Десет години изминаха от деня, в който официално бе обявено, че се работи по екранизацията на „Warcraft”. Това бе една от онези новини, които подлуди геймърския свят. Дискусиите относно евентуалния подбор на актьори не секваха месеци наред, а вариантите за режисьори се сменяха всяка седмица. През тези години развитието на продукцията претърпя много обрати и имаше моменти, в които дори изглеждаше, че няма да се получи нищо. Но ето ни тук – десет години по-късно и все пак „Warcraft: Началото” се върти на големия екран – легендарното компютърно приключение предприема сериозното предизвикателство да се превърне в успешен филмов франчайз.

Драенор, родната земя на орките, умира. Гул’дан (Даниел Ву) някак успява да обедини клановете с обещание да ги отведе до нов дом, в друг свят – Азерот. За да го направи, той се нуждае от живи същества, които да захранят магията му. Дуротан (Тоби Кебел) и Драка (Анна Галвин) са едни от тези, които най-малко се доверяват на Гул’дан, ала въпреки това се включват в неговата първоначална група, която преминава през портала и има за цел да плени възможно най-много хора, за да ги използва за отварянето на още по-голям портал, през който цялата мощ на Ордата да нахлуе в Азерот.

warcraft-review-ing05-20160611

Андуин Лотар (Травис Фимел) е привикан по спешност обратно у дома в Стормуинд след като срещу един от гарнизоните им е извършена атака – от нападателите няма и следа, а от защитниците са останали само трупове. Но по труповете има следи от използване на странна магия – фел, както успява да забележи любопитният млад магьосник Кадгар (Бен Шнетцер) – нещо, което може да обясни само Пазителя – Медив (Бен Фостър).

Никой не е виждал Медив от почти шест години и докато Андуин се опитва да установи какво се е променило у някогашния му приятел, недоволството на Дуротан от методите на Гул’дан нараства с всеки изминал ден. Тогава се появява Гарона – получовек, полуорк, и им предоставя една различна възможност за надвисналата не само над Азерот, но и над всички орки, заплаха – обединение.

През последните двадесет години „Warcraft” се превърна в една от най-успешните компютърни поредици въобще, но филмите по игри имат лоша история или поне повечето от тях. С екранизацията на „Warcraft” не е много по-различно – десет години премеждия, три режисьорски смени, безброй промени в сценария, за да стигнем до днешния момент, когато филмът най-сетне се върти по кината. Трудно е да имаш каквито и да е било очаквания към една такава продукция – независимо дали си фен на игрите или не. Въпросителните просто са прекалено много.

warcraft-review-ing06-20160611

Но какво всъщност прави „Warcraft” такова явление? Отговорите на този въпрос са много и различни за всеки един, но безспорно двата ключови фактора са страхотната атмосфера и изпълнената с обрати история. Това са нещата, на които залага и филмът на Дънкан Джоунс, но големият въпрос е дали успява да стигне поставената от игрите висока летва.

Още през първите секунди зазвучава позната мелодия, а появяването на голям екран на логото на Blizzard е достатъчно за всеки един фен, за да се почувства в свои води. За един незапознат зрител тези неща може и да минат незабелязано, но за всички нас, прекарали толкова време в Азерот, тези малки неща ни карат да крещим и ликуваме вътрешно. Визуално „Warcraft: Началото” изглежда страхотно – много по-добре, отколкото очаквах след всички трейлъри и трийзъри. Притеснението ми, че плеяда от странни създания, които обитават Азерот, ще изглеждат по-скоро смехотворно на голям екран, бяха пометени още през първите няколко минути. Дуротан и Драка изглеждат толкова добре, че човек не е сигурен къде точно е границата между анимацията и костюмите. Огромният труд на екипа зад „Warcraft” си личи в детайлите – всяка една от сградите е изпипана до съвършенство, а това въобще не е лесна задача. Повечето от тези места са емблематични и да ги видиш на голям екран е невероятно преживяване за всеки един почитател на игрите.

warcraft-review-ing07-20160611

През цялото време се притеснявах как рязкото впускане в този свят би се отразило на човек, който за първи път се среща с вселената, ала от Legendary и Blizzard са направили всичко възможно, за да въведат зрителите постепенно – представят различните местности една по една, докато ни представят отделните герои. Шеметните сцени с полети върху грифон, както и кадрите от птичи поглед към Стормуинд и няколко други местности се запечатаха толкова силно в съзнанието ми, че дори само заради тях бих отишъл още веднъж да гледам филма на кино.

Въпреки цялостното ми приятно впечатление от визуалната презентация и майсторството в изработването на детайлите, действието определено има своите проблеми (да не кажем направо дупки). Промените, които сценаристите са нанесли в оригиналната история, вероятно са били нужни, за да се стегне цялата продукция и да добие нужния вид, ала на моменти просто издишат. Цялата любовна нишка между Андуин и Гарона стои като изградена прекалено прибързано и недостоверна. Бен Шнетцер идеално пасва в ролята на младия Кадгар и определено е отговорен за едни от най-свежите моменти във филма, но от друга страна не успях да свикна с Бен Фостър като Медив. Някак не ми се връзваше толкова млад актьор в образ, който винаги съм си представял с десетина години по-възрастен (поне визуално). Превъплъщенията на Тоби Кебел като Дуротан, Роберт Казински като Огрим и най-вече това на Даниел Ву като Гул’дан бяха просто страхотни. Не мисля, че тази задача въобще можеше да бъде изпълнена по-добре. Останах малко разочарован от определени сцени, които стояха леко претупани и сякаш крещяха за още малко екранно време (включително финалната), на места просто си личи, че са били изрязани сцени (или поне части от тях), за да може да се влезе в някакви определени времеви рамки.

warcraft-review-ing08-20160611

След успехите на „Властелинът на пръстените” и „Игра на тронове” почти всяка следваща продукция се опитва по някаква начин да възпроизведе постиженията им и поне частично да ги достигне. Очакванията към „Warcraft: Началото” на голяма част от зрителите ще са свързани точно с това. Изключително много се радвам, че тези очаквания няма да бъдат оправдани. Във времената, когато е модерно да се правят фентъзи екранизации и да се спазват вече някаква изградени жанрови рамки, „Warcraft” успява да избяга от тях и да запази своята идентичност. „Warcraft” е себе си – феерия от непрестанни премеждия, епични моменти, много магия, странни създания и тъмни сили, които дебнат зад всяко ъгълче. Историята може и да е променена по една или друга причина и със сигурност има своите проблеми, но светът, който виждаме да оживява на големия екран, е точно този, който познаваме от екраните на нашите компютри – от писъка на мърлоките, през бойните викове на орките, та до камбаните на Стормуинд.

warcraft-review-ing09-20160611

Warcraft: Началото” е това, от което Blizzard и Legendary имаха нужда, за да поставят основите на своята поредица, сега им остава дори по-трудната задача – да успеят да надградят. Защото ако тук зрители са склонни да простят слабата и на моменти дори нелогична история, то при продълженията това няма да се случи. Въпреки това за мен бе изключително удоволствие за два часа да се потопя във вселената на Warcraft и да преживея повторно, макар и малко видоизменени, премеждията, които преди толкова години ме превърнаха в почитател на поредицата.

Warcraft” не е „Властелинът на пръстените”. „Warcraft” не е „Игра на тронове”. „Warcraft” е себе си и го заявява с боен вик, който кара сетивата ви да настръхнат.

––

Флориан Пекаж е роден през 1990 г. в семейство с полски произход. Той е инженер по електроника, запален читател и автор на редица разкази. Повече информация може да намерите във Facebook или на личната му страница.

Similar Posts

Вашият отговор на stealth Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

64 Comments

    1. Предполагам е бил замислен поне ,като 3-логия.

  1. Аз съм тотално незапознат с Варкрафта. Добре де, виждал съм туй-онуй, ама нищо по сериозно – като история и персонажи. Та, персонажите бяха показани с по няколко кадъра и 1-2 реплики, колкото да се отчете дейност. Повечето си останаха анонимни, представени като „тая е сестра на оня“. Оня всъщност се оказа Рагнар от викингите и добре че беше той със самодоволната си отнесена усмивка да даде малко живот на героя си. Историята… да, имаше нещо… Времето и разстоянията куцаха, ама хайде ще ги извиним – нали там, фентъзи, магии… Визуално беше добре. 2016-та сме вече, дори телевизионните сериали правят качествена продукция. Тъй че и в това отношение няма нищо за отбелязване. В края малкият Моисейчо очаквах да бъде налапан от някой крокодил в Нил, ама не би…
    Ако ви се гледа нещо шарено, след което не остава нищо – точно това е филмът за вас.
    П.П. Пилето беше готино, трябва да инвестират в по-голяма птицеферма за да ги развъдят повече, че сигурно се чувства доста самотно сега…

  2. Не съм много навътре в нещата ама как тази мома Гарона е получовек, полуорк като хора и орки се срещат за първи път?

    1. ako ne zabelqza pishe warcraft nachaloto 😉 ima nqkolko knigi v koito se razbira tova koga s koi i kude se vijdal ako ne zabelqza onzi magiosnik e pokanil orkite pri tqh… A djeba ako ne sa se vijdali nqkoga toq na toto li e igral da otvori portala 😀

  3. Гарона е полу-орк и полу-дренай. Това е синята раса, която видяхме в началото на филма.

  4. @Бен Шнетцер идеално пасва в ролята на младия Кадгар и определено е отговорен за едни от най-свежите моменти във филма

    Пич, ти сериозно ли? Че тоя игра по-дървено и от български ситкомник!!
    Филма е 4/10 и толкоз, че даже и тая оценка е много, имайки предвид очакванията на феновете, най-вече…

  5. Абе филма е хубав. Още от първата сцена трябва да стане ясно, че това чудо няма да е приземено от физичните закони (впрочем както и игрите са такива). На мен също не ми се върза Бен Фостър като Медив, ама прощавам им заради мърлоците 🙂 . Предполагам следващата част ще е за Трал, но чакам с нетърпение историята за Артас (и коя гилдия ще го убие във филма 🙂 ). Страхотно ревю, браво на автора, филма не заслужава това всеобщо хулене, което му хвърлят „професионалистите“. Та щом супергеройските простотии си направиха франчайзи, Warcraft ли няма 🙂 .

    1. Минаха Ядосаните птици, мина и Уаркрафта. Сега декември ще чакаме Асасините. Като видях трейлъра, останах приятно изненадан колко добре е пресъздадена Испания. След около седмица обаче излезе информация, че филмът ще 65% в бъдещето, а само 35% в миналото. Това е меко казан ИДИОТСКО решение от страна на сценаристите. Всеки, който дори само е гледал от играта ще се съгласи, че обстановката в миналото е меко казано СТРАХОТНА, а тази в бъдещето– ТЪПА! Надявам се все пак филмът да бъде успешен!

    2. Джъстин Къръзел има по-добра визия за лентите си и очаквам много добра изненада за тази лента. Играта е голяма мания и съм я играл още с първата от 2007 г. и мога да кажа, че това което виждам ще е доста добро. Но то един трейлър от отдавна не си правя изводи за бъдеща лента. Надявам се да не пиша негативно ревю за Assassin’s Creed.

    3. Дринов, е институцията, квото каже той тва ше е… за твоите ревюта не ни еве хахаха

    4. Ахахахаха, Pacino, „найс уан“! 🙂
      Satyr73, много лената бе, братче. :/

    5. Хахахах ами не обичам думите“филм“,творба“,“творение“ произведение“,, затова лентвам, но като знам, че от 2000-та вече са само дигитални камери направо си е смешно -лента…хахахах прав си.Ама така си карам по навик. Кефи си ме израза. Някак си по-стойностно излиза, особено за шитни дето ги снимат в последно време. Бати и дигитализираното кино…

      Pacino мен също не ме е*е дали ще ги четеш и така и така не ги разбираш хахахахх

      Само не разбрах какво пък тук е казвал Дринов свързано с въпроса?

    6. Всеки мъж е орисан да срещне веднъж в живота си своята вещица…
      Да, вещица- не принцеса. Принцесата е обикновено неговата фантазия за първата любов – ефирна, нежна, сладка, случила се вече… загубена, преживяна или все още витаеща наоколо. Принцесата чака да бъде намерена, спасена, качена на бял кон, заведена в царство….с една дума „глезла”. Вещицата! – това е онази, другата, неочакваната, жената, която даже не си е представял, че ще го омагьоса. Тя може всичко сама. Но до нея той се чувства силен и опасен. Тя няма нужда да бъде спасявана. Но му се иска да я спаси…от самата нея понякога. Тази, която го привлича като магнит, диво, страстно, безпрекословно, ….някак въпреки. Тя може да създава сънища, да руши светове, да рисува дъга. Тя може ненадейно да предизвика гневни, непознати сълзи или да го накара да мечтае усмивката и. Тя го кара да диша вятъра в нейните коси и да я прегръща насън. Тя прави пръстите му нежни и устните му копнеещи. Тя оцветява мислите му в странно-лилаво и му измисля нови думи. Всеки сам си я усеща- неговата вещица. За другите тя може да е съвсем обикновена, малко хаотична или неясна. За него обаче тя е магия… или проклятие… Всеки мъж я среща веднъж в живота си – не всеки може да улови момента и да открие заклинанието, за да бъде негова наистина. Затова е вещица- танцува боса в огъня и носи пясъчна рокля в сънищата. Ако си я срещнал вече, твоята вещица, обичай я! Дори, когато не трябва, дори когато е лоша, дори когато не знаеш как и защо… хахахахах 🙂

  6. „С екранизацията на „Warcraft” не е много по-различно – десет години премеждия, три режисьорски смени“…

    Кои са тези три режсиьорски смени? Аз зная за една- на Сам Рейми с Дънкан Джоунс 🙂

  7. Уляля,

    Видяхме как Медив сделя голем, Дуумхамър в действие и Гарона, която ближе кинжал.

    доста добри Hustler страници, общо взето.

  8. На мен по-скоро ми хареса, както нейде из сайта вече коментирах, но съм любопитен по какъв начин удължената версия на филма (евентуално) ще подобри нещата.

    1. Филмът по Warcraft се очаква с особено голям ентусиазъм и има защо – за милионите фенове на фентъзи поредицата видеоигри името Warcraft е нещо голямо и заслужава своя специална екранизация.

      Но …от тук започват и големите въпроси, както на зрителите и заклетите фенове на играта, така и на критиката, който бе безпощадна и не даде много шанс на лентата.Дотук кинокритиците не са никак благоразположени и с 18% одобрение в събирателния сайт Rotten Tomatoes настроенията ясно си личат, а прогнозите за тежък провал в бокс офисите вече валят.Ето какво споделят основните критики към филма:“Warcraft has visual thrills to spare, but they – and director Duncan Jones’ distinctive gifts – are wasted on a sluggish and derivative adaptation of a bestselling game with little evident cinematic value.“

      На нас като фенове на играта и цялостната вселена, пресъздадена и реализирана в поредицата от видео игри, като цяло ни допада визуално подхода на Дънкан Доунс, но едно е дразнещото, а именно факта, че явно забързани и увлечени от желанието за бързи и огромни печалби и то подлъгани от успехите на другите комиксови продукции, студията реализиращи проекта Legendary и притежателя на играта и основен виновник Blizzard сякаш не съумяха да намерят правилният човек да се захване и да реализира, и то така, тази епична и легендарна игра, която феновете /милиони/ толкова от отдавна желаят да видят своите герои на големия екран, че да останат наистина доволни и реално това да е което винаги са си представяли в света на Warcraft. Да усетят атмосферата и мрака, да се потопят отново в своя така желан и нереален свят, да заживеят в играта и да и се иска този филм никога да не свършва.
      Duncan_Jones_by_Gage_Skidmore_2Но за жалост режисьора Дънкан Джоунс не съумя да го постигне въпреки явните неистови технологически и визуални напъни, да се роди /пресъздаде/нещо уникално и невиждано. Но не се случи това, което зрителите биха искали да видят. Не създаде онзи филмов шедьовър, който всички ние искахме да видим.Дори и обикновените зрители, а не само феновете, да се потопят в свят създаден единствено, сякаш да да дойде технологичното/филмово/ време да оживее пред нас.
      Да и аз съм от тези зрители, които искаха да видят и усетят уникалната неистова мрачна и приказна магическа атмосфера, а повярвайте ми тя е огромна, и да те кара да настръхнеш, в един свят изпъстрен с толкова магия и нереален реализъм, който го няма никъде другаде.
      Не знам дали е известно на зрителите и феновете, но основоположника на целия този фентъзи реализъм е именно големия Толкин, автора именно на така прекрасно екранизираният от гения в съвременното кино Питър Джаксън, а именно „Властелина на пръстените“. И всичко идва от там, целият този свят и митология е създаден в главата на гениалният лингвист Джон Роналд Руел Толкин /Дж. Р. Р. Толкин/ създал един нов език с написването на своите велики творби. Но за жалост на всички нас „Warcraft: Началото“ е бледо копие на всичко това, което всъщност създаде великият Джаксън в далечната 2001 г. и то без 3D ефекти. Дори синът на Толкин, Джон Франсис (1917 – 2003), който бе дал разрешение върху правата над творбите на баща си бе толкова доволен от творбата на Джаксън върху „Властелина“, че бе изказал искрено съжаление за това, че баща му не можеше да види мечтата си реализирана и визуализирана толкова правдоподобно.
      Как Джаксън съумя да усети и напипа това толкова трудно нещо, което самият Толкин бе измислил и сътворил в своето съзнание, и един простосмъртен режисьор /Джаксън/ го реализира. Защо тогава самите Blizzard не повериха този толкова пазен от тях проект на него, а трябваше да прави на никому ненужната предистория „Хобит“ което е в пъти по-трудна за пресъздаване, и дори самият Джаксът се самоповтори и сгреши. Но и въпреки не така добре посрещнатия Хобит то той пак е с нива над Дънкановия „Warcraft: Началото“, който се очаква да е провала на годината финансово и идейно от към кино-адекватност и качества.
      Нямам намерение да навлизам в сюжетни подробности заради зрителите все още не гледали филма, но въпреки че самият сюжет е доста правдоподобно придържане към оригиналната игра и по-точно на първата част Warcraft: Orcs and Humans, класика на стратегическите компютърни игри, излязла в края на 1994 г. , въпреки това сценария е напълно пренаписан и създаден за филмова версия. Да има ги ордите и магьосниците, има и човешките родове, но няма онази повествователна нишка в сценария, с която да ни накара режисьора да влезем в този приказен свят на орки и хора. Няма я тази тоталност и всеобхватност на магията, която бе всичко в този свят. Гледахме само надуване на холивудски ефекти и банални CGI генерирани образи, което седяха толкова нелепо и нереално на екрана, сякаш режисьора бе избрал най-нелепите студия за създаване на спец-ефектите. Нямаше пот, нито дъх от уста, нямаше дори и тоновете кръв, която се лееше в филмите /интротата/на самата игра и всичко почервеняваше. Смазващите чукови удари на орките би трябвало така да се пресъздадат, че всеки фен да се накефи на макс. Именно от малките детайли правят големите филми, а то дори камерата не завършваше най-брутално от битките. Надявам се да има режисьорска версия, защото в противен случай, ако това е всичко което Джоунс е заснел много жалко за неговото филмово бъдеще.Ще бъде голям пропуск.
      Всеки докоснал се до този жесток свят, което е в играта знае, че всичкото изпълващо същността е самата бруталност на битките и множеството умение, както на маговете, така и на хората и техните магьосници. Видяхме една единствена мащабна сцена на стена от мълнии предизвикана от Пазителя Медив, но това не бе достатъчно. Тук трябваше да има много батални сцени и то заснети по брутален начин, както и множество магически умение, което именно искаха да видят зрителите. Та нали това е основната идея да се екранизира тази толкова мащабна картина и да и се покаже всяка една част, което феновете само са си представяли. Но нищо от това не видяхме. Когато започна началната въвеждаща сцена тогава си казах – уау е това искаме -дуели и то показани по този начин. Камерата на Дюган показваща се из под краката на орка бе уникален момент, но след тази обещаваща първоначална и встъпителна сцена всичко отиде по дяволите.
      Като цяло бавен и муден на момент сценарий, и след което толкова огромни и забързани скокове във фабулата, че дори не остана време за истинска интрига в сюжета. Режисьора сякаш се бе опитал да вкара толкова сюжетни линии в рамките на 2 часа, че сам бе загубил нишката им. Никой нямаше да му се сърди ако бе надвишил времето и бе заснел и развил по- дълбоко образите и сюжетите си във фабулата. Джаксън не го бъркаие да ни залее с 3 ч и половина с удоволствие визуално и само схванатите ти гъзове на седалките се сърдеха.
      Орковия свят е погубен и те търсят като елементарни нашественици нови земи, в което да се населят, но защо с цената на война с човешкия род .Тъпа идея. И вече след два синопса виждаме хората тръгнали да воюват. А да не говорим, че хората така бяха смешно пресъздадени с тези нелепи и правещи ги да изглеждат на малчугани дълги несъразмерни дрипи/брони/, че аз не видях нищо от огромното геройство в рицарите достойни да се изправят срещу тези планини от мускули с тооооолкова несъразмерни ръце – орките, че ме хвана смях на места. Но пък е уцелил шарките им от играта. Тия ли смешници имат шанс с малките си мечлета пред огромните гиганти.
      И като цяло всичките тези недомислени факти дразнят и то в един претендиращ за епос и да е сериозен и достоен конкурент на един „Властелина“ например. Но за жалост не може ни най-малко да го надмине по никакви качествени показатели.
      Много може да си изпише като минус на продукцията, огромно скъп и нелеп проект до сега, музиката бе само на места уцелила нюанса на кадъра и атмосферата, но като цяло бе ужасна. Единствено големи похвали мога да отдам на оператора Денис Дюган, кой то е извършил неистова работа във филма.Има уникални кади и на баталните сцени са впечатляващи, но това не е достатъчно за да може да ни отвее на макс.
      И ме съмнява от Blizzard да дръзнат да продължат този франчайз с нов филм или не поне в близките години, поне докато не намерят кадърен режисьор способен да реализира този сложен свят. До тогава нещата изглеждат наистина така:Game over!

      Достатъчни аргументи ли са това, Данаил Найденов?

    2. Какъв „нереален реализъм“ те гони във Warcraft бе? Орките с огромните брадви и чукове ли са реални или плаващите градове, или доспехите и снаряжението на хората, или свободната употреба на магия… Как може да сравняваш Властелина с филм по игра? Толкиновият свят си е реалистичен, ама Warcraft не е и там се крие чара. Та всеки нормален човек знае, че двете нямат нищо общо, освен, че са „фентъзи“, което е много условно понятие днешно време…засрами се, че пишеш глупости под хубавото ревю на човека, който поне малко се е постарал да измисли нещо свое, вместо да копира и перифразира други.

  9. Престъпно слаб бокс офис у щатско, и мега силен в Китай.
    Узумаки май имаше подобни прогнози

  10. Повече се кефя, че май ше позная за смотания трети „Капитан Америка“. 🙂

    1. Квото и да се случва е на светлинни години пред мега- смотания Marta vs Marta.

    2. Да, щото публиката е прекалено тъпа за „смотания“ там-както-го-наричат-кретените. Иначе „Капитанът“ с мъка гони третия „Айрън-мен“ в САЩ, а по света съвсем тегав шанс има да го задмине.

    3. 100 пъти си казвал, че приходите нямат значение, сега на тва се опираш. Батмана ( за съжаление ) се провали на всички нива. Боксофиса го доказва, оценките в големите сайтове го доказват, раздвоението на феновете го доказват.

    4. Я, ама ти верно си малоумен. Говорим за прогнози, дебиле, не за качества спрямо приходи, на какво съм тръгнал да се опирам? Колкото до „Батман“-а, оценките на феновете му дават над 70% одобрение, но дори и това не е никакъв критерий за качествата или недостатъците му; просто в моя свят филмът е супер, в твоя е боклук, няма да си идваме на гости и толкова. 😀 Big deal.

    5. Имаш остър език, който е тотално ненужен.
      Личи си фенщината ти към ДС (в което няма нищо лошо), но е неприятно когато стане въпрос за Марвъл (Сивил уор) да употребяваш думи като боклук, тъпня, смотан и т.н Това дразни адски.

    6. Прав си и извинявай, нещо съм бая скапан и крив днеска, че цял ден път и глупости. 🙂 Падам си по „Марвъл“, но наистина ДиСи са ми по-интересни и далеч по-edgy; много харесвам примерно втория „Капитан Америка“, докато третия намирам за нелош, но много генеричен и safe филм. Нека има конкуренция де, това ще е от полза за всички. Пийс.

    7. Пийс!
      ПС: Аз също харесвам ДС, даже ми щеше Батмана да е още по-дарк.

  11. Много поляризиращ филм, но за мен лично дава стабилна основа за следващите филми (при положение, че решат да правят такива).
    Голяма част от критиката към филма е насочена към „човешкия“ каст. В крайна сметка, да някои не работят, но други се справят повече от прилично. За мен и Бен Фостър и Бен Шнетцер (?) се справиха добре, а Травис Фимел беше ОК, с изключение на 2-3 сцени. Пола Патън и Доминик Купър бяха мех, особено Д. Купър – този човечец е лишен от абсолютно всякаква харизма.
    От страна на орките всичко работи повече от добре. Имам тайна надежда, че ако правят филм за Трал ще наемат отново Тоби Кебъл. Първоначалният бюджет на филма бе 100 млн, после 130 и накрая се стигна до 160 млн. (което пак не е толкова много за модерен блокбъстър), но е видимо, че повечето е отишъл за CG ефектите. Не се сещам за друго фентъзи с по-готино пресъздаване на магии. Просто евала на ILM и Дънкан Джоунс за труда – света, който са създали изглежда невероятно.
    Гледах филма с жената, която допреди 2 седмици не знаеше какво е WarCraft, а накрая му даде по-висока оцека от мен и ме врънка пак да ходим.
    Личеше, че са орязвали сцени особено видимо към края на филма, просто не можеш да се бориш със студиото. Fun fact – Джурасик свят , който излиза точно година по-рано е с абсолютно същия рън-тайм.

    Филмът е страхотен фен-сървиз и като фен на вселената (не на WoW) много се накефих.

  12. Нека да не бъркаме вселената на WOW -WORLD OF WARCRAFT със самият оригинален WarCraft, което много от феновете ще направят. Но реално Джоунс е взаимствал много именно от WOW, за да пресъздаде пълнота на сюжета.
    На 3-то гледане филма наистина стои по-добре и наистина може да се каже, че Джоунс го е направил като реверанс за феновете. Фенът в мен проговаря и измества зрителя.При първото гледане се пропускат доста подробности, което в последствие се улавят и кефат. Света в играта /визирам WOW/ е безкрайно огромен и наистина уникален и тук можеше да си отвинти малко фантазията Дънкан и да се напъне да го пресъздаде. Наистина видяхме доста от основните култови магии на Медив в действие и кефат: Телепора, Arcane Brilliance, Shockwave,Circle of Healing,Slow. Тези в гората бяха поне 3-4 в действие – Slow когато ги забави и изпържи злите орки, комбинирана с Arcane Brilliance. След което младия магяосник пусна Circle of Healing и Arcan Deffence, след което Медим изчезна с Teleport. Тази огромната на планината бе една от най силните магии и тя се ползва в герой с над 50 левъл в играта – Arcane Of Light.
    Истинските стотици часове прекарани от мен са именно с уникалната им RPG-Diablo2-Lord of Destruction и най-новата Diablo 3 където светът и атмосферата са уникални и истински се надявам и тя да стигне до екранизация.

    1. Дрин, що му обръщаш внимание на тоя шизофреник … copy/paste-ва разни рандъм коментари или части от анализи, които представя като свои и си мисли, че впечатлява някого. Почва съвсем сериозно да ми писва от тоя палячо и патологичната му жажда за внимание …

    2. Реално ако си чел ревюто ми MadMax ще разбереш и по стил и по начин на изразяване е напълно мое лично и неподправено мнение,/та дори ис моите си синтактични грешки / както и тези, които съм ги писал и никъде няма копи/пейст в тях и това също. Ама явно си от тези ограничени хора, които единствено знаят да обиждат и подценяват хората, затова това е последния ми отговор на такива тук кретени малоумни като теб и не мисля да им обръщам за напред внимание.
      Всъщност и това не си заслужил, но просто ме нервят такива като теб с елементарните си неподготвени изказвания. И ги съветвам изобщо да не ме четат, а просто да подминават….

      Дринов и на мен ми е интересно мнението ти именно за този филм? Реално оценката ми беше при първото гледане не повече от 6.5, но както казах последно при следващото намирам доста неща, които си заслужават поне уважение към Дънкан Джоунс, защото наистина е пич и се е постарал колкото е можел все пак. Все пак това е огромен проект и то с огромни очаквания продукции, и трудно би се угодило на всички. Почти от уважение давам оценка 7.7, което е много за такъв тип филм за мен. Но реално успя да възбуди доста неща в мен при внимателно гледане и мога спокойно да го сложа в графата – приятно гледаеми не само веднъж.
      Do you understand now what makes me watch it and appreciate so higher

    3. 7.7 е и текущата оценка в imdb, много интересна случайност.
      Сатъра е като гротеска версия на Калин Терзийски. Разликата е, че нашия човек е неграмотен, не е постигнал нищо в живота си, няма собствено мнение и май е с психични отклонения. Задължително трябва да го поканите на някой подкаст.

  13. Хареса ми горе- долу ,колкото първия Хобит 🙂 Технически и визуално е доста изпипан.

  14. Не съм гледал още филма, но гледам, че вече смело наближава 300 милиона по света, феновете са повече от доволни и пишман критикарите могат да си заврат унищожителните критики в гъза, докато си бият интелектуални чекии на фестивални бутафории като The Greasy Strangler. Между другото, ако искате да четете безпристрастни и уравновесени ревюта на филми, без излишни нелепи крайности вижте тези в геймърския сайт IGN. Направиха ми много добро впечатление колко добре посочват силните и слабите страни от позицията на обикновен зрител, без да го удрят на излишна и безпардонна елитарщина.

  15. Прожекцията на която бях вчера, беше по-фрик, от тази на войните. Некви странни пичове с некви странни знамена, някакви бойни викове „има ли тук от еди кои си“ явно някаква фракция, ама аз като не съм играл играта….. Ръкопляскания, ахвания, ихвания, та останах с впечатление, че на нърдовете им хареса.
    На мен… хареса ми повече от Хобитите, и с кеф бих гледал сикуълите
    8/10

  16. Вчера го гледах пак, накрая до мен един 5 пъти извика „Искам втори филм“.
    Филмът е дори по-добър на второ гледане, този път имах време да хвана повечето ийстър егс – мърлока, левелинга на Кадгар накрая и т.н.
    На второ гледане и актьорската игра е доста по-прилична, говоря най-вече за Травис Фимъл. Стори ми се, че имаше доста повече хумор и комедийни елементи 😉

    –- Между другото магьснокът от Даларан, който въведе Кадгар при Алодай, беше Тоби Кебъл. Имаше го в още една сцена баш накрая. Nicely played

    1. “ мърлока, левелинга на Кадгар накрая …… магьснокът от Даларан, който въведе Кадгар при Алодай“ ?
      Колко странни звуци в две изречения.

      На времето имаше интервю с Иън Маккелън, в което той беше казал, че „Властелинът“ не е за зрители, на които не им допадат реплики от рода „към моста Казад дум“

  17. На мен историята ми беше мега клиширана . Визуално беше добре (изключвам факта ,че не ни поднесоха епична битка в края) , но баналния сценарий и неадекватния кастинг (Бен Фостър като най-„напъван“ ми допадна най-много) не успяха да впечатлят непредубеден човек като мен. 6/10

  18. Ммм, слабинко. Дококото разбирам и виждам – тези, които са играли някоя от игрите, им е допаднал филмът. Чудесно.

    Проблемите (за мен) бяха няколко. Първо: Всички останали, които не сме пипвали Warcraft, бяхме оставени да „ядем дървото“. Като се започне от началото, което е просто там… Слабият сценарий, който оставя единствено Дуротан интересен и почти завършен образ…Огромните количества fanservice, които правеха филмът да изглежда сякаш някой те изпитва върху сериозни неща за език, който ти наскоро си започнал да учиш… Грешните актьорски избори: Ben Foster беше крайно неубедителен и ненужно млад Mediv, Dominic Cooper тоооооооооооооолкоооова силно не искаше да бъде там. Все едно гледах Michael Maddison в Blood Rayne. Единствено самодоволната усмивка, която седеше на лицето на Травис Фимел, го правеше да изглежда малко по-различен от Аарън Тайлър Джонсън в последната Godzilla.

    Ако трябва да поставя оценка, мисля, че тя трябва да е около 1.9/5. Имаше една сцена, за която ми пукаше. Няколко модела на орки бяха интересни… И това е. Искрено се надявам този филм да не започне някаква нова мода, според която даденият филм е предназначен само за определена публика.

    1. That being said, гледах го без никакви очаквания, защото винаги съм бил фен повече на Starcraft. Играл съм WC1,2 и 3 и след това и WоW за около година и мисля, че като първи филм са се справили. Духът на синематиците на Blizzard беше там. Само малко актьорския каст беше беден – младият магьосник, пазителят – все си ги представях ако ги играеше някой друг. Но както някой каза по-горе – филмът е ок за тези които са играли игрите, но за някой напълно незапознат не съм сигурен.

  19. Привет! Филмът ми допадна визуално, беше приятен и някои странни решения в сценария не дразнеха много. Въпреки приликите с расите като атмосфера на мен лично не ми възбуди асоциации с „Властелина“. Изборът на Бен Фостър не ми се стори лош – този човек от едно време си има доста психарско излъчване, а и твърде често магьосниците са престарели, така че няма лошо да се подходи малко по-смело…безсмислената саможертва на Дуротан май най-много не ми хареса…

  20. Да вметна само, Медив не е стар! Той е на същата възраст като Лотар и крал Лейн.

  21. Излизането на DVD и Blu-ray наближава(27ми септември, а на 13ти в дигитален формат) където се очаква да има допълнителни минути(някъде четох, че са към 40), което ще е голям кеф за всички на които филма им е харесал и може да пооправи някои проблеми, подобно на BvS с допълнителният му половин час. Ето че и пускат в тази връзка нова сцена с един от елементите от филма, които работеха, а именно орките. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?v=vefooqwtWdY

  22. Може би най слабият филм на годината.Некадърен почти във всяко едно отношение ,като най зле са ефектите и актьорите.Въобще учудвам се искрено на тези,които са го харесали,но те вероятно са пъпчиви девствени тийнейджъри или геймъри-алкохолици.Да превърнеш секси Пола Патън в зелена грозница-режисьорът определено е педал:)Напомням, че киното не е продължение на компютърните игри и все още е изкуство,каквото мазолестите геймъри няма как да разберат.

    1. От коментара ти останах с идентичностна криза, която току-виж ме пропила и се окажеш прав. :/

    2. Аз пък продължавам да съм любопитен за режисьорската версия… aко изобщо видим такава де.

    3. 🙁

      https://twitter.com/manmademoon/status/758818614656937987

      Въпреки това, за ужаст и смразяващ трепет на Папа Джо, евентуално продължение бива артикулирано из разни негови интервюта, предвид успеха в Чайна и Ойропа.

  23. Най-после и аз го гледах и като човек, който никога не е играл на играта и който не се беше заредил с почти никакви очаквания, мога да кажа, че съм доволен. Хареса ми, при това доста.

    1. Така е.Аз с големи очаквания отидох само на BvS 🙂