гледаш, като пародия.

  19. Дори и да се съглася с написаното от автора, а аз не съм съгласна, да кажеш, че Валери Йорданов е скапан актьор??? Верно ли? Това ми е твърде много, честно. Авторът си има право на мнение, не му е харесал филма, за него е пълен шит, ОК. Единствено ми е чудно дали щеше да е толкова прецизен в критиката и анализа на всеки друг НЕ български филм, защото имам чувството, и не само чувството, а направо съм сигурна, че на 90% от българите нещо им става като трябва да коментират нов български филм. Сякаш се прави някаква луда надпревара кой по-оригинална смешка и бъзик ще измисли за филма, героите, режисьора, музиката, оператора, декора, храстчето и т.н.. За доста по-калпави американски филми се пишат прилични рецензии, но за български филми сякаш вадите лупа и микроскоп да гледате всеки детайл. Приключвам. Само още нещо – да коментираш филм, който не си гледал и едва ли ще гледаш, е доста тъпо и ограничено. П.с.: не съм роднина на Зорница София и нямам нищо общо с филма. 🙂

    1. Аз съм ЗА българското и току що излизам от прожекция, която за мое съжаление не издържах до край! За първи път в живота си излизам от салона преди да е свършил филма. Отново ще повторя „за съжаление“, но това което гледах беше пълна гротеска. Случвало ми се е да гледам тъпи неща и съм ги доглеждал до край само, за да видя дали може да стане още по-тъпо и до къде ще стигне, но този „филм“ надмина всички мои очаквания. Звука беше ужасен, музиката към филма може да се приеме за хубава, но не и в този случай, тъй като прозвучава в най-неподходящите моменти, почти хаотично. Опитваха се да говорят някакъв македонски диалект от онова минало, който от време смесваха със съвременен уличен жаргон – изключително пошло! Автора на статията много точно е описал цялото изживяване – свързани клипчета почти хаотично и в голяма част от тях трябва с усилие зрителят да сглобява хронологията. Определено във филма липсваше актьорска игра, а тежкото дишане сякаш гледаш порно, непрекъснато съпътстваше сцените. В добавка това ужасно заиграване (клатене) с камерата имах чувството, че е правен в час по трудово и недоумявах защо е всичко това. Общо взето филма е тотално разочароващ! През цялото време ми се искаше просто да прочета коментари, за да си сверя часовника, а и мисля, дори самия факт, че пиша такъв е показателен. Аз съм от онези, които са го гледали и честно казано ми се прииска да дам своето мнение, защото в случая просто прекалиха…, имам пред вид създателите. А бе тези хора не гледат ли какво се е получило?! Откровено казано ме е яд, защото не бих искал да давам такъв коментар за български филм, но това беше ужасно и ако заради патриотични чувства си премълчим, рискуваме тези хора (актьори, сценаристи, режисьори и пр.) да останат с фалшивото убеждение, че са направили нещо велико.

  20. Аз друго искам да попитам: „След фантастичния успех „Дякон Левски” на Максим Генчев…“
    Това е някаква шега нали?

    1. Да, „фантастичният“ нещо не е хванал кавичките.

    2. Максим Г обра наградите на фестивал в Индия 100 милиона зрители по 1 цент от билет да вземе има да му се подмазвате

  21. Аз пък гледах филма и не съжалявам. Вярно сценарият на моменти издиша, някои режисьорски решения будят недоумение (като сцената със засадата на турците – взрив, суматоха, после тромаво тичане по баира и още по-тромав бой, от което зрителят лекинко се измъчва), има протяжни сцени и прекалено заиграване с камерата в търсене на ефекти, които стават обаче дефекти. Човек на моменти даже може да реши, че гледа документален филм, а не игрален. И да, Зорница София не е актриса и никога няма да бъде, добре, че репликите й се броят на пръсти. Но пък, честно казано, друга жена в тази роля не мога да си представя. Въпреки всичките й кусури, личи, че е обсебена от образа на Румена.
    Обаче! Историята е тази, която впечатлява. Личи огромният труд на екипа да проучи и пресъздаде правдиво един малък отрязък от най-мрачното време в българската история. Да, и рязане на глави е имало, и набиване на кол, и отвличания на деца и жени, и изнасилвания. Всичко това се вижда във филма, без да се натрапва и без да се преиграва.
    Не са героизирани и хайдутите, каквито сме свикнали да ги виждаме в соц лентите. Тук са показани мъже, някои от тях с престъпни наклонности, други не толкова запалени по каузата да помагат на поробените си събратя. Няма заигравка със „смърт или свобода“, но има жажда за мъст от угнетени хора, хванали гората след някаква голяма загуба.
    Сравнението на Румена с Робин Худ е нелепо. Историята на тази жена е истинска, най-малкото. Мога само да благодаря на екипа, че я разказа.
    И накрая – този месец изгледах почти всичко ново, което излезе на големия екран. На някои от американските бози не помня заглавията, за други пък изобщо не се сещам, но филмът за Румена войвода не ми излиза от главата. А не е ли това в крайна сметка целта на един филм – да въздейства на публиката? Гледах го седмица след премиерата, салонът беше пълен, както не е бил от доста време насам.
    И един съвет към коментиращите. Наистина е тъпо да давате оценка на нещо, което не сте видели.

    1. Защо да е нелепо? За Робин Худ се знае точно толкова, колкото и за Румена. Това дори не е основното. Дал съм пример с филмите за разбойника в чоропагащи, защото сцените с горските засади неизменно черпят вдъхновение от там. В този смисъл можем да го сравняваме и с „Последният мохикан“. 🙂

    2. Прекалено сте свикнали с американските бози, трайте си и не се излагайте

    3. Рангелов, викаш да свикваме с българската аудио-визуална помия, така ли?
      До този момент не съм прочел НИТО ЕДИН аргумент изведен от защитниците на Воевода, който да ме убеди, че филмът действително има някаква стойност 😀

  22. Двата трола които защитават рядкото лайно Воевода всъщност са едун и същи човек. Зорница София в бездарна яръзкарка която няма двн работен стаж.Заради връзките на баща й -гнусно комунистичеако ченге са й дали да харчи парите на данъкоплатците.Филмът не става защото не е кино а държавно субсидирана заетост на кръг некадърни витизчии П..П Гледал съм филма.

    1. „Троловете“ поне пишем грамотно, за разлика от теб.

    2. Не се хаби , филмът не става! По добре кажи на Зорница и бандата да връщат парите на НФЦ!

    3. баща и покрадваще яко от експедицията до Еверест
      истината е друга .
      от завършила със зор средно и Вишу къде с лъжи къде със задник тя се издига до режисьор некъдрен при това..

  23. „Автентичен“, „много български“ и „всеки българин“. Така се печели овча публика.
    Как пък никой не разбра, че още не е дошла третата световна война, която е помела целия свят, освен България и само ние сме си запазили „българщината“, сиреч „нашенското“, докато целия свят бива разкъсан от междуособици.
    Елементарните похвати (на ниво трети клас природознание, преподавано от анархистичен националист), опитващи се изкуствено да изнасилят у мен една патриотична емпатия не работят.

  24. Както казах и лично на хората от екипа „Един Крум филм не прави!“
    Жалко за вложения труд…
    Забавно ревю – well done, Мартс 🙂

    1. Не е толкова жалко, щом буди такъв интерес и породи коментари и различни мнения. 🙂

    2. Пък точно тоя Крум е операторът, нали? Та той е най за трепане.

  25. То трейлъра едвам изгледах камо ли целия филм ,, с къф акъл са снимали не знам ,

  26. Ако под „трол“ разбирате човек с различно мнение, такава съм. Макар че троловете не си губят времето в културни дискусии (и като казвам културни, изключвам някои от участниците), защото им се плаща да дезинформират или формират обществено мнение под политически статии. А аз споделям лично мнение. Не знам дали бих гледала филма втори път, но със сигурност ще го помня дълго. На мен ми въздейства. Може би ще въздейства и на половината от тези, които набързо го оплюха, без да са го гледали. Мярнах нещо по-горе за овце. Ами какво по-овче поведение от това, да пригласяш на чуждо мнение, за да се харесаш, без да имаш потребност да съставиш свое?

    1. Кое, по-точно, от написаното от мен, те наведе на мисълта, че „нямам потребност да съставя свое“ мнение? Това, че се различава от твоето или просто, защото не ти харесва, това автоматично ме прави „овца“?

  27. Филма не е и не може да бъде автентичен,защото:Първо не е сниман в Осоговският балкан и Кюстендилска област,където се е развихрила Руме/яна войвода.Второ говорът е наподобен на шопският,но почти нищо общо с със специфичният ,,къцафски“ кюстендилски говор,който е смес между шопски диалекти и македонски такива.В Кюстендил не се казва например Гюешево,а ГюЙшЕВО.Музиката става,обаче пак нищо общо с фолклора от Кюстендилският регион,където са писани и песни за въпросната войводка.И още по описанията на войводката тя е малко нещо ячка- като две плеймейтки/манекенки/балерини накуп,справка автентични невестински костюми ….И това е най-приятелската възможна критика..поне американските ,,помии“ горе долу се опитват да го докарат на автентичност..А Валери Йорданов има едно актьорско изражение-недоволна от живота мутра.

    1. Сниман е там, където мутрафоните не са успели да изсекат скатовете за да си набодат резиденции. Не са много такива места. Всъщност, ти разбра сниманите гори къде се намират, така ли? Толкоз ли са малко останали веч…Кажи, че ми харесаха и бих искал да се разходя там.

  28. Хайде да не драматизираме чак толкова 🙂 Филмът е гледаем. С малко въображение всеки може да намери по нещо за себе си.

    1. Душичка, с малко въображение мога да се радвам на кръжоци по самодейност с видеа с 20 лв. Бюджет. Но за 1млн мои пари да ми се сервира лайнце в целофан и панделка… ми аре у лево

  29. Интересно ми беше ревюто за въпросния филм и съм абсолютно съгласен и все пак смятам, че автора дори е показал достатъчната доза патриотизъм и е дал оценка 3, въпреки че не съм сигурен до каква степен този филм я заслужава. Отидох на Кино заедно с приятели, поради една мила и до болка позната причина, нека „да дадем някое левче“ за българското кино, при все че знаем какъв ще е резултата предварително.
    За съжаление аз подходих може би с доста повече предразсъдъци, но на фона на предходните български филми, които се рекламираха все пак успешно и имаха гледаемост, ми беше ясно, че и това ще е нещо , което е поне малко гледаемо и бързо забравено.
    Има една особена черта в българските филми и тв продукции , които съм гледал.. . Героите са по-скоро театрални и самите им жестикулации и изражения на лицето , някак оставят (поне в мен) винаги един незавършен и недоизпипин образ. В този филм този проблем си беше налице. Както и винаги странните операторски похвати и лошото озвучение на героите, които съм забелязал при други такива продукции. За сюжета е написано достатъчно, не мисля да го коментирам наистина. Вярвам в идеята, че ще получим ,наистина качествена и добра българска продукция, незнайно кога, така че винаги отивам с частица надежда към киното. За съжаление досега съм отличил само ДЗИФТ и Тилт и не заради някакви кой знае какви стойностни моменти във филмите, а заради носталгията , която ми навяват по някакъв начин към детството 🙂

  30. Гледах филма – хареса ми и смятам, че тршбва да бъде гледан, така както трябва да бъде гледан Козият рог.
    Учуден бях на жалките опити са словоизлияния на г-н Касабов. Учудването ми бе обяснено като научих – роден 1991, завършил Мениджмънт. Първия факт обяснява фата с какви филми е „закърмен“ господина, а втория – обяснява претенциите да разбираш от нещо без да имаш основа. За инфо – набор 74 съм и не познавам нито Зорница София, нито екипа. Какво, мили ми Мартине съгради ти лично, че да имаш право да пишеш толкоз глупости накуп?
    „Пали джапанките“ допълва милата родна картинка – претенции да бъдеш интересен и толкова.

    1. Ето ги поредния трол пишещ от същото ай пи като предните два-веротно самата зорница или друг от крадливата банда.знам от сигърно място че плащали по 100кинта за положително ревю за лайното Воевода .Филмът е боклук и единствената му цел е да осигури лежането и поркането на бандата на зорница с държавните пари.И понеже няма аргументи в полза на псевдоисторическата повърня веднага обижда Мартин .и сайта.Може не винаги да съм съгласен с Операцията но в случая са прави
      Зорница София и екипа са крадци и некадърни връзкари!

    2. ЦОНЕВ, без да защитавам позицията на автора спрямо филма, той ще си я защити сам, предполагам. Искам да вметна, че първите две цифри на ЕГН-то не отговарят на интелекта, вкусовите предпочитания за филми, музика, сексуалната ориентация и каквото там искаш , свързани с личността. Такива коментари от типа „Аз какво съм видял за тия 15 – 20 години повече“ сме се наслушали в България. Колкото до въпросните глупости, доста хора сме ги написали и сме ги аргументирали по някакъв начин. Фактът , че нещо е различно от твоята позиция, не го прави автоматично глупост….. Би било хубаво , да се разбере един път завинаги от закостенелите ни мозъци, че светът е повече от черно и бяло :)))) И не говоря за 50-те нюанса Сиво 🙂 🙂 🙂

    3. Цонев, ласкаете ме с подробното проучване, което сте направили. Явно съм съградил нещо, щом предизвиквам такъв интерес.

      „Козият рог“ е най-добрият български филм, правен до момента и е задължителен за гледане. Защо според вас „Воевода“ е задължителен за гледане?

  31. „Единият го играе Валери Йорданов и героят му имаше потенциал да се развие, стига Валери да не беше толкова скапан актьор“

    Ако не се лъжа филмът не е препоръчителен за лица под 12 години. Кой те пусна в салона? Вашите знаят ли къде си ходил?

    Шегата настрана. Не съм гледала филма, не познавам авторите, не съм запозната с качествата на екипа и актьорите.

    Ревюто е проява на лош вкус, но по-лошото е, че лежи върху собствен, личен вкус за филми. Вкус, който кара автора да тича с флаг по тъчлинията и да е готов да вдигне съдийския флаг. Защо изобщо гледа кино критикуващия. Търси удоволствие или търси грешки. Съществуват аргументирани изречения в това ревю, но поднесените по детски оценки в него показват силно изразено неуважение към киното като жанр. За да критикуваш нещо, трябва да го обичаш. Аз мразя счетоводството и мога да напиша за всяка една декларация подавана към НАП остра критика. Защо обаче да губя времето си и това на тези, които ще четат?

    1. Ако създателите на Воевода имаха уважение към киното, нямаше да направят този „филм“/запис 🙂

    2. Няма как да се съглася с вас, Елица. Разбирам, че по някакви причини сте пристрастна, но правенето на филм се опира на определени обективни „инструменти“, да не използвам думата правила.

  32. Здравейте,
    мнението ми не е по темата, но тъй като не виждам къде другаде на сайта човек може да ви даде обратна връзка, която не касае конкретен филм, го пиша тук.
    Поздравления за сайта и за работата, която вършите целия екип (макар предполагам, че за вас не е точно работа, а в голяма степен удоволствие от това да се занимаваш с нещо любимо). Искрено се радвам, че ви има, мисля, че сайта е много приятен, свеж и новаторски, както и че всички автори, които пишат го правят доста добре и на ниво, а и изглежда всички сте млади и надъхани, интелигентни хора, които си задават въпроси и имат свое мнение. Не съм кино маниак, но като всеки нормален човек харесвам хубави филми и е хубаво човек да може да прочете нещо било за филм, който го е впечатлил, било просто да чуе и чуждото мнение или да сподели своето. Според мен сте супер!
    Продължавайте все така, ставайте още по-добри, защото със сигурност ще има много качествени неща, за които да се пише! Здраве и успехи!

  33. Гледах Воевода още на премиерата и ревюто е безпощадно точно и изчерпателно по отношение на „качествата“ на филма. Освен пълната липса на занаят (което е основата), дразнещо е как някой е толкова заслепен в егоцентризма си и постоянно тръби, че прави „филма на живота си“, но някак не му остава време да се занимае с досадни и незначителни подробности от пежзажа като драматургия, актинг и разкадровка. Това, което наистина ме притесни обаче, бяха тези псевдо-етно-автентични измишльотини, съчетани с национализъм от много ниска проба. Обаче поне има идея за жанр. Както каза един приятел – „цървули-уестърн“ 🙂

    1. „Цървули-уестърн“ – хахаха т’ва го крада 😀

    2. Да, добра дефиниция, ще я ползвам някой път… ако не забравя. 😀 Колкото до филма: все повече се убеждавам, че защитниците му са тотално скарани със здравия разум.

    3. Има вече такъв филм
      – „Съдията“ на Пламен Масларов!
      Води се“първият бг уестърн“)
      Само дето, там има великолепните Джоко Росич, Георги Черкелов, Ивайло Герасков и пр.
      И има ДУХОВИТ ДИАЛОГ, добра режисура и
      трите условия, за направа на добро кино
      – Добра история, добра история И добра история!

  34. Между другото, сега четох едно малоумно ревю за Воевода в Wеbcafe. Преразказ на ниво 5 клас с елементи на „разсъждения“.
    Завършваше с фразата, цитирам: „Когато отивах да гледам „Мила от Марс“, нямах никакви очаквания. Не знаех нито коя е Зорница София, нито защо й е да прави кино.“

    Е, вече всички знаем коя е Зорница София, но все още се чудим защо й е да прави кино…

  35. Работата започва да мирише все повече на Максим Генчев. Смешно е, как всеки носил кафе на режисьора във филм за възрождението, се чувства длъжен да хареса филма и да се изтъкне като истински българин, като пламенно го защити под всяка негативна всяка критика. Като казвам пламенно, то непременно е с патос, като от партийно събрание,дълго и разточително като реч на комсомолци.
    Само дето разликите между двата филма – Левски и Воевода са едни милион държавна субсидия, дадена на база нечовещка амбиция.
    Странно, ама няколко години този сценарии бере срам на всяка сесия на НФЦ, класиран близко до дъното и изведнъж преди две години бааам получава субсидия?

    А и между другото в сайта на Воевода The Film във фейсбук е много забавно, как авторите цитират ревюта писани от ученици и надъхани домакини в незнайни сайтчета и блогчета. Похвално.

    1. Воевода има субсидия още от 2011 г. Проблемът не е това. Един милион лева са много малко за исторически филм. И въпреки, че аз лично много (и заслужено) нахраних Воевода, той поне има приличен боксофис. За сведение филмът Семейни реликви, със същия размер субсидия от същата година, има около 500 зрители…

    2. Gabriela – разликата е в кампанията и броя салони! Медиен партньор на Воевода е компанията на Нова телевизия – Лента, те помпаха почти всяка седмица с информация, новини, интервюта. Отделно самите продуценти – т.е. Зорница бая инвестира за сайта на филма във фейсбук, билборд, материали. Абе амбициозно момиче -няма лошо! А и на финала филмът тръгна на огромен брой екрани, особено активно присъства в средни и малки градове.

      ако не друго показа, че хората са склонни да търсят българско кино. Лошото е, че помпането винаги води до разочарование.

    3. „Мирише“ ти правописО нечовеЩки… ревюто ти за Дякон Левски е образец за епохата на глупостта.

  36. ‘баси, така ми харесаха коментариите, та се нахъсах да го гледам!
    Майната им на левчетата за билет!
    Ако е гот-О’К, иначе – ‘що пък да се не посмея (или поплача…) !?!
    Никога не съм се осланял на мнението на другите „Абе тоя става, оня-не“.
    А и Михаил Добрев vs. Цонев – мноооого добре казано, Г-н Добрев! Да го духа ЕГН-то !!!

    1. Хайде малко по-кротко с духането и да спазваме добрия тон. Напоследък нещо много сме се американизирали – не съществува такава история Добрев vs. Цонев. Ако ще коментираш филма – пиши, ако не – по-добре да си трайкаш (или да д**аш на друго място).
      ЕГН-то е дало физическа възможност на някои да се обогатят с повече и по-различни филми и книги. Фрази от типа „тия сме ги слушали“ са ни довели до днешното разхайтено положение, от което почти всички мрънкат, но не правят много за да го променят към по-добро. Повечето (нормални) хора с малко повече години зад гърба си имат семейство и отговорности към него и това дава друг поглед към нещата от живота.
      П.С. Внимавайте къде плюете, че в един момент пада върху вас самите.

    2. Цонев ще стане задочен спора, но трябва да отговоря. Пак казвам физическата възможност на ЕГН-то по твоята логика е дала също така достатъчно много време на някои хора , да разрушат 2-3 семейства, да преживеят 2-3 развода, да се напиват всяка вечер в кръчмата и да обвиняват някой за разхайтеното положение. Като казваш повечето хора, не знам кого визираш предвид, защото светът е достатъчно цветен и пъстър, за да има много и различни хора, с различна позиция от твоята. Така, че ЕГН-то не дава абсолютно нищо позитивно на въпросния индивид, както и не му взема. Всичко си е до човек. Има хора и на 10 години са писали симфонии 🙂 Ако се върнем на дискусията за филма, колкото и на мен да не ми е харесал и да има хиляди причини защо, филмът е задължителен от гледна точка на това, че противопостави доста мнения и е хубаво , човек да отиде и да изгради собствено впечатление. Продължавам да смятам, че тука ревюто е абсолютно достоверно и е написано с доста „по-мек“ тон от колкото въпросната продукция заслужава. 🙂

  37. …този филм е мисия . само фактът ,че авторите са се нагърбили с тази патриотична идея заслужават адмирации . а всички които плюят може да гледат поредната американска боза ,как един супермен спасява света …

    1. Подкрепям !!!
      За съжаление от някои коментари е видно, че „поредната американската боза“ си е свършила добре работата с обозяване на податливи мозъци.

    2. Не ти ли омръзна да си пишеш и отговаряш сам. Това че си част от екипа крадливи тъпанари начело с некадърната Попганчева е повече е ясно. Понеже не можеш да понесеш чуждото мнение и си обикновен крадец на държавни пари – веднага реагираш по комунистически – обиждаш и вкарваш лафа за „американската боза и лошия империализъм“. Факта че си тъпо говедо това че филмът напълно негледаем няма да се промени ако ще да и напишеш и още 100 поста, разбрали бе тъпак. Хората няма да млъкнат и ще си казват мнението дори и да подскачаш жалко в жалкото си блато.
      ПП Американските филми са частно произведени и не ощетяват никого. Когато са салби техните създатели не псуват зрителите че не си дават паричките. А ма ти , зорница няма да го разберете защото сте просто едни жалки връзкари, които нямат и ден трудво стаж и само знаят да крадат парите на данъкоплатците.

    3. извинявай, но ти гледал ли си въобще „филма“? време разделно е филм, това е кръжок или проект на студенти втори курс. и защо трябва да се намесват американски филми. това, че филмът е български, не го прави годен за адмирации… популистки патриотизъм на ниво кебапчета в хоремага. препоръчвам на режисьрката да го използва по идващите предизборни кампании. може ли да сте толкова всеядни?

    4. Виж как изглеждат женските американски герои и виж как е облечена нашата героиня. Тези хола в България немогат да измислят как да се открои една жена като героиня само като я видиш.

    5. Е, заради единият гол патриотизъм няма как да кажа, че този филм е хубав. Ами, не е. Отидох позитивно настроена да го гледам, защото преди два месеца гледах „Семейни реликви“- някой го беше споменал по-горе, та и за него четох много разнопосочни коментари, но филма ме изненада приятно. Това очаквах и с „Воевода“ – уви… не се получи. Много рядко съм си тръгвала по средата на прожекция, дори нямам спомен кога беше последно, и тук не го направих, но ми струваше доста усилия да остана в залата до края. Тягостна картина… Съжалявам, понеже авторката сигурно се чувства обидена от негативните коментари, но не мога да си изкривя душата и да кажа, че този филм си струва дори цената на билета. Ревюто на г-н Касабов е напълно основателно, по мое скромно мнение.

  38. До „MartyMcfly“ и някои други хейт-„умници“
    Комплексите пресъздадени в обиди е най-добре да си ги кажеш сам пред огледолото.
    by the way – колко данъци си платил за 2016 и колко от тях персонално са за този филм, че толкова ги дрънкаш?
    Интересно защо тук не се търпи позитивно мнение за филма – май кликата от платени пубер – хейтъри е значителна.

    1. За толкова ти стигна акъла – да продължиш да обиждаш. А данъците ги плащаме всички ние които не сме държавна хранилка като теб и бандата крадливи витизичии с ченгета-роднини. Точно ти Цонев понеже бачкаш в екипа на Попганчева като щатен подлизурко никога не си плащал данъци нали. Защото винаги си бил нещастно връзкарче.
      ПП Като защитавате Воевода филмът няма да се оправи по чудо – той е негледаем и сглобен като в час по трудово. Върнете милиона на НФЦ!

    2. Всичко се търпи и всеки може да изрази мнение. Това, че мнозинството не е съгласно… Честно казано се изненадвам и радвам на реакцията. Не очаквах на толкова хора да не им е харесал филмът.

  39. Прочетох коментарите и мислите на критика и единственото,което мога да кажа е че филма е най-доброто, което е правено през последните 30 години в българското кино по тази тематика.В сравнение с онази плюнка „Дякон Левски“ си заслужава гледането и оценката на труда на хората, които са правили филма! Има някои неща, които наистина не са направени както очакват великите критици, но филма е добър за условията, в които е правен! Музиката, костюмите, някои от актьорите бяха много добре! Проблема на БГ актьорите е че се учат за театър,което няма нищо общо с визията пред камера,която трябва да пресъзадат! За да изглежда добре в театъра трябва малко актьора да преиграва и да декламира,което пред камера стои нелепо! Имаше един дето приличаше на пират а най-известния актьор(русия) въобще не може да играе пред камера,стои изкуствено! Като цяло филма става за гледане, браво за труда на авторите! А за критиците да се погледнат какво са направили те и тогава да критикуват.Kато могат да направят нещо по-добро!

    1. Стига си тролила ма, вижда се еднаквото айпи. Оф, аман от тъпи витизчии с роднини в Националния филмов център. А и кажи на Попганчева че има да връща пари.

    2. Плюнка-та пада върху теб. Дякон Левски е купен в Европа и САЩ. Там хората знаят цената на успеха, която тук се изразява в неграмотно или завистливо грачене.

    3. Горан Гънчев, който взе награда за мъжка роля в Дякон Левски, не е завършил ВИТИЗ нито е играл в театър. Илиев, вие сте обичайното нищо, което разбира от всичко. Киното е стол и пуканки…

  40. Коментарите и ревюто са доста забавни…Филмът кърти всичко детско и положително у зрителите явно…
    Малоумните хвалби във прикаченото видео са толкова подтискащи и нелепи …Луис Бунюел имаше една дума за всичко това ….
    Сега, ако Зорница има малко някакво чувство за мярка, да кажем, може да се извини публично за поредното грозно и негледаемо нещо създадено с нейните неуморни усилия. Извинението следва да е към българската публика – и към всички колеги. Има такива случаи в историята – нищо няма да и стане, ако си признае, покае и поиска прошка.

    Еее и това може да стане някой ден в БГ – събуждаше се и виждаш, че този, този, този и този са в затвора…А Зорница София чувства отговорност към прецаканите зрители и решава публично да се извини….

  41. Като прочета „филма е добър за условията, в които е правен“ направо ми се повдига. Очевидно в Иран условията са превъзходни, ако съдим по успеха на филмите им.

    1. Може би имат предвид някакъв дефицит, който вирее само у нас. На умение и здрав разум може би?

  42. Мартин Касабов ?! Написаното само ме подтиква да отида и да изгледам този филм с оценка Среден 3. След като смятате Дякон Левски за филм постигнал фантастичен успех, то Воевода трябва да е голямо падение. Съмнявам се! Трудно прочетох вашето ревю и си мисля, че когато видя Вашето име ще отбягвам опитите Ви да анализирате. Защо си позволявате да хвърляте думи и категорични оценки за Зорница София и Валери Йорданов, например. И все пак успех! Може би и вие си имате почитатели, А?!

    1. Избягвайте ме! Горното за Дякон Левски, разбира се, е ирония, за което говори и линкът, който води към изчерпателното ревю на Na-um.

    2. Ирония-та е израз на невежество. Завистта, е на невъзможност да изразиш невежеството си като личен проблем

    3. Ив, вероятно ИФ Монтано, или Иванка, вие разбирате от кино, колкото Максим Генчев от микроорганизми. Не се навъртайте около Левски, нямате знания, нито емоция.

  43. Мартине хайде да го баннеш тоя трол бе. Същия Цонев и Мери Шели. Ще умре от яд че не му харесваме филмовото лайно и трябва да връща пари. А това че обижда наред е повече от достатъчно!

  44. Върти-сучи пак до Левски опряхте. Айде, вижте го този филм, де. Разгадаете го! 2 милиона души вече го декодираха, само Соросоидите се опъват!

    1. Генчев, ти иначе как си?

  45. ВоЕвода е сбъркан от заглавието до надписите. Един телевизионен формат – едри планове и мъгла, ставащ непоносим за очите на 15-та минута… струва не повече от 150 000 лв. Нещо като два-три епизода от бюджета на Дякон Левски.

    1. Да, добре си ни дошъл, луд. Отново.

  46. Добре, няма ли да пораснат тия хора?
    Защо 1 човек с 2 филма на кръст си мисли, че може да е сценарист, режисьор и главен герой и какво ли още не.
    Преди време така и Ники Илиев се мислеше, че е супер-страхотен и бълваше боклук след боклук, щото мама Кадурина източваше ВМА и му даваше парички,,,,

  47. Гледах филма с най-добри намерения. Голямо разочарование. Няма нито история, нито образи, нито емоция. А подскачащата камера в едър план уморява и изнервя. Този филм е голям провал. Жалко за съсипания исторически материал.

  48. И ние сме страшно разочаровани. За себе си видях опит за имитиране на “ Капитан Петко войвода“ и “ Време разделно“. Не знам тези които днес учат, че е имало турско присъствие , дали няма да се застъпят за турците след такъв филм. Не разбирах и не чувах много думи. Тоя гол задник изнасилванията ли трябваше да асоциират? Съжалявам за възрастните хора дето бяха дошли и съжаляваха. Поне в началото да бяха драснали някой ред за турското робство, за клането, за кръвния данък. Показаха се несвързани епизоди и …не знам. През цялото време очаквах, че тез момчета дето ги ражда ще бъдат взети за еничери и т.н. нещо да се покаже смислено. Уви. Гол задник, който изглеждаше глупаво и неуместно и … Абе поне за българско си дадохме парите, но друг път много ще се замисля. Аа имаше и американско малко. Маскировката като на войник и яденето на цървули. Обаче кой ще обясни на младото поколение защо? Спирам да пиша, но си е жива кражба от др. български филми. Дори и образа на бащата е като от Кап. Петко войвода. От тоя филм излиза, че сме някви малоумници дето сме тръгнали срещу турското ВЛИЯНИЕ (така беше казано) ей така за кеф. Аз схванах какво искаше да ни покаже, но ни показа само като предатели. Войводата като мръсница, безчувствена, а не като героиня.

  49. Филмът беше много добър, а за хейта който се изля под тази статия мога само съжалявам хората с притъпено чувство към всичко родно. Някъде ви бърка в душичката, че залите вече се пълнят на български филми, а сега като става въпрос и за исторически филм съвсем ви скапва настроението. Но бокс офиса говори достатъчно.
    Навремето имах блог за кино, като гледам какво е качеството в момента се радвам, че вече нямам и не съм в тази среда

    1. И ние се радваме! : ) Никъде нищо не ни бърка, нека се пълнят залите с всякакви филми.

    2. Квадрат, ама дай си аргументите де … щото това дето си го извадил като контра на гледната точка на автора е нелепо.

    3. Квадратът е тъпкан с тъпи ъгли 😀

    4. Залите са с 15-20 зрители, които до края остават половината. Филмът е негледаем – клипове, без логичен разказ… а трима танцувално пребягваха в една тъмна улица, сякаш ги наблюдава камера, да крадат детето на „Рамбо“… актрисата беше прекалено стара за 20 г мома…

    5. Отдавна не споря за филми, така че ще ви разочаровам. Според мен има желание за гледане на български исторически филми от доста време и не случайно тази година възникна „Воевода“ и предстои „Възвишение“. Историята по тези географски ширини е е толкова експлоатирана и болезнена тема, че какъвто и филм да се направи няма начин да не предизвика скандал. Аз лично бих искал да видя филм за автентичното ВМРО, което малко хора познават и предлага чудесен материал за историческа драма. Гледал съм почти всички най-важни български филми от 1989 година насам и отдавна не отивам предубеден на кино. Искам само да ви посъветвам да не гледате в никакъв случай шумно рекламирания от някои среди филм „Виктория“, който е същинска либерална феминацистка трагедия, а авторката дори имаше наглостта да прави протест, че не била номинирана за Оскар.
      Искам да ви посъветвам да правите повече ревюта на бг филми, било то и с крайно негативно мнение

  50. не знам за какви деца говориш. Аз не можах да бъда убедена нито един момент, че на тази Румена въобще й пука за децата. Ражда ги и като че ли между другото ги мята на мъжа си… аз лично не усетих никаква емоция във връзката майка-деца.. много пихтиест образ… и като цяло не разбрах каква е била идеята на филма.. какво е искала да ни покаже авторката, освен че не е излизала от фитнеса последната година, не ми стана ясно. И защо не е взела някой, всъщност актьор, да изиграе Румена, също не ми стана ясно….
    на излизане от салона не можех да си отговоря на въпроса- защо дойдох ПАК на българско кино :/

  51. Мартин, мислех, че съм твърде обременена професионално и обръщам твърде много внимание на неща, които зрителят не вижда. Не вижда, но едно вътрешно чувство остава. А то беше такова – от тридесетината зрители по средата на филма излязоха няколко човека, а други отидоха да си купят пуканки. Други няколко си пишеха по телефоните. Това в резюме за отклика в зрителските сърца и за съпреживяването. От тази история на Хайтов, допълнена с исторически източници, би могло да се получи добър филм. Но. За съжаление. Към това, което сте написал, мога да прибавя само, че така и не разбрах какво цели в края на краищата Румена и защо? Хайдутин като единствен изход, а воевода защо? Щото цели точно ябълки? Гледах филма като страничен наблюдател без емоции, а много ми се искаше да не е така. Нахвърляно, схематично, необосновано, неубедително, еднопластово. Не разбрах и какъв беше смисълът на близките планове, мога само да гадая. Но при недобра актьорска игра, близките планове са капан. Приех този филм откъм хубавата му страна, като нагледно пособие какво не трябва да се прави.

    1. „Към това, което сте написал, мога да прибавя само, че така и не разбрах какво цели в края на краищата Румена и защо? “

      Това не може да е сериозно 😀 😀

    2. Квадрат или каквото и да сте там, защо не си излезете с името, някак си не ми е обичайно да си пиша с геометрични фигури. Никога ли не сте чували, че действащите лица трябва да имат някаква цел, някакво там намерение или желание към което да вървят, и което да движи историята, а не да се шматкат като браунови частици по повея на случайността? Ако сте прозрели за такава при Румена във филма (оставям настрана схематичните второстепенни, въпреки че не би трябвало), моля, разяснете я на нас грешните, или я напишете с големи букви за бъдещите зрители.

  52. Отидох с жена ми(тя е украинка) на кино, да гледаме „Воевода“. Много исках да усети колко смели и непреклонни са били българите по онова време, през какви мъки и терзания са преминали за да съхранят най-ценното – нашия народ и вяра.
    Но за съжаление филма не само не оправда очакванията ни, а излязохме от залата с абсолютна липса на патриотизъм и българска чест. Особено след предателството накрая с което свърши филма, се почувствах засрамен и не успях да обясня на жена ми, защо така…
    За бягащия оператор, без коментар…
    Режисьора на филма заслужава да го върнат в онова време и хайдутите да се разправят с него.

  53. Коментарите под ревюто са най-точната картина за нашето общество! Всеки е срещу всеки, никаква търпимост, никакво уважение, само обиди и напрежение (предполагам сред по-младите читатели) И това постоянно използване на думата „тролове“ Но нейсе…както е казал поета.
    Прави впечатление колко хора се изказват, твърдейки че не са гледали филма, но той е лош!!! По въпроса за ЕГН-тата, принципа за количествените натрупвания (от изгледани филми), мисля че все пак водят до качествени изменения (формиране на вкус и познания). Макар и да не изключват сред младите българи да има НАИСТИНА големи познавачи и ценители на киното.
    Относно филма… Да, не е съвършен. И може би като киноизкуство не блести! В други ревюта за филма тук и там, пък се изтъква добрата актьорска игра на Валери Йорданов, както и вълнуващия финал, което идва да покаже, че сред кино специалистите има разминаване. Но едно нещо е факт! По лицата на зрителите и в коментарите на по-голямата част от тях, след напускането на салона се усещаше одобрение! Може би ролята на такъв род филма, в този момент, когато нацията е тотално разединена, е точно консолидираща и връщаща позахвърлената в ъгъла родова памет и патриотизъм, неглижирани в последните години от мултикултурната политика, която се води! Само си помислете кога за последно използвахте думите Отечество, Родина, патриотизъм, или пък ги срещнахте изписани някъде!!! Знам, че това не е причина да се подкрепя един филм, но хайде да бъдем малко по-толерантни към труда и усилията на кинаджиите в БГ. И най-важното (което щеше да е клопка на филма) – турците не са представени в най-черни тонове! 🙂 И не е вярно, че няма добри БГ филми. „Урок“ е много добър! За жалост в град Русе, само с МОЛ-ско кино, български филми не идват!

    1. Айде стига да се опитваме да оправдаваме за пореден път творческата имотентност и откровената некадърност на родното киносъсловие, изяло държавни милиони с поредната си некадърна полюция заради един гол пишманпатриотизъм а? Докато обществото се отнася снизходително към такива жалки чекии и не ги подложи на ожесточителната и унищожителна критика, която заслужават, до тогава ще се набиват ДЪРЖАВНИ пари във финансирането им и ще продължава да се джапа без посока в киноблатото.

    2. хаха Гого какви ти милиони бе мойче ? Бг филмите едва намират финансиране пък да не говорим колко получават създателите на филми – едва си избиват разходите. Вземи си направи малка справка кой от новите филми какви пари е получавал, колко пари излиза направата на един филм и тогава се изказвай

    3. Филми като Paranormal Activity и Blair Witch Project са стрували колкото амфетите, които Зорница София шмърка за един тримесечие, а са докарали десетки милиони, тъй че айде не оправдавай творческата й импотентност с липса на пари.

    4. Защо не „творческата й фригидност“.

    5. Не знам защо намеси амфетамини в тази дискусия, явно ти е лична болезнена тема

    6. Засегнах темата за вълшебните прахчета, защото нормален човек обикновено трябва да е на нещо доста силно за да изтърпи модерните родни творчески лоботомии от началото до края…

  54. Започвам с това, че съвременните български филми според мен не стават, едни и същи „истории“, които на всичко отгоре не биват изигравани добре. Лошото е, че и „големите“ американски филми, със страшни ефекти рядко ми харесват и са изпипани, че да ми задържат вниманието. „Воевода“ е филм, който ме държа със свита душичка през цялото време. Сцената с бягащия храст ми беше малко странна и недобре направена, беше много бавен, но като цяло не си представям филма с някакви ефекти, нямаше да е автентично. Воеводката не ѝ пукало за децата и не била мила с тях – абе вие знаете ли, че преди не се е позволявало да се целуват и прегръщат децата? А тя е възпитана от строг войвода – какви ти ласки? Филмът е направен страхотно, детайлите, особено около децата, бяха изпипани. Разбира се имаше малки недомислици като началните кадри, а сцената с голия задник показва, че турците са правили все пак каквото си искат, за да опозорят. Да, ако си фен на стрелящи с автомати маймуни – „Воевода“ няма да ти хареса!

    1. Само дето „стрелящите с автомати маймуни“ показват в пъти повече достоверна емоция и имат към 3 пъти повече екранно присъствие отколкото цялата тайфа родни натфизч(ек)ии с претенции.

  55. поредната фукня на патологичната лъжкиня попганчева да същата дето уж заснела филм с пари за един трабант и дето уж имала книжка за пилот.въпросната шитня е правена единствено и само за $ . като държанка на т.н академик людмилчо си повярва, че чрез свирки може до Оскар да додуха,когато основният и спонсор я зарязва тя висна на парите на данъкоплатците чрез които захрани егото си и осигури водка на свитата си.

  56. Г-н Карбовски, изключително много се възхищавам от откровеността и размаха,с които интервюирате Николета Лозанова.С най-добри чуства и намерения бих Ви посъветвала (ако ми позволите) да се придържате силно към това,което Ви се отдава,а явно и Ви вълнува
    .

  57. Филмът е много по добър от редица български че и холивудски филми. Естественно че могат да му се намерят слабости но учудващо за мен е пламенното оплюване което се среща в предни коментари.
    А на не предубедените препоръчвам :
    Гледайте го! Струва си.

    1. Филмът не струва и е напълно безсмислен. Спестете си парите и не го гледайте! А Попганчева да връща парите на държавата ! Не сме длъжни да финансираме гнусната любовница на дъртия соц киномошеник Людмил Стайков. Обикновени крадци!

    2. До Doc Braun
      Спри да спамиш и обиждаш наляво и надясно под всеки коментар.

      П.П. Филмът е добър и един от много малкото добри български филми от съвремието.

    3. Ей дежурния трол, знаем кой си , кажи на Попганчева и гнусното й ченгеджийско котило да връщат парите. Няма да се толерират харченето на парите на данъкоплатците ,ясно ли е?!! И най-добре, иди се гръмни-не можеш да спреш някой да казва истината на псевднещо наречено Воевода. Филмът не струва и е напълно безсмислен. Спестете си парите и не го гледайте !!!

  58. Повечето коментари тук са предубедени и сякаш не коментират филма, а въпросната Зорница. С извинение, ама някои ми звучат като на човек, на който въпросната не му е пуснала и сега той може само да хейти… Като искаш да гледаш пукници – както казах маймуните са вариант, тук става въпрос за воденето на чета от Жена, как ги организира, нахъсва и същевременно с това какво се случва в душата ѝ. Тук важна е тя, а не толкова самите битки, които са водели четите. И моля коментиращите, преди да излеят поредната доза злост и тъпня, да се съобразят с историческото време и ситуация на филма, т.е. въстанието. Ако не можете на момента – прочетете някоя книжка, та да се поограмотите малко.

    1. Проблемът на филма е, че Зорито е трябвало отново да кастне Блатека и нещата щяха да се наредят. Предните ѝ два филма са колосални

  59. Като гледам тук коментарите и се чудя защо въобще има хора, които се опитват да правят, каквото и да било в България. Критик е най-популярната и успешна професия в България. Коментарите на повече хора тук го доказват. Сигурен съм, че разбирате от футбол, политика, музика, изкуство и т.н. Очаквате филм, който да взема наградата Оскар на американската академия за кино. Убеден съм, че гледате по 100 филма на ден и някак си ви е писнало от всичко, мързеливо ви е, безцелно в живота. И как може един български филм с ограничен бюджет да ви достави поне малка дори жалка наслада. Иска ви се да глеадте ефектите на ХоливОд с много фантастика и ефекти. Това може да се види по улиците, където рядко може да видиш засмян или усмихнат дори човек. Всички се оплакват колко е зле дори да взима 1000, 2000, 3, 4, 5, ,10, 100 хиляди лева заплата. Няма начин на угодиш на „критичния“ бих казал песимистичен български ум. Гледайте си американските бози, комедии и просто не посещавайте български продукции. Лесно е и няма да се товарите. Зле изигран или с тежка история, филмът не е за лаици, които си убиват „петъчето“ вечер с пуканки и мляскане в залата. Една ПИКЛа си разглеждаше телефона по време на целия филм и заслепяваше мен и останалите зад нея, но не й пукаше, докато не я помолих да престане. Ако не можеш или ти е скучно да гледаш, просто си излез, но не ме карай да ти гледам жалки фейсбук, чат и да чета такива плоски и жалки коментари като на повечето хора тук. Колкото и да сме различни като характери има едни хора, които са недоволни и критикуват. Затова сме и в тази изостанала и смешна държава. Нека позная, филмът ви отврати и взехте да прочетете романът на Хайтов с далеч по-добре описаната и автентична история? Или ………….

    1. Бате, като гледам колко правописни грешки правиш, май ти трябва да отидеш да почетеш Хайтов. :/

    2. Касабов, къде видя на Алекс (не го познавам, но с това име се е представил) правописни грешки, пич?
      Потвърждавам си недоброто мнение за теб. Много жалко! Оставете едно позитивно мнение без коментар. Правилното редене на празнодумици не дава на никого право да контрира и обижда другите, нали този сайт е за мнения!
      Хайде със здраве, пък който направи филм или друг по-голям проект – тогава да почне да критикува. Все пак наличието на нормални коментари дава оптимизъм, че – макар и и не много, са останали мислещи хора.

    3. Аз преброих само 12 (грешки, не „мислещи хора“.

    4. …И това – да не се слага затваряща скоба е ново правило, което мисля да въведа!

    5. „Петъчето“ вечер е, мога да излея малко жлъч, тиня и лимфа:

      @Алекс, държавата не е нито изостанала, нито смешна. Нито народът. Обаче, такива като теб, формиращи текущата нация …
      @Марко кралевити, айде да нямам нужда да „правя филм или друг по-голям (какъв ли, ще да е този) проект“, за да мога, да изказвам мнението си за неща свързани с изкуството. Ти като такъв ценител на крайностите и псевдопатриозтизма, а у нас, сиреч в на Алекс „смешната и изостанала държава“, бол, поразгледай се, „прочети“ някоя географска карта, по света все още има местенца, приютяващи диктатурата; може би, да ти харесат, повече от тук.

      Черта.

  60. Днес чух от сигурен източник на фестивала в Берлин, че щяло да има продължение на Воевода – с международно участие ….
    Много им харесАла работата на Зорница Софийска….

  61. Много разбиратор, много нещо, пък и все висококачествен критик, нищо че на две магарета купа сено не може да раздели.

    С три думи:
    off, ***k off

    1. Бате, колкото и трудно да ти е да го възприемеш повечето хора имат желанието да гледат качествени исторически филми, имат умствения капацитет, за да направят съпоставка с…. това нещо тука и имат достатъчно добър вкус, за да видят колко е зле, но за сметка на това с нереални претенции. Знам, че това е прекалено много и сложна нова информация, която да можеш да обработиш в този ранен час, ама… c’est la vie.

  62. Очаквах филма с нетърпение.
    Много ми хареса актьора, който играеше Ильо войвода. В началото имаше една сцена с него, на сватбата – с поведението си, осанка, реплики – изглежда като боец.
    За съжаление се разочаровах от филма. Много изкуствени ми се сториха диалозите, направо не мога да си представя как може толкова изкуствено да говорят хора, които са учили за актьори и това им е работата. Някой спомена, че това са театрални актьори и там начина на изговаряне на репликите е различен. Това обяснява нещата, но за съжаление прави сцените и актьорите да изглеждат доста неестествено. Жалко, иначе бях доста нахъсан да го гледам, четох разни интервюта, как учат актьорите да стрелят със старовремски оръжия, учат ги на ръкопашен бой… очаквах доста повече.

  63. Слаб филм, кунг-фу и секс сцените бяха много нереалистични,но най-много ми стана жал за Кумчо-Вълчо…..защо претрепахте така хайванчето бре……аууууууууууу

  64. Този филм ме кара да се замисля повече, отколкото $150млн. промазан холивудски епос (с много малки изключения). Това, наред с историческата правдивост (що касае Хайтов) ми е достатъчно. Приведено към цената на филма, ефекта е добър. Относно воплите на автора, абе, имаше един англисйки хайдук с Ръсел Кроу, в който единствения ми останал спомен е неистовите ми усилия да захапя каква да е сюжетна линия. Сериозно, някой извадил ли е що годе поука от онова нещо?

    1. Трол, стига опити за защита на отчайващото некадърие на Попганчева. Вместо това върнете парите на данъкоплатците.Не сме длъжни да храним тъпите любовници на комунистическия динозавър Людмил Стайков.

  65. Аз отидох да гледам филма случайно и поради това нямах абсолютно никакви очаквания. Обаче останах разочарована. Целият филм ми приличаше на трейлър, на някаква сглобка от сценки. Разказ по Хайтов – чудесно, разказ по действителни събития – прекрасно, нов български филм, който пълни салоните – приятно изненадващо! И дотам с хубавото. Да не бяха споменавали името на Хайтов, понеже всеки, който го е чел, знае какъв великолепен разказвач е, а в този филм нямаше дори разказ. Да не бях чела Хайтов и да не бях гледала Козият рог, може и да и имаше минимален шанс Воевода да ме впечатли, ама аз пък съм. И хубави филми съм гледала доста, и лоши също, та правя разлика.
    Седнах си удобно в кино салона в събота следобед, отпочинала, спокойна и без конкретни очаквания и така си и излязох. Не можа тази жена Румена да ме накара да й съчувствам, че е далеч от децата си, не можа и симпатична даже да ми стане. Тези нейните хайдути и те някакви вяли слабаци, без мнение и присъствие ми се видяха – никаква мъжественост. Освен любовника й – друг не запомних. Турците са лоши, макар че имаше един по-справедлив, обаче това не го спаси и Румена го уби (освен, ако не съм се объркала, че през повечето време не бях наясно кой какво прави, питах и приятеля си, но и той не беше съвсем сигурен). Убийствата и коленето са били любимо занимание на воеводите явно. По едно време Румена приличаше на Рамбо по окраската, по едно време на Джак Спароу. По някое време течаха надписи като в документален филм. Отвреме-навреме се появяваше детенце. Накрая неуловимата воевода умря. Турчинът, дето я преследваше цял живот, се качи пеша по едни сукаци и най-накрая я докопа, но вече беше късно. Прочетохме финални надписи колко много жени – воеводи е имало.
    И така както и го описвам протече целият филм – накъсан и безличен. Патриотичен ли е, приключенски ли, екшън ли, исторически ли… Не ми стана ясно, а и не държа на определенията. Предполагам, обаче, че има претенцията за патриотичен филм. Патриотичните филми според мен могат да са два типа: много плоски, с много клишета, които не те карат да мислиш и да чувстваш, а просто ти казват, че родината ти е велика и т.н., ти вярваш и се чувстваш горд; другият тип са дълбоките филми, които не само ти казват да си горд, че принадлежиш към даден народ и страна, ами те карат да го почувстваш и сам да стигнеш до извода. Воевода не е нито едното от двете.
    Филмът си и има хубавите страни, естествено. На мен лично ми се вижда (и се надявам да не се лъжа), че е правен с труд и желание.
    Гледайте го, ако не сте. Все пак не трябва да се гледат само шедьоври, иначе как ще ги оцени човек 🙂

  66. По случай 3-ти март, коментарите се забраняват до 4-ти март! 🙂

    1. По случай 3-ти март – кур за тоя тъпанараски филм. Някой някога като направи добър български филм – и на 4ти март, и на 7ми март, и на 23ти юли – ще ми е кеф да го гледам.

  67. Поклон пред „3 в 1“ , Зорница София, направила такъв филм в такова време! Време, в което България се продаде от продажните ни политици.
    А към дежурните и вечно недоволни типични българи-критици: ами направете ,пък, вие по-хубав филм!

  68. Аз съм ЗА българското и току що излизам от прожекция, която за мое съжаление не издържах до край! За първи път в живота си излизам от салона преди да е свършил филма. Отново ще повторя „за съжаление“, но това което гледах беше пълна гротеска. Случвало ми се е да гледам тъпи неща и съм ги доглеждал до край само, за да видя дали може да стане още по-тъпо и до къде ще стигне, но този „филм“ надмина всички мои очаквания. Звука беше ужасен, музиката към филма може да се приеме за хубава, но не и в този случай, тъй като прозвучава в най-неподходящите моменти, почти хаотично. Опитваха се да говорят някакъв македонски диалект от онова минало, който от време на време смесваха със съвременен уличен жаргон – изключително пошло! Автора на статията много точно е описал цялото изживяване – свързани клипчета почти хаотично и в голяма част от тях трябва с усилие зрителят да сглобява хронологията. Определено във филма липсваше актьорска игра, а тежкото дишане сякаш гледаш порно, непрекъснато съпътстваше сцените. В добавка това ужасно заиграване (клатене) с камерата имах чувството, че е правен в час по трудово и недоумявах защо е всичко това. Общо взето филма е тотално разочароващ! През цялото време ми се искаше просто да прочета коментари, за да си сверя часовника, а и мисля, дори самия факт, че пиша такъв е показателен. Аз съм от онези, които са го гледали и честно казано ми се прииска да дам своето мнение, защото в случая просто прекалиха…, имам пред вид създателите. А бе тези хора не гледат ли какво се е получило?! Откровено казано ме е яд, защото не бих искал да давам такъв коментар за български филм, но това беше ужасно и ако заради патриотични чувства си премълчим, рискуваме тези хора (актьори, сценаристи, режисьори и пр.) да останат с фалшивото убеждение, че са направили нещо велико.

    1. „…и ако заради патриотични чувства си премълчим, рискуваме тези хора (актьори, сценаристи, режисьори и пр.) да останат с фалшивото убеждение, че са направили нещо велико.“

      Те не остават с такова убеждение, а изначално тръгват с него. 🙂

  69. Най-после трябва да се успокоим, че не можем да правим кино и наука
    по много причини и да си гледаме работата, защото страните с най-висок
    брутен вътрешен продукт също не правят кино и наука, но са щастливи.

    1. Лошото е, че на нас ѝ БВП-то ни е зле…

  70. Аз друг въпрос имам. Защо сърбите, румънците, гърците и турците могат, а ние не, бе? Нещо има по тия 111 000 кв. км дето не е наред…

  71. Този филм е пълна боза.Хората ,които са го създали трябва да гледат хиляди пъти Време разделно,Капитан Петко Воевода, Козият рог и нека да направят сравнение с това , което са създали.

  72. филмът е зле направен! явно с такъв бюджет – толкова! незнам… толкоз могат 🙂 гледах го от секлет – ня’ к’о да пра’я, пф! 😛 всъщност както самото заглавие е неграмотно озаглавено, така и самата му направа е НЕГРАМОТНА! бе, изобщо… няк’ви неграмотници са се събрали и решили с джобните си в момента да снимат нещо… и да изкарат едни кинти от простия националист тъпанарин 😛
    не е ли правилно да се изпише ВОЙВОДА … ? питам си кат’ прост 🙂 войвода е за мъж, воевода за жена 🙂 сигурно такъв тъп отговор ще получа 🙂 или че на старобългарски ще да е с Е … на кой му пука ще кажат трети 🙂 важното е заглавието да е фяшън и да валят кинти ва, к’о разбираш ти, пф! 🙂 е, сигурно… незнам…
    явно българина е затъпял и е станал толкова неграмотен покрай технологиите (телефони, компютри и т.н.)
    в това число и аз 🙂 понеже не пиша из нета грамотно … ей го, де са ми главните букви и препинателните знаци 🙂
    воЕвода? много е-кате, софиянци! 🙂 неграмотни сте си и сте си били винаги с много кофти диалект! само вас си ви кефи, но изглеждате смешно, вЕрвайте ми 🙂
    филмът е олицетворение на пропадналата ни държава=хора! спарапутено набързо, но да ‘земем кинтитИ на другитИ – адър пийпълс мъней 🙂 т’ва е едно малко капиталистическо филмче, което се домогва до психологията на българина – да го жегне и грабне заради историята ни… и да му грабне паричките на простия патриот 🙂 т.е. сюжетът ще кърти мивки и ще разбива яко, реклама та пушек да се вдига, и ще има гледаемост чИ как… е, има си хас и да няма 🙂 сега ще завалят много такива филми въз основа на историята ни, хеле за турското робство и т.н. героите ни разни… а бе филми да щеш… ще ни се втръснат, но ще ги има де 🙂 или може би на мен ми се иска да ги има, пък било то смотано направени…
    и все пак по-добре да има бг филми, отколкото хич 🙂 тъп или не – ще се гледа 🙂 ще плюеме и тва е 🙂 знам че, не е лесно да се прави филм, но… съветът ми е: влагайте повечко любов, душа и мислете нулево за пари! успехът ще дойде, след като има любов към това, което вършите! засега от мен получавате слаб 2 🙂 понеже много сте се полакумели за слава, пари, но не видях любовта към това, което правите! филмово изкуство аз тук не видях! видях една цапаница с цел събиране на кинти! кинти, кинти майна, кинти… дай ми кинти, кинти ва дай, дай, дай… после що сме ги гледали от торентите и онлайн, пф! ще ми вземете парите, но друг път! ‘ай’ да паля джапанките и дъ въри коментъ, дъ са трупат гьотере 😛

  73. Много се чудех дали да пиша коментар. Изчетох повечето изгледах и филма… Прави сте Срамота е! Мен ме е срам от този филм. Срам ме е и от колегите, които казват във видеото, че е хубав. Не колеги не е! Това нямам как да е хубаво и не правите добра услуга на никого като лицемерничите, а после плюете, това е жалко и долно.
    За филма няма какво да се каже. Посредствена работа, лош оператор, кофти монтаж, ужасен звук, никакъв разказ. Не ме интересува, колко е било трудно, никой не го интересува от това филма няма да стане по- добър или да го гледаме със снизхождение.
    Живеем в дигитална ера и може да се види заснетото веднага! Слепи ли сте та не виждате, какво лайно сте заснели?

    Искам да кажа нещо важно на режисьорите: Уважавайте актьорите. Дайте им да играят. Когато пишете четете какво сте написали на глас, после на друг задник ще се пише че бил рецитирал. Как няма да рецитира, когато са написани думи, подредени в изречения, които никой никога не би произнесъл в нормалния живот. Как после очаквате някой да ви спаси задника от вашата собствена тъпота? Същото важи и за монтажа.
    Срамота!

  74. Навремето, пред Съюза на Българските Писателите, намиращ се на ул Ангел Кънчев N5. София имаше идиотска статуя. Мисля, че Радой Ралин я определи, като образа на КЕНТООХЛЮВ/хибрид между кентавър и охлюв

  75. Току-що го мернах по телевизията. Филмът наистина е много, много български. Пълно дърво. Ходене с пъшкане. Гледане със заглеждане. Говорене със запъване. Разказване без разказ. Следфилмови коментари като в магазин, предлагащ еднакви копчета за ръкавели.
    Нашенско на 100%.
    Чувствам се нелепо на фона на спомени за филми като „Мера….“, „Орисия“, „Краят на песента“, „Мъжки времена“….Май ще е добре да изтрия спомените, настоящето е воеводско, някакви кютуци на екрана сричат остатъци от истинското. Това е положението сега, както бе казал някой някога.

  76. Един от най глупавите булгаристански филми . Голям напън да представят една ороспия изоставила децата си и мъжа си и тръгнала из планината с любовника си Стоян да обира кервани и случайни пътници. От целия филм най хубавата сцена беше когато цялото село се изреди да плюе на задника на така наречената воевода. Хайдутите са били обикновени разбойници и бандити.То самата дума хайдут от турски означава бандит. Питайте първо турците как се правят филми и тогава хвалете тази боза.

  77. Филма е поредното косвено доказателство защо матриархата е западнал. 😉

  78. Клети родни комплексари и завистници,много,ама наистина мноооого мъчно ми става като се замисля,че не бихте отделили толкова време и енергия да споделите и коментирате нещо,което наистина Ви е докоснало и вдъхновило.Тъжно е,че злобата и завистта Ви зарежда,наелектрезира ви оскъдните душици…..

    1. Драга ми БГМама, докато в България обективната критика гръмко и истерично се заклеймява като родоотстъпничество (?), комплексарщина (??) и завист (???), до тогава откровени артпровали и кинопарцали като „Въйвода“ ще минават за кино.
      Ще започнем да ценим българското кино, когато то си заслужи уважението ни. До тогава – критика до откат, вместо обичайното снизхождение тип „ние толкова си можем“

  79. Филмът за мен си оправдава създаването благодарение на факта, че заради него е написано това ревю. Сълзите ми засъхват по бузите, смях се почти до задушаване, съседите сигурно са извикали полиция!:)
    Впрочем, напълно коректен анализ!