От септември 2015 година, когато е премиерата на „Behemoth” в програмата на фестивала във Венеция, филмът обикаля световните кинофоруми с най-важната цел, поради която се правят всички документални филми – запечатвайки онези моменти, които нямат шанс да се повторят и да се върнат, те запазват образите на човешката история. Документалното кино е ключът към промяната в представите на човека за самия него, за обществото и природата, която ни заобикаля. Джао Лян е открил неочакван ракурс, чрез който да представи неконтролируемото разрастване на промишленото производство – мръсотия, шум, болка, планини от отпадъци, страховитите резултати за природата и хората – интимният поглед и силата на визуалното внушение са съчетани по впечатляващ начин.

Епизоди, които спират дъха на зрителите, се редат един след друг – от екслозия в мина на територията на Монголия до финала в един призрачен град на запад от Пекин, и разказват за социалната и екологична разруха, която се крие зад така нареченото „икономическо чудо”, което (може би скоро) ще докаже своята илюзорност…

Макар разказът да изглежда по-абстрактен в сравнение с обичайното представяне на вечно актуалната тема за икономически/екологични катастрофи, можем да се обзаложим, че ако имаме възможност да видим филма, той ще ни „преследва” дълго след последния си кадър. Също така надали някой/някога ще разреши този филм да бъде прожектиран в Китай…

Благодарение на Grasshopper Film, „Behemoth” ще се появи на екран в САЩ на 27 януари 2017 – отвъд Океана имат традиции в разпространението И на документални филми, не само на екшън-пуцалки.

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *