Дарън Аронофски продуцира адаптацията по „The Good Nurse” на Тобиас Линдхолм

от на 2016-11-07
 

Да кажем, че датчаните ни засрамват не би било честно. Ако световното кино е конно състезание, крантата ни няма да откара и до хиподрума. Силите ни явно се простират между фестивални напъни като „Безбог” и сантиментални клишета като „Маймуна”. Така е било от години, така и ще продължава, докато хора като Павел Васев колят и бесят по свое усмотрение. Но да не се отвличаме. Идеята е, че Дания е на светлинни години пред нас.

Тобиас Линдхолм е човекът, който написа изключителния „Ловът” за Томас Винтерберг и написа и режисира два собствени проекта – „Война” (2015) и „Похищението” (2012). Макар да не бие на очи колкото Винтерберг или Николас Виндинг Рефн, Линдхолм не е за подценяване и няма да се изненадаме, ако скоро направи „големия си удар”. Удачен случай ни се струва предстоящата адаптация по книгата „The Good Nurse” на Чарлз Грейбър.

Чарлз Кълън е убил над 300 свои пациенти

Чарлз Кълън е убил над 300 свои пациенти

Предлагаме ви един доста обстоен синопсис на книгата, от който ни настръхнаха косите:

Арестуван през 2003 г. медицинският служител Чарли Кълън бързо е определен като „Ангелът на смъртта” от медиите. Но Кълън не е убивал от милост, нито е бил обикновено чудовище. Отраснал в нормално семейство Кълън е възлюбен син, съпруг, баща, най-добър приятел и уважаван болногледач. Въвлечен в смъртта на 300 пациенти, той най-вероятно води класацията за серийни убийци в американската история. Кариерата му се простира над 16 години и обхваща девет болници в Ню Джърси и Пенсилвания.

Портретът на Кълън, който рисува разследващияу журналист Чарлз Грейбър, го разкрива като изненадващо интелигентен и сложен млад мъж, чиято обещаваща кариера е обзета от необходимостта да убива. Срамежливият му нрав е прикривал изкривен вътрешен живот, скрит дори за семейство и приятели. Ако не е била тежката работа на двама детективи, събиращи частите от миналото на Кълън, както и една негова колежка, готова да рискува работата и сигурността на децата си, не е сигурно колко още животи щяха да бъдат изгубени. В традицията на „Хладнокръвно”, „The Good Nurse” отива отвъд обикновеното проследяване на смъртоносната кариера на Кълън и напрегнатата надпревара за залавянето му – книгата рисува жив портрет на лудостта и предлага ужасяващ разказ за убийства, приятелства и предателство.

Не знаем какво да кажем. Такива неща ни плашат и същевременно ни натъжават. Случаят на Кълън не е елементарен и към него може да се погледне с известна доза съчувствие. Болната психика на серийните убийци е тема, която често се е разглеждала на Големия екран, но точно този случай ни изглежда особено съкрушаващ. Ще следим с интерес, още повече, че продуцент на проекта е Дарън Аронофски, който неведнъж е изследвал девиациите в човешката психика. Оптимисти сме, че ще получим качествен филм.

В заключение ви предлагаме интервю с автора на книгата:

Коментирайте първи
 
Отговорете »

 

Коментирайте