20 години след като нападнаха земята с повече от отличен финансов резултат, извънземните от „Денят на независимостта” се завръщат с продължението „Денят на независимостта: Нова заплаха”, но този път тоталната им боксофис доминация беше предотвратена от „Търсенето на Дори”, който остана безапелационен лидер в класацията.

Според предварителните резултати за втория си уикенд „Търсенето на Дори” отбелязва спад в приходите си от 45,8%, регистрирайки 73,2 милиона долара. Това е вторият най-голям уикенд за анимационен филм и общо осмият най-голям за всички времена – по-голям е от този на най-касовия филм за годината до момента „Първият отмъстител: Войната на героите”, който е регистрирал 72,6 млн. и имаше доста по-голям спад (59,5 млн.).

За десет дни „Търсенето на Дори” е спечелил 286,5 млн., което е повече от резултата за същия период на най-касовия филм на Pixar „Играта на играчките 3” (226,8 млн.), и това го нарежда на 13-то място в класацията на най-касовите анимации на всички времена, начело на която е „Шрек 2” с 441,2 млн. От международните си екрани до момента „Търсенето на Дори” е спечелил 110,5 млн., което прави глобални приходи в размер на 396,8 млн.

Денят на независимостта: Нова заплаха” остава на второто място с резултат от 41,6 милиона, което е по-малко от постижението на предшественика му „Денят на независимостта”, който през далечната 1996 г. регистрира 50,2 млн. за уикенда си и общо 96,1 мн. за шестдневния дебют, както и от резултатите на „След утрешния ден” (68,7 млн.), „2012” (65,2 млн.) и „Годзила” (44 млн.). От високобюджетните фантастични екстраваганци на Роланд Емерих по-зле са се представили единствено „10 000 пр.н.е.” (35 млн.) и „Старгейт” (16,5 млн.).

Отзивите за „Денят на независимостта: Нова заплаха” (както на критиката, така и на публиката) не са никак добри и прогнозите са, че той ще приключи разпространението с малко над 100 млн., което е едва една трета от общите приходи на предшественика му. Така филмът ще трябва да разчита на международния си показ, за да покрие бюджета си, който е в размер на 165 млн. До момента общите му глобални приходи са 143 млн.

На трето място се нарежда „Агент и 1/2” със Скалата и Кевин Харт, който приключва втория си уикенд с 18,3 милиона. До момента екшън-комедията е спечелила 69,3 млн., което е почти идентичен резултат с този на последния филм на режисьора Роусън Маршъл Търбър „Сем. Милър” (69,9 млн.) и „Ченгета в резерв” (69,9 млн.), който е с краткото участие на Скалата. Последните два подобни филма на Харт са „Ченге за един ден: Мисия Маями” с 58,6 млн. и „Пандиз експерт” с 57,2 млн. Повече е имал „Ченге за един ден” (75,5 млн.), който приключи разпространението си със 154,4 млн.

Четвъртото място е за камерния трилър с акули „The Shallows” на Жауме Колет-Сера с Блейк Лайвли, който дебютира с приличните 16,7 милиона. Това е двойно повече от постижението на последния голям филм с акули „Стръв 3D” (8,4 млн.), но по-малко от резултата на „Синята бездна” (19,1 млн.). Независимият хит „Open Water”, който донесе общи приходи от 30,6 млн., е дебютирал с 1,1 млн., а любимият ни „Пираня 3D” е стартирал с 10,2 млн. С бюджет от 17 млн. „The Shallows” се очертава като един от успешните филми на лятото.

Последното голямо ново предложение „Free State of Jones” на Гари Рос с Матю Маконъхи дебютира на пета позиция с разочароващите 7,7 милиона. Това е най-лошият резултат в кариерата на Рос, по-малък дори и от този на дебюта му „Pleasantville” (8,8 млн.), както и  най-лошият резултат за филм на Маконъхи в широко разпространение (над 2 500 екрана) от десет години насам, когато „We Are Marshall” регистрира 6,1 млн. Съмняваме се, че дори и със световните си приходи „Free State of Jones” ще успее да покрие бюджета си от 50 млн. (поне не и с много).

Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 178,1 млн., което е с 2% повече от миналата година, когато „Джурасик свят” зае първото място за трети път с 54,5 млн., и с 4% повече от 2014 г., когато „Трансформърс: Ера на изтребление” дебютира на челната позиция със 100 млн.

Топ 10 според окончателните резултати:

# Име сед. Приходи Уикенд Промяна Общо приходи
1 Finding Dory 2 $73,234,746 -45.8% $286,552,649
2 Independence Day: Resurgence 1 41,600,000 41,600,000
3 Central Intelligence 2 18,370,000 -48.3% 69,302,458
4 The Shallows 1 16,700,000 16,700,000
5 Free State of Jones 1 7,772,000 7,772,000
6 The Conjuring 2 3 7,705,000 -48.2% 86,906,434
7 Now You See Me 2 3 5,650,000 -39.7% 52,054,214
8 X-Men: Apocalypse 5 2,475,000 -53.4% 151,126,991
9 TMNT: Out of the Shadows 4 2,400,000 -54.3% 77,117,555
10 Alice Through the Looking Glass 5 2,147,144 -50.0% 74,574,007

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *